کد خبر 193333
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۳

پلیس آمریکا در این عکس خود را آرایش کرده و حجاب بر سر دارد.سخنگوی پلیس نیز ضمن تایید حضور یکی از افسران پلیس در این عکس، از افشای هویت وی خودداری کرد.

به گزارش مشرق ،انتشار عکسی از یک افسر پلیس در شهر سنت پاول آمریکا در حالی که خود را آرایش کرده و حجاب بر سر دارد، موجی از اعتراضات فعالین اجتماعی را به همراه داشته است.

رمله بایل، از پلیس مینه‌سوتا در این باره گفت: این حرکت واقعاَ مشمئز کننده بود. هویت من، تنها لباس و پوشش نیست. از نظر من تمسخر فرهنگ‌ها کار درستی نیست.

توماس اسمیت، رئیس پلیس این شهر، بلافاصله تحقیقات قضایی در این زمینه را آغاز کرد. هوی پادیلا، سخنگوی پلیس شهر سنت پاول ضمن تایید حضور یکی از افسران پلیس در این عکس، از افشای هویت وی خودداری نمود.

فعالین جامعه مسلمان و جامعه سومالیایی‌های این شهر خواستار اتخاذ اقدامات تنبیهی سریع در این زمینه و آموزش احترام به فرهنگ‌ها شده‌اند. انجمن محلی "شورای روابط اسلامی-آمریکایی در مینه‌‌سوتا"(CAIR-MN) نیز برگزاری دوره‌های آموزشی را پیشنهاد کرده است.



لوری سارویا، مدیرعامل این انجمن گفت: به نظر نمی‌رسد این موضوع، لزوماً به دلیل نفرت و تعصب علیه مسلمانان صورت گرفته باشد. روشن نیست که افسر مزبور قصد شوخی داشته و اقدامی خلاف شئونات حرفه‌ای انجام داده و یا از روی غرض‌ورزی مرتکب این عمل شده است.

وی در ادامه افزود: روز دوشنبه اعضای این انجمن، تماس‌ها و پیغام‌هایی را در خصوص این عکس دریافت کردند.

الحان عمر، فعال محلی در این رابطه نیز گفت: در این عکس، مرد پلیسی با پوست روشن دیده می‌شود که پوششی با اتیکت شرکت تارگت، حاوی نامی سومالیایی بر سر کرده است. وی گوشی موبایل بزرگی را نیز میان مقنعه و صورت خود قرار داده: عملی که میان اکثر کارکنان زن [محجبه] متداول است.

مولی اسنایدر، سخنگوی شرکت تارگت در توضیح این عکس گفت: این افسر گهگاه در اوقات فراغت خود در بخش حفاظت فروشگاه محلی تارگت خدمت می‌کرده است. وی با اشاره به این مسئله که عکس مزبور در هیچ یک از فروشگاه‌های تارگت گرفته نشده، در مورد هویت این افسر اظهار بی‌اطلاعی کرد.

اسنایدر طی نامه‌ای خاطرنشان کرد: به عنوان شرکتی که از تکثر و تنوع قاطعانه حمایت می‌کند، ضمن اعلام انزجار از این عکس، هیچ‌گونه تبعیض یا مزاحمت را تحمل نکرده و از آن چشم‌پوشی نخواهیم کرد. ما تحقیقات گسترده‌ای را در این زمینه آغاز کرده‌ و در حال گفتگو و حمایت از تمامی اعضای گروه خود در سنت پال هستیم.

بایل نیز در همین رابطه گفت: اعضای جامعه ما بر این باورند که دیدن پلیسی در حال تمسخر علنی فرهنگ آنها، بسیار دردآور و ناامید کننده است. نوع مقنعه‌ای که وی بر سر دارد، جلباب ( بالاپوشی بلند ) نام دارد و اتیکتی که انتخاب کرده از اسامی بسیار متداول سومالیایی است.

وی در خاتمه افزود: این عکس به شما نشان می‌دهد که تا چه حد این فرد در تحمل کارکنان زنِ مهاجر سومالیایی در این فروشگاه ناتوان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
    0 0
    هر وقت دیدید که امریکا از شما تعریف میکند بدانید که مسیر را اشتباه رفته اید! با حجاب ها بدانید و آگاه باشید که مسیر را درست میروید!
  • ایمان ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
    0 0
    مرگ بر شیطان بزرگ
  • ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
    0 0
    شاید تازه از حمام اومده بیرون؟؟؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس