
ميثم محمد حسني از افسران جنگ نرم بود که با وبلاگش (دوئل) توانست به خوبي چهره فتنه گران سال گذشته را به کمک خط و رنگ، نمايان کند. وبلاگ او بارها به فيلتر شدن تهديد شد و خود او هم از اين تهديدها در امان نماند. با او به بهانه کارهاي تاثيرگذارش در ايام فتنه و حماسه 9 دي گفتگو کرديم.
* پس از گذشت سه دهه از پيروزي انقلاب اسلامي، تحليل شما از مشارکت 85 درصدي مردم در انتخابات رياست جمهوري چيست؟ (در انتخابات پارلماني اخير آمريکا، حدود 38 درصد مردم شرکت کردند)
فکر مي کنم بيش از هرچيز پشتوانه مردمي نظام را به رخ دنيا کشيد و در اصل بنده اين راي بالا را راي به تفکر ولايت مداري مي دانم.
* پيام انتخابات دهم رياست جمهوري را چه ميدانيد؟
به گمان بنده انتخابات دو گونه پيام داشت. ابتدا پيامي که براي دشمنان مخابره نمود و درسي که آنها از انتخابات دهم گرفتند اين بود که ملت ايران يک ملت غيرقابل پيش بيني و داراي بينش سياسي بالايي است. و پيام دوم براي معاندين داخل بود و به گمانم نبود جز اينکه آنجا که پاي اعتقادات و ارزش ها در ميان است مردم کوتاه نخواهند آمد.
* علت ترديدافکنيهاي قبل انتخابات و تشکيل کميته صيانت از آراء چه بود؟
اين اتفاق جز يک برنامه از قبل طراحي شده نبود. همانطور که رهبر انقلاب هم چند ماه قبل از انقلاب در اين مورد هشدارهاي متعددي دادند. به اعتقاد بنده اين يک سناريوي تمام عيار براي ايجاد آشوب در کور بود.
*به نظر شما چرا موسوي انتخابات را شعبدهبازي خواند و زير بار آن نرفت؟
کافر همه را به کيش خود پندارد. اين راحت ترين و مفيدترين پاسخ به اين سوال شماست.
* به نظر شما آيا حوادث پس از انتخابات، ادامه رقابت انتخاباتي کانديداها بود؟
خير. بازي در پازلي بود که از سالها پيش تدارک ديده شده بود. سناريويي شوم که هنوز هم اثرات آن را در ميان مردم شاهد هستيم.
* علت پديد آمدن حادثه روز عاشورا و اهانت به مقدسات ديني مردم را چه ميدانيد؟
فاجعه عاشورا بگوئيم بهتر است تا حادثه. علت بروز اين فاجعه هم بلاشک دين گريزي مدعيان اپوزيسيون در ايران بود که از ميان هوادارنشان سر باز کرد و خودنمايي کرد.
* اتاق فکر و فرمان جريان فتنه را در کجا ميدانيد؟
شک نکنيد اتاق فکر جريان فتنه را بايد در ميان سران صهيونيسم و فراماسونري جستجو کرد.
* بسترهاي شکلگيري حماسه 9 دي را چگونه ارزيابي ميکنيد؟
ريشه حرکاتي شبيه حماسه 9 دي به زعم بنده از 15 خرداد 42 نشات گرفته است. ولايت پذيري و ولايت مداري ملت ايران بارها در طول تاريخ انقلاب به رخ همگان کشيده شده است و در 9 ديماه 88 ديگر به اوج خود رسيد.
* ويژگيهاي حماسه 9 دي را چه ميدانيد؟
مردمي بودن مطلق. اين مردمي بودن 9 دي تنها فاکتوري ست که دنيا را مسخ کرد. حماسه اي که صرفا از بطن مردم برخواسته بود.
*آيا براي اين خيزش مردمي ميتوان شباهتي در راهپيماييهاي قبل و پس از پيروزي انقلاب اسلامي جستجو کرد؟
در سوالات قبل عرض کردم. سرچشمه اين حضور 15 خرداد 42 و شبيه ترين به اين روز 22 بهمن ماه 57 بود.
* پيوند مردم با ارزشهاي ديني، ولايتپذيري و آرمانهاي انقلاب اسلامي را در 9 دي چگونه تحليل ميکنيد؟
9دي نقطه اوج و کمال ولايت پذيري و ولايت مداري ملت ايران بود. لحظه بارور شدن دوباره ارزش ها و ارمان هاي اعتقادي ملت ما بود.
*آيا ميتوان راهپيمايي 9 دي را مردميترين راهپيمايي انقلاب اسلامي ناميد؟
دقيقا موافق اين عنوان هستم. به گمانم 22 بهمن 57 و 9 ديماه 88 مردمي ترين راهپيمايي هاي تاريخ بشر بوده اند.
* اينکه سه روز پس از هتک حرمت روز عاشورا و در يک روز غيرتعطيل و بدون تبليغات سنگين رسانهها، اين حماسه رقم ميخورد، دلايل آن چيست؟
خشم و کينه فروخورده ي ملت ولايت مدار بود که بعد از چند سال سرباز کرد.
* پيام ماندگار و جاويد حماسه 9 دي چيست و استمرار آن را چگونه ميتوان در جامعه تداوم بخشيد؟
بزرگترين پيام حماسه 9 دي به تمام دنيا اين بود که ما تا شهادت و مرگ پاي عهدي که با ولايت مطلقه فقيه بسته ايم ايستاده ايم.
* عبرتها، درسها، فرصتها و تهديدهاي فتنه سال 88 را چه ميدانيد؟
بزرگترين عبرت و درسي که مي توان از وقايع سال 88 گرفت اين بود که گاهي لجاجت و ديکتاتوري مي تواند يک فرد را از جايگاهي نظير نخست وزيري نظام اسلامي تا همپيالگي سران استکبار و طاغوت تنزل دهد. حب نفس و عدم بصيرت در خيلي از شخصيت هاي انقلاب نمود پيدا کرد که همين مي تواند عبرتي بزرگ براي اهل بصيرت باشد.