کد خبر 184261
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۲۱:۵۸

یک هفته‌نامه انگلیسی از ورود 5 کشتی جنگی به سواحل سوریه خبر داده و آن را اقدامی در واکنش به استقرار موشک‌های پاتریوت ناتو در خاک ترکیه دانست.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، هفته نامه ساندی تایمز انگلیس اعلام کرد که 5 کشتی روسیه که 300 نظامی را در خود جای داده بود، به شرق دریای مدیترانه و ورودی های بندر سوری طرطوس رسیده است.

این هفته نامه اعلام کرد که ورود کشتی های روسی به سوریه به نظر می رسد واکنشی از سوی مسکو نسبت به استقرار موشک‌های پاتریوت ائتلاف ناتو در خاک ترکیه و مرزهای سوریه بوده است.

این نشریه به نقل از یک مسئول روسی نوشت که هدف از استقرار این نیروها که بزرگترین ناوگان روسی موجود در دریایی مدیترانه از 40 سال پیش تاکنون است، بازدارندگی نسبت به هر گونه دخالت خارجی در سوریه است.

پیش از این رسانه های خبری از مانور روسیه در سواحل سوریه در اوایل سال جاری میلادی خبر داده بودند،  ورلد تریبیون روزنامه‌ آمریکایی در همین راستا در گزارشی اعلام کرد: ارتش روسیه به منظور اجرای رزمایش دریایی در شرق دریای مدیترانه 12 کشتی جنگی را به نزدیکی آب‌های سوریه اعزام خواهد کرد.

بنا به گفته مقامات روسیه، نیروی دریایی این کشور دست‌کم 12 کشتی جنگی را در ماه ژانویه سال جاری برای انجام تمرینات نظامی به دریای مدیترانه و خلیج عدن اعزام خواهد کرد.

مسئولان روسیه همچنین تاکید کردند که رزمایش مذکور شامل تمرینات در خصوص عملیات ضد زیر دریایی و دفاع هوایی در نزدیکی آب‌های سوریه است.

همچنین روزنامه ورلد تریبیون نیز گزارش داد: وزارت دفاع روسیه اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرده است که نیروی دریایی روسیه برای اولین بار در چند دهه گذشته چنین رزمایشی را برگزار می‌کند و این رزمایش با هدف بهبود سلطه روسیه و انجام فعالیت‌های متعدد و آموزشی در مناطق دور از دریای روسیه است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌اش تاکید کرد که کشتی‌های جنگی این کشور به مناطق دریای مدیترانه و دریای سیاه اعزام خواهند شد و این تمرینات به منظور تقویت مهارت‌های پیاده کردن نیرو در سواحل و برخی مهارت‌های جنگی دیگر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 0
    ان شاء الله روسیه و آمریکا همدیگر رو نابود کنن.
  • ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 0
    خدالعنتشون کنه که دارن خون شیعیان مظلوم رو میریزن بلاشک از نسل یزیدن...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس