کد خبر 204565
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۱

کره شمالی امروز اعلام کرد: «لحظه انفجار به سرعت در حال نزدیک شدن است.» این بیانیه هشدار می‌دهد که جنگ با ایالات متحده می‌تواند امروز یا فردا رخ دهد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرنامه دانشجویان، درگیری های بین کره شمالی و آمریکا به مرحله حساسی رسیده است و پیونگ‌یانگ اعلام کرده است که با موشک های اتمی به آمریکا حمله خواهد کرد؛ حمله ای که نتیجه آن درگیری بین کره جنوبی و کره شمالی خواهد شد.

ارتش کره‌شمالی امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد که موافقت نهایی برای حمله نظامی به آمریکا را که شامل استفاده از "سلاح هسته‌ای پیشرفته" نیز می‌شود، دریافت کرده است.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره‌شمالی در بیانیه‌ای که خبرگزاری مرکزی کره‌شمالی (KCNA) آن را منتشر کرد، اعلام کرد، رسما به واشنگتن اطلاع داده است که تهدیدات آمریکا "با ابزار تهاجمی هسته‌ای به شدت پاسخ داده خواهد شد."

در بیانیه ارتش کره‌شمالی آمده است: عملیاتی که نیروهای مسلح ما انجام خواهند داد، بررسی و تصویب شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کره‌شمالی در هفته‌های اخیر تهدیدات خود را تشدید کرده است.

در بیانیه ارتش کره‌شمالی آمده است: زمان این انفجار نزدیک است و جنگ در شبه‌جزیره کره ممکن است امروز یا فردا آغاز شود.

ارتش کره‌شمالی افزود: با توجه با این وضعیت، فرماندهی ستاد مشترک ارتش کره‌شمالی اقدامات نظامی لازم را اتخاذ خواهد کرد.

ارتش کره‌شمالی، آمریکا را مسئول کامل بحران کنونی معرفی کرده و در این خصوص، به ارسال بمب‌افکن های B-2 آمریکا به رزمایش مشترک آمریکا و کره‌جنوبی اشاره کرده است.

ارتش کره‌شمالی در این بیانیه هشدار داد: شبه‌جزیره کره تا کنون در معرض چنین خطر هسته‌ای قرار نگرفته است.

روز شنبه، در پی پرواز دو هواپیمای بمب‌افکن آمریکایی بر فراز آسمان کره، دولت پیونگ‌یانگ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که وارد "وضعیت جنگ" با کره‌جنوبی شده است.

در واکنش، کاخ سفید اعلام کرد، بیانیه دولت کره شمالی را مبنی بر این که پیونگ یانگ با همسایه جنوبی خود وارد "وضعیت جنگی" شده است، جدی می‌گیرد.

شبه‌جزیره کره در اواخر سده نوزدهم تا اوایل سده بیستم توسط امپراتوری کره اداره می‌شد. این شبه‌جزیره از سال ۱۹۰۵ به تصرف ژاپن درآمده و پنج سال بعد به طور رسمی بخشی از کشور ژاپن شد. با شکست ژاپن در جنگ جهانی دوم قسمت شمالی به تصرف شوروی و قسمت جنوبی به تصرف آمریکا درآمد. به این ترتیب کره شمالی صاحب حکومتی متحد با بلوک شرق شده و کره جنوبی صاحب حکومتی طرفدار غرب شد در حالی که هر دو مدعی حکومت بر کل شبه‌جزیره بودند این اختلاف در سال ۱۹۵۰ به جنگ «کره» انجامید که در سال ۱۹۵۲ با پیمان آتش‌بس خاتمه یافت.

بعد از فروپاشی شوروی و حل شدن چین در بازار اقتصاد آزاد؛ کره شمالی در منطقه شرق آسیا تنها کشوری است که مدعی حکومت دولتی و پا برجا است و به دلیل اختلاف عمیق با مدل لیبرال دموکراسی آمریکا که از سوی جریان چپ «امپریالیست های آمریکایی» نامیده می شود عرض اندام می کند.

کره شمالی معمولا در رسانه‌ها یک دولت کمونیستی افراطی یا استالینیستی توصیف می‌شود اما برخی از تحلیگران منتقد این دولت معتقدند این حکومت هیچ ارتباطی با ایدئولوژی مارکسیسم-لنینیسم یا حتی استالینیسم ندارد و یک حکومت ناسیونال سوسیالیستی -البته بدون سوداهای امپریالیستی- است که در طیف راست افراطی (و نه چپ افراطی) سپهر سیاست قرار می‌گیرد و بیشتر به حکومت ژاپن دهه ۱۹۳۰ شباهت دارد. نوعی «حکومت دفاع ملی» که یک اقتصاد دستوری را هدایت می‌کند که تنها وظیفه تجهیز بیشتر ارتش و تامین پول بیشتری برای نیروهای نظامی را بر عهده دارد.

دعوای کره شمالی با آمریکا در دهه اخیر بیش از هر چیز بر سر فعالیت های هسته ای کره شمالی بوده است. آمریکا در تلاش است تا کره شمالی از فعالیت های هسته ای خود دست بکشد. دو سال پیش بی‌بی‌سی به نقل از وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که کره شمالی موافقت کرده است غنی سازی اورانیوم در این کشور را به طور موقت به حال تعلیق درآورد.

همچنین این وزارت خانه از موافقت کره شمالی در به تعلیق در آوردن آزمایش های هسته ای و موشکی این کشور خبر داده بود.

کره شمالی فعالیت های هسته ای خود را در سال 2013 از سر گرفت و از ابتدای سال میلادی تنش های سیاسی بین پیونگ یانگ و واشنگتن بالا گرفت تا آنجا که «کیم جونگ اون»؛ رهبر جوان کره شمالی اعلام کرد: « واحدهای موشکی و توپخانه ای خود را برای حمله به مناطقی از آمریکا به حالت آماده باش درآورده است»

در پاسخ به این اقدام رهبر کره شمالی آمریکا که با کره جنوبی پیمان استراتژیک دارد و در این کشور پایگاه نظامی دارد اقدام به پرواز درآوردن دو فروند هواپیمای رادار گریز از نوع «بی ـ۲» بر فراز خاک کره جنوبی کرد و خشم رهبر کره را بر انگیخت تا وی گفت: «این اقدام از حد نمایش قدرت فراتر رفت و به نشان می دهد آمریکایی ها برای آغاز جنگ هسته ای به هر قیمتی که تمام بشود آماده اند.»

رهبر کره در جلسه فرماندهان ارتش کره شمالی افزود: «زمان تسویه حساب نهایی با امپریالیست های آمریکایی فرا رسیده است.»
 
حمله اتمی کره شمالی به آمریکا قطعا خسارت های جبران ناپذیری را به آمریکا وارد خواهد کرد خسارت‌هایی که امروز ژاپن از حمله اتمی آمریکا به هیروشیما و ناکازاکی بعد از نیم قرن همچنان دارد می پردازد.

کره شمالی منتقد همکاری های نظامی کره جنوبی و آمریکاست، اما این دو کشور روز ۵ فروردین اعلام کردند در واکنش به آنچه به زعم آنها «تحرکات اخیر کره شمالی» است، توافقنامه جدیدی برای مقابله نظامی مشترک با پیونگ یانگ تصویب کرده اند.  بر اساس توافقنامه جدید، کره جنوبی می تواند در صورتی که پیونگ یانگ به تهدیدهای اخیر خود ادامه دهد از آمریکا برای مداخله نظامی کمک بخواهد.

منظور دو کشور از «تحرکات اخیر کره شمالی»، تهدیدهایی است که پیونگ یانگ از بهمن ماه سال گذشته، پس از آزمایش یک بمب اتمی 7 کیلوتنی که واکنش تند مجامع بین المللی و تصویب قطعنامه هایی در شورای امنیت علیه آن کشور را به همراه داشت، در وهله های مختلف با آمریکا و کره جنوبی ردو بدل کرده است.

ثمره درگیری های کره شمالی و آمریکا و حتی جنگ بین دو کشور قطعا بیشترین آسیب را به دو کره خواهد زد و به دلیل دوری فاصله آمریکا از این جنگ آسیب کمتری شامل حال آمریکا خواهد شد و دو کره جنگ دیگری را بعد از شصت و چند سال تجربه خواهند کرد.

گفتنی است کره شمالی که داعیه دار مقابله با امپریالیسم است از لحاظ اقتصادی وابسته آمریکا است. پیشتر یک فرمانده ارشد ارتش آمریکا گفته بود از این پس اگر کره شمالی می خواهد از آمریکا کمک غذایی دریافت کند باید برنامه هسته ای اش را کنار بگذارد.

به گفته وزارت خارجه آمریکا در اوایل سال2012، کره شمالی با این کشور مواففت کرده بود تا بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی بر روند به تعلیق در آمدن فعالیت های هسته ای این کشور نظارت داشته باشد.

ویکتوریا نولند، سخنگوی وقت وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده بود که در مقابل تعهدات پیونگ یانگ؛ این کشور هم جزئیات طرح کمک غذایی دویست و چهل هزار تنی به کره شمالی را نهایی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمود رضا ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
    1 1
    با سلام . شک نداشته باشید اگرامریکا میدانست در جنک احتمالی با کره شمالی پیروز و موفق و با هزینه کم و معقول بیرون می آید تاکنون حمله نظامی را آغاز کرده بود. زیرا جنک از لحاظ اقصادی بخصوص نفع زیادی برای آمریکا دارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس