کد خبر 21211
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۰

رييس سازمان بازرسي کل کشور به تشريح آخرين وضعيت پرونده‌ي‌ انجام يک معامله در کيش، پرونده بيمه و ورود سازمان بازرسي به موضوع آلودگي هوا پرداخت.

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي در حاشيه‌ همايش ملي «حماسه حضور؛ 9 دي» در جمع خبرنگاران در مورد معامله انجام شده در کيش اظهار کرد: گزارش اين موضوع از مدت‌ها قبل به سازمان بازرسي کل کشور رسيده بود و سازمان بازرسي آن را تعقيب مي‌کرد. هنگامي که آيت‌الله جنتي نيز در نماز جمعه اين موضوع را مطرح کردند به ايشان عرض کرديم که از مدت‌ها قبل اين مساله در سازمان بازرسي تحت رسيدگي بوده و پرونده‌اي قابل توجه است.

وي با بيان اين‌که اين معامله در مورد خريد و فروش زمين بزرگي در کيش بوده است، افزود: متاسفانه اشکالات زيادي به قرارداد وارد است. نرخي که اين زمين‌ها خريداري شده، نرخ واقعي نيست و فروش يک‌سري اراضي متعلق به مردم و بيت‌المال با قيمت غيرواقعي يک تخلف محسوب مي‌شود. اجازه دهيد تحقيقات ما تکميل و اسناد جمع‌آوري شود و هم‌چنين توضيحات مسوولان درگير را بگيريم و سپس اعلام نظر کنيم.

رييس سازمان بازرسي کل کشور هم‌چنين در مورد پرونده‌ شرکت بيمه، با بيان اين‌که اين پرونده از سه سال پيش در سازمان بازرسي کل کشور تعقيب شده بود، اظهار کرد: به دليل اين‌که پرونده‌ گسترده‌اي بود تا حدودي به طول انجاميد. نزديک به 14 ماه است که اين پرونده به دادسرا رفته و توسط مرجع قضايي در حال تعقيب است، البته آنها اطلاعات تکميلي را از ما مي‌گيرند. تعداد زيادي در بازداشت هستند، تعدادي محکوم شده و تعدادي در انتظار محاکمه به سر مي‌برند. متهمان ديگري هم هستند که بايد توسط بازپرس خواسته شوند و توضيحات لازم از آنها اخذ شود.

پورمحمدي با بيان اين‌که اين پرونده داراي چند حلقه و بعد است، ادامه داد: اين پرونده شعبي پيدا کرده، بخشي فعاليت‌هاي بيمه، بخشي مربوط به بانک‌ها و بخشي ديگر نيز در حوزه‌هاي مديريتي و دستگاه‌هاي اداري است. اين موارد هرکدام پرونده‌هاي جداگانه‌اي است ولي عمده‌ترين پرونده که داراي بيشترين متهم بود، پرونده‌ بيمه است.

وي خاطرنشان کرد: درخصوص پرونده‌ بيمه آن‌چه ما تعقيب کرديم، جعل اسناد، تغيير گزارشات در اسناد مالي بيمه و تصرف در وجوه و اموالي است که از طريق بيمه به عنوان خسارت اخذ مي‌شد و صورت جعلي داشت.

رييس سازمان بازرسي کل کشور با بيان اين‌که سازمان متبوعش در موضوع آلودگي هوا نيز ورود پيدا کرده است، تصريح کرد: قضاوت درخصوص آلودگي هوا به برآوردهاي دقيق توسط متخصصان گوناگون نياز دارد؛ البته نهادهاي مسئول در دولت نيز در حال انجام اين برآوردها هستند. اين موضوع داراي يک‌سري علل آشکار است که طبعا ذهن همه متوجه اين علل مي‌شود و هم‌چنين يک‌سري اطلاعات پنهان و تخصصي‌تر وجود دارد و مهم‌تر از همه، نسبت اين عوامل است.

پورمحمدي گفت: اکنون عاملي درخصوص بنزين پتروشيمي مطرح مي‌شود که در برآوردهاي ما تقريبا اين موضوع تاثير بسيار کمي دارد ولي اين مقوله به تحقيق گسترده‌تري نيازمند است؛ البته واقعيت اين است که وقتي در شهري مثل تهران بيش از 3 ميليون خودرو و چند ميليون موتورسيکلت در حال تردد است، اين تعداد حتي اگر سوخت صحيح هم داشته باشند، بحران آلودگي در شهر ايجاد خواهد شد.

وي با تاکيد بر اين‌که بايد در اين زمينه تصميم جدي گرفته شود، خاظرنشان کرد: اين‌که دولت درخصوص ساعت تردد خودروها تصميم‌گيري کرده اقدام بسيار خوبي است. سازمان بازرسي کل کشور در حال تکميل گزارش درخصوص آلودگي هواست و در اين زمينه به برخي يافته‌هاي جديد و غير قابل پيش‌بيني نيز رسيده‌ايم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس