کد خبر 18181
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۱

فرمانده انتظامي استان تهران و البرز از انهدام67 باند مواد مخدر و دستگيري بيش از يک‌هزار و341 قاچاقچي در هشت ماه امسال خبر داد و گفت:5 باند بزرگ قاچاق مشروبات الکلي در دو هفته اخير منهدم شد.

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، سردارعليرضا اکبر شاهي صبح امروز (يکشنبه) در نشست خبري که در مقرر فرماندهي نيروي انتظامي برگزار شد، با اعلام کشف بيش از دو تن انواع مواد مخدر از متلاشي شدن پنج باند قاچاق مواد مخدر خبر داد.

وي در ادامه افزود: ماموران نيروي انتظامي استان تهران و البرز در دو هفته اخير با انجام تحقيقات گسترده اطلاعاتي نزديک به دو تن انواع مواد مخدر از نوع ترياک، کراک و حشيش را کشف و ضبط کردند و در اين راستا نيز پنج باند بزرگ قاچاق مواد مخدر را متلاشي کردند.

به گفته فرمانده انتظامي استان تهران و البرز اين پنج باند در عملياتهاي جداگانه منهدم شده و از هر کدام محموله‌هاي سنگين مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

وي با اعلام اينکه از اين پنج باند نزديک به يک‌هزار و 785 کيلوگرم ترياک، 639 کيلوگرم کراک و نزديک به 114 کيلوگرم حشيش و 65 ميليون تومان وجه نقد کشف شده و تعداد 16 قاچاقچي مواد مخدر دستگير شده‌اند، خاطر نشان کرد: 14 دستگاه خودروي سبک و سنگين نيز از اين افراد توقيف شده است.

اکبرشاهي افزود: اعضاي اين باندها محموله‌هاي مواد مخدر را از استان‌هاي شرقي و جنوبي به استان‌ تهران منتقل کرده بودند که در عملياتهاي اطلاعاتي و فني همگي آنان در محورهاي مواصلاتي ورودي به استان شناسايي و تحت کنترل پليس قرار گرفتند و در عملياتهاي موفقيت‌آميز پليس منهدم شدند.

وي در ادامه اين نشست خبري درباره کشفيات مواد مخدر در هشت ماهه اخير، بيان کرد: در مجموع از ابتداي سال جاري بيش از 13 تن و 408 کيلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامي استان تهران و البرز ادامه داد: در اين راستا 67 باند متلاشي شدند که تعداد يک‌هزار و 341 قاچاقچي و سه هزار و 26 نفر نگهدارنده مواد مخدر دستگير شدند.

به گفته وي در اين راستا 20 قبضه سلاح و 103 دستگاه خودرو و موتورسيکلت توقيف شدند.

اکبرشاهي در ادامه اظهار کرد: در پي دريافت گزارش‌هاي مبني بر فعاليت يک باند قاچاق مشروبات الکلي شناسايي و دستگير عاملان آن در دستور کار پليس اطلاعات و امنيت استان قرار گرفت و ماموران با انجام تحقيقات گسترده اطلاعاتي، اعضاي اين باند را شناسايي و تحت کنترل قرار دهند.

وي افزود: ماموران پليس اطلاعات و امنيت در بررسي‌هاي گسترده دريافتند که اعضاي اين باند در صدد انتقال يک محموله بزرگ مشروبات الکلي از مرزهاي غربي کشور به استان تهران هستند.

به گفته فرمانده انتظامي استان تهران و البرز خودروي مورد نظر در کرج شناسايي و در يک عمليات ضربتي از سوي ماموران متوقف شد و در حالي که متهمان قصد فرار داشتند با هوشياري ماموران و با شليک تيرهوايي اعضاي اين باند دستگير و به همراه محموله مشروبات الکلي به مقرر پليس منتقل شدند.

وي ادامه داد: پس از کشف محموله و دستگيري متهمان در تحقيقات اطلاعاتي 4 باند ديگر که با يکديگر در ارتباط بودند، شناسايي و در عمليات مشترک دستگير شدند.

به گفته اکبرشاهي با متلاشي شدن اين پنج باند، پنج محموله بزرگ مشروبات الکلي کشف و ضبط شد و 12 متهم از جمله هشت مرد و چهار زن دستگير و از اين متهمان چهار دستگاه خودرو متوقف شد.

وي در ادامه يادآور شد: اعضاي اين باند در اعترافات خود بيان داشتند که مشروبات الکلي را از مرزهاي غربي کشور وارد و با جاسازي ماهرانه در قسمت‌هاي مختلف خودرو از قبيل کف خودرو، گلگيرهاي جلو، صندلي، داشبورد و چراغ‌هاي جلو آنان را به استان تهران منتقل مي‌کردند.

فرمانده انتظامي استان تهران و البرز افزود: متهمان در ادامه اعترافاتشان گفتند که براي اينکه ماموران به آنان مشکوک نشوند، در هر مرحله از قاچاق مشروبات الکلي خانواده‌ خود را نيز به همراه مي‌بردند و براي فرار از دست ماموران خودروهاي خود را به سيستم‌ دودزا مجهز مي‌کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس