جبهه پیروان در حالی سه کاندیدا را به ساحت انتخابات آتی معرفی کرده است که اعضای این جبهه روی خوشی به کانال‌های وحدت شکل گرفته در میان اصولگرایان نشان نمی‌دهند.

گروه سیاسی مشرق ــ  جبهه پیروان خط امام و رهبری. تشکّلی سیاسی به دبیر کلی حبیب‌الله عسگراولادی 81 ساله که این روزها با سه کاندیدا، ورود خود را به عرصه انتخابات ریاست جمهوری دولت یازدهم اعلام کرده است.

پیروانی‌ها با نامه‌ای که منوچهر متکی در روز سه‌شنبه، 8 اسفند منتشر و کاندیداتوری خود را اعلام کرد؛ عملاً بازوبند کاپیتانی خود را بر بازوی سومین نفر این جبهه نیز بستند تا انتخابات ریاست جمهوری دولت جمهوری اسلامی ایران، یکی از عجیب‌ترین تعاملات سیاسی خود با یک حزب را در تعیین تکلیف برای یازدهمین پاستور نشین تجربه کند.



پیروانی‌ها که قبل از نامه متکی، فرش قرمز کاندیداتوری را برای او، محمدرضا باهنر و یحیی آل اسحاق نیز پهن کرده بودند، ظاهراً قرار است با این سه کاندیدا وارد انتخابات دولت یازدهم شوند.

سه کاندیدایی که اگرچه دو تن از آنها هنوز به صورت صریح اعلام کاندیداتوری نکرده‌اند اما کرشمه‌هایی مثل سکوت در مقابل اعلام کاندیداتوری از سوی یک یا دو حزب سیاسی و یا اعلام اینکه "نمی‌توانم به دعوت دوستان نه! بگویم" خود خبر می‌دهد از حال درونی آن دو نفر و تمایلی که برای کاندیداتوری دارند.

*راه‌های دیگری برای اعلام کاندیداتوری
در اینجا باید به این نکته نیز اشاره کرد که سه کاندیدای پیروان اگرچه چند روز قبل در جلسه شورای مرکزی این جبهه نیز معرفی شده بودند اما هر یک به طریقی دیگر و شاید اصلی‌تری! تمایل خود را به آمدن در انتخابات اعلام کردند.

یحیی آل اسحاق، وزیر بازرگانی دولت دوم هاشمی رفسنجانی، پیشتر بعنوان کاندیدای مؤتلفه‌ای‌ها معرفی شده بود.

محمدرضا باهنر نیز که کوهکن در وصف خصال او گفته بود اگر دو نفر کاندیدا باشند یکی از آنها باهنر است و زاهدی، نماینده کرمان در مجلس نیز گفته بود خصال ریاست جمهوری را باید در قامت باهنر دید اما وضع بهتری دارد.



ماجرای کاندیداتوری او از ماه‌ها قبل‌تر مطرح بود و باهنر نیز با تک جمله‌هایی مثل "می‌آیم برای نیامدن" و یا "نمی‌توانم به دوستان نه! بگویم"، دانسته یا نادانسته بر حرارت این ماجرا می‌افزود. 

منوچهر متکی هم که با پرونده سنگالیزاسیون از قطار مدیران دولت احمدی نژاد پیاده شده بود؛ روز سه‌شنبه و با نوشتن بیانیه‌ای که آنرا در اختیار خبرگزاری‌ها قرار داد از این گفت که کاندیدای انتخابات خواهد شد.

با تمام این اوصاف اما بروکراسی پیروانی‌ها نیز بیکار نبود و چند روز قبل این سه یار دبستانی را به عنوان کاندیداهای جبهه پیروان به انتخابات معرفی کرد.

سیدکمال‌الدین سجادی، سخنگوی جبهه پیروان پس از جلسه اشاره شده طی سخنانی گفته بود: ما طی فرایند طولانی از احزاب و تشکل‌های پانزده‌گانه خواستیم گزینه‌های پیشنهادی خود را برای کاندیداتوری در عرصه انتخابات ریاست جمهوری آینده به ما معرفی کنند که طی آن 8 نفر به ما معرفی شدند.

وی افزود: از بین این 8 نفر، در جلسه شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری این سه نفر را به عنوان کاندیداهای مطرح و نهایی خود به جامعه اصول‌گرایی معرفی کردیم.

سجادی در ادامه خاطرنشان کرد: جبهه پیروان خط امام و رهبری بر این باور است که کلیه اصول گرایان باید تلاش کنند به سمت وحدت پیش بروند. این سه نفر به جامعه اصولگرایی معرفی شدند و در نهایت باید اصول‌گرایان به یک کاندیدای واحد برسند.

*کم‌محلی پیروانی‌ها به ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان
جبهه پیروان البته در حالی طی یک اقدام بیسابقه، سه کاندیدا را به ساحت انتخابات آتی معرفی کرده است که اعضای این جبهه از زمان تشکیل ائتلاف سه‌گانه حداد، ولایتی و قالیباف نیز چندان روی خوشی به این ائتلاف و مقوله وحدت نشان ندادند.

روی خوش نشان ندادنی که شاید بتوان رگه‌های پاسخ به آن را در یکی مصاحبه‌های حسین مظفر، رئیس ائتلاف سه‌گانه اینطور یافت که زمانی گفته بود: آنهایی که کمتر از یک درصد رأی دارند، نمی‌توانند در ائتلاف سه‌گانه عضو شوند.

اعضای جبهه پیروان همچنین درباره جبهه پایداری نیز کج خلقی می‌کنند و چهره‌هایی از آنها همچون باهنر و بادامچیان انتقاداتی جدی را درباره جبهه پایداری مطرح کرده‌اند.

*سرنوشت این نوستالژی 15 گانه
باید اعتراف کرد که جبهه پیروان بعنوان مجمعی متشکل از 15 گروه سیاسی، با هت‌تریک اخیر خود و معرفی کردن سه کاندیدا به عرصه انتخابات ریاست جمهوری وارد یک داستان درام شده است که فرجام آن معلوم نیست.

این در حالی است که مواضع جنجالی دبیر کل این جبهه سیاسی درباره فتنه‌گران و بیان جمله مشهور "فتنه‌گر نبودن موسوی و کروبی" نیز سبب‌ساز حاشیه‌های فراوانی برای این حزب سیاسی شده است.

حبیب‌الله عسگراولادی سه نامزد اصلی خود را در حالی به سمت انتخابات گسیل داشته است که این روزها توسط اصلاح‌طلبان به نیکی و حتی تحت عنوان "حبیب خدا" یاد می‌شود.

این داستان درام البته شاید در آینده بر قطر صفحات خود نیز بیافزاید. آنجا که هنوز معلوم نیست یحیای آل اسحاق هم همانند متکی و باهنر عطشی برای کاندیداتوری احساس کرده باشد.


آل اسحاق اگرچه از سوی ترقی و حبیبی به عنوان کاندیدای مؤتلفه معرفی شده است اما هنوز اظهار نظری رسمی از وی در این زمینه وجود ندارد.

از سوی دیگر، به نظر می‌رسد بازی محمدرضا باهنر 60 ساله نیز برای انتخابات ریاست جمهوری "آمد و نیامد" دارد و دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با وجود تعریف و تمجیدهای آنچنانی مهندسین دور و برش اما هنوز برای ورود جدی به عرصه کاندیداتوری مردد است.

از این سه فقط متکی است که تا لحظه کنونی کاندیداتوری خود برای انتخابات ریاست جمهوری را قطعی و سرنوشت خود را آنطور که در پایان نامه‌اش نوشته به رأی مردم گره زده است.

باید منتظر ماند و شاهد فرجام درام انتخاباتی جبهه پیروان بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
    0 0
    فقط متکی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس