کد خبر 196419
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۶

رئیس کمیته سرمایه‎گذاری کلان شهرهای کشور از ایجاد تله‌کابین 15 کیلومتری ائل‌گلی به سهند که اختلاف دمای این دو نقطه به 60 درجه می‌رسد خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، داود ندیم امروز در تبریز اظهار کرد: مجموعه گردشگری و پارک و سیاحتگاه ائل‌گلی از مجموعه‌های زیبای ایران در این زمینه است.

وی افزود: همچنین به فاصله 30 کیلومتر زمینی و 10 کیلومتر هوایی از آن مجموعه پیست اسکی قوچ گلی در دامنه‌های پر از برف سهند واقع شده است.

ندیم اضافه کرد: اختلاف ارتفاع این دو نقطه حدود 2 هزار متر و اختلاف دمای آن حدود 6 تا 10 درجه سانتیگراد است.

مدیر امور سرمایه‎گذاری و مشارکت شهرداری تبریز تصریح کرد: هر روز دو مجموعه روزانه مورد بازدید هزاران نفر گردشگر قرار می‌گیرند و در نظر است این دو مجموعه به وسیله تله‌کابین به یکدیگر متصل شوند.

مدیر امور سرمایه‎گذاری و مشارکت شهرداری تبریز اظهار کرد: طول تله کابین حدود 15 کیلومتر و هزینه سرمایه‌گذاری حدود 600 میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی ادامه داد: روش مشارکت در این طرح به صورت ( ساخت، بهره‌برداری و تحویل) یا به صورت سهام در پروژه و یا مشارکت مدنی خواهد بود.

ندیم، موفقیت نسبی استان آذربایجان را در سه عامل مهم دانست و ابراز داشت: وفاق استانی، میثاق‎نامه حمایت از سرمایه‎گذاری و تلاش و جدیت تیم اجرایی سبب شده تا تعداد 165 قرارداد سرمایه‎گذاری به ارزش 60 تریلیون ریال براساس میثاق‎نامه حمایت از سرمایه‎گذاری طی پنج سال در تبریز به دست آوریم.

وی در خصوص برنامه‎های آذربایجان‌شرقی در سال 1392 یادآور شد: تعداد 95 فرصت سرمایه‎گذاری به ارزش 300 تریلیون ریال در تبریز شناسایی شده است که سهم شهرداری از این سرمایه‎گذاری‎ها سالانه یک‎هزار میلیارد تومان است که آن موقع رشد و توسعه به مفهوم واقعی رقم خواهد خورد.

رئیس کمیته سرمایه‎گذاری کلانشهرهای کشور خاطرنشان کرد: آمریکا براساس آمار سال 2007 هر ساله رتبه اول جهان را در جذب سرمایه‎گذاری با 232 میلیارد دلار جذب سرمایه دارد و کشورهای انگلستان، فرانسه و چین به ترتیب در جایگاه‎های بعدی قرار می‎گیرند.

ندیم با بیان اینکه جذب سرمایه‎گذاری در ایران کمتر از یک درصد است، تصریح کرد: ایران با داشتن منابع خدادادی و مواهبی چون آب و هوای چهار فصل، خاک حاصلخیز، اقلیم مناسب و دارا بودن هوش سرشار هنوز نتوانسته به جایگاه مناسبی در زمینه توسعه برسد.

وی افزود: سیستم موجود برای جذب سرمایه‎گذاری مناسب نیست و با این روند نمی‎توان به توسعه رسید و باید برای جذب سرمایه‎ها سیستم جدیدی تعریف شود.

مدیر امور سرمایه‎گذاری و مشارکت شهرداری تبریز اذعان داشت: ایران در سند چشم‎انداز 1404 باید به کشوری توسعه‌یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی، فناوری در سطح منطقه با هویت اسلامی و انقلابی، الهام‎بخش در جهان اسلام با تعامل سازمان و مؤثر در روابط بین‎الملل برسد.

ندیم متذکر شد: برنامه کشور عربستان برای سال 2025 این است که کشورش با یک‎هزار و 500 میلیارد دلار تولید ملی، برتر منطقه شود نه ایران، برنامه کشور ترکیه نیز برای سال 2023 این است که به یکی از 10 قدرت برتر جهان با دو هزار میلیارد دلار تولید ملی برسد.

وی با تأکید بر اینکه ایران با داشتن ظرفیت و توانمندی‎های بالا باید کشور اول منطقه براساس سند چشم‎انداز شود، عنوان کرد: برای رسیدن به این هدف باید به حداقل دو هزار میلیارد دلار تولید ملی برسیم که 500 میلیارد دلار از طریق درآمدهای نفتی، 100 میلیارد دلار از واگذاری اصل 44 و مبلغ 600 میلیارد دلار از طریق پول‎های سرگردان قابل دسترسی است که البته ظرفیت 900 میلیارد دلار نیز خالی می‎ماند.

ندیم در عین حال با اشاره به مهم‌ترین طرح‌ها و پروژه‌های مشارکتی در دست اجرای شهرداری تبریز با همکاری بخش خصوصی اظهار داشت: پروژه‌هایی چون مرکز تجارت جهانی، هتل پنج ستاره لاله، پروژه آیسان و ده‌ها طرح دیگر با پیشرفت قابل قبولی در حال اجرا هستند و علاوه بر آن چند طرح دیگر نیز از جمله فاز اول شهرک نمایشگاهی مبلمان و خودرو، مرکز خرید جواهر، مرکز خرید الماس تبریز و چند طرح دیگر به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند و مابقی در بازه زمانی تعیین شده به اتمام خواهند رسید.

وی در ادامه گفت: نتایج این حجم از سرمایه‌گذاری‌ها در سال‌های آینده در قالب توسعه پایدار تبریز نمایان خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس