انگليس با 2034 مورد جنايت به ازاي هر يکصد هزار شهروند در صدر فهرست جرم و جنايت در کشورهاي اروپايي قرار دارد. ارتکاب جرم با چاقو، پس از سرقت و تجاوز به عنف ، رايجترين جرم در لندن است.

به گزارش خبرنگار مشرق ،در حاليکه بخش فارسي BBC در روزهاي گذشته ابعاد فاجعه ميدان کاج تهران را بررسي مي کرد اخيرا فيلم کوتاهي را بر روي وبسايت خود قرار داده و مي نويسد زني که در اين فيلم حضور دارد در يکي از خيابانهاي کرج شوهر معتاد خود را با ضربات چاقو و در حضور مردم و پليس از پاي در مي آورد.

 اين امر بيش از اين نشان دهنده فرافکني BBC از اوضاع فجيع خشونت و قتل با چاقو در ميان شهروندان نوجوان لندن و برعکس ساختن تصويري سياه و خشن از جامعه ايران است. چرا که بر طبق اسناد منتشر شده، جرم با چاقو، پس از سرقت و تجاوز به عنف ، رايجترين جرم در لندن گزارش شده است.طبق گزارشات رسمي کنترل شهر لندن، بدون کمک دوربين هاي متعدد پيشرفته شهري و گشت هاي نيروي پليس اسکاتلنديارد امري غيرممکن است.
هر از چندگاهي پايگاه خبري بي بي سي تصاويري منتشر مي کند که مربوط به تعدادي از نوجوانان زير 18 سالي است که به ضرب چاقو به قتل رسيده اند.

Express.co.uk پايگاه خبري اکسپرس جمعه گذشته، اينگونه خبر داد که: از هر پنج نفري که به وسيله چاقو مرتکب جنايت و يا قتل شده اند،چهار نفر از زندان آزاد شده اند.
آماري که اتحاديه اروپا منتشر کرد، نشان مي دهد که انگلستان بيشترين آمار جرم و جنايت در اروپا را دارد. در اين آمار انگليس سه رتبه بالاتر از جرائمي که در رقيب فرانسوي اش دارد را داراست. در واقع انگليس پايتخت جرم و جنايت در اروپاست.

 

 اسناد فاش شده در هفته گذشته نشان مي دهد که از اعضاي کابينه در خواست شده تا طرحهاي مربوط به زنداني شدگان براي استفاده از چاقو را بخاطر تجديد نظر در خط مشي محکوميت توسط کن کلارک وزير دادگستري متوقف سازد. اسنادي که توسط وزير دادگستري منتشر شد نشان مي داد بين جولاي و سپتامبر تنها 1036 نفر- هجده درصد- از 5623 نفر محکوم بخاطر حمل چاقو و يا سلاح سرد زنداني شده‌اند .
گاردين ضمن افزودن يک ستون خبري ويژه در اخبار خود براي جنايت با چاقو (knife crime) مي نويسد : 4 نفر از هر 10 نوجوان انگليسي از چاقو استفاده مي کنند. چاقو رايج ترين اسلحه در ميان نوجوانان انگليسي است.

 

عليرغم اينکه بسياري از کساني که در انگليس به ضرب چاقو ، جنايتي را مرتکب شده اند اکنون در زندان به سر مي برند؛ جديدترين گزارش‌ها در اروپا حاکي از اين است که انگليس هنوز هم بالاترين ميزان جرم و جنايت را در ميان کشورهاي اين قاره داراست.
دولت انگليس، افزايش ميزان خشونت و جنايت در کشور را تکذيب نمي‌کند و با هدف متقاعد کردن جوانان اين کشور به اينکه حمل چاقو و ارتکاب جرم با استفاده از آن، عواقب ناگواري خواهد داشت، طرح هايي را به اجرا درآورده است.
آدم کشي و ضرب و جرح با چاقو سالهاست که به معضلي حل نشدني براي جامعه انگليس تبديل شده. هرساله تعداد زيادي از مردم انگليس در اعتراض به ارتکاب جرم با چاقو در هايد پارک لندن تظاهرات مي کنند. اکثر شرکت کنندگان در اين اعتراض همگاني از داغديدگان اين جرم هستند.

     

خانواده هايي که عزيزان شان را بر اثر ضربات چاقو از دست داده اند کمپين هايي براي کاهش جرم و جنايت با چاقو در لندن تشکيل داده اند.

 

اين روزها پليس انگليس براي کاهش فشار اجتماعي حاصل از حمل سلاح سرد و قتل و ضرب و جرح ناشي از آن، علاوه بر به کارگيري دوربين هاي بدن نما، به ناچار اقدام به نصب دستگاه هاي تشخيص دهنده و گيت هاي بازرسي بدني در سطح شهر کرده است و به وسيله بازرسي بدني نوجوانان، روزانه تعداد زيادي چاقو از سطح شهر جمع آوري مي کند.

 

پليس لندن علاوه بر اقدامات امنيتي از هنرمندان نيز براي کاهش استفاده از چاقو در بين نوجوانان خود استفاده مي کند. خوانندگان از مذمت knife crime براي نوجوانان مي خوانند. طراحي پوستر ونقاشي هاي ديواري و... نيز در ميان معترضان به کشتار به ضرب چاقو به وفور ديده مي شود.

 

بنا بر گزارش العربيه ؛در حالي که پليس انگليس از کاهش ميزان خشونت و جنايت در سال جاري نسبت به سال گذشته به ميزان 5 درصد خبر مي‌دهد، يک گزارش در اروپا اعلام مي‌کند: انگليس بالاترين ميزان خشونت و جنايت را در ميان کشورهاي اروپايي دارد.
العربيه مي‌گويد: مقام‌هاي انگليسي از ثبت بيش از يک ميليون و 100 هزار عمل مجرمانه يا تجاوز يا اخلال در امنيت عمومي در سال خبر مي‌دهند.
براساس اين گزارش‌، کشورهاي اروپايي بر اساس ميزان ارتکاب جرم و خشونت طبقه بندي شده اند که انگليس با 2034 مورد جنايت به ازاي هر يکصد هزار شهروند در صدر اين فهرست قرار دارد.
براساس اين گزارش، انگليس در رده چهارم جهان از نظر ميزان خشونت و جنايت قرار دارد به گونه‌اي که بيش از 500 مورد سرقت به ازاي هر يکصد هزار شهروند در اين کشور ثبت شده است.
اين گزارش مي افزايد انگليس از نظر حالت‌هاي تجاوز و حمله در رده پنجم جهان قرار دارد.


انگليس يکي از بدترين کشورهاي اروپايي براي کودکان و نوجوانان است.
کشته شدن نوجوانان و جوانان در انگليس در درگيري‌هاي خشونت‌آميز به ويژه بر اثر ضربات چاقو روند نگران کننده‌اي را در اين کشور به خود گرفته است.
نتيجه تحقيقات صورت گرفته حاکي از اين است که اغلب اين قتل‌ها در نقاطي رخ داده‌اند که در آنها فقر وجود داشته است و بين شمار افراد سياه پوست و مذکر و شمار افراد غير سياهپوست و غير مذکر نسبت نامتناسبي وجود داشته است.
نکته قابل تامل در اين است که گفته مي شود در انگليس ، پس از تهديدات تروريستي ، مسئله مربوط به قتل رسيدن نوجوانان و جوانان دومين تهديد امنيت ملي به شمار مي رود.

بر اساس تحقيقات صورت گرفته ، از سال 2006 دختراني جوان که در ميان آنها حتي دختران 10 ساله هم وجود داشته اند ، حدود 60 هزار جرم از قبيل دزدي ، به بار آوردن خسارت ، انجام حملات خشونت آميز ، دزدي از مغازه ها و ايجاد بي نظمي هاي عمومي را مرتکب شده‌اند و اين آمار به معناي افزايش 25 درصدي جرايم در ميان دختران در انگليس و ولز به شمار مي رود.

مارک سيمپسون که يکي از افسران ارشد پليس در اسکاتلند يارد است معقتد است راحت وارد شدن اسلحه به داخل انگليس و در دسترس نوجوانان بودن آن، از جمله عواملي است که موجب تقويت جرايم مسلحانه در اين کشور شده است.
کساني که از عملکرد دولت انگليس در مقابله با خشونت هاي خياباني انتقاد مي کنند معقتد هستند نيروهاي پليس خيابان ها را به حال خود رها کرده اند و هيچ قوانين سخت گيرانه‌اي از سوي دولت و يا نيروهاي پليس به اجرا در نيامده است.
آنها مي گويند: دولت انگيس و نيروهاي پليس بايد خيلي واضح اين مسئله را روشن کنند و اعلام کنند که ارتکاب جرايم به هيچ صورتي تحمل نخواهد شد.

نبود قوانين شديد براي مقابله با رفتارهاي ضد اجتماعي و همچنين نبود نظارت لازم از سوي نيروهاي پليس همگي از جمله عوامل اصلي به وجود آمدن جرايم در ميان نوجوانان و جوانان و جلب شدن نوجوانان و جوانان به رفتارهاي ضد اجتماعي برشمرده شده‌اند.
شايد اسناد منتشر شده زير بهتر بتواند از اين حقايق پرده برداد.
براساس آمار ارائه شده در اسناد زير (نقشه جرم و جنايت با سلاح سرد) سالانه 22.151 فقره ارتکاب جنايت با چاقو در کشور انگليس رخ مي دهد.

 
جناياتي که روزانه قربانيان زيادي از نوجوانان انگليس مي گيرد، در هر کجاي دنيا که باشد دردناک و غير انساني است. شايد به قول BBC ، نوجوانان انگليسي اين روزها با سندرم دنياي خبيث دست و پنجه نرم مي کنند.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس