یکی از مسئولان وزارت بهداشت نیز ـ که اتفاقاً اصرار داشت نامش فاش شود، ولی ما نمی‌کنیم ـ در اقدامی تلافی‌جویانه، ضمن توضیح این نکته که ارز به وزارتخانه تخصیص داده نمی‌شود...

سرویس فرهنگی مشرق/گروه طنز - 1- تجهیزات پزشکی و غذای سگ
یکی از مسئولان بانک مرکزی ـ که نخواست نامش فاش شود ـ اظهار داشت «ارز اختصاص‌یافته برای وزارت بهداشت، که در اختیار آن وزارتخانه بوده، صرف خرید کالاهای آرایشی و بهداشتی شده است.»
یکی از مسئولان وزارت بهداشت نیز ـ که اتفاقاً اصرار داشت نامش فاش شود، ولی ما نمی‌کنیم ـ در اقدامی تلافی‌جویانه، ضمن توضیح این نکته که ارز به وزارتخانه تخصیص داده نمی‌شود، بلکه از مبدأ در اختیار شرکت‌های دارویی قرار می‌گیرد، اظهار داشت ارز مرجع را بدون کسب نظر از وزارت بهداشت، به‌جای داروهای حیاتی و تجهیزات پزشکی، به غذای سگ، زین اسب و دسته ‌بیل اختصاص داده‌اند.

حالا این وسط، یک کارشناس ارزی، که اصرار داشت فقط اول نامش فاش شود (و اول نامش «ف» بود) ضمن انتقاد از اظهارات این مسئول وزارت بهداشت، ضمن دفاع از عملکرد شایان‌تقدیر بانک مرکزی در اختصاص ارز مرجع به غذای سگ، زین اسب و دسته‌ بیل؛ دلایل این اختصاص را اهمیت حیاتی کالاهای یادشده اعلام کرد. این کارشناس، برخی از دلایل اهمیت کالاهای ضروری فوق را به شرح زیر تبیین کرد:

دلایل لزوم تخصیص ارز مرجع به غذای سگ:
ـ اهمیت تکریم حیوانات در فرهنگ ایرانی، اسلامی
ـ لزوم توجه به رفاه حال سگ که به جزء لاینفک زندگی شهروندان در خیابان‌های تهران و برخی شهرهای بزرگ تبدیل شده‌اند
ـ حفظ امنیت روانی شهروندان (توضیح دلیل: اگر سگ‌ها غذا نخورند، گرسنه می‌مانند و اگر گرسنه بمانند به مردم حمله می‌کنند و امنیت روانی کشور به مخاطره می‌افتد)

دلایل لزوم تخصیص ارز مرجع به زین اسب:
ـ اهمیت تکریم حیوانات در فرهنگ ایرانی، اسلامی
ـ‌ توصیه‌های مؤکد روایات به اسب‌سواری
ـ توجه به مراسم آیینی تعزیه، که نماد هویت ملی و دینی است (توضیح دلیل: از دیرباز، در تعزیه از اسب و در اسب از زین استفاده می‌شود)
ـ توجه به سلامت شهروندان (سوار شدن بر اسب بدون زین، برای نواحی تحتانی بشریت مضر است)
::

دلایل لزوم تخصیص ارز مرجع به دسته‌بیل:
ـ اهمیت دسته در بیل
ـ اهمیت دسته بیل در فرهنگ عامه
ـ توصیه‌های مؤکد روایات به درخت‌کاری (توضیح دلیل: در درخت‌کاری از بیل استفاده شایانی می‌شود)
ـ لزوم نوسازی بافت‌های فرسوده (توضیح دلیل: در نوسازی بافت‌های فرسوده از بیل استفاده شایانی می‌شود)
ـ لزوم تقدیر نمادین از مسئولان اقتصادی کشور، به‌واسطه عملکرد استثنائی در چند ماه اخیر (توضیح دلیل: در تقدیر نمادین از دسته‌بیل استفاده شایانی می‌شود)
::
این کارشناس در پایان از کلیه مسئولان خواست هنگام اظهار نظر، ملاحظات کارشناسی را از جنبه‌های گوناگون در نظر بگیرند و حرف بیخود نزنند.

2- پورشه و هوندا
پس از آن‌که احمد توکلی اعلام کرد «با ارز به نرخ مرجع پورشه وارد کرده‌اند. ۹۰۰ پورشه در دنيا توليد شده است، که ۷۰۰تاي آن در ايران دارد مي‌چرخد»؛ خبرنگار اقتصادی مشرق نیز اعلام کرد «علاقه به خودرو پورشه، یکی از نکات مشترک مفسدان اقتصادي بوده است. در دستگیری‌های اخیر، وجود خودرو پورشه در پاركينگ‌هاي بیشتر دستگیرشدگان، نکته‌ای جالب توجه بود.»

علاقه به مرکب، از دیرباز در بشریت وجود داشته است. اقشار مختلف اجتماع، با ملاحظه وسع مالی و حس زیباشناسی، مرکب‌های مختلفی را مورد پسند قرار می‌داده‌اند. نتیجه یک تحقیق میدانی نشان می‌دهد در سال‌های اخیر اقشار و اصناف مختلف اجتماع، به خودروهای متنوعی علاقه نشان داده‌اند. جدول زیر که خودروهای مورد علاقه اقشار مختلف را نشان می‌دهد، حاصل این تحقیق است:

صنف اجتماعی

خودرو مورد علاقه

مدیران سطوح پایین

پرشیا

مدیران سطوح میانی

زانتیا

مدیران سطوح بالا

ماکسیما به بالا

لژیونرهای مهاجم

بی‌ام‌و

لژیونرهای خط میانی

مرسدس بنز

اقشار یارانه‌بگیر

سامانه تندرو

کارگران

سامانه عمومی (اعم از تندرو و کندرو)

اقشار معمولی [تا پیش از افزایش قیمت خودرو]

پژو (در انواع 405 و 206)

اقشار معمولی‌تر [تا پیش از افزایش قیمت خودرو]

پراید

اقشار معمولی‌تر

هوندا 125 CDI

اقشار معمولی‌تر فرهنگی

پولسار

سایر اقشار

سایر گزینه‌ها

::


3- همایش و بخاری
یک پایگاه خبری، در یادداشتی از وزارت آموزش و پرورش خواست سیستم گرمایشی مدارس را از بخاری، به شوفاژ و پکیج تغییر دهد و در موارد ناممکن، برای گرم کردن مدارس از بخاری‌های برقی استفاده کند و هزینه برق مصرفی را نیز از هزینه‌ای که صرف برگزاری همایش‌ها و سمینارها می‌کند تأمین کند.
در پی انتنشار این پیشنهاد، روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ضمن استقبال از پیشنهاد یادشده، ضمن تقدیر و تشکر از کلیه هم وطنانی که در این مدت با پیشنهادها و انتقادهای سازنده، آموزش و پرورش را یاری کرده‌اند؛ اعلام کرد در استقبال از این پیشنهاد و پیشنهادهای مشابه، وزارت آموزش و پرورش، به زودی سه همایش سراسری را با شرکت متخصصین امر برای بررسی ابعاد مسأله و نیز هم‌اندیشی برای راه‌های عبور از حادثه برگزار خواهد کرد.
 بنا بر این اعلام، سه همایش «راهکار‌های نوسازی سیستم گرمایشی مدارس در جهان معاصر»، «بررسی هزینه‌های بخاری برقی از منظر هدفمندی یارانه‌ها (با همکاری وزارت نیرو)»، و «همایش روش‌‌شناسی آموزش مردمی برای مقابله با فجایع آموزشی» با حضور کارشناسان آموزشی، پرورشی، اطفاء حریق، جذب بودجه و...
این روابط عمومی اعلام کرد، به جهت همدلی با حادثه‌دیدگان، منوی صبحانه از برنامه این همایش‌ها حذف شده و ناهار نیز به‌‌صورت منوی بسته سرو می‌شود و مبلغ حاصل از این صرفه‌جویی باشکوه و از خودگذشتگی بی‌نظیر، به خرید بخاری برقی برای مدارس مناطق محروم ایران و جهان اختصاص داده خواهد شد.  


4- امروز با حافظ
به ملازمان سلطان که رساند این دعا را
که به شکر پادشاهی ز نظر مران گدا را

ای صاحب فال، چه کسی می‌تواند به اطرافیان مقامات عالی‌رتبه نظام اعم از رؤسای سه‌قوه و وزیران و نمایندگان مجلس و... این خواهش ما را ابلاغ کند که ای مقامات عالی‌رتبه، به شکرانه این‌که در مسند شوکت هستید اقشار دهک‌های پایین (کم‌درآمد سابق، آسیب‌پذیر اسبق، مستضعف منسوخ) را که تحقیقاً در حال ساقط شدن از هستی می‌باشند فراموش نکنید. با تشکر.

ز رقیب دیوسیرت به خدای خود پناهم
مگر آن شهاب ثاقب مددی دهد خدا را

انتخابات نزدیک است و رقبای انتخاباتی مثل دیو در کمین موقعیت هستند تا فرشته‌های فعلی را از صحنه کنار بزنند. در نتیجه جریان انحرافی از طرق غیرمعمول و به استعانت از اجرام آسمانی به خداوند منان پناه برده‌اند تا بلکه سناریوی پوتین ـ مدودف به فضل خدا به اجرا در بیاید.

دل عالمی بسوزی چو عذار برفروزی
تو از این چه سود داری که نمی‌کنی مدارا

ای سران فتنه، آیا می‌دانید که هر بار اظهار نظری می‌کنید دل هوادارانتان را می‌سوزانید و آنها را به یاد فرصت‌های از دست رفته می‌اندازید؟ آیا نمی‌دانید که در صورت در پیش گرفتن سیاست مدارا با نظام، بیشتر سود می‌کنید و آیا می‌دانید در این برهه خطیر دود رویکردهای رادیکال به چشم خودتان می‌رود؟

همه شب در این امیدم که نسیم صبحگاهی
به پیام آشنایان بنوازد آشنا را

ای صاحب فال، من به دلیل مشکل تهیه مسکن از یکی از نهادهای ذیربط درخواست وام کرده‌ام و هر شب به درخواست وام خود فکر می‌کنم و آرزو می‌کنم که یک روز صبح که از خواب بیدار می‌شوم یک نفر که در نهادهای ذی‌ربط آشنا دارد طی پیامکی بگوید همین امروز می‌توانی بروی وامت را بگیری و این پیامک مرا نوازش کند.

چه قیامت است جانا که به عاشقان نمودی
دل و جان فدای رویت، بنما عذار ما را

[برای پرهیز از جریحه‌دار شدن عفت عمومی از شرح و تفسیر این بیت خودداری می‌کنیم]

*امید مهدی‌نژاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • behnam ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    احسنت...
  • behnam ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    mashreghhhhh chera nazarati ke mizaram nemizariiiiiiiiiiiiiiiiii kari mikoni dige nazar nazaram :( :(
  • عالی بود ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    بسیار عالی بود اما کو گوش شنوا
  • میترا ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    بیمززززه!
  • شناس ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    لعنت بر خبرگزاری زرد...
  • مهدی11 ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    طنز تلخ؟؟؟
  • gaga ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    عالي بود رفيق
  • ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    خودتی
  • سجاد ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    اقشار دهک‌های پایین (کم‌درآمد سابق، آسیب‌پذیر اسبق، مستضعف منسوخ)
  • بي نام ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    ما كه با خط 11 ميريم جزو اقشار جامعه نيستيم ؟
  • محمد ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    پیشنهادمیشودباارزمرجع دسته کلنگ هم واردکنندتادرمراسم کلنگ زنی که این روزها بسیاررونق پیدا کرده وچندین نفرازوزیرومعاون.گرفته تامدیرکل.رئیس دفتر.منشی .نگهبان.آبدارچی و.....دریک مراسم به نوبت کلنگ می زنند: به تعدادحضرات -تماشاچیان وکف زنان مراسم کلنگ تهیه کرده به هرنفریک کلنک بدهندوهمه باهم بکنن. خواص این کار. 1-ارج نهادن به کلیه حضار . 2- تشویق به کارگروهی وحلال بودن حقوق یکروزی که ازمحل کارجیم وبرای سیاهی لشگر درمراسم شرکت کردند.3-صرفه جوئی دروقت وبهره وری بهتر .4 -پیشرفت فیزیکی کاردرروز اول .5-مسئول بودن همه کلنگ زنان درپیگیری ادامه کار کلنگی که زدندتا اتمام کار. وآخراینکه هر کسی دیگردنبال کاروان مراسم کلنگ زنی راه نمی افتد.
  • سیدجلال ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    گوش شنوا صرف نمیکنه آخه این مدیران فقط خودشان راعاقل میدانند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس