کد خبر 196178
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۶

یک متخصص گوش و حلق و بینی گفت: ‌زنگ گوش یا وزوز گوش، احساس صدا در گوش یا سر است که معمولا به صورت زنگ و به صورت موقت و دائم ایجاد می‌شود. این صداها معمولا به صورت ذهنی است و خود فرد آن‌ها را حس می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، دکتر امیر آب‌آب‌زاده اظهار کرد: در صورتی که وزوز گوش شدید باشد در شنوایی اختلال ایجاد شده و فرد به سمت افسردگی پیش می‌رود.

وی افزود: ممکن است این عارضه نشانه‌ای از بیماری‌هایی مانند پیرگوشی، عفونت گوش، اثر بعضی داروها یا سر و صدای شدید باشد. برخی داروها مانند جنتامایسین ممکن است این عارضه را ایجاد کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: جرم و واکس بیش از حد درون گوش نیز ممکن است این عارضه را در پی داشته باشد که با پاک کردن گوش می‌توان آن را حل کرد.

وی ادامه داد:‌ برای درمان این عارضه می‌توان از روان‌ درمانی، داروها یا پوشش‌گرهای گوش استفاده کرد.

آب‌آب‌زاده عنوان کرد:‌ برای پیشگیری از این وزوز گوش باید از سیگار یا دخانیات اجتناب کرد زیرا سیگار موجب کاهش جریان خون در گوش و افزایش صوت آن می‌شود.

وی گفت: برای پیشگیری از این عارضه باید قهوه و چای به میزان کم استفاده شود. همچنین به صورت مداوم به صدای بلند گوش داده نشود، افرادی که مدام از هدفون استفاده می‌کنند در معرض وزوز گوش و به دنبال آن آسیب شنوایی هستند.

این متخصص گوش و حلق و بینی تصریح کرد: ورزش منظم، جریان خون گوش را افزایش داده و برای سلامت گوش مفید است. وزوز گوش در افراد چاق شایع‌تر است و بنابراین کنترل وزن می‌تواند در پیشگیری از این عارضه تاثیر داشته است.

وی گفت:‌ تغذیه سالم و استفاده از منابع ویتامین B12، روی، فولیک‌اسید، سبزی و میوه نیز می‌تواند در پیشگیری از وزوز گوش موثر باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس