گروه سیاسی مشرق ــ بهمن شریف‌زاده، از چهره‌های حامی اسفندیار رحیم‌مشایی و محمود احمدی نژاد است.

او که در مجموعه‌های نزدیک به دولت نیز فعالیت دارد به تئوریزه کردن مبانی طرح شده در صحبت‌های احمدی نژاد و مشایی شهره است.

در ادامه گزیده‌هایی از صحبت‌های چندی قبل وی که توسط شبکه ایران منتشر شده است را به انتخاب مشرق می‌خوانید:

***
«مقصود از نگاه مطالبه گر آن است که برخی ریاست بر قوه مجریه را مطالبه می کنند. این عده خواهان دست یافتن به این سطح از قدرت هستند و دوست دارند ریاست قوه مجریه را بدست گیرند. من به نیات و انگیزه های گوناگونی که در این مطالبه گری از سوی مطالبه گران عرضه می شود، کاری ندارم. طبیعی و بدیهی است که مطالبه گران ریاست جمهوری در کشور ما خود را واجد نیات خداپسندانه معرفی می کنند... نگاه مطالبه گر چنین گویشی را اقتضا می کند که "من مصلح امور هستم" و کاستی ها را برطرف می کنم. برای اثبات مدعای خود هم به سابقه و گذشته خویش استناد می کند که "من می توانم مثل گذشته امور را سامان ببخشم". در گذشته من سامان دادم به همه چیز و بعد از سال ها که همه چیز تخریب شده است، می توانم دوباره سامان قبلی را بازگردانم. این را من می گویم نگاه مطالبه گر.

بنده نگاه مطالبه گر را یک نگاه متکبرانه می دانم. نگاهی که خود را بزرگ و کامل نشان می دهد. خود را واجد فضائل و توانایی های خاص و ویژه معرفی می کند و خود را برتر از دیگران می بیند. برای همین سفارش می کند که از او بخواهند تا به این عرصه گام بگذارد.


اما نگاه دوم، نگاه عرضه است. دارنده این نگاه نیز خواهان دستیابی به موقعیت ریاست اجرایی کشور است، خود را شایسته چنین سطح و مرتبتی هم می‌بیند اما مطالبه نمی کند، بلکه خود را عرضه می کند. این نگاه از جهت خود برتر بینی در سطح پایین تری از نگاه مطالبه گر قرار دارد چراکه برای مردم این اندازه از اختیار و آزادی در انتخاب را قائل است که اگر مردم او را پسندیدند به او رای دهند. او خودش را واجد خصلت های پسندیده می بیند اما نه به اندازه آن فرد مطالبه گری که همه صفات نیک را منحصر در خود ببیند و مردم را صرفا در صورت انتخاب خود بر جاده صواب می داند.

ببینید! مطالبه گر می گوید اگر مردم من را انتخاب کردند کار درستی کرده اند. عرضه کننده این را نمی گوید و با آنکه خودش را واجد شایستگی های لازم برای ریاست می داند، شایستگی ها را منحصر در خودش نمی داند. عرضه کننده اگرچه خواهان ریاست اجرایی کشور هست اما برای انتخاب مردم فورجه ای قائل است؛ بر خلاف فرد مطالبه گر که می گوید اگر مردم من را انتخاب کنند بر صواب اند و در غیر این صورت به خطا می رفته اند، منحرف شده اند، کشور را ویران کرده اند و ...

جناب آقای دکتر احمدی نژاد جمله ای گفتند که من فکر می کنم این جمله خطاب اصلی اش به مطالبه گران ریاست جمهوری است. اینکه مردم باید در انتخاب، آزاد دیده شوند و به انتخاب آن ها احترام گذارده شود و برای آنها تعیین تکلیف نشود...

نگاه سوم به انتخابات نگاه اجابت است. منظورم از نگاه اجابت نگاه کسی است که مطابه این سطح از ریاست کشور را ندارد و خواهان ریاست نیست ولذا نه مثل گروه اول مطالبه گر است و نه مثل گروه دوم، خود را عرضه می کند. او اصلا به این معنا نمی اندیشد که بخواهد رئیس شود. خواهش این معنا در او نیست اما در صورتی که از او بخواهند و حجت بر او تمام شود از اجابت خواسته ها اِبا و استنکاف نمی ورد. در صورتی که به سراغش بروند و قانعش کنند که تو باید در این عرصه وارد شوی و مردم خواهانش باشند، ممکن است پا به میدان بگذارد و از پذیرش خواسته ها ابا نکند. این گروه برای فهم مردم ارزش فوق العاده ای قائل هستند. طبیعی است وقتی برای فهم مردم ارزش قائل اند، برای انتخاب مردم به طریق اولی ارزش قائلند. آنها به خاطر خواسته مردم آمدند و هرچه را هم مردم بخواهند و انتخاب کنند به یقین پذیرا خواهند بود. در وجود این ها، در قلب اینهاها به خودی خود، پرهیز و  کناره گیری از ریاست دیده می شود، اساسا میلی به ریاست وجود ندارد ولی در صورت طلب به خاطر ارزشی که برای فهم مردم قائل اند به میدان وارد می شوند.

جملاتی که گفتم ترجمه عبارات امیرالمومنین (ع) است. امیرالمومنین (ع) در خطبه متقین می فرماید که ایشان بر دنیا پشت می کنند اما دنیا با همه داشته های خودش به آن ها رو می کند. این جمله نشانگر میل باطنی گروه سوم است که به دنیا پشت می کنند و بی اعتنا هستند. مطالبه ای ندارند که بیایند و رئیس شوند. امیرالمومنین (ع) می فرمایند این ریاستی که در نزد شما برترین امور است نزد من از آب بینی بز پست تر است. حضرت یک امر چندش آور و منفور را مثال می زند؛ آب بینی بز! چرا این مثال را می زنند؟ برای اینکه نشان دهند چه احساسی به ریاست دارند. احساس امیرالمومنین (ع)  به ریاست اینقدر نفرت انگیز است، اساسا ارزشی ندارد.

 اما با وجود این احساسی که به ریاست دارد برای مردم هم احترام قائل است و خواست مردم را سبب تکلیف الهی می داند. حضرت می فرمایند:«اگر حضور حاضران و اتمام حجت با اعلام وجود ناصران نبود ، و اگر خداوند از عالمان پیمانی سخت نگرفته بود که در برابر شکمبارگی ستمگر و گرسنگی ستمدیده هیچ آرام و قرار نگیرند ، بی تامل ریسمان مهار حکومت را بر گردنش می انداختم». این جمله مربوط به زمانی است که مردم به خانه حضرت هجوم آوردند برای آنکه خلافت را بر ایشان عرضه کنند. ایشان این هجوم را اینگونه توصیف می کند که از شدت فشار جمعیت نزدیک بود حسن (ع) و حسین (ع) جان ببازند، درحالی که در آن زمان امام حسن (ع) و امام حسین (ع) جوانان رشیدی بودند، دلاور بودند، کودک نبودند! تصور کنید مردم چه هجومی آوردند که نزدیک بوده این ها جان ببازند! حضرت می فرمایند خدا پیمان گرفته از عالمان برای عدالت، مردم آمدند، خداهم گفته است حالا که مردم آمدند عدالت باید اجرا شود، اگر این نبود من افسار خلافت را بر گردن خودش می انداختم. اما آمدند از من خواستند. احترام به این مردم که حکم خدا را به دنبال دارد، اقتضا می کند امیر المومنین (ع) پاسخ مثبت بدهد.

 اینها مبانی گوناگون در مسئله کاندیداتوری و انتخاب است.  ما وقتی این مبانی را داشته باشیم می توانیم با یک نگاه مترقی به کانديدا های احتمالی نگاه کنیم و تشخیص دهیم مبنای علوی در کدام یک بیشتر و بهتر دیده می شود. مبنای آن، فردی علوی است که ابدا سخنی از ریاست نزده اگرچه همگان در واهمه هستند که مبادا او بیاید! اگر بیاید رد صلاحیت می شود! نباید بیاید! وا انقلابا! وا اسلاما! وا ایرانا! ... ولی او تا به حال یک کلمه دال بر اینکه من می خواهم قدمی برای ریاست جمهوری بردارم عنوان نکرده است.


بگذارید حالا در پرانتز یک حکایت از ابو سعید ابوالخیر عرض کنم، شیرین است. ابوسعید ابوالخیر از عارفان بزرگ قرن چهارم هجری است. امثال عطار و مولوی او را قطب عرفان معرفی می کنند. من حالا نمی خواهم داوری کنم. حکایت می کنند ابوسعید با یکی از مریدانش در بیابان های اطراف نیشابور حرکت می کرد، حکایت را همین مرید بیان می کند. می گوید در بیابان های اطراف نیشابور حرکت می کردیم که مار بزرگی آمد و در پاهای شیخ ما پیچید اما هیچ گزندی به شیخ ما نمی رساند، بلکه گویی احترام می کرد، من تعجب کردم که مار هم به شیخ ما احترام می گذارد. می گوید ابوسعید این تعجب و حیرت را در چهره من دید. ابوسعید رو کرد به من  و گفت این مار به سلام ما آمده است، تو هم خواهی که با تو چنین کند؟ می گوید من گفتم آری شیخ! من هم خواهم که با من چنین کند. ابو سعید گفت پس هرگز چنین نکند! کاری ندارم این واقعیت یا افسانه است. آنچه که مهم است اندرزی است که ابوسعید به مریدش می دهد.

این تفسیر همان جمله آقای احمدی نژاد در سال 89 و است که در حضور جمعی از حامیانشان گفتند به برخی ها که خیلی بی قرار ریاست جمهوری هستند، پیغام دادم والله قسم پایتان به پاستور نمی رسد. اصلا جریان انتخاب آقای احمدی نژاد هم همین بود. من نه از زبان خود آقای احمدی نژاد از زبان کسانی که امروز مخالف احمدی نژاد  و جناب مهندش مشایی هستند عرض می کنم. این ها چه گفتند؟ برخی از از مخالفان امروز ادعا می کنند که ما احمدی نژاد را آوردیم. من می گویم اصلا فرض کنیم که شما در این ادعا درست می گویید که البته درست نیست و مردم آقای احمدی نژاد را آوردند، ولی به فرض صحت این سخن، این ادعای شما گویا آن است که آقای احمدی نژاد نخواست، بلکه خواسته شد! خود جناب احمدی نژاد یک بار اشاره کردند که همین مخالفین کنونی – اسم نمی برم – آمدند و در خواست کردند که وارد عرصه شو و من گفتم شما عدالت را تحمل نمی کنید، می دانید اینکه یک پا برهنه از متن ملت به ریاست جمهوری برسد، چه معنایی دارد؟

این عبارات جناب احمدی نژاد درسی است که از امیر المومنین (ع) گرفته است چون حضرت همین را فرمودند که شما من را تحمل نخواهید کرد. گفتند نه! تو را می خواهیم! حضرت فرمودند اگر من بیایم بر شما سخت خواهم گرفت. فرمودند حق بیت المال را اگر در کابین زنان شما هم رفته باشد و مهریه زنانتان هم شده باشد، بیرون می کشم. احمدی نژاد از این مکتب آموخته است. می گوید من را نمی توانید تحمل کنید، دست از سرم بردارید، برایتان سخت می شود. می گویند نه تو را می خواهیم!

مشایی خواهش آمدن ندارد!

هیچ کس از جناب مهندس مشایی حتی یک کلمه هم درباره انتخابات نشنیده است. همین اندازه دلیل کافی است که دوستداران و هواداران مهندس مشایی پیوسته می گویند آیا مهندس پا به عرصه انتخابات خواهد گذاشت؟

بارها از مهندس مشایی پرسیدند اما او در این باره هیچ سخنی ندارد. بلکه ابا می کند، پس می زند، پس زدن آموزه امیرالمومنین (ع) است. ابا کردن شیوه حضرت است تا وقتی که تکلیف شود. تا وقتی "لولا حضور الحاضر" شود. آقای احمدی نژاد علاقه مند است به اینکه تفکر عدالتخواهانه ادامه یابد، آیا نباید علاقه مند به ادامه این تفکر باشد؟ اما هر گز مردم را در انتخاب به بن بست نمی رساند، هرگز مطالبه گر نبوده است. برای احمدی نژاد تفکر مهم است چه او باشد چه نباشد، چه مهندس مشایی باشد چه نباشد، آنچه عرضه می شود تفکر است، پس مردم! شما عدالت می خواهید، خدا عدالت را دوست دارد، هرکه می آید باید عدالت را دوست داشته باشد. باید عدالت را پیاده کند. باید از سهم خواهی و ثروت اندوزی و تجمل گرایی به دور باشد. باید مثل مردم باشد، خانواده اش هم مثل مردم باشد. فرزندانش هم مثل فرزندان مردم باشد. نه اینکه فقط در گفتار فرزندان خود را مثل فرزندان مردم بنامد!

همین دلیل محکم ترین دلیل است، متین ترین و استوار ترین دلیل است بر اینکه جناب مهندس مشایی نه مطالبه گر است نه عرضه کننده، همین که یاران احمدی نژاد با یک علامت سوال بزرگ روبرو هستند که آیا مهندس مشایی می آید؟ هرچه هم تقاضا می کنند پاسخی نمی شنوند. اما من امروز به همین یاران توصیه دارم، سفارش دارم که اینقدر به دنبال این معنا نباشید که مهندس می آید یا نمی آید، دیر شده است! اگر می خواهد بیاید باید کار را شروع کنیم! اگر نمی خواهد بیاید پس چه کسی می خواهد بیاید؟ و ...

مبنای فکری دکتر احمدی نژاد و مهندس مشایی اصلا این نیست! یعنی در انتخاب شدن مبنای این دو این نیست که مطالبه گری کنند یا خودشان عرضه کنند. اگر روزی تکلیف شود، از اجابت ابایی ندارند. به مردم احترام می گذارند ولی هرگز عرضه ای در کار نخواهد بود، هرگز مطالبه ای در کار نخواهد بود.

یک توصیه دیگر هم دارم. من از دوستان مهندس مشایی و دکتر احمدی نژاد بارها شنیده ام که بالاخره ما باید یک حرکتی را آغاز کنیم، چرا نمی گویند چه کار کنیم، می خواهند بیایند یا نه؟ من می گویم هرگز از دهان مشایی نخواهید شنید که من می آیم! تاکید می کنم که اصلا مبنای ایشان این نیست. مبنای او ابا و پرهیز است و در عین حال احترام به خواست مردم.


هرکسی که دوستدار عدالت است باید برای کسی که احساس می کند می تواند عدالت را پیگیری کند، تلاش کند. من نمی گویم برقرار کند، عدالت مطلق توسط مهدی موعود (عج) برپا می شود. ما با این تلاش در ذیل رهبری نایب مهدی (عج) خود را آماده می کنیم برای دوره مهدی (عج). اما ما اگر خواهان این آمادگی هستیم باید مطالبه گر باشیم. ما باید مطالبه گر باشیم نه کسی که می خواهد رئیس شود! اجابت در برابر مطالبه است و قضیه باید درست برعکس شود. در قسم اول که عرض شد، مطالبه از طرف فرد است، فرد مطالبه می کند که رئیس شود و از مردم می خواهد که او را بخواهند، برای همین مردم باید او را اجابت کنند و اگر نکنند از نگاه او دچار خسران شده اند. یا اینکه اگر به او رای ندهند یک خسرانی به مردم تحمیل می کند. اما در قسم سوم، مردم مطالبه می کنند و اگر مطالبه کنند فرد به این خاطر که برای مردم احترام قائل است و معتقد است با خواست مردم مکلف می شود، خواسته مردم را اجابت می کند.

الان بعد از اینکه بنده مبانی کاندیداها را عرض کردم می خواهم به خودمان و عدالتخواهان توصیه ای داشته باشم. ای عدالتخواهان! باید خواسته خودتان را از کسی که شایسته می دانیدش، مطالبه کنید. نه اینکه بنشینید تا او بیاید. او نمی آید، تا شما نخواهید او نمی آید، چون او برای عقل شما احترام قائل است، برای خواستن شما احترام قائل است.


امروز یک دوستی می گفت برخی با آنکه بارها آمده اند و مردم به آن ها رای نداده اند باز هم قرار است بیایند! خب شما برای خواسته مردم چرا احترام قائل نیستید؟ مردم وقتی نمی خواند، یعنی نمی خواهند دیگر! باید بخواهند شما را؟ بایدی در کار نیست! اگر مردم نمی خواهند چرا می آیید؟ آیا نمی دانید که مردم شما را نمی خواهند؟ آیا چند بار آمدن و با رای بسیار کم روبرو شدن شما را به این نتیجه نمی رساند که مردم شما را نمی خواهند؟ اگر برای رای مردم ارزش قائلید اصلا چرا می آیید؟ این هم نکته لطیفی است. مبنای کاندیداتوری از منظر اسلام این است و تکلیف و توصیه ای که اسلام برای مردم دارد این این است که از کسی که باور دارید می تواند خط عدالت را تعقیب کند، مطالبه گر باشید و او را به اجابت وادارید و مکلف سازید. یعنی خنثی نباشد و منتظر نمانید تا او بیاید، بطلبید تا بیاید.

احمدی‌نژاد خود را جزئی از 70 میلیون ایرانی می داند که صاحب یک رای بیشتر نیست. او خود را صاحب مردم نمی داند و انشاالله مردم هم سومین اجماع شکل گرفته علیه او را که اجماع سال های 84 و 88 در برابرش چیزی محسوب نمی شود، خواهند شکست. جناب احمدی نژاد صاحب اندیشه ای است و اندیشه اش را با مردم در میان می گذارد، باورهایش را در میان می گذارد. گرایش خودش را هم می تواند با مردم در میان بگذارد. اما از تحمیل رای خودش بر مردم ابا دارد، اتفاقا به خاطر اینکه معتقد به تحمیل نظر خود بر مردم نیست مردم را به سمت انتخابات با شکوه ترقیب می کند. جالب است کسانی که مبنایشان بر اجابت است، هیچ مانعی سر راه شرکت مطالبه گران و عرضه کنندگان در عرصه رقابت بوجود نمی آورند بلکه آن ها را به کاندیداتوری دعوت می کنند، آن ها را آزاد و صاحب حق می دانند، دنبال انتخابات 49 میلیونی هستند.

فرد مطالبه گر دیگران را نفی می کند اما اجابت کننده برای همگان حتی مطالبه گران هم حق قائل است. این خیلی مهم است. گروه سوم می گویند هرکسی حق دارد بیاید در عرصه و خودش را عرضه کند، اگر چه مشی اجابت کنندگان، عرضه کردن خودشان نیست. گروه سوم مطالبه گری و تحمیل بر مردم را رد می کنند و می گویند شما حق دارید، بیایید ولی مردم را محدود نکنید، بگذارید مردم آزادانه رای بدهند. دقیقا به این علت که برای همه حق شرکت در کاندیداتوری را قائل اند، به انتخابات با شکوه معتقد می شوند. فقط کسی که برای همگان حق عرضه در میدان کاندیداتوری را قائل است، می تواند زمینه را برای انتخابات با شکوه فراهم کند. "مطالبه گر" انتخابات را به رخوت می کشد اما "اجابت کننده" موجب شکوه انتخابات می شود. مطالبه گر می گوید از من منحرف شده اید! حتی اگر بتواند، دیگران را از صحنه رقابت بیرون می کند. برای همین موجب حداقلی شدن شرکت مردم می شود اما اجابت کننده چون همه را صاحب حق برای آمدن و عرضه کردن می داند، عامل برگزاری با شکوه است. بالاخره برخی از افراد جامعه می خواهند به کاندیدای مطالبه گر رای بدهند، خب بدهند، آزاد هستند. بعضی ممکن است به دیگر عرضه کنندگان رای دهند، آزادند. مطالبه گر و عرضه کننده حق دارند بیاید و مردم هم حق دارند به آن ها رای دهند. برای همین است که اندیشه جناب احمدی نژاد انتخابات حداکثری و 49 میلیونی است. احمدی نژاد به حق مردم می اندیشد نه به انتخاب شدن فردی که به او گرایش دارد.

بدانید مردم خواهان این فکر هستند. مردم به اقتضای فطرتشان آزادی در انتخاب را می خواهند، به کسی که این پالس را برایشان بفرستد گرایش دارند. به کار بردن واژه آزادی کافی نیست. ممکن شما است این واژه را از زبان همه بشنوید. مردم خوی مطالبه گری را می توانند از خوی عرضه گری و اجابت گری تشخیص دهند. مردم بر اساس خوی است که رای می دهند. اگر ببینند احمدی نژاد خوی اجابت گری دارد از او استقبال می کنند، به همین خاطر است که احمدی نژاد محبوب ترین افرادش را هم بر مردم تحمیل نمی کند. ممکن است اگر عرصه ای باز شود و حجتی تمام، احمدی نژاد هم گرایشش را تبیین کند. این اقتضای آن مبناست. اسلام نیامده بر مردم تحمیل شود، اسلام آمده که باور شود. اگر اسلام می خواست خودش را تحمیل کند، عاشورا بوجود نمی آمد. خدا دین خودش را به اجبار و الزام حاکم بر جهان نمی کند، چون در این صورت دیگر مفاهیمی مثل حکت، آزمون، رشد و سعادت معنا نخواهد داشت. سعادت، رشد و معرفت همه در گرو آزادی است؛ آزادی در انتخاب. آزمایش در ساحت آزادیِ انتخاب معنا پیدا می کند. خیلی ساده می توانیم تشخیص دهیم که چه کسی با مبنای دینی سخن می گوید و چه کسی از این مبانی تخطی می کند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 185
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • علی ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 0
    همین مقایسه ها یعنی این که این آقایان منحرفند و جریان انحرافی برازنده آن هاست.
  • ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 0
    بیشتر داستان تعریف کرده بود جناب تئوریزیسین
  • سر به زیر ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 0
    الان بهترین وضعیت رو داریم دلار ارزونه طلا ارزونه نون و پنیر ارزونه اصلا همه چی آرومه من چقدر خوشبختم!!!!!!!!!!!
  • مجید ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 0
    این همه فلسفه بافی برای چی ؟ چشمتو باز کن ببین چه گندیه که این جناب مهندس نزده دکتور رو با خودش کجاها که نبرده و نمیبره عالم یک طرف جناب مهندس!!هم یکطرف
  • ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 0
    منحرف خودتی و جد و آبادت که به راحتی انگ می زنی
  • عباس ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 0
    اگر بی طرفانه به صحبتهای ایشان گوش دهید می بینید که کاملا منطقی حرف زدند.
  • علوی ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 0
    کدام مقایسه ها؟؟
  • ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 0
    برادر اولا بگو کدوم مقایسه رو منظورته ؟ ثانیا از برخی دوستان موتلفه ای کلام هایی دارم که اتفاقا خود مشرق منتشر کرده.اگر همونا رو به یادتون بیارم متوجه انحراف واقعی خواهید شد.... این ادعا که "تا الان به تمام تکالیف سیاسی و دینی خودم عمل کرده ام" و ادعای عصمت جمعی رو که فراموش نکردید دوست گرامی؟؟
  • رضوان ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 0
    عجب!! پس معناى ابا كردن رو هم فهميديم ! خوب بود اين رو هم اضافه مى كردند كه توجيه كردن امور با ابزار دين روش قاسطين بود ...
  • مهدی ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 0
    همه بخش ها بجز بخش مشایی , درست بود.
  • حسین ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 0
    انحراف اصلی پیش خانواده هاشمی است هنوز انحراف اینها مسجل نشده
  • ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 0
    دنبال این نباشید که نیاد دنبال این باشید اگه اومد چه جوری باید حذفش کرد
  • ناشناس نیستم ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 0
    حضرت عباسی رو دارن...
  • ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 0
    اصلا حوصله کردین همشو بخونین
  • علی ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    این ادا ها چیه مگر هر کسی باید شرایط خودش رو شرایط حضرت علی بدونه؟ اگر می تونن بیان و اگر نه هم نیان و در هر دوصورت به ریاست دل نبندند.
  • کارشناسی ارشدمکانیک ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    بابا این فیلم ها رو برا خودتون که آماتورید بازی کنید ما که حرفه ای هستیم زیر بار نمیریم
  • شهروند طبری ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    fبا سلام یقولون ما تعرفون ویعملون ما تنکرون خدا ما را از نفاق حفظ کند!
  • جمالی ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    جسارتا مثل این که شما هم همه جهان بینی خودت رو با دلار و سکه مقایسه و تنظیم می کنی! یه خورده سرت را از زیر به سمت افق های بالا بردار عزیزم.
  • حب مسکو ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    سفسطه جالبی بود.
  • ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    وجدانابهم بگین چ بیاد چ نیاد مگ وضع بد تر از اینم میشه!!برید جمع کنید ک سر کاریم,من الان جوون مملکتم ب یک سال دیگ هم امید ندارم از غصه چ کنم چ کنم دق میکنم می میرم اون وقت قبیله..... زندگی میکنن در حد .....
  • ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    من موندم چرا شما این بحث رو کش میدین؟ مگه سخن رهبر فصل الخطاب نیست؟ مگه ایشون نفرمودند حکم معاون اولی مشایی ملغی بشه؟ پس حتی از احتمال حضور ایشون برای ریاست جمهوری هم نباید صحبت کرد.
  • حسین ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    ای بابا! دوستان دارن سعی میکنن طرفدار هاشون رو جمع بکنن و یه جورایی بیارن تو صحنه تا شورای نگهبان رو واسه رد صلاحیت .... محدود بکنن. البته از طرفی هم عوام فریبی میکنن حضرات
  • ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    اونایی که منفی دادن حتما از خزانه غیب براشون میرسه!
  • ذبيح ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    به سوگند خوردن كه زرمغربي است چه حاجت محك خود بگويد كه چيست دو صد گفته چون نيم كردارنيست تعداد همراهان رييس جمهور به امريكا چندنفربودند عكاس ويژه رئيس جمهور چرا پناهنده امريكا شد. چرا جناب ..... خاطراتش را دراختيارويكيليكس قرار داده تا چاپ شود
  • صادق ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    از رفقا خواهش می کنم با دلیل حرف بزنن و این صحبت ها رو رد یا تایید کنن. احساسی برخورد کردن مورد تایید دین ما نیست. بفرمایید به کجاهای این حرف ها نقد وارد است تا موضوع برای بقیه هم تبیین شود. همچنین رفقای موافق هم دلایل دفاع خود را لطفا قید کنند تصمیم شخص خاکستری مانند بنده به تحلیل های مستند رفقا بستگی دارد
  • فرشید ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    اینا کلهم در توهم فانتیزی بسر میبرن!ببین مشایی چیکارشون کرده! خدا آخر و عاقبتمون رو بخیر کنه!
  • ناشناس ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    تو رو جون من به گذشته نگاه كنيد،ديده بوديد اينجورى آدم.عجبا؛ چه باحال سخن گفتن.....!!!!!!!!!!!.چرا ما ايراني ها اينجوري شديم(يك حرف جدي:-) ).";-)"
  • محمد محسن ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    موضوع منطقیست ، متن هم منطقیست ، اما هر گردی گردو نیست گمونم همین گویاست
  • ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    این یارو کلا تو توهمه.
  • ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    یعنی میخوای بگی خیلی حالیته !!!
  • ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    متاسفم از این موضوع که کاربرهای محترم چقدر سطحی و نازل به ابراز نظر می پردازند. این که مصداق سخنان آقای شریف زاده چه کسی است چندان مهم نیست بلکه این موضوع که نگاه به کاندیداتورها چگونه باید باشد مهم است که متاسفانه کاربران محترم از درک آن عاجزند.
  • ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    بی طرفانه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ منطقی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مقایسه خود با امیر المومنین؟؟؟؟ منطق؟
  • فیروزی ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    حرفهای حقی است اما یراد بها الحق او الباطل؟ نمی دانم. در عالم سیاست هر چیزی محتمل است و هیچ محال یا قطعی نداریم.
  • ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    مجید دل بندم هرچی که شنیدی که نباید به زبون بیاری اول تحقیق کن بعدش بنال
  • رضا ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    .... از وقتي با رهبر زاويه گرفت كارش تموم شد پيش مردم اين همه آسمون و رسيمون بافتن نداره - بيخود معطلند والسلام!
  • ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    علی آقا ببخشیداز عدم فهمتان پس تاریخ ائمه والگوسازی یعنی چه ؟!
  • ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    این روزها و این دنیای فانی خواهد گذشت . هر کس در هرجا ، گروه دسته حزب روزی باید جوابگوی اعمال خود در پیشگاه خداوند متعال باشد . شاید امروز هیاهو کنند و نگزارند صدای حق به گوش همه برسد ولی روزی باید جوابگو باشند . واقعاً جای تاسف دارد
  • ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    سخنان حکیمانه وبه حقیست که البته شاید بسیاری ازدرک مفاهیم فاضلانه آن عاجز باشند
  • ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    واقعا این فرقه منحرفند
  • ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    ما به مشایی و مشایی صفت ها رای نمی دیم. حالا اینا میخان خودشونو با هر کس مقایسه کنند
  • ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    لطفا این رابرای بازشدن چشم این شیخ نابینا درج کنید«عقل کل توکه درجریان تلاش احمدی نژاد وتملق گویی احمدی نژاد به هاشمی مبنی براینکه من اگررئیس جمهورشوم منویات شمارااجرامیکنم نیستی چرادین خودرابه قیمت دفاع ازمنحرفین نابودمی کنی.چهارسال است مشایی تلاش می کندتادرانتخابات آینده بیایدوتوی نابینانمی بینی اینهمه تلاش برای ماندن حتما مطالبه گری نیست»
  • غضنفر ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    اصولاً هر کی مثل ما فکر نمی کنه منحرفه!
  • حمید ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    این بندگان خدا اصلاً توی انتخابات هزینه نکردند !!!! سیب زمینی هم نداد!!!! سهام عدالت و ..... هیچ چی هم نزدیک انتخابات نداد !!!!!!!
  • ولایتمدار ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    جدا حرفاش منطقی بود اگر مخالفید دلیل بیلرید و فحش پراکنی نکنین
  • ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    به قول يه دوستي: از راست شما مدعيان چون كه كجم من پس منحرفم منحرفم منحرفم من
  • ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    اطلاعات ناقص آدمو به شعر و شاعري هم ميكشونه! دوست عزيز اون عكاس مال صدا و سيما بود نه رياست جمهوري اول تحقيق كن بعد شعر بگو!
  • ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    تو هم همينطور
  • ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    تو راي نده ما راي ميديم
  • ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    كلمه الحق يراد بها الباطل.....
  • رضا پور ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    میگن این آقای شریف زاده مدتها شاگرد حاج آقا مجتبی بوده. پس بعضی دوستان مراقب حب و بغضها و موجهای سیاسی باشند. نمیخوام صدرصد تاییدش کنم ولی دوستان به صرف یه خبر و تحلیل توسایتها قضاوت نکنند.بااطلاع کامل در مورد هرچیزی قضاوت کنند،درنهایت روزی هم ما قضاوت خواهیم شد.
  • کاظمی ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    باسلام انحراف فکری آقای مشائی و همفکرانش بر کسی پوشیده نیست و اگر کسی از این جریان حمایت می کند مطمئن باشید ادای دینداری را در می آورد
  • کاظمی ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    آقا مجید بنده از طرف این ناشناس ِ بی ادب از شما عذر می خواهم!
  • مطیع ولایت فقیه ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    یعنی الآن مشایی شده ادامه دهنده راه امیرالمؤمنین؟ کسیکه رهبری اونو مناسب معاون اولی ندونستند، حالا باید مردم منتشو بکشن که تو رو خدا بیا رئیس جمهورمون شو. روزگار غریبی ست ...
  • کاظمی ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    باسلام گاهی اوقات به دوستان می گویم به آقای احمدی نژاد بابت کشف مغز متفکر!فلسفه و عرفان !! و صاحب نظریه های ناب!!! و جدید، مرشد اعظم!!!؟ جناب مهندس ر.م. باید آفرین گفت چون اگر ایشان را به جامعه تشنه این معارف!!!! معرفی نمی کرد ایشان هدر می رفت و این همه نان خور که از بابت ایشان به نوایی رسیده اند چه بر سرشان می آمد؟
  • منطق ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    من معتقد هستم هر کس با نائب عام امام عصر(عج)(ولایت فقیه مطلقه) معارضه کند یا منویات ایشان را مطیع نباشد نمی تواند دم از پیروی از امام عصر(عج) بزند.
  • کاظمی ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    باسلام با این ظرفیت بصیرتی بالا! ای کاش حداقل اسم ولایتمدار را از روی خود برمی داشتی
  • محسن ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    انحراف از چی ، اون چیزی رو که تو وامثال تو انحراف میدانند شاید بعضی ها اصل راه بدانند . معیار تشخیص انحراف چیست .
  • ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    همه دست به دامن روحانیان میشن ولی برخی .... دست به دامن دیگران.عجب روزگاریه.
  • عباس ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    حب الشی یعمی و یصم جناب شریف زاده هم مشمول چنین حبی شده اینکه مشایی بیاید وااسلاما وا انقلابا وا ایرانا این از ذهنیت جناب شریف زاده است نه واقعییت آ.قای شریف زاده خوبست کمی فکر کنند چرا عده زیادی خدمت گزاران در دولت توسط رئیس جمهور کنار گذاشته شدند که مجلس که به آنها هم رای داده بود و هم از برکناری آنها شدیدا ناراحت مجلسی که مردم به منتخبین خود رای داده بودند مردم حساب نمی شوند ولی مردمی که احمدی نژاد رای دادند مــردم هستند اینکه احمدی نژاد محبوب ترین نزدیکانش را برمردم تحمیل نمی کند از آن سخنان خنده دار است اکثریت مردم از عزل آخرین قربانی دولت بشدت نارحتند آقای شریف زاده بفرمائید چرا آقای احمدی نژاد به رای و نظر مردم احترام نمی گذارد ؟ شاید آقای شریف زاده با کلمات بازی نکنید از دایره حب بیائید بیرون و در جمع مردم کوچه و بازار و پابرهنه هاقرار بگیرید در جمع ارادتمندان انقلاب و ولایت قرار بگیرید آن کاه متوجه خواهید شد که چه اظهار نظری کرده اید والله بالله بزودی خواهید فهمید که چقدر اشتباه کردید ولی آن موقع خیلی دیر است دیر دیر
  • ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    از ديد ما يك تحليل منطقي و بجا بود شايد تو داستان دوست داري همه چيزو داستان مي بيني
  • شناس ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    آقاي ناشناس بنده هم از طرف كاظمي بي ادب از شما عذرخواهي مي كنم!
  • ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    عباس باهات موافقم
  • ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    متحجر
  • ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    كي معارضه كرده؟ مصداق؟؟
  • ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    بيشتر اين مطالب فرافكني و تشويش اذهان بود و دنبال مطرح كردن حلقه انحرافي
  • ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    اتفاقا احمدي ن‍اد به نظر مردم احترام ميذاره منتها مردم مورد نظر شما اون چهارتا آدمي نيست كه دور و بر خودت مي بيني مردم فهم و شعورشون خيلي بالاتر از اين حرفاست
  • ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    حلقه انحرافي چيه؟
  • ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    هيچ مصداقي از انحراف در مشايي وجود نداره كه اگر وجود داشت رهبر بارها مي گفتند (همانطور كه راجع به فتنه گفتند) همه ميدونن اين لغت بازيا كاراي سياسي است و براي فريب مردم طراحي شده
  • میعاد ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    جالب بود این هم کلامی بود از شیخ انحرافیون
  • حسام ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    گل گفتی ... :)
  • محسن فاضلی ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    خدا نکند...
  • محسن فاضلی ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    منظور عباس آقا، يک طرفانه است!
  • محسن فاضلی ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    انحراف انحرافه چه هاشمی چه مشايی.
  • امید ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    خوشم میاد یه کسی به اسم ناشناس و با بخشی از اون....که به عنوان حقوق بهش دادن هی میاد اینجا و جواب کامنت هایی که ضد مشایی هست رو میده نوش جونت ناشناس حلالت باشه...!!!
  • محسن فاضلی ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    اگر می خواهيد بدانيد که بر اساس شرايط بنی عباس با شعارهای عدالت خواهانه و با علم حمايت از آل پيامبر صلی الله عليه و آله به ميدان آمدند و بنی اميه را سرنگون کردند ولی خود همان بساط ضد عدالت بنی اميه را برای خود گستردند. انتصابات رفاقت مدارانه و فاميل مدارانه ای که رخ داده همان فاميل بازی و باند بازی دولت سازندگی است که امروز با نام عدالت رخ نموده است. خلاصه هاشمی و احمدی نژاد در انحراف از آرمان های انقلاب دو روی يک سکه اند!
  • امید ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    متحجر تو و امثال تویید که یه ادم... رو کردین برای خودتون بت تازه به رئیس جمهور شدن آیندش هم دل بستین و اینطوری دارین خودتونو تیکه پاره میکنید
  • ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    ابوحنيفه هم شاگرد امام جعفر صادق عليه السلام بوده است.
  • میرمحسن موسوی ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    مشایی منحرف نیست.
  • امید ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    امثال شما بودن که توی قضیه ی کربلا به جانبازی و پا در رکاب حضرت علی بودن شمر استناد می کردن و از یاری رسوندن به امام حسین خودداری کردن برو عزیز جون برو خوب تاریخ رو بخون اونوقت خودت می فهمی چه توجیح افتضاحی اوردی
  • امید ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    فکر کنم اسمت رو به (مشایی مدار) تغییر بدی خیلی بهتره عزیز جون... با توجه به بصیرت بالایی که داری من شخصا جوابی برات ندارم...!!!
  • امید ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    عزیز جان از اولین سخنرانی های این فرد پیگیر باشی می فهمی واقعا در جاده خاکی سیر میکنه
  • کاظمی ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    جناب ناشناس! خوش به حال شما که متجددی!
  • امید ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    بهترین معیار و ملاک برای سنجش درستی یا غلط بودن سخنان میزان انطباق اون ها با واقعیت و عمل هست شما دوست خاکستری من برو تو جامعه بگرد و خوب ببین و بی اندیش اونوقت می فهمی حق با کیه
  • امید ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    دوستان غلط میکنن گنده تر از اینا نتونستن رهبری و شورای نگهبان رو تو فشار بزارن اینا که عددی نیستن
  • کاظمی ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    ظاهراً شما و امثال شما عادت داری کلامات آن حضرات ! را دارای معانی عمیقی !! بدانید که فقط هم خودتان!! می فهمید و دیگران عاجزند!!! از درک آن ... آفرین به این از خود شیفتگی
  • ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    آ قربون پسر بسیار گل گفتی ولی از اونجایی که این جماعت خیلی پررو هستن دارن همه زورشون رو میزنن که مشایی رو کاندید کنن
  • علی اکبر ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    ضمن احترام به نظرات همه دوستان بقول قدیمی ها یک دیوانه یک سنگ توی چاه میاندازد هزارتا عاقل نمیتوانند در بیاورند اینکه با اظهار نظر یک نفری که معلوم نیست چقدر وزن دارد چرا انیهنه برآشفته شده و همدیگر راه له کنیم که قطعا این خواسته دشمن است پس با قدری صبر و تحمل به هم کمک کنیم تا با در نظر کرفتن سربلندی ایران اسلامی همچنان دشمن را مایوس و اتحاد و براذریمان را حفظ نمائیم و با احترام به آراء و نظرات همدیگر خودمان را هزینه افراد نکنیم تا بعدا پشیمان نشویم موفق باشید
  • کاظمی ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    آقای از خود شیفته ! یک بار اسمتو ناشناسه و یک بار شناس! اینو کسی متوجه نشد!!!
  • مجید اردبیلی ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    تخریب محسن رضایی از زبان این آقای با اصطلاح روحانی: ((امروز یک دوستی می گفت برخی با آنکه بارها آمده اند و مردم به آن ها رای نداده اند باز هم قرار است بیایند! خب شما برای خواسته مردم چرا احترام قائل نیستید؟ مردم وقتی نمی خواند، یعنی نمی خواهند دیگر! باید بخواهند شما را؟ بایدی در کار نیست! اگر مردم نمی خواهند چرا می آیید؟ آیا نمی دانید که مردم شما را نمی خواهند؟ آیا چند بار آمدن و با رای بسیار کم روبرو شدن شما را به این نتیجه نمی رساند که مردم شما را نمی خواهند؟ اگر برای رای مردم ارزش قائلید اصلا چرا می آیید؟)) من نمیخواهم مقایسه کنم اما به کوری چشم دشمنان و منحرفان مردم، این دوره مثل جریان انتخاب امیرالمومنین ، به انتخاب محسن رضایی خواهند رسید
  • امید ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    ناشناس عزیز شما به عدم فهم خودت رجوع کن برو مدرسه درس بخون بعد دانشگاه قبول میشی البته با پارتی بعدش از اساتیدت معنی الگوسازی رو بپرس اگه مثل الان عدم فهم نداشته باشی بهت میگن که الگوسازی واقعا یعنی چی
  • امید ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    چجور نداره اگه به احتمال یه درصد هم بتونه از فیلتر شورای نگهبان رد بشه خود مردم حذفش میکنن زیاد به فکرت فشار نیار
  • امید ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    محقق برجسته! عالم فیلسوف!! جناب آقای ناشناس لطفا تشویق کنید!!!
  • امید ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    با این گندی که زده از افق های بالا هم خبری نیست جمالی جون!
  • mhr ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    مشایی کسی هست که مدعیه رابطه.... با امام زمان داره مشایی کسی هست که با ریاضت خودش رو به جاهایی رسونده ولی چون کسی بالای سرش نبوده استاد نداشته.... و منحرف شده مشایی با ابزار دین داره کار خودش رو پیش میبره
  • علیکمال ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    حرف حق تلخه
  • کاظمی ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    باسلام و اما اندر حکایت حلقه انحرافی! باید بگویم : حلقه ای است که در بین زنجیره انقلاب ایجاد می شود جهت انفصال و جدایی نیروهای انقلاب و انحراف از گفتمان ناب انقلاب و ... . البته خود شما که استادی .. ما درس پس می دهیم!
  • صادق زنده بودی ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    سلام آقا شما چه نوعی از ولایت رو قبول دارین که از شخصی حمایت میکنین که ولی قبولش نداره!!! جل الخالق
  • سرباز ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    پـــ نـــ پـــ من منحرفم --------------- معلومه مشایی کنحرف نیست.منحرف یعنی کسی که از روی نادانی و سادگی راه رو اشتباه انتخاب میکنه!!! مشایی منحرف نیست.انحراف کننده است
  • مجید اردبیلی ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    لطفا از مقدسات هزینه نکنید دجال هم وقتی ظهور میکند ادعا میکند که امام زمان است مواظب باشید گرفتار مکر دجالیان نشوید نوکیسه های جریان انحرافی کجا و دم از عدالت علی زدن کجا!!!!
  • ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    "«اگر حضور حاضران و اتمام حجت با اعلام وجود ناصران نبود ،" دروغ می بنده به امام معصوم با این ترجمه غلط. "اگر حضور حاضران نبود و این که قیام حجت منوط به وجود ناصر است،...."
  • عبداله ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    این آقا!! که لباس روحانیت نیز بتنش است از یادشان رفته دسته آخر را نیز اشاره کنند اینکه: و نهایتاً دسته ای با رندی به شناسائی احساسات و عواطف مردم حزب اللهی و خانواده های شهدا و قاطبه مردم دیندار ایران اسلامی مثلاً عشق و علاقه به مولایمان حضرت صاحب الامر و پاکی صداقت ، طرفدار مستضعفین بودن ، پیرو ولی فقیه بودن ... پرداخته و شعار آنان سرلوحه قرار می دهند و هرچند لیاقت حضور در چنین منصبی را ندارد ولی همه مردم را فریب داده و چون رای کسب می کنند و وقتی سوار قدرت شدند همه جیز از یادشان می رود. ب
  • مجید اردبیلی ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    لطفا از مقدسات هزینه نکنید دجال هم وقتی ظهور میکند ادعا میکند که امام زمان است مواظب باشید گرفتار مکر دجالیان نشوید نوکیسه های جریان انحرافی کجا و دم از عدالت علی زدن کجا!!!!
  • ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    خودتی میخواهی مردم را گول بزنی ضرب المثل معروف میگه با دست پس بزن با پا پیش بکش مثل همین پس زدن مشایی
  • یوسف ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    منظورت از ما کیه ناشناس جان ؟ تو هم ، توهم بیشماری داری ؟
  • ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    باز هاشمی یک سابقه مثبتی داره (علاوه بر نکات منفی) این انحرافیها که هیچی ندارند جز مارموز بازی
  • یوسف ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    همه عاجزین از درک، منتظر بودند جناب ملک زاده براشون شرایط کاندیداتوری رو تبیین کنند اصلا هم هیچ هدفی پشت کلامشون نیست و برای رضای خدا پا به عرصه گذاشته اند برای بالابردن سطح اطلاعات عموم مردم !!!! اخوی شما بد داری ماس مالی میکنیا ...
  • ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    اشتباها منفی دادم ... بخشید
  • مجید ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    به نظرم چند نفر اجیر شدن تو سایته به نفع مشای استدلال کنن والا آدم بی غرض و مرض که از این آقا حمایت نمیکنه کمترین جرم مشایی جدا کردن احمدی نژاد از بدنه حزب الله است همونایی که او رو اوردن سرکار وبعد هم همشون رو گذاشت سر کار!!
  • حسین از بوشهر ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    واقعا خطبه نگارش شده را نگارنده خود قبول دارد
  • رسول ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    مشرق حالا از گنده های فتنه گران ترسیدین گیر دادین به احمدی نژاد.چه زود مردم فراموشکار شدن.و چه مظلومی دکتر جان اما خدا با توست ملالی نیست.
  • ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    نوكيسه كسيه كه به ديگران ميگه منحرف اونم براي اغراض شخصي دوست عزيز چقدر پول ميگيري واسه اين كارا؟
  • ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    نه عزيز شما توهم بيشماري داري
  • جواد ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    بنده هم به نوبه خودم از طرف كاظمي بي ادب از همه عذرخواهي مي كنم
  • ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    خاك عالم!
  • زهرا ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    زياد حال خوندن اين همه نظر رو نداشتم ولي به نظر منم مشايي اينهمه كه ميگن آدم بدي نيست
  • ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    اميد چقدر حرف مي زني كامنت خودتو بذار و توي كامنت بقيه فضولي نكن البته اگه پول گرفتي واسه اين كارا از نون خوردن نميندازمت!
  • ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    خشك مغز
  • ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    اميدجون مودب باش بچه
  • ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    تو هم وقت كردي از چارديواري دورت بيا بيرون اميدجان دنيا عوض شده
  • علي ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    اينا همش يه سري شايعه دروغه راجع به مشايي منم با مشايي ام
  • ج ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    حلقه انحرافي يه بازيچست براي فريب بروبچه هايي مثل همين اميد
  • علي ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    اين آدمي كه با نام كاظمي نظر داده خيلي بي ادبه به نظرم درست نيست نظرات بي ادبا رو منتشر كنيد
  • ادب ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    با همین استدلال هم میشه گفت چند نفر اجیر شدند تا بر ضد مشایی کامنت بنویسند. سعی کنید به نظرات دیگران احترام بذارید
  • من ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    چی نوشتی خودت فهمیدی؟
  • ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    معلومه که منحرف نیست کلمه انحراف اسم رمز مدعیان و متحجران است برای بازیهای سیاسی و در نهایت نابودی مملکت
  • حامد ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    یک کلام هم از مادر عروس
  • صراط ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    اینا مشکلشون اینه که نمیتونن نگاه یک طرفانه داشته باشند به قول احمدی نژاد یه نخ رو که بکشی هزارجا جیغ درمیاد اینم جیغای اوناست
  • ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    بخش مشایی از همه درست تر بود
  • ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    بعضیا خیلی گستاخند
  • ادب ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    احسنت صادق جان یک کامنت مودبانه و منطقی
  • ادب ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    صحبتهای ایشون کاملا بجا و درست بود
  • ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    ولایتمدار واقعی همینه اینا رو ولشون کن گول نظر دو سه تا بچه احساسی رو نخور راهت درسته
  • ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    آقای شریف زاده انسان بزرگواریه نظراتش هم محترمه
  • آرش ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    دیشب تو آب نمک خوابیدی کاظم جون؟
  • ادب ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    دوستان سعی کنید همگی مودب باشید
  • ادب ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    نظرتون محترمه
  • ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    کلا این نظر آخریا رو کسی نمی خونه ولی مشایی رو خوب اومدی ;)
  • ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    لطفا این رابرای بازشدن چشم این شیخ نابینا درج کنید«عقل کل توکه درجریان تلاش احمدی نژاد وتملق گویی احمدی نژاد به هاشمی مبنی براینکه من اگررئیس جمهورشوم منویات شمارااجرامیکنم نیستی چرادین خودرابه قیمت دفاع ازمنحرفین نابودمی کنی.چهارسال است مشایی تلاش می کندتادرانتخابات آینده بیایدوتوی نابینانمی بینی اینهمه تلاش برای ماندن حتما مطالبه گری نیست»
  • ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    جومونگ ایران زمین اقتصاد اقتصاد
  • ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    همه این حرف ها فوت و فن سیاسیه (فتوشاپه)
  • حامد ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    من سالهاست که دکتر احمدی نژاد میشناسم و اکثر رفتاراش زیر نظر داشتم و الان واقعا بهش ایمان پیدا کردم که این مرد نور خداست... نترسید من وابسته به هیچ نهادی نیستم. از طبقه پایین جامعه هم هستم و به یقین رسیدم که راه دکتر احمدی نژاد راه خداییست... کمی هم انصاف داشته باشید انقدر رهبر و دکتر نرنجونید!
  • ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    برو بابا با این تحلیل کپک زدت.
  • ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    شما به محسن رضاییت برس جناب نو کیسه شناس!!! از اون کامنتای تبلیغیت خبری نیستا! یه دهن بخون بفهمیم مشکلات بزرگتری هم تو زندگی داریم!
  • ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    من متنفرم از کسی که قبل از شنیدن حرف، گارد بگیره. شما هم از ابتدا وارد فاز قضاوت شدی
  • ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    سرباز محترم سرت رو برای بازی های سیاسی نباز! اون دنیا شما پاسخگوی این تهمت باش. بنده با مشایی زاویه دارم اما مثه شما بی پروا در بی تقوایی نیستم.
  • ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    و اگر جواب منطقی داری بسم الله. مسخره کردن که کاری نداره
  • ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    استعمال کلمات عربی به معنای دانایی بیشتر نیست. اولا ثانیا تحلیلت جالب نبود.الان هم دیر شده.شما چشماتو رو منحرفین واقعی بستی و به چند تا آدم که ممکنه خطایی ازشون سر زده باشه چسبیدی. روزی میفهمی این حرف رو که دیر هست...دیر
  • ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    برادر کاظمی، خدا رو شکر که شما تحلیل می کنی.اما صد تاسف که بد تحلیل می کنی...و در کنارش مسخره هم می کنی. مرده باد اون عدالتی اگر تمسخر رو جزء اصولش بدونه. شما هم به جای این حرفها به خامنه ای دات آی آر مراجعه کن و به دانسته هات عمق ببخش
  • ali shamirani ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    اين آقا هم كارش شده است حرفهاي بي ربطي كه مشايي مي زند را تئوريزه كند!!! الان هم كه يه پست .....از جاب مشايي گرفته است!!!
  • ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    خیلی ممنون که آقا "امید" منو قانع کرد!!!!!! مرد حسابی این چه جور بحث کردنه ؟ یه مصداق برای قسمت اول حرفت بیار بقیش هم منطقی حرف بزن نه این که ملتو حواله بدی !
  • ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    خدائیش سوتی هم دادیا! عکاس نبود و تصویر بردار بود!
  • سجاد ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    متن خوبی بود به نظر من هم
  • ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    این مجید اردبیلی از کجا حقوق میگیره که عمرشو پای تبلیغ محسن رضایی تو سایت مشرق گذاشته ؟ بچه تو کار و زندگی نداری؟ دو بار اومد شکست خورد و تموم. عجبا.
  • ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    منطقی حرف زدن مهم نیست نتیجه کار مهمه ...
  • تاریخ بخوان ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    مـــــــــــــــحید بــــــــــــــــــرو کـــــــــــــــــتاب بــــــــــــــــــــــخوان .
  • دانا ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    خــــــــــــــــــــــــــــــیلی بی طـــــــــــــــــــرفانه معنیشو فهمیدیم.
  • دانا ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    مشائی دوست داریم
  • ناظر ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    اگر دکتر نبود که الان فتنه گران تو پاستور بودن .
  • صدرا ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    این انقلاب با خون شهدا شروع شده و با بصیرت مردم ادامه داره پس فکر نکنیم این افراد جز حباب چیز دیگری هستند!
  • خدیجه ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    اینقد به سر و کله هم نزنید تو رو خدا. ماها که از سیاست چیزی نمی دونیم .به فکر نون شبمون باشیم بهتره.
  • عابر ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    آقای شریف زاده برادرانه میخواهم وصیت امام بهپیر ساده لوح را مرور کنید. چون ساده اید و از سیاست چیزی نمی فهمید لطفا دور سیاست را خط قرمز بکشید و برگردید به کلاس ودرس و حوزه. به شما علاقه دارم که می گویم حیف و صد حیف که بازیچه دست سیاست بازانی شدید که هم در اعتقاد و هم در اخلاق مشکل دارند. یادتان رفته مشایی چطور جلوی یک خبرنگار ترک خودش را باخت... و... ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست عرض خود می بری و زحمت ما میداری...
  • ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    مرگ بر دجال لعنت بر دجالیان
  • امین10ابان 52ستاره ایران ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    اصلا شما مهندس مشایی را میشناسید که در باره اون نظر میدین.اول بشناسید بعد حرف مفت بزنید.فقط میتونم بگم ی دونست.تمام.خدا نگهدارش باشه
  • محمد ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    این اقا.... فرد ی است که به شدت دچار وسواس است واگر دو روز با او همسفر شوید متوجه می شوید که بنده خدا چگونه گرفتار خودش است .یکی باید این بابا کمک کند که خودش نجات بدهد تعادل روحی هم چیز خوبی ست.
  • فاضل ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    کاری که با پول مناطق آزاد کردند و حق و ناحقی که در واگذاری مسئولیت ها در میراث فرهنگی و مناطق آزاد کردند نشان میدهد که اگر قدرتشان بیشتر شود چه میکنند
  • ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    امام علی(ع)می فرماید :اَقدَرُ النّاسِ عَلَی الصَّوابِ مَن لَم یَغضَب؛ یعنی تواناترین مردم در تشخیص درست کسی است که خشمگین نشود. عزیز دل برادر گفتارت سزشار از غضب وکینه های همچون فتنه گران است لذا به نظر میرسد بازی خورده فتنه برای اختلاف افکنی در کشور شده ای
  • ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    عزیز دل برادر که همه را منحرف میدانی نکند که خود درانحرافی
  • ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    نه دادا تو فقط گردی
  • ناشناس ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    اصلا ميدونين چي شد كه به مشايي گفتن جريان انحرافي ؟
  • ساسان ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    من وارد بازی ها سیاست نمی شم اصلا به ما چه؟
  • ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    مرگ بر دجال لعنت بر دجالیان
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    يه كم هم از امراض روحي خودت برامون بگو!
  • کاظمی ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    باسلام علی آقا امیدوارم خداوند همه ما را مودب به ادب الهی کند ولی حداقل در این فقره بفرمایید بفرمایید بنده چه بی ادبی محضر دوستان کردم ...ممنون می شوم ... گرچه این توهین شما را حلال کردم
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    مرگ بر دجال انحرافی لعنت بر دجالیان
  • زینب ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    وای بپوکی چقد حرف زدی!
  • مجتبي بيگلر ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    اللهم العن كل المنحرفين في الدنيا و اخره اللهم العن الاباسفيان و المعاويه و اليزيدبن المعاويه ...
  • توحید از زنجان ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    درود بر خاتمی
  • علی ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    و من یتوکل علی الله فهو حسبه
  • علی ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    من مطمئنم که مشایی وارد انتخابات نمیشه، دوستان اینقدر خودتونو نچرزونید
  • علی ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    دوستان مطمئن باشید که مشایی برای انتخابات خودش شخصا نمیاد،اینقدر الکی آب تو هاون نکوبید
  • ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    چرا اینطور میگی ناشناس؟
  • ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    مهدی منظورم این بود که همه حرفهاش درست بود بجز حرفهایی که در مورد مشایی زده.
  • ناشناس نیستم ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۱
    0 0
    مشایی باهوش تر از این حرفاست که بیاد خودش
  • صدای مردم ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۱
    0 0
    لطفا از عبارت نتن به نرخ روز خور برای جناب ناشتاس استفاده کنید برازنده تر است چون واقعا ایشان فقط پول میگیرد تابعنوان ناشناس درنظریات مطلب بنویسید شغل اصلی ایشان است . باتشکر همکار آقای ناشناس
  • سوال کننده ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۱
    0 0
    یک سوال ساده از آقای شربف زاده: آیا امکان نداره یک مطالبه گر به صورت اجابت کننده خودش را مطرح کند؟ به عبارت ساده تر فیلم بازی کنه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس