کد خبر 200150
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۳

بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز در استانهای غربی کشور به ویژه دامنه های مرکزی زاگرس بارش باران و وزش باد و در مناطق سردسیر بارش برف رخ خواهد داد.

به گزارش مشرق به نقل از واحد مرکزی خبر، بـارش باران در برخـی نقـاط کشـور به ویـژه در منـاطـق جنـوبـی به صورت رگبار و رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ دور از انتظار نیست.
از بعداز ظهر امروز هم به تدریج دامنه بارش برف دامنه های البرز غربی و البرز مرکزی را در بر می گیرد و در اکثر نقاط کشور به جز نوار شرقی و شمالغرب بارش باران و وزش باد و در مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی می شود.

امروز و فردا وزش باد شدید در کرمان و سیستان و بلوچستان رخ خواهد داد که در این مدت خلیج فارس مواج خواهد بود.

از عصر امروز و فردا هم باد شدید توام با گرد و خاک در جنوب استان کرمان و سیستان و بلوچستان پیش بینی می شود که احتمال خسارت دور از انتظار نیست.

ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری در خصوص بارش برف و باران ، تگرگ و جاری شدن سیل،آبگرفتگی معابر و لغزندگی جاده ها در این استان هشدار داد.

مدیرکل مدیریت بحران استان گفت : سامانه بارش از دیشب وارد استان شده که وزش شدید باد، بارش برف و باران را بهمراه داشته است.

وی افزود: بر اساس پیش بینی های آبگرفتگی معابر ،اختلال در تردد جاده ها و محورهای مواصلاتی و طغیانی شدن رودخانه ها دور از انتظار نیست.

آقای فرهادی افزود : اوج بارندگی امروز است که این سامانه بارشی فردا عصر از آسمان استان خارج می شود.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی بیشترین میزان بارشها در کوهرنگ 10 میلی متر گزارش شده است.

هواشناسی استان کردستان هم اعلام کرد/ با ورود موج باران زا که تا امشب فعال است استان شاهد بارش باران و برف خواهد بود.

همچنین فرمانده پلیس راه های استان کردستان امروز گفت: با توجه به کوهستانی بودن برخی از مسیرهای مواصلاتی از رانندگانی که قصد عبور از محورهای استان کردستان را دارند درخواست می شود با احتیاط کامل و توجه به مقررات راهنمایی و رانندگی حرکت کنند.

سرهنگ نادری گفت : با توجه به مه گرفتگی و محدودیت دید به رانندگان توصیه می شود از قرار گرفتن در حاشیه جاده ها خودداری کنند.

وی از رانندگانی که قصد دارند از گردنه های استان کردستان عبور کنند خواست علاوه بر همراه داشتن زنجیر چرخ، وسایل گرم و آذوقه، با احتیاط حرکت کنند.

دمای هوای شهر سنندج هم اکنون 5 درجه سانتیگراد است.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان اعلام کرد/ سامانه ناپایداری به تدریج از بعدازظهر دیروز از سمت شمال غرب وارد استان شد و تا سه شنبه فعال خواهد بود.

از بعدازظهر امروز هوای این کلانشهر قسمتی ابری تا ابری، گاهی وزش باد و بارش و گاهی مه‌آلوداست.

دمای فعلی هوای اصفهان 6 درجه بالای صفر است که امروز 4درجه افرایش یافته است .
همچنین اداره کل هواشناسی قم برای اوایل امشب در این استان رگبار و رعد و برق پیش بینی کرد.

آسمان قم اکنون ابری ، هوا آرام و همراه با مه رقیق و دمای هوا 6 درجه بالای صفر است.

در 24 ساعت گذشته حداکثر دما 11 و حداقل آن 3 درجه سانتی گراد بالای صفر و رطوبت هوا نیز حداکثر 100 درصد و حداقل 62 درصد بود .

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی قم در ساعات آینده آسمان قم نیمه ابری تا ابری در اوایل شب رگبار و رعد و برق و وزش باد و به تدریج کاهش ابر خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی فارس نیز گفت : بررسی نقشه هـای پیش یابی ، بیانگر گذر امواج ناپایدار طی 48 ساعت آینده بر روی استان فارس است.

بر این اساس افزایش ابر، وزش باد متوسط و احتمال رگبار پراکنده از اواخر وقت یکشنبه در اکثر نقاط استان پیش بینی می شود.

جامع افزود : تا ظهر امروز شمال استان آسمان کمی تا نیمه ابری همراه با وزش باد متوسط و احتمال رگبار پراکنده در ارتفاعات مرکز استان آسمان کمی تا نیمه ابری همراه با وزش باد متوسط و احتمال رگبار پراکنده در ارتفاعات و جنوب استان آسمان کمی تا نیمه ابری همراه با وزش باد متوسط است.

دمای امروز شیراز 20درجه سانتی گراد بالای صفر است.

اداره کل هواشناسی وضع هوای استان قزوین در 24 ساعت آینده را نیمه ابری تا تمام ابری در بعضی ساعات بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و از بعد از ظهر فردا کاهش ابر پیش بینی کرد.
هوای گیلان امروز صاف تا نیمه ابری است.

این وضع درگیلان تا 3روزآینده پایدار است.

براساس اعلام هواشناسی دمای هوای رشت، بیشترین 16درجه سانتی گراد وکمینه دمای هوای این شهر به 7درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد رسید .

رطوبت هوای رشت اکنون 100درصد است .

دریا هم با ارتفاع موج 20تا 50 سانتیمتر امروز و فردا برای صید و صیادی مناسب است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان هم گفت: بارش برف و باران تا عصرامروز در شهرستانهای مختلف استان ادامه دارد.

یاغموری افزود: از امشب بارشها قطع و هوای زنجان تا پایان هفته صاف و آفتابی خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس