کد خبر 327271
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹

معاون عمرانی واحد علوم و تحقیقات از راه‌اندازی تله‌کابین در این واحد دانشگاهی برای رفت و آمد دانشجویان ، استادان و کارمندان در سایت دانشگاهی واحد علوم و تحقیقات خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، مهندس محسن هاشمی گفت: استفاده از تله‌کابین در این واحد به تصویب هیات‌رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی رسیده است، تصمیمی که با بررسی راه‌های مختلف جابه‌جایی درون واحد گرفته شده است.

مهندس هاشمی هزینه‌های دانشگاه در استفاده از اتوبوس‌ها را سالانه 5/1 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ماهانه 125 میلیون تومان برای اتوبوس‌هایی که برای رفت و آمد در واحد علوم و تحقیقات به کار گرفته‌ شده‌اند، هزینه می شود. هزینه‌ای که می توان با پیدا کردن راهی جدید در آن صرفه‌جویی کرد.

مهندس هاشمی خریداری اتوبوس‌، خریداری و استفاده از اتوبوس‌های جدیدی که انرژی الکتریکی تولید می‌کنند و راه‌اندازی اتوبوس‌های برقی را از گزینه‌های بررسی شده‌ دانست و تصریح کرد: اتوبوس‌های برقی شکل بدی به دانشگاه می‌دادند و باید همه مسیر را کابل‌کشی می‌کردیم. این نوع اتوبوس‌ها مشکلات خودشان را دارند. اتوبوس‌های جدید هم که در سراشیبی انرژی الکتریکی ذخیره می‌کنند و در سربالایی از آن استفاده می‌کنند، گران هستند و هزینه تعمیر و نگهداری آنها زیاد است.

وی ادامه داد: بر این اساس تصمیم نهایی دانشگاه استفاده از تله‌کابین بوده است. زیرا که سرعت بیشتری در انتقال دانشجویان دارد و مناسب‌تر است.

معاون عمران و توسعه واحد علوم و تحقیقات گفت: استفاده از تله‌کابین در جلسه گذشته هیات‌رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی به تصویب رسیده است. ما سه نقطه تمرکز در واحد علوم و تحقیقات داریم که ایستگاه‌های تله‌کابین خواهد بود. نقشه مسیر تله‌کابین هم نهایی شده است.

مهندس هاشمی درباره زمان انجام این طرح افزود: بعد از انعقاد قرارداد پیمانکار طرح، حدود یک سال طول خواهد کشید که این طرح به انجام برسد.

لازم به ذکر است ، واحد علوم و تحقیقات در حال حاضر از اتوبوس‌ برای رفت و آمد دانشجویان و کارکنان استفاده می‌کند. هزینه‌های این نوع جابه‌جایی مدیران دانشگاه را به این فکر انداخته است که از شیوه جدیدی برای حمل‌ونقل درون واحد استفاده کنند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: خبرگزاری دانشجو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
    0 0
    یکی نیست بگه خوب چرا بالای کوه دانشگاه زدید!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس