کد خبر 194073
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۰:۵۵

به پدر و مادر و برادران و خواهران و همه اقوام سلام می رسانم، وهمچنین از همه خداحافظی نموده و حلالیت می طلبماگرچه این روزها مطلع شدم که در دانشگاه سراسری در رشته پزشکی قبول شدم و بر مسلمانان تحصیل علم واجب است ولی...

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، «نعمت اله کاظمی»، به سال 1343 در شهرستان «نورآباد» متولد شد. نوزده سال بعد، نعمت اله، به تاریخ پنجم شهریور 1362، در خلعت بسیجی و در منطقه ی کردستان، با گلوله ی مستقیم دشمن متجاوز، بال در بال ملائک گشود.
از «نعمت اله کاظمی»وصیت نامه ای به جا مانده که تنها دو ماه پیش از شهادتش به رشته ی تحریر درآمده است. تنها چند روز پیش از تنظیم این وصیت نامه، به نعمت اله خبر می دهند که در دانشگاه اهواز و در رشته ی پزشکی قبول شده است. این خبر به قدری برای او مهم است که در وصیت نامه ی خود به آن اشاره می کند و در همان جا، با خدای خود معامله کرده و به زودی مزد خویش را از خالقش دریافت می کند.متن و تصویر این سند شرافت ملی را در پیش رو دارید.
روحمان با یادش شاد


شهید «نعمت اله کاظمی»

متن کامل وصیت نامه ی شهید
«نعمت اله کاظمی»:
 
بنام خداوند بخشنده مهربان

با درود و سلام به امام عصر (عج) و نایب بر حقش امام خمینی و سلام بر تمامی مومنان و شهدایی که دست از زندگی شسته و در راه حق مبارزه کردند، و به درجه رفیع شهادت رسیدند ،

و درود بر بسیجیان جان بر کف که مشتاقانه منتظر لحظات موعود هستند، تا راستی و صداقت را در راه وفای به پیمان با الله و پیامبر و ائمه اطهار و رهبر کبیر نشان دهند.

اینجانب «نعمت اله کاظمی» به عنوان یک بسیجی مسلمان و پیرو خط امام بر خود وظیفه و واجب می دانم که با توجه به این که هر فرد مومن باید طبق آئین اسلام وصیت نامه بنویسد این حقیر از نظر مادی نه به کسی بدهکار و نه طلبکار از شخص یا اشخاصی هستم. به پدر و مادر و برادران و خواهران و همه اقوام سلام می رسانم، وهمچنین از همه خداحافظی نموده و حلالیت می طلبم، و بنده سفری در پیش دارم که آن مقصد و جایگاه همه است. و رهرو آن، سفر کرده عزیزم یعنی شهید بزرگوار «محمدقلی» نیز در راه خدا و پیروی از پیامبر (ص) و امامان معصوم(ع) و رهبر بزرگ انقلاب و در راه اهداف مقدس حق شربت شهادت نوشید، و خون پاک خود را در طبق اخلاص بدون هیچ و عذر و بهانه ای اهداء نمود.

پدر و مادر عزیزم و برادران و خواهران بزرگوارم! به شما وصیت می کنم که راه و طریقه خدا و پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) و رهبر عزیز را در نظر بگیرید، و به آنها عمل کنید ،از شما می خواهم به واجبات اسلام عمل نمائید.از محرمات آن دوری نمائید، زیرا همه شهدا به این خاطر شهید شدند، و این راهی که بنده طی می کنم ، طریق مسلک سالار شهیدان است ، و او با عمل خود اسلام را بیمه کرد ، و هم اکنون دشمن بعثی و امپریالیسم که با تمام قدرت به کشور امام زمان (عج) هجوم آورده و ما باید در مقابل تمام کید و مکر کفر بایستیم ، و از دستاورد های انقلاب خون رنگمان چون کوه با صلابت و محکم بایستیم دفاع و حراست کنیم.

پدر، مادر و برادران و خواهران و همه اقوام و دوستان و برادران مذهبی به شما وصیت می کنم که پشتیبان اسلام و ولایت فقیه باشید، و در نمازهای جمعه و جماعات شرکت فرمائید، و با نماز است که شیطان را از خود دور خواهید کرد.

اگر لایق بودم که شهید شوم، شما در شهادتم همچون امام سجاد(ع) و زینب(س) استوار باشید و به دشمن بفهمانید که ما را از شهادت در راه خدا هیچ باکی نیست و تا اخرین قطره خونمان به امام خمینی و راهش وفادار خواهیم بود .

اگرچه این روزها مطلع شدم که در دانشگاه سراسری در رشته پزشکی قبول شدم و بر مسلمانان تحصیل علم واجب است ولی با توجه به رهنمودهای امام اکنون جبهه دانشگاه است ،و در دانشگاه ایثار و شهادت و فداکاری ادامه تحصیل می دهم.اگر فرصتی بود بعدها به تحصیل علم در دانشگاه می پردازم و از برادرانم می خواهم چنانچه لطف خدا شامل حالم گردید و فیض عظمای شهادت نصیبم شد ، اسلحه ام را برداشته و جای خالی ام را در جبهه پر کنید و در پایان از همه شما می خواهم که مرا ببخشید و حلال کنید .

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی(عج) خمینی را نگهدار

التماس دعا

نعمت اله کاظمی

02/04/1362


تصویری از متن وصیت نامه شهید
نعمت اله کاظمی به خط خودش


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
    0 0
    روحشان شاد و یادشان گرامی خدایا کمک کن شرمنده دستاوردهای شهدا نشیم اللهم عجل لولیک الفرج
  • ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
    0 0
    روحت شاد ویادت گرامی دلاور
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
    0 0
    ما رو کمک کنید شهدا
  • ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
    0 0
    تنها چیزی که می توان گفت شهدا شرمنده ایم که در حضور ما خون بر دل رهبری می کنند.
  • رحیمی ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
    0 0
    روحش شاد
  • علی ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
    0 0
    ما واقعاَ مدیون خون شهدا هستیم.شهدایی که چنین مخلصانه جان بر کف نهاده و در راه اعتلای میهن اسلامی و دفاع از اسلام و ناموس و خاک شهید شدند. روحشان شاد
  • علیرضا ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
    0 0
    سلام. با این وصیتنامه ها تحول زیادی در دلهای جوانان ایجاد میشود. خیلی ها تشنه این معارف هستند. شهدایی که یک شبه ره صد ساله عارفان را پیمودند. باز هم منتشر کنید
  • ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
    0 0
    در آرزوي شفاعت آقاي نعمت
  • ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
    0 0
    ای حسرت جان و تنم تنها دلیل بودنم آه ای شهادت العجل چشم منو امر ولی جان منو سید علی ای مقتدایم چشمان تو مومن شدم بر ایمان تو در دست مهدی دستان تو جانم فدای سید علی
  • ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
    0 0
    امام خامنه ای :حصار این کشور و این نظام، همین مردمند. آنچه که غلط فهمیدند، این است که خیال کردند با فشار تحریم، با زورگوئى در زمینه‌ى مسائل بین‌المللى و بازرگانى و تولید و غیره، خواهند توانست ملت ایران را به زانو در بیاورند و عاجز کنند. اگر فکر میکنند خواهند توانست این پشتوانه را از جمهورى اسلامى بگیرند، اینجا را اشتباه کرده‌اند.
  • بهرام رشیدیان ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
    1 0
    این شهید دائی من بود و افتخار همه فامیل . روح این شهید و کلیه شهدای جنگ تحمیلی استان لرستان و بویژه منطقه دلفان شاد و یادشان جاودان باد . از بانی درج وصیت نامه شهید در سایت مشرق هم تشکر میکنم . برای اطلاع خوانندگان باید عرض کنم که برادر بزرگتر ایشان که از افسران ژاندامری بود نیز در اول جنگ در منطقه جنگی خرمشهر به شهادت رسید و قابل ذکر است که از خاندان شریف کاظمی بیش از بیست شهید تقدیم انقلاب شده .
  • علی قیصز امیری ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۲
    0 0
    به نام خدا انشاءاله خداوند روح این شهیدرا با روح همه ی شهدا ازاول خلقت تاپایان خلقت شاد بگرداند ببرکت صلوات بر محمد وآل محمد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس