کد خبر 18030
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۰

شهردار تهران در مراسم افتتاح 111 پروژه عمراني شهرداري منطقه 11 گفت: به زودي واگن‌هاي جديد مترو وارد کشور مي‌شود و صراحتا اعلام مي‌کنم که دولت هيچ کمکي براي خريد آنها نداشته است.

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، محمد باقر قاليباف در حاشيه مراسم افتتاح 111 پروژه منطقه 11 در جمع خبرنگاران با تاکيد بر اين که به زودي واگن‌هاي جديد متروي تهران وارد کشور مي‌شود، افزود: صراحتا اعلام مي‌کنم که اين واگن‌ها با تلاش و پول شهرداري تهران خريداري شده است و هيچ کمکي براي تهيه آن‌ها از سوي دولت صورت نگرفته است.

شهردار تهران تصريح کرد: واگن‌هاي اين قطارها در داخل توليد مي‌شود، اما لوکوموتيوهاي آن از خارج از کشور تهيه شده است.

وي همچنين در پاسخ به سوالي در رابطه با همکاري شهرداري تهران با دولت در جريان اجراي طرح هدفمند کردن يارانه‌ها، توضيح داد: قاعدتا بايد براي اجراي اين طرح کمک‌هايي در جهت تامين اتوبوس و کمک‌هاي مترو صورت مي‌گرفت، اما تاکنون به شهرداري تهران هيچ کمکي نشده است.

قاليباف تاکيد کرد: عليرغم اين مساله ما قول داده‌ايم که تا پايان سال و پس از اجراي طرح هدفمند کردن يارانه‌ها نرخ خدمات حمل و نقل عمومي در مترو و اتوبوس تغييري نداشته باشد.

وي ادامه داد: همچنين شهرداري تهران به زودي تعداد ديگري از اتوبوس‌هاي مورد نظر خود را براي خطوط BRT خريداري کرده که با توسعه خطوط در مسير اتوبان چمران و بزرگراه بعثت خطوط BRT نيز گسترش مي‌يابد.

شهردار تهران عنوان کرد: اتوبوس‌ها و واگن‌هاي جديد، جداي از واگن‌ها و اتوبوس‌هاي قبلي سفارش داده شده شهرداري تهران است که به زودي وارد کشور مي‌شوند.

با اجرايي شدن طرح هدفمندي يارانه‌ها عوارض شهرداري تهران در حوزه ساخت و ساز تغييري نخواهد داشت

وي همچنين تاکيد کرد: عوارض شهرداري تهران به خصوص در حوزه ساخت و ساز با توجه به اجراي هدفمند کردن يارانه‌ها تغييري نخواهد داشت و يادآور شد: تعيين عوارض شهرداري تهران بر اساس تورم اعلام شده توسط بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران است و قطعا در مورد عوارض کاهش نخواهيم داشت.

قاليباف خاطر نشان کرد: از سال گذشته شرايط مناسبي را براي تشويق‌ ساخت و ساز در بافت‌هاي فرسوده وجود داشت که در حال حاضر واحدهاي فرسوده در بافت‌هاي فرسوده به طور کامل از پرداخت عوارض معاف هستند.

وي همچنين در پاسخ به سوال ديگري در رابطه با مقابله شهرداري تهران با آسيب‌هاي اجتماعي نيز اظهار کرد: شهرداري تهران همکاري و حمايت مناسبي را از تشکل‌هاي غيردولتي در حوزه آسيب‌هاي اجتماعي داشته و دارد و فضاهايي را براي حمايت از زنان و مردان معتاد و بي‌سرپرست داشته است.

شهردار تهران يادآور شد: ايجاد فضايي براي سرپناه افراد بي‌خانمان را در دستور کار داشته و دارد و همانند سال‌هاي قبل به اين افراد خدمات مي‌دهد.

هرگز نخواسته‌ايم از مشکلات و موانع صحبت کنيم

خط چهار مترو از ميدان «انقلاب» تا «اکباتان» تا پايان سال آماده بهره‌برداري مي‌شود

وي همچنين در جمع مردم و شوراياران منطقه 11 با اشاره به شروع برنامه‌هاي ايام ماه محرم و حفظ روحيه مردم در اين ايام، افزود: بايد تلاش کنيم تا فرصت باقي است، همانند گذشته که روحيه عاشورايي و جبهه و جنگ داشته‌ايم اقدام کنيم، چرا که اين مردم مي‌خواهند همان روحيه و همان تلاش‌ها ادامه يابد.

قاليباف با تاکيد بر اين که هرگز نخواسته‌ايم تا از مشکلات و موانع صحبت کنيم، اضافه کرد: در حال حاضر شرايط محله‌هاي جنوبي تهران وضعيت بهتري دارد و حتي مي‌توانيم بگوييم در برخي از محلات فاصله شمال و جنوب را کمتر هم کرده‌ايم.

وي با اشاره به تاثير تونل توحيد در بخش‌هاي مختلف شهر، اظهار کرد: عليرغم مشکلات و فراز و نشيب‌هايي که تونل توحيد براي ما و مشکلاتي که براي مردم به وجود آورد، اين اقدام فني و اجرايي توانسته کمک زيادي به شهر تهران داشته باشد.

شهردار تهران با اشاره به چهار دستگاه TBM که در حال حاضر براي احداث تونل‌هاي خطوط مترو به کار گرفته مي‌شود، خاطر نشان کرد: دو دستگاه از اين TBMها براي خطوط شش و سه به مترو که در مناطق جنوبي تهران هستند، در حال فعاليت بوده و با سرعت در حال احداث تونل هستند.

وي ادامه داد: به همين دليل خطوط شش و سه با سرعت در حال پيشرفت بوده و اميدواريم اين خطوط به موقع آماده بهره‌برداري شود.

قاليباف اضافه کرد: همچنين خط چهار نيز از ميدان «انقلاب» تا «اکباتان» تا پايان سال آماده بهره‌برداري خواهد بود.

وي همچنين با اشاره به درخواست تعدادي از شهروندان براي احداث مجموعه «نينوا» که تاخير دارد، خاطر نشان کرد: در ابتدا قرار بود اين پروژه همراه با مجموعه «پل جواديه» آماده شود، اما متوجه شديم که مجموعه «نينوا» نمي‌تواند در کنار پل قديمي جواديه زيبا باشد، به همين دليل مجبور شديم اول پل جواديه را آماده کنيم و بعد براي مجموعه نينوا اقدام کنيم.

کارهاي روي زمين مانده زيادي داريم که همچون بافت‌هاي فرسوده با چالش‌هاي اساسي روبروست

شهردار تهران با اذعان نسبت به اين که قطعا شهرداري نيز در حوزه اجرا با مشکلات جدي و ايرادات اساسي روبروست، بيان کرد: ما هم کارهاي روي زمين مانده زيادي داريم که همچون بافت‌هاي فرسوده با چالش‌هاي اساسي روبروست.

وي با اشاره به تشويق‌هايي که شهرداري براي نوسازي بافت‌هاي فرسوده در نظر گرفته است، عنوان کرد: اگر چه درآمد شهرداري با حذف عوارض در بافت‌هاي فرسوده کمتر شده است، اما باور داريم که اين تشويق‌ها براي مردم بافت‌هاي فرسوده که عمدتا محروم هستند، کمک بزرگي خواهد بود.

قاليباف همچنين با اشاره به يک باور قديمي بين مردم که نگاه خوبي نسبت به شهرداري، نيروي انتظامي و دادگستري ندارند، اضافه کرد: تنها در صورتي مي‌توانيم اين نگاه را تغيير دهيم که کارمان براي مردم باشد و آن‌ها رضايت داشته باشند.

وي يادآور شد: بايد طوري کار کنيم که اگر مردم به ما احترام مي‌گذارند و احترامشان صميمانه است، از سر احتياج و ترس نباشد، بلکه از روي اعتماد و محبت اين رفتار را با ما داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس