جالب است جوانی که ادعا داشت توسط جن شکنجه شده است بعد از تغییر افکارش به شدت توسط خانواده‌اش کنترل شد. وی بارها سعی داشت به "جبهة النصرة" بپیوندد ولی یکی از نزدیکانش سعی کرد بدون استفاده از کمک پزشک پیامدهای زندان گوانتامو را از ذهن و رفتار وی خارج سازد.

گروه بین‌الملل مشرق-- جبهة النصرة از مهم‌ترین گروهای ضد نظام بشار اسد به شمار آمده که با حمایت های تسلیحاتی آمریکا، غرب و متحدان منطقه ای خود توانسته فجایع بزرگی در این کشور رقم بزند. از این رو "مشرق" با انتشار سلسله گزارش‌هایی به نحوه شکل‌گیری و دوام این گروه در منطقه و از جمله سوریه پرداخته است.

یکی از زندانیان گوانتانامو می‌گوید با آغاز انتفاضه الاقصی در پی رفتن به فلسطین برآمدم. در یکی از مساجد عربستان که از جهاد سخن گفته می‌شد با گروهی که به زعم خود  برای حمایت از انتفاضه کمک جمع‌آوری می کرد، آشنا شدم. آنها به من گفتند افغانستان آزاد شده است و الان نوبت فلسطین است. من دریافتم که بن لادن، لشکر آزادسازی قدس را در افغانستان تاسیس کرده است از همین رو بدون هیچ شکی با هزینه شخصی خود راهی قطر شدم تا از آنجا به پاکستان و مناطق قبایلی بروم.

در این کشور آنگاه که برای رفتن به مراکز آموزشی واقع در افغانستان لحظه شماری می کردم برخی از ساکنان مرا ربودند و در نهایت از زندان گوانتانامو سر در آوردم. در این زندان دهها نیروی داوطلب دیگر نیز وجود داشتند و من چندین سال در آنجا ماندم. این شخص می‌افزاید: در زندان‌هایی که به سر بردم بسیار شکنجه شدم تا اینکه به گوانتانامو منتقل و به شکلی وحشیانه توسط جن مورد شکنجه واقع شدم!



این شخص در مورد جن زیاد صحبت کرد ولی وقتی از او در اینباره سوال کردیم خیلی متاثر شد. هدف ما این بود که از ماهیت و حقیقت این ترفند و نیرنگ آمریکایی‌ها که بسیار بحث برانگیز شده بود مطلع شویم ولی به نکته عجیب‌تری پی بردیم که ماهیت این نیرنگ را از یاد ما برد. به گفته این جوان کسی که وی را شکنجه داده خود پاپ بوده و بعد از رهایی از زندان تصویر او را از تلویزیون مشاهده نموده است و همچنان با دیدن این تصویر احساس ترس می‌کند.

یکی از نزدیکان این شخص می‌گفت وی قبل از ورود به زندان به این مسایل ایمان نداشت. به هر حال وی که بعد از خروج از گوانتانامو تمام افکارش تغییر کرده بود به وجود جن ایمان داشت و باور نداشت کسی در زندان جن را دیده باشد. جالب است که اقدام دستگاه اطلاعاتی امریکا مبنی بر شکنجه زندانیان با تکنولوژی های پیشرفته که تصویر جن را در ذهن تداعی می‌کند با تلاش‌های سازمان یافته در غرب برای اهانت به اسلام و پیامبر (ص) و نیز آغاز عملیات تروریستی بر ضد مسیحیان عراق که مهاجرت بسیاری از آنان را در پی داشته همزمان شده است. روانشناسان و متخصصان حوزه رفتار شناسی بر این باورند که استفاده دستگاههای اطلاعاتی آمریکا از تکنولوژی‌هایی که شکنجه گر را جن و به شکل پاپ معرفی می‌کند باعث می شود تا شخصی که اندک ایمانی به عالم غیب و سحر داشته یا در کودکی چیزی در این زمینه آموخته است برای خود دشمنی شخصی متصور شود که رهایی از آن نیازمند درمانی طولانی‌مدت می‌باشد. آنها معتقدند این دشمن، به دشمن اصلی وی تبدیل خواهد شد.

کارشناسان بر این باورند که عناصر وابسته به دستگاههای اطلاعاتی آمریکا این افراد را زندانی و شکنجه می کنند تا به موج شیعه ستیزی دامن زنند و شیعه را بر اهل تسنن بشورانند. به اعتقاد این افراد، اقدام دستگاههای اطلاعاتی امریکا، ترفندی عجیب برای شستشوی مغزی بسیاری از تروریست هاست و باعث می‌شود تا مردان و زنان تروریست در اماکن عمومی، عملیات انتحاری انجام دهند.



یکی از منابع درباره این روش پلید دستگاههای اطلاعاتی آمریکا می‌گوید: برخی از عربستانی‌ها که وابسته به هیچ تشکیلاتی نیستند و برای دلالی به پاکستان می‌روند دستگیر و راهی گوانتانامو شده و به تروریست‌های حرفه‌ای تبدیل می‌شوند.

جالب است جوانی که ادعا داشت توسط جن شکنجه شده است بعد از تغییر افکارش به شدت توسط خانواده‌اش کنترل شد. وی بارها سعی داشت به "جبهة النصرة" بپیوندد ولی یکی از نزدیکانش سعی کرد بدون استفاده از کمک پزشک پیامدهای زندان گوانتامو را از ذهن و رفتار وی خارج سازد. وی توانست تا حدودی افکار تروریستی را از ذهن وی خارج کند، زیرا کسی که قبل از ورود به گوانتانامو در اندیشه مبارزه با صهیونیست‌ها بوده تا مدت زیادی به مبارزه با صلیبی‌ها می‌اندیشد و این همان چیزی است که جبهة النصرة و القاعده و جورج بوش پسر بدان توجه داشتند.

در خصوص جبهة النصرة گفته می‌شود این جبهه با ساماندهی گروه جند الشام" در سال 2008م شکل گرفت بسیاری از فرماندهان و نیروهای این جبهه بعد از شکست صهیونیست‌ها در حمله به غزه در زندان‌های مخفی آمریکا و دوستان هم پیمان آن چون قطر، ترکیه و عربستان شستشوی مغزی می شدند. منابع از آن حکایت دارند که زندان‌های عراق، لبنان، مصر و اردن به روش های دیگر برای همین هدف مورد استفاده قرار گرفتند. در تأیید این امر باید به فرار بسیاری از تروریست‌ها از زندان‌ها و رفتن آنها به سوریه اشاره کرد.



شایان ذکر است که پوتین در یک نشست مطبوعاتی درباره کسانی ‌که از زندان های آمریکا خارج و بعد از دفاع از منافع آمریکا دوباره به آنجا برمی‌گردند، گفت: در حال حاضر درب زندان گوانتانامو باز شده و زندانیان برای انجام فعالیت‌های تروریستی راهی سوریه شده‌اند. نباید فراموش کرد که آن شهروندان به حامیان خود ضربه خواهند زد. آن‌ها - نیروهای القاعده- نباید فراموش کنند که زندانی چون زندان گوانتانامو در کوبا برایشان ساخته خواهد شد. بار دیگر تأکید می‌کنم که این سیاست عملی‌ خواهد شد و پیامدهای وخیمی در بر خواهد داشت.

به نظر می رسد گفته یکی از زندانیان سابق گوانتانامو مؤید این گفته پوتین باشد و از این حقیقت پرده بردارد که چرا عده‌ای برای حفظ منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی مبارزه می‌کنند و دوباره به زندان‌هایشان بر می‌گردند.

مهمتر از آنچه گفته شد باید به همزمانی سخن گفتن از یهودیت اسرائیل و آغاز عملیات اهانت به اسلام و تشویق افراط گرایی و دامن زدن به اختلافات طایفه‌ای اشاره کرد. اگر چه آمریکا در مقوله انتقال گاز که بدان اشاره شد، منافع خود را جستجو می کند اما مهمتر از آن حمایت از رژیم صهیونیستی مورد توجه است، رژیمی که در پی تقسیم منطقه به دولت‌های کوچک طایفه‌ای و توجیه اخراج بیشتر ساکنان فلسطین است. جالب است که ترفند آمریکا عیان است ولی ما غالباً متوجه نمی شویم.



جورج بوش بدین جهت از نبرد صلیبی سخن گفت که دین ستیزی را در منطقه رواج دهد و کاریکاتورهای اهانت آمیز در غرب تنها وسیله‌ای برای دامن زدن به افراط گرایی و دیگر ستیزی بود. افزون بر این، شکنجه زندانیان با "جن" جزئی از عملیات تغییر دشمن بشر و نهادینه کردن کینه قومیت‌ها در درون وی به شمار می رود. به طور قطع می‌توان گفت که تمامی شاخه‌های القاعده ابزاری آمریکایی برای اخراج مسیحی‌ها از خاورمیانه و تحریک اقلیت ها برای استقلال خواهی و تشکیل دولت‌های طائفه‌ای بود. همین اقدام را قبلاً انگلیسی‌ها برای تثبیت رژیم صهیونیستی و افکار وهابی در منطقه انجام دادند. این زندانی یکی از عناصری است که تحت فشار آمریکائی‌ها به مانند دیگر همگنان خود برای پیوستن به جبهة النصرة آماده شده است؛ اما چنانکه گفته شد نزدیکانش او را از انجام فعالیت های تروریستی بازداشتند.

ادامه دارد...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
    0 0
    ممنون
  • ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
    0 0
    ﭼﻪ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﺍﻟﮑﻰ ﺑﻮﺩ.
  • ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
    0 0
    نویسنده مقاله خودشم نفهمیده چی گفته استفاده از عقیده جن چه ربطی به شیعه کشی داره؟
  • ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
    0 0
    جالب بود و البته بسیار عجیب و البته فوق العاده هوشمندانه . تکنولوژی تغییر افکار و یا عملیات تغییر این مطلب با یافته های روانشناسی تطبیق میکنه . با تغییر روانشناسانه فرد از تصوراتش درباره خودش و جهان پیرامون و دشمنان و دوستانش میشه اینکار رو عملی کرد . یعنی جایگزین کردن پندار بجای واقعیت در ذهن . میشه در یک فرایند تدریجی برای ذهن و پندار شخص ، تصورات شخص رو تغییر داد و برای این تغییرات شواهدی کاذب ارائه کرد جوری که شخص این تغییرات رو باور کنه . در اینصورت عملیات تغییر با موفقیت صورت گرفته البته نیاز به افرادی دارای پیشینه ذهنی و عقیدتی خاص هست تا بشه این عملیات روانی رو بر روش اجرا کرد . این تکنیک علاوه بر افراد بر روی جوامع هم امکان اجرا رو داره که ازش با عنوان جنگ نرم و عملیات فریب افکار عمومی یاد میشه
  • علي ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
    0 0
    اجزای گزارش علی رغم سعی نویسنده به هم ربطی نداشت.
  • ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
    0 0
    کلاً مطالبش بی ربط به هم هستن!
  • ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
    0 0
    چجوری جن اذیتشان میکرده؟؟؟؟؟ بگو شاید یه رو زما را هم گرفتند!!! بدانیم چه خاکی تو سر اوباما بریزیم!
  • ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
    0 0
    بابا به خدا به پير به پيغمبر ما ميدونيم اينا از كجا امدن حرف من اينه كه اين گزارشات بايد همزمان به عربي وانگليسي ترجمه بشه از شبكه هاي مختلف وبه صورت مستند پخش بشه الان دو سال از جنگ سوريه داره ميگزره چه كار قابل توجهي انجام گرفته اصلاً بريد از عوامل مستند به سوي ظهور ياد بگيريد كه چطور به اين گستردگي ر مدت زمان كم يك سي دي رو توي جامعه پخش كردن شما هم ياد بگيريد واز هر طريق ممكن داخل جوامع اسلامي اين مستندات رو نشر بديد من اينجا توي هلند دارم ميبينم كه چه طوري مراكشي ها رو دارن تشويق به رفتن به سوريه ميكنن حالا ما بايد بشينيم ببينيم مشدي مشائي با زنده باد نهار رئيس جمهور ميشه يا كس ديگه يه موقع به خودمون ميااييم ميبينيم سوريه از دست رفته والقاعده تا پشت مرزامون اومده
  • ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
    0 0
    يك چيز مبهمي شنيده و چند چيز مبهم بهش اضافه كرده تحويل مردم ميده آقا حيف عمرت نيست به بطالت مينويسي؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس