کد خبر 190937
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۴

زير زمين يک منزل مسکوني که به مرکز جعل اسناد، اسکناس و چک هاي مسافرتي تبديل شده بود با هوشياري ماموران يگان ويژه پاسداران انقلاب اسلامي شناسايي و سرکرده درحالي دستگير شد که در حد گسترده اي اقدام به توزيع پول هاي تقلبي مي کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خراسان، چند روز قبل ماموران يگان ويژه پاسداران انقلاب اسلامي مشهد با انجام يکسري فعاليت اطلاعاتي و غيرمحسوس به سرنخ هايي دست يافتند که نشان مي داد افرادي به طور گسترده به توزيع اسکناس و چک پول هاي ۵۰هزار توماني اقدام مي کنند. ماموران انتظامي با پي گيري سرنخي که از يک اسکناس ۱۰هزار توماني تقلبي به دست آورده بودند دريافتند که ۲برادر در داخل منزلي واقع در خيابان امام خميني (ره) اسکناس هاي مذکور را جعل کرده اند بنابراين به دستور فرمانده يگان ويژه، گروهي از ماموران زبده، پرونده جعل و توزيع اسکناس ها را در دستور کار قرار دادند.

 آنان پس از جمع بندي اطلاعات و گزارش هاي غيرمحسوسي که از شهروندان گرفته بودند، مراتب را به قاضي درويش زاده (رئيس مجتمع قضايي شهيد قدوسي) اعلام کردند.با توجه به اهميت موضوع، اين پرونده براي رسيدگي و کسب دستورات قضايي به شعبه ۸۰۹ ارجاع شد و توسط قاضي اسماعيل شاکر مورد بررسي قرار گرفت.

با توجه به اطلاعات دقيقي که ماموران يگان ويژه ارائه داده بودند، مقام قضايي دستور دستگيري متهمان و بازرسي مرکز جعل اسناد را صادر کرد بدين ترتيب ماموران يگان ويژه با يک دستگاه خودرو و در پوشش هاي غيرمحسوس عمليات انتظامي خود را آغاز کردند و موفق شدند مرکز جعل را که داخل يک منزل ويلايي بود شناسايي کنند. آنان پس از اطمينان از حضور متهمان در اين منزل، در يک عمليات غافلگيرانه محل را به محاصره درآوردند و وارد مخفيگاه متهمان شدند. ۲

 جوان در اين منزل حضور داشتند که يکي از آنان درحال جعل اسکناس داخل زيرزمين بود؛ بنابراين هر دو نفر دستگير شدند اما وجود دستگاه هاي متعدد چاپ و لوازم جعل که در سطح گسترده اي بود ماموران را به حيرت واداشت.در بازرسي از اين مکان، تعداد زيادي کارت شناسايي، کارت ملي، کارت موتورسيکلت، خودرو، سوخت، معاينه فني، گواهينامه و ... به همراه مقادير زيادي اسکناس جعلي ۵ و ۱۰ هزار توماني، چک پول ۵۰هزار توماني، چک هاي بانکي جعلي اسناد مالکيت سفيد و ... کشف شد. ماموران چندين دستگاه چاپگر رنگي، اسکنر، لپ تاپ، هالوگرام هاي مرتبط با جعل اسکناس و چک پول، ۷ گوشي تلفن همراه بدون سيم کارت، مقداري موادمخدر و ... را درحالي ضبط کردند که نشان مي داد فرد يا افراد جاعل در سطح گسترده اي به ارتکاب جرم اقدام مي کنند. اين گزارش حاکي است : بررسي هاي مقدماتي ماموران که با دستورات ويژه قاضي شاکر انجام شد بيانگر آن بود که يکي از افراد دستگير شده در اين منزل، جوان ۳۴ساله داراي معلوليت جسمي است که قبلا نيز به جرم جعل اسناد دستگير و ۲۶ماه در زندان تحمل کيفر کرده است.

اين متهم پس از معرفي به دستگاه قضايي به صراحت ارتکاب جرم را پذيرفت. او به مقام قضايي گفت: اگرچه قبلاً به جرم جعل اسکناس دستگير شده ام اما جعل دوباره را از حدود ۶ماه قبل آغاز کردم و به تنهايي موارد جعل را انجام مي دادم. وي گفت: من در کار جعل پول و چک پول هستم و حدود ۲سال و نيم راهم به همين جرم در زندان بوده ام که ۵سال قبل آزاد شدم و دوباره اين کار را شروع کردم.وي با تشريح نحوه جعل اسکناس ها ادامه داد: موادمخدر کشف شده نيز مال من است و برادرم نقشي ندارد. قبول دارم که اسکناس ها و چک پول هاي جعلي را در بازار خرج مي کردم. اظهارات اين متهم در حالي است که طبق بررسي هاي غيرمحسوس ماموران يگان ويژه پاسداران، فروشندگان اسکناس ها آن ها را با نصف قيمت در بازار توزيع مي کردند.

بنابر گزارش خراسان، متهم ديگر اين پرونده نيز که در مرکز جعل اسناد دستگير شده است گفت: من بي گناهم! خواب بودم که ماموران مرا دستگير کردند.هنگامي که من در خواب بوده ام برادرم به جعل اسناد اقدام مي کرده است.تحقيقات ماموران با دستورات ويژه قضايي براي ريشه يابي اين پرونده که متهمان آن در سطح گسترده اي به جعل اسناد و اسکناس اقدام مي کردند همچنان ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس