کد خبر 186296
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۶

مراسم نکوداشت محمد سریر آهنگساز و موسیقیدان با حاشیه‌های خواندنی روبرو بود که این حاشیه‌ها از حضور عزت الله انتظامی آقای بازیگر تا زانو زدن ایرج نوذری در مقابل محمد سریر را در برمی‌گیرد.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، مراسم نکوداشت محمد سریر آهنگساز و عضو هیئت مدیره خانه موسیقی شامگاه گذشته دوشنبه 25 دی‌ماه در میان مهمانان و دوستداران او در خانه هنرمندان برگزار شد.

- اکبرعالمی مدیر و مجری این جلسه یکی از انتخاب‌های خوب مراسم بود. این مجری خوش‌سابقه برنامه‌های فرهنگی و کارشناس سینما با آگاهی کامل از زندگی و نوع نگاه سریر برنامه را پیش برد.

- این مجری که در طول اجرا از ادبیات فاخر در بیان نکات مختلف استفاده می‌کرد، در بخشی از صحبت‌های خود گفت من برای اجرای این برنامه از دو ماه قبل تحقیقات جامع خود درباره سریر را آغاز کرده بودم. این تحقیقات در حالی انجام می‌شد که من سریر را به خوبی می‌شناسم اما نمی‌خواستم نکته‌ای از قلم بیفتد.

- در طول برنامه نماهنگ‌ها و اجراهای زنده بسیاری پخش و اجرا شد اما یکی از نکات قابل توجه پخش فیلم و نماهنگی‌هایی از مراسم ویژه‌ای بود که برای محمد نوری در سال‌های گذشته گرفته شده بود. پخش این نماهنگ‌ها و صحبت‌های سریر درباره محمد نوری نشان از ارادت او به محمد نوری داشت.

- در قسمتی از یکی از این نماهنگ‌ها مربوط به همکاری سریر به عنوان آهنگساز برخی آثار محمد نوری، صحبت زنده‌یاد نوری درباره نگاه‌اش به مردم ایران پخش شد. محمد نوری در این فیلم چنین گفت: من کوشیده‌ام همیشه کنار مردم‌ام ایستاده باشم چون ایستادگان پیروزند.

- در بخشی از این مراسم علی هاشمی دوست نزدیک و پژوهشگر به روی صحنه آمد و گفت: محمد سریر یادگار فریدون مشیری است. من و فریدون در ایام جوانی بسیار کوه می‌رفتیم. یک روز گفت من با خود مهمانی می‌آورم و از آن روز تا کنون ارادتم نسبت به این مرد نازنین پابرجا مانده است و خوشحالم که دوستان خوبی در حلقه نزدیکان خود دارم.

- ایرج نوذری فرزند زنده‌یاد منوچهر نوذری با درخواست از اکبر عالمی خواست که دقایقی را برای صحبت به او اختصاص دهد.

این بازیگر تلویزیون در وقت اختصاص یافته به خودش چنین گفت: ما با دکتر سریر خویشاوند هستیم و در این 50 سال شاهد تلاش‌های استاد سریر بوده‌ام. به اعتقاد من محمد سریر خودِ عشق است. وی در زمانی که تحصیل برای کسب مدرک دکترا سخت بود، موفق به طی کردن این مراحل علمی شد. نوذری پس از پایان صحبت‌های خود در برابر محمد سریر زانو زد.

- اجرای این مراسم به طول انجامید و اکبر عالمی مجری مراسم هم بر این نکته صحه گذاشت و از خستگی عزت الله انتظامی نام برد و به خاطر این بازیگر برنامه را کوتاه کرد و سخنرانی استاد انتظامی را در فهرست برنامه جابجا کرد.

- پس از این جابجایی، عزت الله انتظامی پیر هنر ایران روی صحنه آمد و با زبان طنز خود گفت: آشنایی من با سریر در خانه هنرمندان و در مراسمی به دعوت بهروز غریب‌پور برمی‌گردد. در آن مراسم من بسیار شنیدم که محمد سریر آدم خوبی است و من چون به کلمه آدم حساس هستم درباره این خصلت انسانی دقیق شدم.

- در این مراسم همچنین اشاره شد که جمشید مشایخی حال جسمی مناسبی ندارد و به همین دلیل به شمال رفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس