کد خبر 18121
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۱

مراسم تجليل از قهرمانان ايران در شانزدهمين دوره بازيهاي آسيايي گوانگجو چين دقايقي پيش با حضور رئيس جمهور آغاز شد.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، صبح امروز يکشنبه مراسم تجليل از قهرمانان ايراني شرکت‌کننده در شانزدهمين دوره مسابقات آسيايي گوانگ‌جو با حضور رئيس‌جمهور در سالن وزنه‌برداري ورزشگاه آزادي برگزار شد

قرار است در اين مراسم به 20 ورزشکاري که در اين دوره از مسابقات آسيايي مدال طلا کسب کرده اند، 150 سکه بهار آزادي، 14 نفري که در اين مسابقات مدال نقره کسب کردند هر کدام 75 سکه بهار آزادي و به 25 نفري که مدال برنز را دريافت کردند، 50 سکه بهار آزادي اهدا گردد.

بر اساس اين گزارش قرار است به خديجه آزادپور به عنوان اولين بانوي مدال آور جمهوري اسلامي ايران ، علاوه بر 150 سکه بهار آزادي 50 سکه ديگر بهار آزادي اهدا شود.

همچنين به جاسم ويشگاهي کاراته کاي ايراني که آخرين مدال طلاي کاروان ايران را در اين دوره از مسابقات را کسب کرد علاوه بر 150 سکه بهار آزادي، 20 ميليون تومان پول نقد نيز اهدا خواهد شد.

گفتني است به سعيد احمدي کشتي گير آزاد وزن 60 کيلوگرم به دليل اينکه در مقابل حريف چيني رباط صليبي زانويش آسيب ديد و از کسب مدال بازماند به دستور رئيس جمهور قرار است جايزه مدال برنز معادل 50 سکه بهار آزادي اهدا شود. ضمن اينکه به حميد علي اکبري کشتي گير فرنگي کار 120 کيلوگرم که به ناداوري باخت هم قرار است جايزه مدال برنز معادل 50 سکه بهار آزادي اهدا شود.

در اين مراسم سجادي معاون ورزشي سازمان تربيت بدني، علي آبادي رئيس کميته ملي المپيک و همچنين علي سعيد لو رئيس سازمان تربيت بدني حضور دارند.

372 ورزشکار ايراني اعزام شده به مسابقات آسيايي گوانگجو که در هفته هاي اخير برگزار شد 59 مدال کسب کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس