در این جا قصد داریم نگاهی داشته باشیم به اخبار منتشر شده در بهمن ماه 1356

سرویس دهه فجر مشرق - کیهان یکی از قدیمی ترین روزنامه های کشور بوده و چندین دهه به صورت روتین فعالیت داشت و تا امروز وقایع متعددی از این رسانه به گوش ایرانیان سراسر کشور رسیده است.

مقایسه اخبار کیهان دوران پهلوی با کیهان پس از انقلاب اسلامی نشان می دهد که تا چه حد در چار چوب های انتشار خبر این روزنامه تغییر ایجاد شده است. در حدود 35 سال پیش همه چیز از مسائل سیاسی و بین المللی گرفته تا مسائل ساده اجتماعی به شکل و شمایل دیگری بیان می شدند.

در این جا قصد داریم نگاهی داشته باشیم به اخبار منتشر شده در بهمن ماه 1356




2 دانشجوی تظاهر کننده محکوم شدند

دو دانشجویی که در ماه گذشته با شرکت در تظاهرات و دادن شعار و شکستن شیشه بانک بازداشت شده بودند، در شعبه 19 دادگاه جنحه تهران به زندان و پرداخت جزای نقدی محکوم شدند.

این دو که «فواد محسنی» و «محمد قاضی عسگر » نام دارند متهم بودند که در 17 دیماه گذشته ضمن شعار دادن در خیابان شاهرضا اقدام به تخریب و برهم زدند نظم عمومی کرده اند. این دو همچنین بهنگام شعار دادن شیشه یکی از بانکها را نیز شکسته اند. این دو پس از ارتکاب جرم بوسیله مامورن انتظامی دستگیر شدند و با پرونده تنظیمی تسلیم مقامات قضائی گردیدند.

پرونده آنها پس از طی مراحل قانونی و صدور قرار مجرمیت به شعبه 19 دادگاه جنحه ارجاع شد و این دادگاه روز گذشته پس از رسیدگی به این پرونده  "محمد قاضی عسکر" را به اتهام تخریب و برهم زدند نظم عمومی به 4 ماه حبس و «فواد محسنی» را نیز به پرداخت 25/000 ریال جزای نقدی محکوم کرد.



اطلاعیه مدرسه عالی تلویزیون و سینما

از کلیه پذیرفته شدگان رشته فنی مدرسه دعوت می شود که با در دست داشتن مدارک ذیل در تاریخ های شنبه  یکشنبه و دوشنبه هشتم الی دهم بهمن ماه از ساعت 9 الی 12 و 14 الی 17 جهت ثبت نام به دفتر خدمات آموزشی مدرسه واقع در خیابان پارک (وزراء) کوچه یک مراجعه نمایند.



مدارک لازم جهت ثبت نام :1- اصل کارنامه آزمون همگانی 2- فتوکپی کارنامه های چهارم و پنجم متوسط ( گواهی مدرسه مبنی بر داشتن معدل 14 در دو کلاس ذکر شده )3- فتوکپی آخرین مدرک تحصیل 4- 4برگ فتوکپی شناسنامه 5- 12 قطعه عکس 6-4 و شش قطعه عکس 4-3 6- فیش ارزش تحصیلی دیپلم 7- فتوکپی معافی یا اصل دفترچه آماده بخدمت.

کلیه کارمندان رادیو تلویزیون ملی ایران که در آزمون همگانی سال جاری شرکت نموده و رشته فنی یکی از انتخاب آنان بوده می توانند فتوکپی کارنامه آزمون همگانی خود را همراه با ذکر آدرس و شماره تلفن به خدمات آموزشی مدرسه ارسال دارند.

مسابقه کلی با نورتون در امجدیه برگزار می شود

لاس وگاس( آسوشیتدپرس) - ایران برای برگذاری مسابقه مشت زنی قهرمانی جهان میان محمد علی و کن نورتون اینک در مقام اول قرار گرفته است. در این مسابقه 12 میلیون دلار به کن نورتون باید پرداخت شود و به عبارت دیگر این یک مسابقه 16 میلیون دلاری است.

"باب آروم" رئیس موسسه ای که برگزاری مسابقات مهم مشت زنی را در نیویورک اداره می کند دیروز تایید کرد ایران همیشه برای برگذاری این مسابقه مقام اول بوده است و تونس نیز اطلاع داده که برای تابستان آینده داوطلب برگذاری یک مسابقه برای محمد علی شده است. علی که حالا سی و شش سال دارد در 15 فوریه (26 بهمن) برای عنوان جهانی در برابر لئون اسپینکس آمریکائی (قهرمان المپیک مونترال) قرار خواهد گرفت و محل مسابقه در لاس وگاس خواهدبود

توافق شده است که مسابقه ماه سپتامبر آینده (شهریور ماه) در وزشگاه امجدیه انجام شود.

محدوده تهران 60 کیلومتر  افزایش می یابد

طرح توسعه محدوده تهران بوسیله کارشناسان و متخصصان تهیه شده است و این طرح بزودی در شورای نظارت بر گسترش شهر تهران بررسی خواهد شد و در صورت تصویب محدوده تهران حدود 50 تا 60 کیلومتر گسترش خواهد یافت.

یک مقام مسئول در این باره به خبرنگار کیهان گفت: در هفته های اخیر، از طرف گروهی از کارشناسان، طرح توسعه محدوده تهران مورد بررسی قرار گرفته است و بر اساس مطالعات انجام شده در نظر است چنانچه شورای نظارت بر گسترش شهر تهران، موافقت کند، محدوده موجود تهران تا حد زیادی یابد.

بر اساس این مطالعات، با موافقت شورای نظارت حدود 50 تا 60 کیلومتر به محدوده تهران افزوده خواهد شد و بیشترین گسترش محدوده در غرب و شرق تهران خواهد بود.




منع خروج داریوش اقبالی از کشور

دادگاه جنحه تهران دستور داد از خروج داریوش اقبالی (خواننده) به خارج از کشور جلوگیری شود.

داریوش (خواننده) در پرونده ای متهم به کلاهبرداری شده است. او قرار بود که در تاریخ 14 شهریور ماه در شعبه 16 دادگاه جنحه محاکمه شود، اما به علت اسید پاشی وعدم حضور وی در دادگاه، محاکمه او به 23 مهرماه موکول شد. اما داریوش اقبالی  در روز مزبور نیز در دادگاه حضور پیدا نکرد و محاکمه وی به 17 بهمن پرویز موکول شد. داریوش پریروز نیز در دادگاه حضور پیدا نکرد.

بدنبال عدم حضور داریوش و وکیلش در دادگاه، رئیس دادگاه جنحه به اداره گذرنامه نوشت که از خروج وی به خارج از کشور جلوگیری شود. هنوز از ظرف عطا الله ارشادی رئیس شعبه 16 دادگاه جنحه وقت جدیدی برای محاکمه دایروش تعیین نشده است.

هوای آلوده تهران جان هزاران کودک را تهدید می کند

به دنبال اعلام نتیجه تحقیقات کارشناسان، پیرامون آلودگی خطرناک هوای تهران، امروز گروهی از پزشکان و کارشناسان امور تغذیه هشدار دادند حتی با وضع موجود جان هزاران تن از مردم و بویژه  کودکان در معرض دائمی مسمومیت های ناشی از آلودگی هوا قرار دارد و قسمت مهمی از نارسائی موجود در کودکان، سستی و رخوت و کم خونی و همچنین بیماری های عصبی که در تهران رو به فزونی است، مستقیماً تحت تاثیر همین آلودگی بوجود آمده و در صورتی که هر چه زودتر برای کاهش آلودگی هوای تهران چاره جوئی شود عوارض وخیم افزایش اینگونه بیماری ها لطمه های جبران ناپذیر به نسل کنونی و روبه رو شد خواهد زد.

دهها منطقه وارد محدوده تهران می شود

با توسعه محدوده تهران حداکثر تا 60 کیلومتر، بیشترین قسمت های منطقه شرقی و غربی تهران وارد محدوده خدمات شهری خواهد شد و در مناطقی که برای ایجاد واحد های مسکونی در نظر گرفته شده است، به مالکان اجازه خانه سازی داده خواهد شد.

خبرنگار کیهان امروز کسب اطلاع کرد که در شرق تهران، در خارج از محدوده مناطق ازگل- لویزان-مبارک آباد- تهرانپارس- کاظم آباد- جوادیه تهران پارس- منطقه فرح آباد -  قسمتی از نارمک- شمیران نو قرار دارد که در طرح توسعه محدوده تهران در شرق تهران مورد نظر می باشد.

همچنین در قسمت غرب تهران نیز مناطقی در خارج از محدوده واقع شده است که با توجه به توسعه شهر تهران امکان وارد شدن آنها به محدوده خدمات شهری وجود دارد. این مناطق غربی عبارتند از  باغ فیض- جنت اباد- قسمتی از یوسف آباد- ورد آورد- مهرآباد غربی- یافت آباد – قسمتی از آریاشهر- حسن آباد- کوی فردوس- کوی بیمه بازرگانان – افسریه و قسمتی از جاده قدیم کرج.

خبرنگار کیهان همچنین اضافه می کند تهران بزرگ که محدوده بیست و پنج ساله تهران را در بر می گیرد 630 کلیومترمربع مساحت دارد و حد نهائی آن از شمال ارتفاع 2200 متر از سطح دریا و از جنوب 5/2 کیلومتری میدان شهر و از غرب تهران نیز کیلومتر 27 جاده کرج و از شرق 5/5 کیلومتری محور خیابان تیرانداز (تهران پارس) می باشد.



سادات باشیمون پرز ملاقات کرد

سالسبورگ – خبر گزاری فرانسه- انور سادات، رئیس جمهوری مصر، دیروز در سالسبورگ(اتریش) با شیمون پرز، رهبر کارگر اسرائیل و جناح مخالف دولت بگین، ملاقات کرد، اما این دیدار هیچ نتیجه قاطعی نداشت.

رئیس جمهوری مصر وزیر پیشین دفاع اسرائیل، ضمن یک کنفرانس مطبوعاتی که پس از این دیدار ترتیب دادند، کوشیدند تا این تصور را که دیدارشان می تواسته مفهوم خاصی داشته باشد،از میان بردارند.

از محتوای سخنان سادات بر می آید که آنفرداترتون، معاون وزارت خارجه آمریکا در همین هفته به خاورمیانه می رود و تلاش می کند شکافی را که میان مصر و اسرائیل بوجود آمده است، پر کند.

شیمون پرز گفت: امیدوار است که ابتکار سادات که با سفر به بیت المقدس آغاز شده به صلح کامل برای همه ملت های خاورمیانه ینجامد. پرز در عین حال گفت که نقش او نقش یک مذاکره کننده نیست و از لحاظ سیاست خارجی فقط یک دولت در اسرائیل وجود دارد.
بروئوکرایسکی در پاسخ این سئوال که آیا بگین واقعاً خواهان صلح است؟ گفت تجربه شخصی او وادارش می کند که پاسخ مساعد بدهد.



3000 هزار نفر فردا رژه میروند

فردا مراسم سالروز ششم بهمن در سراسر کشور برگزار می شود.

کمیته برگزاری کننده مراسم ششم بهمن اعلام کرد که امسال ترتیب شرکت بیش از سیصد هزار نفر از مردم پایتخت را در رژه ششم بهمن فراهم ساخته است.

دیروز در پایان جلسه کمیته برگزار کنند مراسم ششم بهمن که به ریاست دکتر محمود جعفریان قائم مقام دبیر کل حزب تشکیل شد. اعلام گردید که: با توجه به درخواست گروه های مختلف اجتماعی موجبات مشارکت 300 هزار نفر از مردم تهران در مراسم ویژه بزرگداشت ششم بهمن فراهم شده است.

این مراسم در میدان شهیاد برگزار می شود و راهنمائی و رانندگی تهران به همین مناسبت مقررات خاصی در خیابان های اطراف میدان شهپاد بر قرار خواهد کرد.

2سال زندان برای مستی که 200 هندوانه را پاره کرد

دادیار دادسرا تهران، برای مردی که پس از خوردن مشروب با چاقو به یک انبار هندوانه حمله کرده 2 سال زندان تقاضا کرد.

این مرد که حسین نام دارد متهم است چندی قبل در نازی آباد تهران، محله چهارصد دستگاه با چند تن از دوستانش به مشروب خواری پرداختند و در حال مستی لباسهایش را در آورده و با در دست داشتن چاقو به انبار هندوانه مردی بنام حسین غنی آبادی حمله کرده و تعداد زیادی از هندوانه های این مرد را پاره کرده است.

12 تظاهر کننده خیابان شاهپور آزاد شدند

دادستان تهران برای 12 نفر از افرادی که در روز عاشورا در بازار تهران مبادرت به تظاهرات کرده بودند این عده را به دادگاه جنحه فرستاد.

به موجب ماده 2 قانون مجازات عمومی برای این عده از 2 ماه  تا یکسال زندان تقاضا شده است. دادستان به استناد این عاده قانونی برای این عده تقاضای مجازات کرده است.

بر اساس گزارش خبرنگار کیهان 12 نفر از کسانی که در خیابان شاهپور تهران متهم به تظاهرات ضد آمریکایی هستند، پس از سپردن قرار قانونی به مبلغ هر نفر سه میلیون ریال از زندان آزاد شدند. این عده بعد از اینکه پرونده شان به دادگاه ارجاع شد، باید خود را معرفی و محاکمه شوند.



سکه های 10 هزار تومانی به بازار آمد

بانک ملی ایران تعدادی سکه طلا به قیمت های یکصد هزار ریال، هیجده هزارريال، هفده هزار ريال، و یکهزار و یکصد ريال برای فروش عرضه کرد. این سکه ها به مناسبات پنجاهمین سال شاهنشاهی پهلوی ضرب شده ولی تا کنون برای فروش عرضه نشده است. در یک طرف آن شاه کبیر و در طرف دیگر نمای تخت جمشید به شکل برجسته ای حک شده است.


ورود فیلم های سکسی به کشور ممنوع شد

از صبح شنبه بستن قرارداد و واردکردن هرگونه فیلم سکس سینمائی ممنوع شد. این ممنوعیت در پی اخطار وزارت فرهنگ و  هنر دائر بر ندادن پروانه نمایش به فیلم های صرفا سکسی اتخاذ شده است.

اداره کل نظارت بر نمایش فیلم وزارت فرهنگ و هنر در هفته گذشته به کلیه وارد کنندگان فیلم های خارجی اخطار کرد که برابر ماده 14 و 15 آیین نامه نمایش فیلم در ایران، این وزارت خانه از نمایش فیلم های سکسی که در آنها «سکس به خاطر جلب مشتری به گیشه» استفاده شده باشد جلوگیری خواهد کرد.

سخنگوی فرهنگ و هنر اضافه کرد:«ضمناً چون تعدادی فیلم قبلاً اجازه نمایش گرفته اند، احتمالا تا چند ماهی در تهران و شهرستان ها شاهد نمایش فیلم های سکسی خواهیم بود، اما با اجرای بخشنامه جدید فیلم سکسی جدید به کشور وارد نمی شود و با تمام شدن پروانه نمایش فیلم ها، فیلم سکسی بر اکران سینماهای ایران نخواهد رفت».


مذاکرات شاهنشاهی و مورارجی دسای

سفر رسمی شاهنشاه و شهبانو به کشور هند از فردا آغاز می شود. شاهنشاه در طول این سفر که سه روز بطول خواهد انجامید مذاکرات مهمی با رئیس جمهوری و نخست وزیر هند خواهد داشت.

مذاکرات شاهنشاه صرفنظر از آنچه که مربوط به گسترش همکاریهای فنی و اقتصادی دو کشور خواهد شد و مربوط به اوضاع شبه قاره و منطقه خاورمیانه عربی و همچنین ایجاد بازار مشترک آسیا می گردد.

بموجب برنامه رسمی سفر شاهنشاه آریامهر، معظم له کمی پس از ورود به هند در روز پنجشنبه به مدت یک ساعت با مورارجی دسای، نخست وزیر این کشور مذاکره خواهند فرمود. این مذاکرات صبح روز جمعه ادامه خواهد یافت.

منابع رسمی دولت هند گفتند که احتمال نمی رود در جریان مذاکرات شاهنشاه آرایا مهر و مورارجی دسای به مسائل کلی مربوط شود و هر توافقی که از این مذاکرات حاصل شود بعداً توسط مقامات دو کشور بررسی و تهیه خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    0 0
    عالی بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس