کد خبر 205409
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰

هفتمین تقابل تیم‌های استقلال ایران و الهلال عربستان فرداشب به میزبانی ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، هفتمین تقابل تیم‌های استقلال ایران و الهلال عربستان فردا شب از ساعت 21 در حالی به میزبانی ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود که پیش از این 2 برد برای آبی‌پوشان ایران، 2 برد برای آبی‌پوشان عربستانی و 2 تساوی به ثبت رسیده است و نکته قابل توجه اینکه هر دو دیدار تساوی در رقابت‌های حذفی به دست آمده که با کشیده شدن این دو دیدار به ضربات پنالتی با برتری به سود الهلال به پایان رسیده است.

 نکته جالب دیگر اینکه از 14 گلی که بین این دو تیم رد و بدل شده است دو تیم سهم مساوی دارند و هر کدام 7 گل به ثمر رسانده‌اند.

در سال 1992 دو تیم برای نخستین بار در مرحله‌ گروهی جام باشگاه‌های آسیا به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری یک بر صفر به سود تیم عربستانی به پایان رسید.

در همین سال و در فینال آسیا یک بار دیگر دو تیم مقابل هم به میدان رفتند که یک بار دیگر الهلال این بار در ضربات پنالتی 3 بر 2 استقلال را شکست داد و قهرمان آسیا شد.

در سال 1996 و در سومین دیدار بین دو تیم، یک بار دیگر کار دو تیم این بار در مرحله نیمه نهایی جام باشگاه‌های آسیا به پنالتی کشید که این بار هم آبی‌پوشان عربستانی بهتر عمل کرده و با برتری 5 بر 4 موجبات حذف استقلال از این رقابت‌ها را فراهم کردند تا بدشانسی‌های آبی‌های ایرانی همچنان در ضربات پنالتی ادامه داشتن باشد.

در چهارمین دیدار که در سال 99 و در مرحله گروهی رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا به میزبانی دوحه برگزار شد، استقلال با مربیگری ناصر حجازی اولین پیروزی خود را مقابل حریف قدرتمندش دشت کرد.

در این دیدار فرهاد مجیدی و سیروس دین محمدی گل‌های استقلال را به ثمر رساندند که گل سیروس از فاصله 40 متری سمت چپ استقلال وارد دروازه الهلال شد. استقلال در این مسابقه از دقیقه 40 با اخراج محمد نوازی، 10 نفره به کار ادامه داد.

در پنجمین دیدار دو تیم و در سال 2003 استقلال در مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا که به صورت متمرکز برگزار شد استقلال با مربیگری رولند کخ آلمانی با بدشانسی و با نتیجه 3 بر 2 کار را به حریفش واگذار کرد و در نهایت از صعود به مرحله بعدی بازماند.

در آخرین رویارویی دو تیم هم استقلال چهارشنبه هفته گذشته در عربستان 2 بر یک در مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و از دور رفت رقابت‌ها مقابل الهلال به برتری شیرینی دست یافت.  فرداشب دو تیم برای هفتمین بار در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند که در صورت تکرار نتیجه پیروزی رفت در این دیدار، صعود استقلال به مرحله حذفی قطعی خواهد شد.

نکته قابل توجه اینکه الهلال، حریف سنتی استقلال در آسیا فرداشب برای اولین‌بار در ورزشگاه آزادی به مصاف حریفش می‌رود تا به نوعی شاهد پاگشای این تیم عربستانی با حضور هواداران استقلال در این ورزشگاه باشیم.

*نتایج کامل تمام دیدارهای استقلال - الهلال:

1-استقلال صفر - الهلال یک

2-استقلال یک - الهلال یک (در ضربات پنالتی 2 - 3 به سود الهلال)

3-استقلال صفر - الهلال صفر (در ضربات پنالتی 4 - 5 به سود الهلال)

4-استقلال 2 - الهلال یک

5-استقلال 2 - الهلال 3

6-استقلال 2 - الهلال یک

7-استقلال ؟ - الهلال ؟

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس