کد خبر 199080
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۰

شهردار تهران گفت: به کارهای فرهنگی روبنایی اعتقاد ندارم و در همه عرصه‌ها شفاف و بدون پشت پرده عمل کرده‌ام.

به گزارش مشرق، محمد باقر قالیباف در پاسخ به سئوال خبرگزاری دانشجو در خصوص انتقاداتی که به شهرداری در حوزه نوع نگاه به مسائل فرهنگی گفت: در مدتی که وارد شهرداری شده ام تلاش زیادی کرده ام که این مجموعه را از سازمان خدماتی به نهاد اجتماعی تغییر کند، فعالیت های ما در حوزه خدماتی، فرهنگی و اجتماعی نیز بر همین اساس بوده است.
 
وی افزود: براساس معیارها در این دوره برای فرهنگ و مسائل اجتماعی به نسبت دوره های قبلی کار بیشتری صورت گرفته است، نمی گویم کاری که انجام داده ایم در شان نظام بوده بلکه در قیاس با کارنامه دیگران به ویژه در حوزه فرهنگی ما تلاش بیشتری داشته ایم و به سمت نگاه شهروندی و شهروند مداری حرکت کرده ایم.
 
شهردار تهران بیان کرد: در حوزه هایی هچون نماز، قرآن، نهج البلاغه و فعالیت های مساجد کار عمیق فرهنگی انجام شده است، نه اینکه فقط مسجد ساخته ایم یا سینما، تئاتر، حسینیه و مراکز آئینی درست کرده باشیم، بلکه علاوه بر فعالیت های توسعه ای کالبدی در حوزه محتوایی هم کارهای عمیق انجام شده است، امیدوارم از این منظر به فعالیت های شهرداری نگاه شود.
 
وی در ادامه گفت : البته در این حوزه بهتر است از افراد صاحب نظر ی همچون آقای قرائتی و دیگر بزرگان وعلما و صاحب نظران این ارزیابی را انجام داد. 
 
 قالیباف گفت: واقعیت این است که این قبیل کارهای توسعه ای را کار اساسی در حوزه فرهنگ نمی دانم، یکی از مشکلات ما این است که تا اسم فرهنگ می آید می پرسیم تیراژ کتاب های چاپ شده چقدر بوده، چه میزان روزنامه چاپ شده، چه تعداد صندلی به سالن های سینما اضافه شده و چند تئاتر اجاره کرده اید ، در واقع بیشتر نگاه آماری و کمی داریم.
 
شهردار تهران تصریح کرد: ما بصورت خلاصه آنچه را فرهنگ می دانیم که در فعالیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خلاصه شده است و این اشتباه ماست، زیرا ما به فرهنگ با نگاه تربیتی نگاه نکرده ایم، به نظرم  این قدر که وزارت آموزش و پرورش یا آمورش عالی اهمیت دارد وزارت فرهنگ در این موضوع اهمیت ندارد.اگر قرار است اتفاقی بیفتد باید این نگاه عوض شود.
 
وی ادامه داد: قصد اظهار نظر در خصوص مسائل اجتماعی را ندارم، اما در موضوعی همچون اعمال تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها باید در نظر بگیریم که دختر و پسر ما 12 سال در اختیار مجموعه های فرهنگی مختلف هستند، اگر روی جنبه های تربیتی آنها به صورت عمیق کار شده بود امروز در جامعه به برخی از مشکلات دچار نبودیم.
 
قالیباف تصریح کرد: به فرهنگ خیلی روبنایی و از جنس اقتصاد فرهنگی نگاه کرده ایم، جنبه های تربیتی آموزشی فرهنگ برای سال های متوالی مدنظر قرار نگرفته و این اشتباه ما بوده است.
 
وی در پاسخ به این سوال که چه واکنش احتمالی نسب به رو شدن برخی پرونده ها یا برخی بدخلاقی های سیاسی در مدت باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری خواهد داشت، گفت: مطمئن ام هر کجا که کار کرده ام هیچ فعالیت پشت پرده ای نداشته ام، منظورم این نیست که در اجرای یک پروژه تصمیم غلطی نگرفته ایم ممکن است چنین شده باشد، ولی هیچ موضوع پشت پرده ای نداریم و خیلی روشن و شفاف در همه ابعاد اقتصادی، مالی، سیاسی و رفتاری عمل کرده ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس