کد خبر 197831
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۷

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: فتنه‌گران مرتکب جرم شده‌اند و این‌که ما در گیرودار صدها مسئله مهم و حیاتی به این بحث بپردازیم که درجه فتنه‌زدگی افراد چه‌اندازه است، غفلت‌زدگی است.

به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در جمع دانشگاهیان و اساتید بسیجی دانشگاه‌های استان گلستان هم‌چنین با اشاره به اصل ولایت فقیه به‌مثابه شاخص‌ترین اصل قانون اساسی افزود: ولایت فقیه نماد حاکمیت نخبگان در جامعه است؛ چراکه ولی‌فقیه وارسته‌ترین، کارآزموده‌ترین و فرهیخته‌ترین عالم دینی در جامعه ایرانی است.

وی اظهار داشت: کارگزاران نظامی که در رأس آن ولی فقیه حضور داشته باشد، نخبگان هستند و درست به‌همین دلیل رشد علمی و تولید دانش در کشور ما از شتاب زیادی برخوردار است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تفاوت فتنه پیش رو با فتنه 88 اظهار کرد: کشوری که با جبهه استکبار درگیر است، پیوسته با فتنه‌های فراوانی روبه‌رو می‌شود. با توجه به این‌که امروز در یک چالش جدی اقتصادی قرار داریم، امکان دارد فتنه آینده صبغه اقتصادی داشته باشد. چه این‌که اگر وضعیت اقتصادی را که منجر به گرانی، بیکاری و تورم شده است مدیریت نکنیم، امکان دارد اصطکاک و درگیری که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به‌وجود آید، ناظر به مشکلات معیشتی مردم باشد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به پرسش دیگری در مورد ویژگی‌های یک رییس‌جمهور خوب گفت: رییس‌جمهور باید برنامه‌گرا و پایبند به قانون و نظم باشد تا بتواند جامعه بزرگی مثل ایران را اداره کند. رییس‌جمهور باید به‌همراه قدرت تعامل در سیاست خارجی، قدرت حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی را نیز داشته باشد. از همه مهم‌تر این‌که در عرصه‌های مدیریت سیاسی و اقتصادی کشور، رفتار صادقانه و کردار شفاف داشته باشد تا بتواند قدرت اعتمادسازی را در آحاد مردم به‌وجود آورد.

وی درباره میزان احتمال انتخاب یک رئیس جمهور روحانی هم پاسخ داد: ملت ایران از فهم و بصیرتی برخوردار هستند که پیش از آن‌که به روحانی بودن یا نبودن کاندیدا بیندیشند، به سوابق، عملکرد و برنامه‌های کاندیدا می‌اندیشند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مورد نحوه مدیریت خودش در پست‌هایی که مسئولیت به‌عهده‌اش بوده است نیز گفت: من از همه ظرفیت‌های متنوع جامعه برای اعمال مدیریت در حوزه‌های تحت مدیریتم بهره برده‌ام و همواره سعی کرده‌ام که از همه سلایق برای اداره امور استفاده کنم.

پورمحمدی در پاسخ به سؤال دیگری درباره انتخابات پیش رو گفت: اصحاب فتنه دارای عقبه تاریخی و پیش‌زمینه سیاسی هستند و جریان انحرافی پول و امکانات فراوانی در اختیار دارد و این‌که کدام‌یک موفق خواهند شد انتخابات پیش رو را با چالش مواجه کنند بستگی به هوشیاری ما در جبهه انقلاب اسلامی دارد.

وی در مورد مسائل اقتصادی کشور نیز افزود: ما همواره نسبت به وضعیت اقتصادی کشور حساسیت نشان داده‌ایم و گزارش‌های مفصلی در مورد نظام پولی و بانکی تهیه کرده‌ایم که در آن نسبت به رخدادهای امروز هشدار داده بودیم. در موارد قبلی نیز گزارش‌های مفصل و متقنی تهیه و به دولت ارسال کردیم، اما به آن‌ها توجه نشد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به پرسشی در مورد این‌که چرا برخی مدیران گرفتار اختلاس و ارتشا می‌شوند، گفت: تلقی من این است که ما یک طیف از مدیران کارآمد و قوی در کشور خود داریم، اما بروز اختلاس و دیگر فسادهای اقتصادی زمینه‌های متنوعی دارد که باید به آن‌ها آگاهی داشت. تولید فساد الزاماً ناشی از مدیران ناکارآمد نیست، بلکه سیستم اداری و بوروکراسی ما معایب جدی دارد.

پورمحمدی اظهار داشت: این سیستم بوروکراتیک، لایه‌های پنهانی دارد که مدیران ما به آن‌ها توجهی ندارند. در این فضاست که بستر فساد شکل می‌گیرد. این مسئله، هنگامی که فرهنگ نظارت‌پذیری ضعف داشته باشد و به تذکرات قانونی توجه نشود، رخ می‌دهد.

وی به پرسشی که نظر او را در مورد تفاوت فتنه‌زدگان و سران فتنه جویا می‌شد، پاسخ داد: این‌که بدانیم چه‌کسی فتنه‌گر، عامل فتنه، سران فتنه، کارگزار فتنه یا فتنه‌زده باشد چه دردی را از ما دوا می‌کند و چه مشکلی را از ما حل می‌کند؟ همه این مسائل جنگ زرگری است. این مسائل، مسئله اصلی ما نیست. آن‌چه مبرهن است این است که فتنه‌گران مرتکب جرم شده‌اند و این‌که ما در گیرودار صدها مسئله مهم و حیاتی، به این بحث بپردازیم که درجه فتنه‌زدگی افراد چه‌اندازه است، غفلت‌زدگی است. ما باید متوجه باشیم که از دشمن رودست نخوریم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به پرسشی در مورد رییس‌جمهور بعد گفت: اگر حرف‌هایی را می‌زنید تا افراد جدید وارد عرصه رقابت‌های انتخاباتی نشوند، اشتباه می‌کنید. چه این‌که نیروهای جدید می‌آیند، جدی هم در این عرصه حضور پیدا می‌کنند. ما نباید این‌قدر خوش‌استقبال و بدبدرقه باشیم و در مورد رؤسای جمهور افراطی قضاوت کنیم.

پورمحمدی در ادامه سفر خود به استان گلستان در جمع مردم مینودشت در مسجد صاحب‌الزمان(عج) این شهر نیز با اشاره به این‌که جامعه فقیر، قدرت و عزت ضعیفی دارد گفت: باید دقت داشته باشیم که زندگی‌های مردم به‌سختی نگذرد و همواره باید در تلاش باشیم که کمبودهای اقتصادی را برطرف کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد علل همکاری با احمدی‌نژاد در دولت نهم گفت: من نه‌تنها نظام جمهوری اسلامی را دوست دارم، که به این نظام عشق می‌ورزم. به‌همین دلیل در هرکجای نظام اسلامی بتوانم سربازی کنم، با کمال میل وظیفه خود را می‌پذیرم. این امر مختص دولت احمدی‌نژاد نیست، من در دولت خاتمی که به او رأی نداده بودم و در شایستگی‌هایش شک داشتم، نیز به نظام اسلامی خدمت کردم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس