مردم احمدی نژاد دولت نهم را که مولفه هایی چون پرکاری، نشاط، عقلانیت، مشورت پذیری، اسلام گرایی، عدالت گرایی و ولایتمداری داشت را می پزیرند و به احمدی نژاد دولت دهم و احمدی نژاد جریان انحرافی هیچ اقبال نشان نخواهند داد.

گروه سیاسی مشرق _ بررسی نقاط قوت و ضعف دولت کنونی از آن جهت حائز اهمیت است که در آستانه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم و در انتخابت خردادماه 92 باید انتخابی دقیق را انجام دهیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در فراز پایانی سخنرانی مهم نوروزی خویش در حرم مطهر رضوی (ع) درباره ویژگی‌های نامزد اصلح انتخابات ریاست جمهوری ۹۲، عبارتی پرمحتوا و عمیق بیان داشتند که نیازمند تبیین است: «آنچه ما برای رئیس‌جمهور آینده نیاز داریم، عبارت است از امتیازاتی كه امروز وجود دارد، منهای ضعف هایی كه وجود دارد.»

آیت الله کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار مشرق به بیان خصوصیت مثبت و منفی دولت احمدی نژاد پرداخت. او بزرگترین اشتباه تاریخی احمدی نژاد را دفاع تمام قد وی از جریانی معرفی کرد که موجب شد تا دولت دهم غرق در حواشی هایی خود ساخته‌ای شود که به تدریج جای اولویت های اصلی را گرفته و در نهایت مباحثی چون مکتب ایرانی، بیداری انسانی و پایان دوره اسلام گرایی از آن خارج شود.

_ خصوصیت های مثبت دولت احمدی نژاد

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بارزترین ویژگی های مثبت دولت نهم و دهم اینچنین توصیف کرد: نشاط، پرکاری، ارتباط گسترده مردمی، کشاندن کابینه به استانها و شهرستان ها و ارتباط نزدیک با اقشار مختلف مردم از نقاط مثبت دولت آقای احمدی نژاد بود.

وی همچنین استکبارستیزی دولت را از جمله نقاط مثبت برشمرد و افزود: دولت نهم و دهم در حوزه بین المللی در بعد استکبارستیزی نسبت به دولت های قبلی بهتر عمل کردند.

او مطرح کردن شعار عدالت طلبی را از دیگر محسنات دولت احمدی نژاد نام برد و اظهار داشت: مطرح کردن شعار عدالت طلبی و کم کردن فاصله طبقاتی در جامعه از دیگر نقاط مثبت این دولت بود، که دغدغه ای بسیار خوب و مثبت به حساب می آمد.

کعبی در ادامه افزود: از جمله اقدامات مثبت دولت های نهم و دهم می توان به مطرح کردن شعار گفتمان انقلاب اسلامی و رهبری اشاره کرد  که در سال 84 با عناوین عدالت طلبی، اسلام‌گرایی، مبارزه با اشرافیگری، تبعیض و استکبارستیزی روی کار آمد.

... و اما نقاط ضعف دولت احمدی نژاد

وی در ادامه در خصوص نقاط ضعف دولت احمدی نژاد به حواشی ایجاد شده در دولت دهم اشاره کرد و گفت: این حواشی ایجاد شده روز به روز پر رنگ تر شد تا اینکه جای سایر امور را نیز گرفت و حواشی بر متن غلبه پیدا کرد.

کعبی در ادامه عنوان کرد: دولت متاسفانه به تدریج از شعارهای اصلی خود که در متن آن شعارها  گفتمان انقلاب اسلامی دیده می شد، فاصله گرفت و در آن حرکت اصلی انحراف ایجاد شد و دولت بر روی گفتمان اصلی خود استوار نماند و مثلا از دل آن مباحثی چون پایان دوره اسلام گرایی و مکتب ایرانی مطرح شد.

_ بزرگترین اشتباه تاریخی دولت احمدی نژاد

آیت الله کعبی انحراف از گفتمان انقلاب اسلامی را بزرگترین اشتباه احمدی نژاد دانست و افزود: این انحراف بزرگترین اشتباه تاریخی دولت آقای احمدی نژاد بود که تمام قد از جریان انحرافی دفاع کرد و همچنین نشان فرهنگ را نیز بر سینه لیدر این جریان داد. این دفاع تمام قد موجب شد تا گفتمان دولت از گفتمان انقلاب اسلامی به گفتمان اسلام ایرانی و مکتب ایرانی عدول پیدا کند.

عضو جامعه مدرسین عدم ارتباط گیری با روحانیت را ضعف بعدی دولت احمدی نژاد برشمرد و گفت: دولت نتوانست ارتباط صحیحی با روحانیت و مرجعیت پیدا کند و این رابطه با رفتار نادرست دولت به حد جدایی رسید و متاسفانه با شروع رفتارهای غیر منطبق دولت آقای احمدی نژاد با رفتارهای شرعی، ایشان پشتوانه بزرگ خود که همان روحانیت بود را از دست داد.

وی در ادامه اظهار داشت: نقطه ضعف دیگر دولت این بود که دولت احمدی نژاد نتوانست از ظرفیت عظیم نخبگان و کارشناسان استفاده کند و خودمحوری به جای مشورت و هماهنگی با نخبگان و کارشناسان در دولت شکل گرفت.



_ پیام تسلیت احمدی نژاد به هوگو چاوز یک اقدام اشتباه اعتقادی بود

آیت الله کعبی نقطه ضعف بعدی دولت را ظهور و بروز مکتب های انسانی عنوان کرد و افزود: تلقی اشتباه این جریانات از دین داری و معنویت نقطه ضعف بعدی دولت بود که برای مثال آخرین ظهور آن به پیام تسلیت احمدی نژاد به هوگو چاوز بود که این اقدام یک اشتباه بزرگ اعتقادی بود که توسط احمدی نژاد رخ داد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه به نصایح خیرخواهانه رهبری در دیدار با اعضای هیات دولت اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در هفته دولت و در دیدار با آقای احمدی نژاد و اعضای کابینه لیستی از نقاط قوت دولت را بیان کردند و با ظرافت نقاط ضعف دولت و همچنین بایسته هایی که دولتمردان باید انجام می دادند را به آنها تذکر دادند که متاسفانه دولتمردان از این نعمت بزرگ کمتر استفاده کردند.

وی در ادامه افزود: یکی از تذکراتی که رهبری در سالهای اخیر به آقای احمدی نژاد دادند این بود که دچار غرور کاذب نشوند و به تدریج این پشتوانه های عظیم مردمی را از دست ندهند، زیرا  دولتمردان فکر می کردند این محبویت و پشتوانه عظیم مردمی نتیجه کار خودشان است و این مسئله باعث شد که در واقع از سیاست ها و راهبردهای رهبری نیز فاصله بگیرند. این در حالی است که مردم ما همه را با شاخص رهبری می سنجند و اگر کسی فکر کند می تواند اقبال مردمی را هم عرض رهبری تصور کند سخت در اشتباه است.

آیت الله کعبی در ادامه به انتخابات ریاست جمهوری 92 اشاره کرد و افزود:  انتخابات آینده این موضوع را به خوبی نشان خواهند داد و مردم رئیس جمهوری را انتخاب خواهند کرد که بتواند سیاست ها و راهبردهای مورد نظر رهبری را با توانمندی کامل اجرایی کند.

_ مردم به احمدی نژاد دولت دهم هیچ اقبالی نشان نمی‌دهند

وی در انتها با بیان اینکه مردم در سال 84 به شعارهای اسلامی و گفتمان امام و رهبری رای دادند نه به یک جریان خاص سیاسی، عنوان کرد: مردم احمدی نژاد دولت نهم را که مولفه هایی چون پرکاری، نشاط، عقلانیت، مشورت پذیری، اسلام گرایی، عدالت گرایی و ولایتمداری داشت را می پزیرند و به احمدی نژاد دولت دهم و احمدی نژاد جریان انحرافی هیچ اقبال نشان نخواهند داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 72
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • جواد ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    0 1
    باهاش موافقم احمدی نژاد دولت دهم با دولت نهم خیلی متفاوت بود و البته نمیشه گفت آدم ها بی عیب اند ولی امیدوارم رؤسای جمهور بعدی گفتمان 8تیر را ادامه بدن یعنی گفتمان ناب انقلاب اسلامی
  • ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    0 1
    ما ذوالفقار حیدریم فدائیان رهبریم
  • روح الله ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    0 1
    با اين یکی مخالفم: |پیام تسلیت احمدی نژاد به هوگو چاوز یک اقدام اشتباه اعتقادی بود| چرا که کسی دوست توست که دشمن دشمن توست. این اقدام احمدی نژاد و شرکت در مراسم تشییع آن بزرگمرد ونزوئلایی، در حوزه ی روابط بین الملل، تاثیرات عجیب و البته قابل پیش بینی گذاشته و مطمئناً باز هم می گذارد..
  • ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    0 1
    آقا محسن رضایی 100%
  • ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    0 1
    حالت خوبه؟! گفته پیام تسلیت نگفته که شرکت در مراسم.
  • ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    1 0
    دکتر جلیلی مرد مبارزه.
  • مسعود ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    0 0
    دوست عزيز اصل پيام تسليت مورد نظر نيست محتوي پيام رو گفتند اشتباه بوده
  • ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    0 0
    به این میگن یه تحلیل درست بدون غرض و از روی "صداقت و بصیرت"
  • علی ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    0 0
    سخت در اشتباهی بیشتر فکر کن و یک گذری به دوران فتنه 88 و ساکتین آن دوره بیندازاگر پیرو ولایتی.
  • ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    0 0
    ما جان فدای حیدریم
  • ایرانی ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    0 0
    درود بر اصالت ایرانی مکتب ایرانی فرهنگ ایرانی ایرانی بودن افتخار ماست ایرانی هستیم وخواهیم ماند کدام جامعه هویت خودش گم کرده غیر ایران کدام جامعه تاریخ خودش فراموش کرده غیر از ایران مگر نه اینکه تاریخ ما سراسر افتخار بوده منشور کورش شده سر لوحه منشور سازمان ملل راستی فرهنگ در کجای دنیا قرار گرفته که ما سنگ آن به سینه می زنم چرا صحبت از فرهنگ ایرانی جرم است چرا صحبت از تمدن ایرانی خلاف است
  • ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    0 0
    درود بر احمدی نژاد مردمی ومحبوب
  • جمال ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    0 0
    بیربط حرف نزن خواهشا
  • محمدباوی ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    0 0
    ای رهبر آزاده اماده ایم آماده ما عربهای خوزستان بیعت خودرا با رهبر کبیر انقلاب اعلام میکنیم وتا آخرین قطره خون با دشمنان ومنافقان میجنگیم
  • ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    0 0
    ريس جمهور جهادي وانقلابي در شان ملت قهرمان ايران از دل گفتمان انقلاب اسلامي بروز مي كند ارزيابي ايت الله كعبي منصفانه است متشكرم
  • ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    0 0
    چه ربطي داره با موضوع
  • ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    0 0
    خلق حماسه سياسي با مشاركت بيش ازچهل مليون وانتخاب ريس جمهو توانمند ولايي وجهادي وانقلابي پيشرو وپيشبرنده بسيجي انشاءالله با تفضلات الهي به ملت پيدا مي شود دعا كنيد تلاش كنيد
  • ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    0 0
    حرف آیت الله کعبی حرف ماهم هست
  • محسن ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    0 0
    واقعأ كه اگه مرد مبارزه و جهاد با نفس نباشی ؛ قدرت و ثروت خيلی روت تأثير ميذاره و به بيراهه كشيده میشی ؛ خدا عاقبت همه رو ختم به خير كنه
  • حب مسکو ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    0 0
    آیا هدف وسیله را توجیه می کند؟
  • حب مسکو ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    0 0
    اون بنی صدر بود که می گفتند:بنی صدر صد درصد!آقای رضایی اگر واقعا برنامه برای اقتصاد کشور دارد برود وزیر اقتصاد بشود راهش هم پیوستن به ائتلاف هاست چون ایشان نهایت 3میلیون رای داشته باشد
  • تند زبان ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    0 0
    چرا پاسخ نظر را به زبان انگليسي مي نويسيد ؟!
  • میلاد ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    0 0
    آقای محسن رضایی از نزدیکان رفسنجانی است
  • ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    0 0
    منظور ایشان قسمت آخر پیام و اشاره اش به رجعت چاوز با حضرت مهدی (ع) بوده است، وگرنه کسی با شرکت رییس جمهور در مراسم مخالف نیست.
  • محقق ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    0 0
    آقا روح الله . آدم از باطل به حق نمی رسد. تفکر فوق از دید روحانیت عالی کشور مردود است و آیت الله جنتی نیز در نماز جمعه به آن اشاره فرمودند . ما حق نداریم اعتقاداتمان را فدای اهداف سیاسی کنیم و الا امام ره و مقام معظم رهبری می توانستند بالاترین جایگاه دنیایی را در این جهان هستی کسب نمایند. و در واقع از پا برهنه ها جدا شده و به استکبار جهانی نعوذ بالله بپیوندند. همه می دانیم افرادی مانند آقای کعبی مردان واقعی خدایند و برای رضای دل کسی بجز خداوند متعال سخن نمی رانند. ما بدنبال صراط مستقیم هستیم و صراط مستقیم در جمع است و جمع واقعی روحانیت است و روحانیت اصیل مراجع تقلیدند و بالاتری از لحاظ حقوقی و احد از والاترین روحانیت اصیل مقام معظم رهبری است که پرچم امام رمان عج بدست مبارکشان است . فلذا هیچ شکی نیست که اطاعت محض از ایشان بر همه واجب است. ضمن اینکه این اطاعت محض تا کنون بهترین راهکار ظفرمندی در جهان اسلام بوده و انشاءالله خواهد بود. روح امام ره شاد که تدبیر بلندش نسل بعد را نیز تنها نگذاشت. با احترام
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    0 0
    پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد( امام خمینی ره ) ملتدایران اگر به این اصل توجه وبه فرمایش امام عمل کنند از آسیبها مصون می مانند گفتمان انقلاب اسلامی بر آمده از اصل ولایت فقیه است
  • ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    0 0
    اقا مسعود یاد بگیریم از طرف خدا صحبت نکنیم
  • احمد ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    0 0
    برادر گرامی آقا روح اله انتقاد آیت اله کعبی به صرف پیام تسلیت نبود بلکه به نحوه آن است, بله از دست دادن دوست ممکن است مستحق تسلیت باشد ولی متن پیام تسلیت پر از انحراف بود گویی ایشان (پیام دهنده محترام) به طریقی از اسامی 313 یار امام عصر ارواحنا فداه مطلع شده اند و در گذشت یکی از ایشان را تسلیت می گویند این فقط یکی از نتایج دوری از اسلامشناسان و فقها و ... است.
  • ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    0 0
    چه اشکال داره مگر همین آقای هاشمی نبود که در طول 8سال دفاع مقدس بارهای بار تا مرز شهادت پیش رفت واز من وتو دفاع کرد
  • ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    0 0
    لطفا با بزرگان دیگر نیز مصاحبه نمایید خیلی ممنون و متشکر
  • فدایی ولایت ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    0 0
    ما با ولایت زنده ایم **** تا زنده ایم رزمنده ایم
  • ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    0 0
    فقط دکتر جلیلی
  • علیرضا ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    0 0
    فقط اسلام ... رحمت خداوند بر تو باد ....
  • محمد ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    0 0
    منم موافقم
  • محمد ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    0 0
    ما پیروان حیدریم / مطیع امر رهبریم
  • درخشان ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    0 0
    تحليل آقاي كعبي واقعا منصفانه و واقع بينانه بود. ايشان مثل برخي از علما، نه با عصبانيت صحبت كردند و نه از جاده انصاف و عدالت خارج شدند. معلوم است كه اهل علم و منطق است. خداوند امثال آقاي كعبي را براي نظام و اسلام و ولايت محفوظ بدارد.
  • ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    0 0
    احمدی نژاد وگفتمان ولایت مدارانه آن ادامه می یابد. لطفا انگ انحراف به او نزنید البته چاره ای ندارید چون توان نقد ندارید
  • ناشناس ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    0 0
    اگه میخوای رای بیاره نگو از نزدیکان رفسنجانی
  • جواد ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    0 0
    پاسخ به ناشناس۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰ امام خمینی رحمه الله علیه: «ملاک حال فعلی افراد است»
  • رضا ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    0 0
    به آقای احمدی نژاد در دوره نهم نمره 15و در دوره دهم نمره 9 می دهیم
  • ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    0 0
    خوبه رهبری گفت نگید جانم فدای رهبر
  • ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    0 0
    كانديداها همشون نچسبن. من دلم با احمدي نژادٍ بايد صبر كنيم و ببينيم كه مردم نگاهشون به كيه .
  • ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    0 0
    احسنت گل گفتی
  • امیر ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    0 0
    جانم فدای رهبر
  • ایرانی ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    0 0
    دوستان عزیز بنظر من پیام احمدی نژاد هیچ مشکلی نداشت همه مردم در آخرالزمان رجعت خواهند کرد و حالا چاوز نیز با این یک مقدار کار مناسب برای ملتش احتمالا نه صد در صد از آل امام خواهد بود و حالا مگر چه کسی میتونه صد در صد بگه از آل امام نیست و رجعت نخواهد داشت تمام پیش بینی ها از هر شخص تو این دنیا احتمالی است چون امام معصوم نستید که موضوعی را قطعا بیان کنید و سخن احمدی نژاد بد نبوده و مغرضان پیازداغش را بیشتر کردند (خواننده گان نظرشون را لطفا راجع به نظر من اعلام کنند )
  • ناشناس ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    0 0
    ای کاش دولت دهم رویه دولت نهم را ادامه میداد
  • ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    0 0
    ای کاش دولت دهم روبه دولت نهم را ادامه میداد
  • ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    0 0
    درمورد کاندیداها راست میگی
  • ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    0 0
    من دلم با خرازیه
  • ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۱
    0 0
    البته گفتمان سال 84
  • پيمان ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۱
    0 0
    سعيد جليلي - داراي خوبي هاي رئيس جمهور هاي قبلي و نداشتن بدي هاي آنان تحقيق كنيد...
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۱
    0 0
    محس رضایی تنهامردمیدان است هشت سال دلاوریهای اوشاهداست اوست که پرچم گنبدامام رضاعرابربالای مناره مسجدفاوزدوفاوفتح شد
  • احمد علی منصوری ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۱
    0 0
    نظر آیت الله کعبی، رییس جمهور جهادی و انقلابی باعث پیشرفت و عدالت است، نه محافظه کار و نه دیپلمات و نه طرفدار خط انحراف و نه طرفدار فتنه و نه تکنوکرات. رییس جمهور با روحیه و تفکر بسیجی نظیر جلیلی و لنکرانی. از این نظر تحلیل آیت الله کعبی صائب است و از ایشان تشر می کنیم.
  • لویمی ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۱
    0 0
    درود برامثال ایت الله کعبی که بموقع حرف حق را میزنند خداوند ایشان را برای ما خوزستانیها حفظ بدارد . آمین
  • ناشناس ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۱
    0 0
    رای ما منوچهر متکی
  • ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۱
    0 0
    رهبرانقلاب در حرم امام رضا(ع) گفتیم وابستگی به نفت را قطع کنید تکنوکرات‎ها لبخند زدند که مگر می‌شود!؟
  • ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۱
    0 0
    با رفتن دولت سازندگی دولت اصلاحات دقیقاً مامور فعلیت بخشیدن به آنروی سکّه غربگرایی شد. تمام شریان های اقتصادی دولت خاتمی در دست مردان هاشمی ماند. از همه مهمتر سازمان برنامه و بودجه که مامور طراحی مدل توسعه بود. حتی آمدن یک وزیر اقتصادی با گرایش های چپ در دولت خاتمی سرانجامی نامبارک داشت .
  • مهران ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
    0 0
    سلام ولی امام خامنه ای شهریور 91 نظرشون را راجع به دولت دهم گفتند و نظرشون با ایشون فرق داره حتما به اون سخنرانی رجوع کنید اگه حرف ولایت رو قبول دارید
  • منصف ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
    0 0
    19_14 درود بر انصاف
  • حسین ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
    0 0
    آقای کعبی احمدی نژاد دهم همان احمدی نژاد نهم است منتهی بصیرت حضرات الان بیشتر شده و تونستند ماهیت این موجود را بشناسند. مگر در زمان دولت دهم سخن از دوستی مردم اسرائیل بر زبان اینها جاری نشد مگر .....
  • لنگرودی ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
    0 0
    خاتمی یا هاشمی فقط می توانندبیایند وبه خلق حماسه 24 خرداد کمک کنند
  • رضا ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
    0 0
    آقای احمدی نژاد تا جایی که مجری منویات رهبر و انقلاب اسلامیست مورد تایید است و لاغیر. و کارهای اخیر ایشان اشکالات بسیار زیادی دارد. جشن و همایش موقع گرانی و مشکلات اقتصادی مردم؟
  • ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
    0 0
    فقط دکتر جلیلی
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
    0 0
    اجرت با خدا... احسنت
  • ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۳
    0 0
    دکترولایتی
  • ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
    0 0
    فقط دکتر لنکرانی
  • ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
    0 0
    احمدی نژاد دهم با احمدی نژاد نهم از زمین تا اسمان فرق کردن
  • ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
    0 0
    فقط دکتر لنکرانی
  • ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    0 0
    اشباه منفی دادم
  • ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
    0 0
    آمريكا در يك «بازي دو سر باخت»1+5 وارد شده است و قاعده و فرمول شناخته شده براي خروج از بازي دو سر باخت، انتخاب گزينه اي است كه باخت كمتري دارد و حساب سود در اينگونه بازي ها اساساً در ميان نيست و شواهد حاكي از آن است كه آمريكا در پي يافتن راهي آبرومندانه! براي خروج از اين بن بست است
  • ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
    0 0
    آمريكا در يك «بازي دو سر باخت»1+5 وارد شده است و قاعده و فرمول شناخته شده براي خروج از بازي دو سر باخت، انتخاب گزينه اي است كه باخت كمتري دارد و حساب سود در اينگونه بازي ها اساساً در ميان نيست و شواهد حاكي از آن است كه آمريكا در پي يافتن راهي آبرومندانه! براي خروج از اين بن بست است
  • ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    رقایت باید بین معتقدین به نظام و توأم با اخلاق باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس