مايکل پاستيل در گزارشي ضمن اعتراف به کاهش بي‌سابقه مخاطبان شبکه تلويزيوني آمريکا به دولت اين کشور توصيه کرده بود که براي جذب مخاطبان فارسي زبان از شبکه جهاني يورونيوز کمک بگيرد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، "اندي سنيت " (Andy Sennitt) در گزارش خود با عنوان "سفير سابق اتريش پخش برنامه‌هاي فارسي زبان از شبکه يورونيوز را پيشنهاد داد " با اشاره به کاهش تعداد بينندگان ايراني شبکه صداي آمريکا (VOA)، به دولتمردان آمريکا توصيه کرد براي جذب مخاطبان فارسي زبان از شبکه جهاني يورونيوز استفاده کند.

وي در ابتداي گزارش خود مي‌نويسد: پخش برنامه‌هاي فارسي زبان که اخيراً از شبکه جهاني "يورونيوز " (Euronews) آغاز شده، اولين بار توسط "مايکل پوستل " (Michael Postl)، سفير سابق اتريش در ايران پيشنهاد گرديد. پوستل پيش از اتمام ماموريت خود در دسامبر 2009 پيشنهاد خود را با مقامات آمريکايي در وين در ميان گذاشته بود.

شهروندان ايراني برنامه‌هاي صداي آمريکا را مغرضانه مي‌دانند

نويسنده به نقل از پوستل تصريح کرد: شهروندان ايراني برنامه‌هاي صداي آمريکا را جهت‌دار و مغرضانه مي‌دانند. از نظر وي، اين نگرش مردم ايران بدان معناست که آنها نسبت به آمريکا ديد منفي دارند و برخلاف سياست‌هاي آمريکا رفتار مي‌کنند. به زعم پوستل، شهروندان ايراني در حال حاضر با دو شبکه جهت‌دار روبرو هستند: "صداي آمريکا " (VOA) و "صدا و سيماي ايران " (IRIB).

اندي سنيت همچنين به نقل از پوستل در پاسخ به سؤال پايگاه اينترنتي "MsnOff " درباره نحوه نگرش مردم ايران به برنامه‌هاي شبکه فارسي زبان BBC خاطرنشان کرد: از نظر شهروندان ايراني، برنامه‌هاي شبکه بي‌بي‌سي چندان جهت‌دار و مغرضانه نيست اما وابستگي آن به دولت انگليس براي مسئولان اين شبکه خبري دردسرساز شده است. از اين‌رو، پوستل ايده حمايت آمريکا از پخش برنامه‌هاي فارسي زبان در شبکه جهاني يورونيوز را مطرح کرد.

وي همچنين پيشنهاد داد که پخش مناظرات جدي و چالش‌برانگيز به زبان فارسي مي‌تواند يکي از بهترين راهکارهاي آمريکا باشد زيرا که به چالش کشيدن نقطه‌نظرات مخالف، تصور مغرضانه و جهت‌دار بودن برنامه‌ها را خنثي مي‌کند اما از طرفي بايد هوشيار بود که روند مناظره متقاعدکننده باشد، در غيراين صورت چنين ترفندي نيز بي‌اثر خواهد ماند.

نويسنده در بخش پاياني گزارش خود به نقل از سفير سابق اتريش در تهران اذعان کرد: آمريکا نبايد از مصاحبه با رسانه‌هاي ايراني اجتناب کند و در اين راستا شبکه "پرس‌تي‌وي " (Press TV) را پيشنهاد کرد که برنامه‌هاي خود را به زبان انگليسي پخش مي‌کند. ساخت برنامه‌اي با هدف ارائه ديدگاه‌هاي متفاوت آمريکا، هند و ايران (هند به عنوان يکي از بنيانگذاران جنبش عدم تعهد از احترام زيادي نزد ملل جهان سوم برخوردار است) مي‌تواند شيوه‌اي مفيد براي ارسال پيام ما باشد، که بدين ترتيب مي‌توانيم شائبه مغرضانه و جهت‌دار بودن برنامه‌هاي خود را خنثي کنيم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس