گروه سیاسی مشرق _ غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران در یک مصاحبه تفصیلی به تحلیل فتنه سال 88 پرداخت که طی آن درباره موسوی و کروبی اینطور گفته است: آقایان موسوی و کروبی که نرفتند ساختمان ریاست جمهوری را اشغال کنند یا این که به پاستور لشکر کشی کنند. اگر این کار را کرده بودند، یعنی تن ندادن به آراء و دنبال کردن خواسته‌ها به صورت غیرقانونی.

کرباسچی که هیچ یک از اقدامات موسوی و کروبی را خلاف قانون نمی داند، در خصوص حوادث روز عاشورای تهران نیز می گوید: آقای موسوی و کروبی هیچ یک از کسی دعوت نکردند که به خیابان‌ها بیایند و کار خلاف قانون انجام دهند. در تظاهرات روز عاشورا هم که اشاره کردید مگر برای همه دسته‌ها از وزارت کشور مجوز گرفته می شود؟ راهپیمایی مذهبی است و همه انجام می دهند. حالا اگر مجموعه از حوادث آن روز اتفاق افتاد، مگر مسئولیت آن بر عهده آقایان موسوی و کروبی است؟

کرباسچی طی این گفتگو البته هیچ اشاره‌ای نیز به تشویق‌ها و تمجید‌های سران فتنه از اغتشاشگران خیابان‌های تهران و معترضانی که زمینه ورود اوباش به خیابان‌ها را فراهم کردند، نمی‌کند.

در ادامه بخش هایی از گفت و گوی غلامحسین کرباسچی با خبرگزاری مهر را به انتخاب مشرق می خوانید؛

* عده ای به جمعی از نیروهای داخل كشور اتهام ساختار شكنی و اتهاماتی مشابه این می زنند، من با این رویکرد موافق نیستم. فرض كنید تندترین آدمی كه داخل كشور و یا خارج از كشور كه اطلاق اصلاح طلب به او می شود واز نیروهایی است كه با مجموعه اصلاح طلبان در طی سال‌های بعد از انقلاب كار كرده و حالا به هر دلیلی از كار بركنار شدند یا نیستند، كدامیك به دنبال این هستند كه نظام را بر هم بزنند و یك نظام دیگری بر سر كار بیاورند؟

* ممكن است كسی در این نظام باشد و آن را قبول داشته باشد، اما نسبت به بندهایی از قانون اساسی ایراد بگیرد و خواهان اصلاح آن باشد، این به معنای براندازی نیست. نظام هم به كسی كه احیانا خواستار تغییر و تحولی در جهت تثبیت نظام، بهبود اوضاع و شرایط و مسائلی از این دست است، ساختار شكن و برانداز نمی‌گوید.

* ما معتقدیم كه مشكلات كشور بایدبا روش‌هایی بدون خشونت و معقول حل و فصل شود. اگر تخلفی در جایی احساس می شود، راه‌های قانونی وجود دارد كه باید بر اساس ان عمل کرد.

* حزب ما  با هر 2 سلیقه اصلاح طلب (تندرو و  غیرتندرو) در ارتباطیم و هر کدام  را در برخی مواضع و تصمیم گیری‌ها درست می دانیم و در برخی مواردغلط. اگر شما در گروه‌های سیاسی  مثلاً حزب اعتدال و توسعه را معتدل و معقول و مجاهدین و مشاركت را تند می دانید، كارگزاران معتقد است در برخی جاها حرفی كه اعتدال و توسعه می گوید به نفع كشور، نظام و مردم است و در برخی جاها مواضع دوستان دیگر.

* فكر نمی كنیم هیچ اصلاح طلبی این 2 نفر (عارف و کواکبیان) را اصلاح طلب بدلی بخواند. آقای عارف معاون اول دولت اصلاحات و رئیس ستاد خاتمی در انتخابات 88 بوده است، اصلا ًآقای عارف با آقای خاتمی بالا آمده است.انتصاب چنین صفتی به  آقای كواكبیان هم صحیح نیست  آقای کواکبیان بعد از انتخابات سال 88، چند مرحله به تلویزیون آمد و اتفاقا حرف‌های خوبی هم زد. در مجموع گمان نمی كنم كسی آقای كواكبیان را هم اصلاح طلب بدلی بخواند.

* عارف نمی خواهد بگوید كه من یك اصلاح طلبم، یا آقای خاتمی تندرو است. وی پیشتر هم در مصاحبه ای گفته « اگر اصلاح طلبان اجماع نكنند، من نمی آیم» بالاخره خود آقای عارف هم می داند اگر بخواهد بیاید چه كسی باید به او رای بدهد. اگر طیف روشنفكر و اصلاح طلب و هر چه می خواهیم اسمش را بگذاریم درباره کاندیداتوری یک اصلاح طلب وحدت نظر نداشته باشند خوب اصولگرایان که نمی خواهند به آن فرد رای بدهند، بنابراین آقایان عارف  و کواکبیان این موضوع را قطعا قبول داشته و می پذیرند.

* در مورد بحث بعد از انتخابات هم به عنوان عضوی از كارگزاران باید بگویم  همه از اتفاقاتی كه بعد از انتخابات سال 88 افتاد، ناراحتیم. نه ما که همه گروه‌ها در دو طرف جریان و حتی جریانی كه برخورد كرده ناراحت و پشیمان است و می داند اگر این اتفاقات نمی افتاد خیلی بهتر بود، این طرف هم قائل به این نیست كه از مجموع اتفاقات سال 88 یك برد 100 درصدی کسب كرده است، حالا با هر تحلیلی که می خواهیم حساب كنیم. ما اگر به شرایط قبل از سال 88 برگردیم همه راضی تر خواهند بود؛  این اتفاقات یك شرایط برد - برد یا برد - باختی صددرصدبرای هیچكدام از طرفین نبوده است.

* سوال) پشیمان كه گفتند منظورتان چه كسانی است؟  من می گویم همه. پشیمان بودن به معنای این که بخواهیم اظهار ندامت كنیم که شعار و ژست تبلیغاتی است. اما به لحاظ تحلیلی ما الان با خیلی از دوستان اصولگرا كه صحبت می كنیم اظهار ناراحتی می كنند از اتفاقات بعد از انتخابات سال 88. مثلا شخصیتی مثل آقای ناطق، شما كه نمی توانید بگویید آقای ناطق خارج نظام است یا اصولگرا نیست. بالاخره ایشان همراه نظام، داخل نظام، همراه اصولگرایان و عضو جامعه روحانیت مبارز است. با آقای ناطق صحبت كنید، ببینید خیلی خوشحال است از اتفاقات سال 88.

* سوال) نه آنكه مشخص است، اما شما گفتید افرادی كه آن طرف بوده اند و برخورد كرده اند. این حزف شما این تلقی را بوجود می آورد که اصولگرایان برخورد کرده و پشیمان هستند. - بله من همان‌ها را می گویم.

* در حال حاضر هیچ کدام از طرفین ماجرا از  اینكه یك عده ای از اصلاح طلبان در زندان و آقایان موسوی و كروبی در حصر هستند، خوشحال نیستند، چرا که جدا شدن عده ای از بدنه نظام یا جدا كردن آنان توسط عده ای خاص جای خوشحالی ندارد. یك سری اتفاقات پس از انتخابات سال 88 افتاده است، در اینكه چه برخوردهایی برای این اتفاقات معقول بود هم در آن زمان اختلاف نظر وجود داشت.

* عده ای هستند كه سالهای سال دیدگاهشان افراطی بود  به دنبال این بودند که بگویند فلانی ساختارشکن یا خارج از نظام است. مسائلی پیش آمد که اینها بتوانند اینگونه مسائل را در بوق و کرنا کنند که چه بسا آن آدم اصلا نظرش این نیست و در آن مسائلی که بوجود آمد، اصلا نظرش این نبوده است.

* سوال) شما واقعا آقای مهاجرانی را هنوز یک اصلاح طلب درون نظام می‌دانید؟ من مشخصا در مورد شخص آقای مهاجرانی صحبت نمی‌کنم، شما در مورد ایشان خوبست از خود شان بپرسید. اما به طور کلی خیلی از افرادی که خارج هستند را می توان اصلاح طلب درون نظام دانست. الزاما هر کسی از ایران خارج می شود از نظام خارج نمی‌شود اما طبیعتا افرادی که خارج از کشور زندگی می کنند، شرایطشان با  داخل کشور متفاوت است.

* سوال) بعد از سخنان مقام معظم رهبری در نماز جمعه 29 خرداد 88 که فرمودند بحث را به خیابان‌ها نکشانید، آقایان موسوی و کروبی از معترضین حمایت کردند؟ دو طرف لشکرکشی خیابانی کردند.

- سوال) حمایت یعنی چه؟ آقای موسوی و کروبی هیچ یک از کسی دعوت نکردند که به خیابان‌ها بیایندوکار خلاف قانون انجام دهند. در تظاهرات روز عاشورا هم که اشاره کردید  مگر برای همه دسته‌ها از وزارت کشورمجوز گرفته می شود؟ راهپیمایی مذهبی است و همه انجام می دهند. حالا اگر مجموعه از حوادث آن روز اتفاق افتاد، مگر مسئولیت آن بر عهده آقایان موسوی و کروبی است؟ من با قاطعیت می‌گویم کروبی و موسوی هیچ وقت درخواست خلاف قانون از مردم برای مقابله با نظام نکردند.

* یعنی شما می گویید آقایان کروبی  و موسوی موافق شعارهای علیه نظام پس از انتخابات 88 نبودند؟  قطعا نه!در آن عصبانیت‌ها ممکن است که شعارهایی هم داده شود. شما الان از آقایان موسوی و کروبی بپرسید شعارهایی که علیه نظام، ولایت فقیه و قانون اساسی در حوادث پس از انتخابات 88 سر داده می شد را قبول دارید؟ قطعا پاسخشان منفی است. الان هم که کسی مدعی نیست که آقایان کروبی و موسوی محکوم هستند، بلکه عنوان می شود این افراد در حصر قرار گرفته اند، چون جان شان در خطر است و امکان دارد عده ای حرکت غیرقانونی علیه آنان صورت دهد، بنابراین شورای تامین یا امنیت مقرر کرده که از این 2 نفر حفاظت شود. حرف آقایان این است ما در حال حاضر از این افراد حفاظت می کنیم و گرنه آن‌ها در هیچ دادگاهی محکوم نشده اند.

* آقایان موسوی و کروبی که در خانه نشسته و اعتراض می کردند، آنها که نرفتند ساختمان ریاست جمهوری را اشغال کنند یا این که به پاستور لشکر کشی کنند. اگر این کار را کرده بودند، یعنی تن ندادن به آراء و دنبال کردن خواسته‌ها به صورت غیرقانونی، نه این که فردی در جایی نشسته باشد و اعتراض کند، نامه بنویسد اما بازهم او را ساختار شکن و ... بخوانیم.

* آقایان موسوی و کروبی  رفتار خلاف قانون نداشته اند. حرف های آن ها اعتراض به شرایط  وضع  موجود بود.

* سوال) اما در رسانه های داخلی و خارجی گفتند من رییس جمهور قانونی هستم و انتخابات باطل است.به نظر می آید این از تسخیر نهاد رئیس جمهوری یک پله بالاتر است. به این معنی که یکی از کاندیداها اصل انتخابات را زیر سوال می برد و برای پیروزی در انتخابات تنها یک شرط می گذارد و آن هم پیروزی خودش در انتخابات است.  - از قول آقای موسوی حرف‌های زیادی گفته شده است. به نظر من ایشان باید خودشان درباره این گفته‌ها توضیح دهند. ایشان هنوز درباره این اتهامات آنچه به وی نسبت داده شده دفاعی نکرده‌اند.

* در زمان انتخابات مجلس نهم به آقای خاتمی ایراد داشتم که در مقام رییس جمهوری برخوردها، حرف‌ها و نگاهش به قضایا باید شفاف باشد و اگر چارچوب‌ها تعیین شود خیلی از مسائل حل می شود. خاتمی که می خواست در انتخابات مجلس نهم بعد از ماجراهای انتخابات سال 88 شرکت کند، چرا اینگونه شرکت کرد که هم چوب را بخورد و هم پیاز را؟ اگر ایشان معتقد به شرکت در انتخابات بودند شاید بهتر این بود خیلی شفاف و واضح می گفتند « من می خواهم در انتخابات شرکت کنم و بهتر است  اصلاح طلبان هم در انتخابات حضور یابند البته عده  ای را رد صلاحیت کرده اند که ما منتقد آن هستیم».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 51
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    ممکن است همه اصول قانون اساسی را قبول داشته باشد جز یکی آنهم ... مگر عیبی دارد آقای کرباسچی؟ عیب داشت اگر شما اینگونه صحبت نمی کردی.
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    تو خودت مورد داری حالا واسه دیگران ماله کشی میکنی
  • حسن ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    وقیح پررو
  • مهدی11 ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    دیگه هر کی مثل شما باشه البته که درون نظام ولی کدوم نظام جمهوری اسلامی یا نظام استکبار اون وقت همه شما حضرات باهم درون او جا میگیری به قول او بنده خدا تو خودت مشکل داری واسه دیگرون ماله میکشی ولی عجب سنگ پا هستید شماها
  • مهدی ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    وقتی عده ای متعصب کماکان از دوران سیاه شهرداری آقا غلام حمایت می کنند و کارهای غیرقانونی ایشان را قانونی می پندارند , باید هم حضرت شهردار اسبق سران فتنه را بری از کارهای خلاف قانون بداند.....
  • ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    به مرده هم رو بدی خودشو خیس میکنه.
  • بنده خدا ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    این خودش رو زده به ......... فکر می کنه مردم حالیشون نیست.اگر واقعا این دو نفر این حرکات زمان انتخابات را از سوی عده ای قبول نداشتند چرا علیه آن موضع نگرفتند؟ چرا علیه دخالت علنی آمریکا ،صهیونست و سران عیاش عرب موضع نگرفتند.
  • علی ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    من نمیدونم ادم قحطیه که مشرق حرفای این جور ادمای پررو رو منتشر می کنه؟؟من که به مشرق شک کرده ام
  • ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    امثال کرباسچی مرده اند حالا شما هی زور بزنید زنده بشن
  • ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    هنوز فراخوان و دعوت سران فتنه برای آشوب و تجمع و تظاهرات در سایت هایشان بارگذاری می کنند و به آن فراخوان ها می بالند اما این... می گوید که موسوی و کروبی دعوت نکردند . آقای کرسابچی اگر حرف های شما درست است چرا پس از حصر خانوادگی این دو آشوب های خیابانی خوابید ؟
  • سید مهدی ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    الحمدلله که ما تو عهد غارنشینی زندگی نمی کنیم وگرنه اینا همه چیو تکذیب می کردند. اقای نیمه محترم!فیلم ها و صوت های براندازی شما هنوز موجوده واقعا که به سنگ پا گفتید صابون!!!
  • morde ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    ba man tohin nakon man az amsale in khalfkar khaily balataram
  • ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    این نوع پرویی بدلیل رافت بیش از حد تظام است البته مردم به موقع به حساب انها و کسانی که مسامحه میکنند خواهند رسید .
  • حسن ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    واقعا جالب بود.این همه از طرف موسوی و کروبی حرف زده و آنان را بی گناه دانست و...آقای کرباسچی شما مصاحبه موسوی را در شام انتخابات در منزل قیطریه ندیدی که خودش رو رئیس جمهور معرفی کر؟ اینجا از شما سئوال می کنند میگی از طرف ایشون حرفهای زیادی گفته شده بروید از خودشان بپرسید. پس لطفا ساکت شو در باره دیگر موارد کروبی و موسوی هم حرفی نزن..
  • محب علی ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    ماجرای اختلاس از شهرداری تهران یادمان نرفته
  • ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    بیشتر بدبختی این مردم مال این آقا در زمان شهردار بودنش و رئیس بزرگش جناب هاشمی می باشد . یک مقایسه کوچک نشان می دهد قیمت ملک و زمین قبل از ریاست این آقا بر شهر تهران و بعد از آن چه فاجعه ای ایجاد کرده ، هاشمی و کرباسچی و تیم کارگزاران در دولت و شهر داری کاری کردند که خانه دار شدن برای کثیری از مردم این سامان آرزویی دست نیافتنی گشت و اصولا این دو نفر پایه ای را گذاشتند که جانشینانشان در دولت و شهرداری هر کاری کردند اوضاع بدتر و بحرانی تر شد
  • آذربایجان مسلمان ایرانی ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    درود بر سیدحسین علیم الهدی و همه سیدهایی که برای انقلاب و اسلام بدون منت کار کردند و جانشان را دادند و ننگ بر بنی صدر و هر سید دیگری مثل میرحسین که حاضر نشد 4 سال به خاطر انقلاب از خواسته نفسانی خودش کوتاه بیاید
  • ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    هی رو رو برم هی یعنی این چقدررررررررر پر روه بابا الله اکبر
  • Ali ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    آفرین بر تو ایرانی‌
  • رضا ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    مشکل این آقا حب نفس است .
  • دانشجو ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    آقای کرباسچی! شما اصلا در حدی نیستید که بگویید کی داخل نظام هست و کی داخل نظام نیست.
  • حسین ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    با سلام... مگه قحط الرجال داریم میرید با این ها مصاحبه میکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • رضا ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    خوب اومدی حسین آقا....
  • ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    فقط همين كشفيات كرباسچي و كم داشتيم!
  • ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    یعنیییی، الآن تو خودت از داخل حرف می زنی؟؟؟؟؟
  • ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    نزديك انتخابات شد سرو كله اين يارو پيدا شد
  • حسام ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    چیه تا یکی از کسی طرفداری میکنه همتون می خواین سر به تنش نباشه چرا کسی از اشتباهات آقای احمدی نژاد نمیگه !!!! من با آقای کرباسچی تا حدودی موافقم نباید هیچ وقت یک طرفه به قاضی رفت ایشون اومده و تا حدودی از اتهامات دفاع کرده
  • مهدی ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    واه واه ننه...انقدر حرس نخور،برات خوب نیستا...تو رووهم که گذاشتن آزاد بگردی خدار شکر کن.چه حرفا میزنه آقای شهردار. ننه قمر از شکرستان با لهجه اصفهانی
  • حمید ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    یه کلمه ام بشنو از مادر عروس!
  • ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    "مهاجرانی هنوز هم درون نظام است! " این یارو منظورش از نظام کدوم نظامه؟ نظام سلطه رو میگه دیگه نه؟ اینطوری که همشون درون نظامن!!! این سران فتنه و نوچه هاشون مثله این بابا که مسبب اصلی ایجاد وحشت، هرج و مرج و قتل و غارت مردم هستن چطور روشون میشه توی انظار حاضر بشن ؟ حالا واسه انتخابات کیسه دوختن؟ به این یارو و ارباباش برسونید: از آه مردم، خیلی دور نیست که چنان نقره داغ بشین و محو از تاریخ؛ انگار که اصلا وجود نداشتین.
  • محسن ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    واقعا کاش اقای کرباسچی به یک سوال جواب شفاف و غیر جانبدارانه میداد که اگر اقایان کروبی و موسوی تابع قانون بودند و قصد صدمه به نظام نداشتند در بیانیه های مختلفی که برای حمایت از خودشان و گفته هایشان می دادند چرا یک بار هم از کارهای افراطی بعضی از افراد که حتی باعث درگیری و کشت و کشتار هم شد ابراز برائت نکردند و چرا افرادی که شعارهای ساختار شکن میدادند در صورتی که با این شعارها کل نظام و اصل قانون را به چالش می کشیدند حتی در یک بیانه انها را نهی نکردند و از این قبیل کارها را نا پسند ندانستند و برائت نجستند که افرادی امثال ما بتوانیم خود را به نحوی قانع کنیم که انها دلسوز مردم و جامعه بودند نه تشنه قدرت و .... واقعا قانون شکنی و عدم رعایت قانون مملکت توسط موسوی و کروبی مثل روز برای همه مردم ایران روشن است ولی برخی افراد میخواهند بگویند ماست سیاه است مگر امکان دارد؟؟/ اقای موسوی که قبل از شمارش اراء و نتایج انتخابات خود را برنده انتخابات اعلام می کرد قانون را رعایت کرده؟ جالب است بعد از انهمه ضربه به نظام و بیت المال بعد از چند سال حالا افرادی مثل کرباسچی می گوید فلان حرف و یا بیانیه را خود موسوی نزده و این حرفها نقل قول شده واقعا مردم را چی حساب کرده اند ؟؟؟؟؟؟؟؟ اقایان قدرت طلب از هر دسته و خزب شما را به خدا قسم این حداقل امنیتی که در کشور داریم و نعمتی بزرگ است را قربانی جاه طلبی و قدرت طلبی خود نکنید و به اراء مردم و قانون تمکین کنید و از ان نوع اتفاقات 88 را تکرار نکنید فراموش نکنید روز حساب و حشر را روزگار دوران حضرت علی را نگذارید تکرار شود و دشمنان را شاد و دوستان را غمگین نکنید و بعضی دلخوریها را به قیامت وا گذارید و به قصد انتقام بر نیایید این دنیا در گذر است برای رییس و گدا
  • محمد ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    آفرین آفرین آفرین آفرین آفرین آفرین آفرین آفرین آفرین آفرین آفرین آفرین آفرین آفرین آفرین آفرین آفرین آفرین آفرین آفرین آفرین آفرین آفرین آفرین آفرین آفرین آفرین آفرین آفرین آفرین آفرین آفرین
  • ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    مشرق: تو که پیام منو نشون نمیدی اما واس بار اخر نوشتم. بابا اینا از لحاظ سیاسی مردن دم انتخابات به اینا جون نده
  • ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    خداییش دیگه ابر پررویید
  • ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    غلط کرداهه . ...زده هاهه.
  • ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    0 0
    ماقبله پررررروووو!!!!!!!!!!
  • ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    0 0
    فقط حب نفس؟
  • ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    0 0
    این اقا خودش خارج نظامه اونوقت...
  • ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    0 0
    عزیزم شما خوبی؟
  • ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    0 0
    مجبور نیستی باز کنی بخونی.
  • ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    0 0
    شماها از قدیم همینجور با ادب و خودجوش بودید.تو حوادث قم خوب رهبری بهتون جواب داد.
  • مهیار ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    0 0
    عجبا واقعا این همه ظلم به مردم ونظام کردند تازه خودشون را حق بجانب می دونند عجب روی داره
  • ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    0 0
    این همه ارتباط با جریانهای معاند نظام و خداجوی خواندن معترضین روز عاشورا را و... نادیده بگیریم و بگوییم اینها مخالف بودند.خوب اگر مخالف بودند یک کلمه میگفتند ما مخالفیم و حزب الهی ها هم بیش از این انتظار نداشتند اما دیدیم که این آقایان مخالفت که نکردند هیچ بلکه حمایت هم کردند.این کرباسچی از ان پرروهایی است که هنوز به اندازه کافی سیلی نخورده و زندان هم موجب تنبه ایشان نشد که بداند نباید با نظام برآمده از خون این همه شهید بازی کرد
  • ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    0 0
    نه فقط تهران که کل ایران، چون موجش تا دهات ها هم میرسه.
  • ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    0 0
    اشتباه و خطای یکی دلیل بر درستکاری دیگری نیست. برو 2 واحد منطق بخووون
  • ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    0 0
    از خطایش خنده آمد خلق را حتی خلق هندوستان را !!!!!!!
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    0 0
    تو نظري نده كه موقع راي دادن همه ديدن چقدر ريا كاري، بدبخت اون شيخ ساده لوح كه ازش كولي گرفتي
  • ایران صبور ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    0 0
    موش به سوراخ نمیرفت ، جارو به دمش بست!! پسر تو خودت باید بخاطر پرونده شهرداریت تا آخر عمر حبس باشی (اگه نگیم اعدام چون با این 3000 میلیاردیها فرقی نداری و اصلا تو جاده رو صاف کردی) مگه تو نبودی که سال 88 میگفتی"به دوستان گفتم که این پرده آخره" (یعنی اگه ما بیاییم ولایت و نظام و... تموم اونوقت میگی فلانی داخل نظامه؟ تو خودت کجایی؟ بیرون چیکار می کنی؟
  • ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    0 0
    سرتاسر حرفای کرباسچی تناقض و بدون منطق و دلیل بود ....
  • محسن ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    0 0
    اقای کرباسچی خودتی
  • محمد ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
    0 0
    ميگم نكنه اين آقا مارو ...گيرآورده!؟ خيلي داري تابلو ماله ميكشي خداييش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس