از توانمندی های این سامانه جدید پرنده های بدون سرنشین ایران می توان به امکان عکسبرداری تک فریم یا پی در پی خودکار با فاصله زمانی متناسب اشاره کرد به طوری که بدون هیچ گونه فاصله، تصاویر دارای پوشش مشترک طولی مناسب خواهند بود.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، چند سالی است که با عملیاتی شدن سامانه "هد هد" در نیروهای مسلح کشورمان، تمامی منطقه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان زیر پوشش آنلاین پرنده های بدون سرنشین ایرانی در تمام مدت شبانه روز قرار دارند و ثمره این نظارت دقیق در تامین هرچه بیشتر امنیت و منافع جمهوری اسلامی ایران کاملا عیان است.

اما اهمیت و ضرورت به روزرسانی و ارتقاء اجزای مختلف این سامانه، متخصصان دفاعی و دانشگاهی ایران را بر آن داشته تا زیرسامانه های "هد هد" اعم از هواگردها و دوربین های نصب شده روی آن را بهینه سازی کنند و اکنون متخصصان کشورمان موفق به ساخت دوربین های تصویربرداری دیجیتال جدید با قدرت تفکیک بالا شده اند که در پهپادهای شناسایی از جمله سامانه "هد هد" مورد استفاده قرار می گیرد.

با توجه به نقش گسترده و رو به رشد پهپادها هم در عملیات های شناسایی، جستجو و مراقبت هوایی نظامی و هم غیر نظامی تنوع محموله های تصویربرداری آنها نیز افزایش یافته است.

برای مأموریت های مراقبتی دوربین های نصب شده روی یک سکوی پایدار شده 2 درجه آزادی مجهز به دوربین های فیلمبرداری به کار می رود ولی برای تصویربرداری، دوربین های جلونگر و پائین نگر، مزیت های خاص خود را دارند.

با توجه به خطرهای یک عملیات هوایی چه برای هواپیماهای سرنشین دار و چه بدون سرنشین هرچه تعداد عبور و زمان گشت زنی برای گرفتن تصاویر با تفکیک کافی از یک منطقه خاص کمتر باشد اهمیت دارد. بنابراین تلاش برای ساخت دوربین هایی با تفکیک و زاویه دید و کارایی بیشتر ضمن حفظ وزن سابق یا حتی کاهش آن از چالش های پژوهشی این عرصه است.


نمونه ای از تصاویر هوایی مربوط به یک پایگاه هوایی مورد استفاده آمریکا

در این گزارش به معرفی سه نمونه از دوربین های با قدرت تفکیک بالا می پردازیم که برای عکسبرداری هوایی دیجیتال با قابلیت نصب روی پهپادهای کشورمان ساخته شده اند.

ساعد-3

ساعد-3 یک سامانه عکسبرداری دیجیتال هوایی با خروجی ویدئویی برای مشاهده تصویر و عکسبرداری در موقعیت دلخواه است. این سامانه قابلیتهای عکسبرداری به صورت خودکار و دستی، روشن و خاموش شدن سامانه در صورت نیاز، بازیافت تصاویر هوایی گرفته شده بدون نیاز به خارج کردن دوربین از محفظه، ذخیره سازی در کارت های حافظه CF با ظرفیت 4 و8 گیگابایت و امکان عکسبرداری در شرایط محیطی مختلف به جهت بازدهی گسترده حساسیت حسگر(ISO) را دارد.

این سامانه دارای یک دوربین 21 مگاپیکسل بوده که ابعاد هر پیکسل 6.2*6.2 میکرومتر با نسبت تصویر 3:2 بوده و حجم فایل خام هر عکس آن حدود 25 مگابایت است، بنابراین بیشینه تعداد تصاویر قابل ذخیره 320 عدد برای کارت حافظه 8 گیگ خواهد بود.


دوربین ساعد-3

فاصله زمانی عکسبرداری این سامانه در حالت خودکار 4 الی 8 ثانیه و زاویه دید افقی آن 24 درجه(لنز 80) یا 40 درجه(لنز 50) است. سامانه ساعد-3 حدود 3.5 کیلوگرم جرم داشته، ابعاد آن 120*200*240 میلیمتر است که آن را برای نصب روی پهپادهایی در رده مهاجر-2 مناسب کرده.

ساعد-4

این سامانه نیز برای عکسبرداری دیجیتال هوایی ساخته شده و محموله آن شامل یک دوربین اندازه متوسط دیجیتال و با قدرت تفکیک فوق العاده و همچنین یک دوربین فیلمبرداری پائین نگر است. پردازش و استخراج اطلاعات از تصاویر بازیافت شده توسط نرم افزارهای پردازش تصویر مخصوص این سامانه انجام می پذیرد. این سامانه به صورت تاکتیکی طراحی شده و به راحتی آماده نصب و بهره برداری می شود.

امکان کنترل و خاموش و روشن شدن سامانه در صورت نیاز و امکان عکسبرداری خودکار از قابلیت های دیگر ساعد-4 است.

همراستا با محدوده دید دوربین عکسبرداری، یک دوربین ویدئویی پائین نگر به عنوان ویزور با قابلیت Z/W پیوسته نصب گردیده است و فرامین کاربر بر روی تصویر ویدئویی حک می گردد.

مشخصات فنی بخش عکسبردای سامانه شامل حسگر 39 مگاپیکسل با ابعاد هر پیکسل 6.8*6.8 میکرومتر، نسبت تصویر 4:3، حجم فایل خام هر عکس حدود 40 مگابایت و حداکثر تعداد تصاویر قابل ذخیره 40 فریم برای کارت 16 گیگ است.


دوربین ساعد-4

فاصله زمانی عکسبرداری خودکار 3 الی 10 ثانیه، فاصله کانونی 50 یا 80 میلیمتر و زاویه دید افقی 34 درجه با لنز 80 یا 43 درجه با لنز 50 بوده و جرم این سامانه 4 کیلوگرم با پایه برای نصب و با ابعاد 155*265*160 میلیمتر است.

دوربین ویزور سامانه نیز دارای توان بزرگنمایی اپتیکی 10 برابر با قدرت تفکیک افقیTVL 530 و زاویه دید افقی 4.6 درجه زاویه بسته و 46 درجه زاویه باز است.

مشکات-1

سامانه عکسبرداری هوایی مشکات برای تولید تصاویر عریض(Panoramic) توسعه یافته است که جهت عملیات شناسایی یک منطقه گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. به کمک این سامانه هواپیما با یک بار گذر از روی منطقه هدف، با انجام هر بار عکسبرداری، تصویری به دست می آید که عرض آن 3 برابر طول(در جهت حرکت هواپیما) و با دید افق تا افق 110 درجه خواهد بود.

این سامانه متشکل از یک دوربین عکسبرداری جاروب خطی دیجیتالی بسیار پیشرفته با قدرت تفکیک فوق العاده به همراه یک دوربین ویدئویی پائین نگر(DLTV) جهت دید متناظر همزمان است. عکس های گرفته شده توسط این سامانه بر روی هارد نیمه هادی مقاوم در برابر شوک، ذخیره می گردد و پس از فرود پرنده، پردازش و استخراج اطلاعات از تصاویر بازیافت شده توسط نرم افزارهای پردازش تصویر مخصوص این سامانه انجام می پذیرد.

از توانمندی های این سامانه می توان به امکان عکسبرداری تک فریم یا پی در پی خودکار با فاصله زمانی متناسب اشاره نمود به طوری که بدون هیچ گونه فاصله، تصاویر دارای پوشش مشترک طولی مناسب خواهند بود.

از مشخصات فنی دوربین این سامانه هم باید به تعداد پیکسل 160 مگاپیکسل(7500*21250 پیکسل) با حجم فایل خام هر عک 307 یا 922 مگابایت (بسته به نوع تصویر) اشاره کرد.


دوربین مشکات-1

سرعت انتقال اطلاعات دوربین به رایانه صنعتی در این سامانه با انتقال از طریق شبکه محلی LAN با سرعت 1000 مگابایت بر ثانیه است. ابعاد حسگر موجود در سامانه مشکات-1 برابر 160*170 میلیمتر، فاصله کانونی 90 میلیمتر، زاویه دید 104.33 درجه در عرض و 37 درجه در طول و جرم 12 کیلو گرم است.

مشخصات فنی دوربین ویزور سامانه نیز شامل توان بزرگنمایی اپتیکی 10 برابر، قدرت تفکیک افقی 530، زاویه دید افقی 4.6 درجه زاویه بسته و 46 درجه زاویه باز است.

عکس های هوایی این سامانه ها برای استخراج جزئیات موجود در منطقه مد نظر مناسب بوده و توان شناسایی پهپادهای کشورمان را به میزان قابل توجهی ارتقاء می دهند. ضمن اینکه برخی نمونه های آن از نظر وزن و حجم، قابلیت نصب روی پهپادهای تولید شده و در حال خدمت عملیاتی را دارند و از این بابت به کاهش هزینه های کلی می انجامند.

هر چند قدرت تفکیک این دوربین ها برای ارتفاعات پروازی پهپادهای کشورمان که عموماً در رده زیر 12 کیلومتر هستند مناسب است اما نشان دهنده روند رو به رشد کشورمان در این زمینه و حرکت به سوی دوربین های با قدرت تفکیک بالا جهت استفاده در ماهواره های تصویربرداری با کاربردهای شناسایی بوده که البته در برخی زمینه ها فناوری های پیچیده تری هم دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 225
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • خان ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    1 0
    با احتساب این رشد انشالله به زودی ایران در ردیف کشورهای ممتاز سازنده این صنعت قرار می گیرد
  • ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    سلام پرچم پهپادای ایرانی بالاست لطفا درباره ی وسایل دیگر مورد استفاده سپاه و ارتش هم بنویسید
  • ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    با سلام. لطفا اصطلاحات انگلیسی را بیاورید. وزن این سنجنده ها چه قدر است؟
  • ایران اسلامی ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    واقعا ساخت این سامانه ها امیدوار کننده است . در نبود ماهواره های عکسبرداری و موقعیت یاب استفاده از این روش به علاوه رادارهای OTH میتونه پوشش قدرتمندی برای رصد مرزهای دریایی ما باشه و خلا نبود ماهواره ها رو جبران کنه مشرق بازم از این ناگفته ها و سامانه ها مطلب بزار فعلا که یکه تاز مقاله های نظامی ایرانی
  • 0111 ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    درود
  • ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    بفرستن سوریه تا مرزها رو رصد کنن!
  • ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    با تشکر از مقاله بسیار خوب شما لازم به ذکر است که سامانه هدهد یک سامانه ناوبری بر پایه تصحیح جی پی اس است . شایسته است تیتر را به پهپاد ها یا پرنده های ایرانی تغییر دهید
  • ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    فوق العاده بود دمتون گرم
  • ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    160????? شوخی میکنی!!! دم همهء همه گرم!!!!
  • ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    این دوربین توانایی ارسال بلادرنگ تصاویر دارند؟
  • صدرا ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    ناشناس جون دم شما هم گرم
  • محسن ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    ما دوربین دیجیتال سونی داشتیم افتاد زمین لنزش از کار افتاد تعمیرگاه میگه 300 هزار تومان خرجش میشه .. کاش یکی از این لنزها را میدادن روش نصب کنیم بریم مسافرت عکس بگیریم.. حیف دوربین ماست که یکساله خرابه افتاده تعمیرگاه....
  • ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    ماشاالله
  • رسول ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    هدهد اسم برازنده ایست همچون سیمرغ عطار که رهبر گروه بود.انشاالله فرمانده یگان هواییمان شود با قدرت بالا.
  • مجيد ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    سلام به همه تا اين لحظه كه من نظرات دوستان رو ميخوندم يه چيز خيلي جالب بود!؟ هيچ كس امتياز منفي به نظرات سايرين نداده نتيجه ميگيريم ايرانيان موافق و مخالف همه از پيشرفت ايران خوشحالن
  • tohid ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    ماشاالله حزب الله
  • ساجد ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    نمیدونم این سامانه توانایی ارسال آنی تصاویر رو داره یا نه ؟ ولی اگه نداره انشالا همین دانشمندای پرتوانمون بزودی این توانایی رو هم بهش اضافه می کنن.
  • محمد ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    بزن اون دست قشنگه رو.
  • ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    به خدا وقتی پیشرفته ایران را می شنوم اشک شوق در چشمانم جاری می شود 30 سال پیش بیشتر پزشکان توی ایران هندی پاکستانی بنگلادشی بودند ایران از خودش هیچی نداشت توی کربلای 4 گلوله های آرپیجی دست کاری شده کشور فروشند جلوی پای بچه منفجر می شد و... و وقتی این پیشرفت ها بالاتر از تمام جهان باشد یک حس غروری بهم دست می دهد امریکا در زمانی که ما هیچ سلاحی نداشتیم هیچ غلطی نمی توانست بکند الا که پیشرفت ایران اسلامی از سوی و آفت امریکا از سوی دیگر دیگه ارزش این را هم ندارد که بگویم امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
  • r.z ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    حزب الله
  • مير مهدي ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    هدهد اسم پرنده نامه بر آن زمان حضرت سليمان بود حتي حضرت سليمان كه قسم خورده بود هم نتوانست او را بكشدتا چه رسد به نا اهلان
  • محمد مطهری ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    سلام خدا بر شهیدان راه حق سلام بر امام روح الله سلام بر پسر خلف و شایسته فاطمه(س) سید علی خامنه ای زنده باد ایران و ایرانی فان حزب الله هم الغالبون
  • ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    برايران
  • ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 1
    خوب این لنز ها که همه خریداری می شه و تولید داخل نیست. از عکس ها هم کاملا مشخص هست و البته نسبت به نمونه های مورد استفاده خارجی هم کیفیت بسیار پایین تری دارند. فقط یک قاب فلزی زشت براشون ساخته شده ! من نمی فهمم به چه چیز این افتخار می کنید ؟! تازه باید جواب داده بشه چرا اینقدر عقب هستیم !
  • موساد2 ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    b2کار همه رو یه سره میکنه میگی نه نگاه کن
  • ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 1
    راستی کیفیت عکس های گوگل از این بهتره !
  • مهدی ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    اولین باره میبینم کسی تاحالا رای منفی نداده
  • مصطفی ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    ایشالله بشه کنوس کله ایشاله ایشان بچن یه بربره {قابل توجه دوستان رشتی و گیلکی}
  • ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 1
    مطمئنی تا حالا پیروزی های ارتش سوریه اتفاقی بوده؟
  • ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    1 0
    خاک بر سرت، ما هم کار شما رو یه سره می کنیم.
  • ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    1 0
    معلومه که داره ارسال انی تصاویر دیگه قدیمی شده
  • ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    گزارش خوبی بود تشکر فقط این پهباد هایی که شکار کردیم دوربینهاش چند مگا پیکسلی هست ؟؟
  • ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    مقاله و گزارش بکر و جدیدی بود درنوع خودش در مجموع گزارشهای دفاعی دست مریزاد
  • ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    بر سربازان و خادمان مخلص این انقلاب
  • ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 1
    حتی لنزش هم در ایران ساخته نشده. CCD که دیگی هیچی. کلا این محصول ایرانی نیست.
  • ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 1
    عکسی که از پایگاه امریکا گذاشتید پهباد های خودمون گرفتن یا تزئینی است ؟؟
  • ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 1
    دوست عزیز دروغ پردازی های مشرق و امثال اون باعث شده کسانی که سواد دانشگاهی ندارند فکر کنند ما تکنولوژی تولید نیمه هادی داریم. ولی خب نداریم. حتی تک پیکسل در ایران نمی تونه تولید بشه چه برسه به چندین مگاپیکسل. درسته حتی لنزش هم در ایران تولید نمی شه. فقط یک قاب در ایران روش زده شده.
  • علی از تنکابن ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    1 0
    سلام خدا بر شهیدان و بر مجاهدین راه حق
  • طلبه ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    یا علی ، رهبر فقط سیدعلی
  • علی اکبر ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    مطمئن هستم دانشمندان ما روی نمونه های بهتر از این هم دارن کار میکنن و فعلا صلاح نیست از اونها صحبت بشه، خسته نباشید و منتظر خبر های دیگه هم هستیم
  • اسحاق ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    مشکات مگه اسم موشک کروز 2000 کیلومتریمون نبود نکته :میدونستید کرار همون موشک تام هاوک هستش
  • کربلای 5 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    1 0
    زنده باد بسیج این لشگر الهی و ویرانگر اسرائیل و آمریکا
  • علی از تنکابن ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    1 0
    امام راحل: ما آمریکا را زیر پا می گذاریم
  • عشق امام رضا ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    1 0
    مرگ بر ابر نکبت قرن آمریکای جنایتکار
  • ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    1 0
    ایول گزارش خوبی بود فقط اینهایی که خودشون هیچ هنری ندارن همش دنبال خود شیرینی و اظهار وجود هستند توی این شرایط ساخت چند درصد اینها هم خودش هنره حتی اگه همش واراداتی باشه در ضمن اقایون مدعی مگه شرکت سونی همه لنزهای دوربینش را خودش میسازه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • خودش ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    1 0
    بترکه چشم حسود نادووووووووووووووووووووووووون
  • خودش ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    موساد جک از این خنده دادر تر نخونده بودم ممنون
  • ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    1 0
    تو خبر نوشته.1000 مگابایت در ثانیه سرعت انتقال داره
  • ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    موشک سدید کی نصب می شه؟؟
  • احسان ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    1 0
    اونایی که در مورد رای منفی نگران هستن: فکر می کنید همه از موفقیت ایران خوشحال می شوند؟ ما بسیاری بهایی و وهابی داریم که فارسی بلد هستن. اینها میان توی سایتها و بر علیه منافع ایران و شیعه صحبت می کنن. تازه کلی آدم ملحد هم داریم که فارسی بلدن و علیه خدا پیامبر و دین هم حرف می زنن. بنابراین شما چرا نگران رای منفی هستید؟ چرا همش باید در این مورد اظهار نظر بشه؟ آیا فکر می کنید همه شیعه حزب اللهی هستن؟
  • هومان ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 1
    يه چندتا بخاري استاندارد هم بزارين تو مدارس بچه هاي معصوم نسوزن
  • محمد ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    سلام.دوست عزیز ما استفاده از اون نمونه سر جنگی روبلد نبودیم نه گلوله ها خراب بودن.
  • محمد ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    اونا هم ادعا نکردن همه قطعات ایرانیه.مثل عکس دوم که رو لنز مارک سونی زده.
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    جمعش کن بچه جون....اون موقعی که اسم تام هاوک رو نمی دونستی ساخت مشکات ها شروع شده بود.....
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    بچه جون تازه به دوران رسیده..اون موقعی که هنوز اسم دوربین به گوشت نرسیده بود داشتن روی ساخت لنز دوربین ها کار می کردن الآن تعدادی دانشجو موفق به ساخت لنزهای فوق دقیق برای تلسکوپ های فضایی مثل هابل و...در ایران شدن
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    وجید جان نمره منفی هم دادن وطن فروش کم نداریم شکر خدا
  • ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    اتفاقا ایران به شدت در نانو بخصوص نانو مواد و نانو الکترونیک متمرکز شده ساخت المان های نیمه هادی آنتن های فازی و آرایه فازی ساخت حسگرها ترانزیستورها سلول ها پیکسل ها و نیمه هادی ها در مقیاس نانو برای انواع دوربین ها پنل ها پردازنده ها و......
  • ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    بیسواد کرار اسم پهپاده
  • اسحاق ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    من گفتم کرار (بمب افکن) خنگ فکر کنم مشرق این مطلب رو از خودش دراورده والا اسم ها ماله تجهیزات دیگست مشکات که موشک کروز دوربرده که هنوز رونمایی نشده(تام هاوک) سدید هم تا اونجایی که میدونم یه موشک زد زره هوا به زمین که رو هلیکوپتر و احیانا روی پهپاد(یه چیزی تو مایه های هلفایر) مگه میشه یه اسم رو روی 2 چیز کاملا متفاوت گذاشت خیلی باحالیت به خدا
  • موساد ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    5ساله مشرق نیوز هر سال این پهپادهای تکراری شاهد و هد هد و مهاجر 4 و ..رو می زنه امریکایها Boeing X-51 x48c پهپاد فضایی بدون سرنشین رو عملیاتی کردن شما 5ساله توی این پهپادهای دست ساز گیر کردین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • اسحاق ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    من گفتم کرار (بمب افکن) خنگ فکر کنم مشرق این مطلب رو از خودش دراورده والا اسم ها ماله تجهیزات دیگست مشکات که موشک کروز دوربرده که هنوز رونمایی نشده(تام هاوک) سدید هم تا اونجایی که میدونم یه موشک زد زره هوا به زمین که رو هلیکوپتر و احیانا روی پهپاد(یه چیزی تو مایه های هلفایر) مگه میشه یه اسم رو روی 2 چیز کاملا متفاوت گذاشت خیلی باحالیت به خدا
  • موساد ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 1
    در ادامه واقعا خجالت نمی کشید در حضور پهپاد Phantom Ray ارباب پهپادها فوق پیشرفته ترین تکنولوژی uav امریکا و جهان حرف از پهپاد ایرانی می زنید
  • مهریار ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    ایران با ساخت کرار نشان داد توان ساخت پهپادهای صوت گذر و حتی مافوق صوت با آن سیستم های کنترل و هدایت وحشنتانکشان را دارد اما حقیقا کرار بیشتر به کروز شبیه هست تا پهپاد... بخصوص اینکه رادارگیز نیست و پی لود چندانی نداره.....
  • نصیر ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    قرار نیست هر چیزی رو بگی...اینکه هر چیزی هم که بهت بگن بگی پس ظرفیت نداری......
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    1000 مگابیت نه بایت
  • ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    1 0
    فعلا که دهن شما سرویس شد زورتون به چندتا چریک حماس نرسید اخرش با هزار عابرو ریزی عقب نشستید داری برای ایران قدقد میکنی . ای مگس عرصه سیمرغ نه جولان گه توست...
  • ... ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    1 0
    ممنونم که تو و موساد موجبات خنده و شادی مارو تامین میکنید!
  • ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    تو یا نمیدونی پهپاد چیه یا ایرانی جماعتو نمیشناسی!
  • ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    داداش گلم اون پهپاد دست سوم ایران بود(ایوب جون) اون بلارو سرتون آورد.وای به حال........
  • ساسان ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 1
    این خبر غیر واقعی ایست چون بهترین دوربین طراحی شده در جهان 97 مگا پیکسله مثل اینکه بگی کسی که نمی تونه پیچ آهنی بسازه تانک ساخته!!
  • ساسان ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    اشتباه مثبت زدم
  • ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 1
    مرده آن است که نامش به نکویی نبرند!
  • ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 1
    دوست عزیز کی این حرف زده ؟ خودت شنیدی دیدی ؟!! حتی تا حالا یک مگاپیکسل هر تولید نشده. نه حتی یک آی سی 10 ترانزیستوری. چه برسه به ترانزیستورهای فرکانس بالای توان بالا برای رادار ها. بدون استثنا تمامی قطعات نیمه هادی از خارج از کشور وارد می شه. هیچکس هم تاحالا نگفته ما تولید می کنیم. واگر خودتون وارد کار یا دانشگاه ها بشید متوجه این موضوع می شید.
  • yaser ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    1 0
    شما فعلا خمار تشریف دارید، هر وقت تونستید ایوب رو سالم بگیرین اونوخ بیا از فانتوم حرف بزن :)
  • yaser ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    ناشناس انگلیسی لطفا در مواردی که اطلاع کافی نداری نظر نده، به خاطر خودت میگم رفتی توو آزمایشگاه مسخره دانشگاتون چارتا دستگاه ماله عصر هجر رو دیدی و حالا فکر میکنی اوضاع همه جای کشور اونجوریه؟
  • ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    مطلبو بخون وزنشم نوشتن
  • ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    مشرق عامل خودفروخته ای بیش نیست!
  • yaser ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    ممنون که موجبات خنده و شادی مارو فراهم میکنی،فکر کنم بعد از ردیابی آرکیو 170 ، بی2 ها تارخ مصرفشون گذشته باشه
  • ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    اون سامانه هدا هست عزیزم
  • yaser ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    لامپ جلو در خونمون هم خراب شده ، مسئولین مارا دریابن
  • ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    سلام دوست عزیز من فکر میکنم اگر چیزی هم وارد میشه از لحاظ قیمت ارزونتر از هزینه ساختش درمیاد و گرنه توانایی تولید هست اگه مجبور بشن میسازن
  • خراب ولایت ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    خواهش میکنم. سخت بود ولی دیگه چه کنیم! خراب ولایتیم!
  • ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    اون 160 مگائیه بی درنگ نداره نوشتن بعد نشستن باید تخلیه بشه آخه 160 مگ برای کارهای آنلاین لازم هم نیست همین دوربین های فعلی برای مراقبت جواب میده این جدید ها برای کارهای جدیده
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    من واقعا تعجب کردم ! شما از کجا فهمیدید لنزها خریداری شده ؟؟؟ واقعا از عکس متوجه شدید ؟! صنایع اپتیک ایران را دست کم گرفتید و همچنین صنایع نیمه هادی را ...یک مطلب را بدونید در زمینه نظامی هیچوقت کارهای گلوگاهی را وابسته به واردات خارجی نمیکنند ...تحقیق بکنید ببینید صا ایران چیکار میکنه همچنین صنایع بوق...و بوق ...!
  • ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    اهان ! سطح مقطع راداری سنتیل که از b2 و رپتور هم کمتر بود نابغه جان ...نمیری...نمک !
  • ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    لابد توقع داشتی یک عکس 800 -900 مگابایتی را برای شما اپلود بکنند ؟ ...متاسفانه اظهار نظر های ابکی بلای جان این مملکت شده
  • ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    متاسفانه صلاحیت علمی و همچنین عرق وطنی نداری وگرنه یک کد از صنایع اپتیک بهت میدادم که تا چند روز چانه مبارک را نتونی ببندی ..!
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    کارشناسی و ارشد تهران بودم. می دونی که دانشگاه تهران آزمایشگاه لایه نازکش از همه دانشگاه ها مجهزتر هست. برای طرح خدمت سربازی هم صا ایران بودم. پس بی اطلاع نیستم.
  • ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    اولا تام هاواک نه تاماهاک ! ...بعد شما که فرق تاماهاک را با کرار از روی عکس نمیتونی تشخیص بدی مشخصا با اظهار نظر ضعف علمی خودت را در زمینه نظامی به همه ثابت میکنی ....ادم با خوندن دو تا فروم نطامی متخصص نمیشه بچه بد ! ================== فعلا برو چک کن وردی هوای این دوتا کجا هست بعد درباره طلوع 4 و 5 تحقیق کن شاید موفق شدی چشمانت را روی واقعیت باز کنی
  • ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    شما خیلی باحالی که تصور میکنی اطلاعات فوق العاده نظامی داری ابتدا گفتی کرار کپی تاماهاک هست الان میگی مشکات ؟ =========== چطور فهمیدی موشک رونمایی نشده کپی تاماهاک هست ؟! راجب به موشک kh 55 هم تحقیق کنید شاید بر علم شما بیفزاید !
  • ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    موساد !...منو یاد یک کوماندوی چپ کرده میندازی . ======== این پهپاد هایی که گفتی همگی جز پروژه های دارپا و ناسا هستند و هیچکدوم عملیاتی نیستند ! ما بر عکس امریکایی ها کار نکرده را تو بوق کرنا نمیکنیم !
  • ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    حالا بگذار عملیاتی بشه اول ... بگذار ببینیم جرئت استفاده در نزدیکی مرزهای ج.ا.ا را دارند !
  • mohsen ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    RQ170 با اون همه ادعا 84 مگاپیکسل بود
  • ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    اصولا هیچ چیزی در باره دوربین نمیدونید ! متاسفم
  • امیر ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    اولا آقای ناشناس گر تو بهتر میزنی بستان بزن ثانیا کشور ما تحریم است و مطمئن یاش کوچکترین قطعه که کاربرد نظامی داشته باشد قبل از اینکه وارد شود عواملش دستگیر میشنود مگه بنده خدا آقای تاجیک 6 سال به جرم 10خرید دوربین دید در شب دستگیر نشده بود که نتونستن جرمش رو اثبات کنن تاحالا از صاایران و صنام چیزی شنیده ای تا حالا از کارخانه های آنها بازدید کرده ای آقای ناشناس چیزی که در صنایع نظامی کشور های دنیا پیدا میکنی در هیچ کدام از بازارهایشان نمیتوانی پیدا کنی کشوری که توانایی ساخت انواع رادارها و سامانه های ابتیکی و الکترو ابتیکی دارد نمیتواند تکنولوژی تولید نیمه هادی را در صنایع نظامی اش نداشته باشد همانطور که گفتم اگر بانک مرکزی ما یک سال است تحریم است صنایع نظامی و خرید تسلیحات 33 ساله که تحریمه و در آخر حرف های شما مثل همون پهپادهایی که بنزینشون تموم شود و بین این همه کشور در ایران افتادن میمونه و اراده و عمل جوانان این کشور مثل همون پهپادی که چندین ساعت از خاک رژیم صیهونیستی اطلاعات کسب کرد در حالی که سامانه گنبد آهنین و انواع رادارهای ناتو و آمریکا نتونستن کشفش کنن و و با سامانه های دیدبانی انسانی کشف شد میمونه.
  • ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    بله الان حدود 7 یا 8 تا سلاح و تجهیزات متفاوت با نام رعد در نیروهای مسلح هست !
  • امیر ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    پس ما هم کنترلش رو بدست میگیریم اون رو میشونیم و غیر عملیاتیش میکنیم تا کور شود هر آنکه نتواند دید شما میتونی برای دیدن > از سایت های نظامی و نمایشگاهای هوایی دیدن کنید.
  • عینکی ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    خراب لنزتم پهباد من.خدا قوت به فکروجسم مهندسینی که مشغول این کارها بدوند
  • ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    کسانی که میتونن کنترل یه هواپیمای امریکایی رو به دست بگیرن و کدینگش رو بلد باشن خیلی راحته براشون که سامانه ی خودکشی هواپیما رو فعال کنن. همونطور که فرمانده ناو میتونه هواپیماشو اگه خواست فرار کنه با خلبانش منفجر کنه. از این به بعد هر هواپیمایی اومد تو مرز ایران ییهویی پوف! میترکه مثل پشه. بی2 که سهله ننه ی شمام بیاد یهو پوف!
  • ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    اول بگذارید این ارباب ! پهپادها !! عملیاتی بشه ...اون وقت ببینیم جرئت استفاده بر علیه کشورمون را دارند..... تا معلوم بشه فانتوم ری هم مثل سنتینل کفتر جلد کدوم پشت بومه !
  • ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    وقتی میگم ایران مثلا به پلی سیلیکون و ویفر سیلیکونی باسیستم های لایه نشانی 50 نانومتری رسیده به این معنی نیست در حد یک شرکت تایوانی یا چینی یا غربی برای بازارهای جهانی توان تولید انبوه چند هزار یا چند صد هزار یا چند میلیون چیپ داره!!! نه خیر!..گاها به یک محصول 50 قطعه هم بیشتر نیاز نیست این قطعات هم جایی که ساخته میشه جایی که مونتاژ میشه و جایی که عملیاتی میشن رو هیچ کس نمی دونه فکر کنم بدونید کارهای های تک نظامی در مراکز محرمانه انجام میشه نه آزمایشگاه های دانشگاه تهران!!..یا شریف و...!!. با اون اساتید بعضآ غرب زده و متاسفانه بعضآ جاسوس که متاسفانه تا الآن ده ها بار پروژه های محرمانه نظامی مختلفی رو که در آن همکاری جزئی حتی داشتن به دشمن و طرف غربی بخاطر فقط چند صد دلار یا پیشنهاد کار و...لو دادن. دوما پیشرفت ها در چند سال خیر بوده....البته همکاران چینی و روسی هم در انتقال تکنولوژی بخصوص دستگاه های تولید انبوه نه آزمایشی و رسیدن ما به فناوری لایه نشانی در ابعاد زیر 100 نانومتری رشد بلور پلی سیلیکون و....به ما کمک کردند... اون صاایرانی هم که شما میگید بخش زیادی از تولیداتش در بخش غیر نظامیست و اکثرا هم مونتاژ نهایی انجام میده و بخاطر حجم بالای تولید باید وارد کنه ...حالا قطعات تایوانی باشه یا امریکایی یا اسرائیلی مهم نیست! الآن برای ایران ساخت آنتن مسطح آرایه فازی یه کار روتین هست....
  • ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    آره تو راست میگی. برای همینه که ارابابانت صنایع اپتیک ایران رو تحریم کردن. اگه ما هم مثل بقیه کشورها آزاد بودیم و تحریم نبودیم که دهن باباشون سرویس شده بود. دیگه امریکا ارباب تکنولوژی نبود، ما بودیم که تکنولوژی می ساختیم و میفروختیم. آره داداش. باورت نمیشه بگو یه هفته اون اربابای حرومزاده ات تحریمها رو لغو کنن ببین چی میشه.
  • ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    ببخشید اگه اجاق شما کور باشه اونم تقصیر مسئولینه؟!!!!!
  • ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    ظرفیت ذهنی غرب زده ها بالاتر از امریکا رو نمی تونه درک کنه!!! واقعا ربات هستن
  • ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    هه هه دانشگاه تهران!!..خبر دارید حتی دانشگاه ملک عبدالله عربستان و دانشگاه های ترکیه و پاکستان اردن و لبنان و ..هم توی خاورمیانه در رده بندی جهانی بالاتر از این دانشگاه هستن!!!!!!!!! محض اطلاع من پارسال تمام آزمایشگاه های دانشگاه های کشور رو بازدید کردم حتی توان ساخت دستگاه های خود آزمایشگاه رو که بعضی ها..در داخل ایران برای همین دانشگاه تهران و شریف و ...ساخته اند ندارند...... متاسفانه سطح علمی این دانشگاه ها نسبت به گذشته بسیار افت کرده و بیشتر دانشجوی سیاسی تربیت می کنن بگذریم.....
  • ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    بابا این گوشتکوب رو راه ندین اینجا خودشو ضایع کنه ملت میفهمن موساد هم مثل ارتششون سوراخه. د آخه اگه ما تحریم نبودیم که شما کش تنبونتون رو هم باید از ما می خریدین. پوشک سربازاتونو هم باید از ما می خریدین. (سربازای اسراییلی خودشونو پوشک می کنن تا برای جیش کردن مجبور نشن تجهیزاتشونو کنار بذارن) تو این شرایط تحریم داریم اینا رو می سازیم. چشماتونم در خواهد اومد اگه بفهمید چیزایی که هنوز رو نکردن چیه. البته الانشم چشاتون درومده که یاوه می گید.
  • ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    خودتو لوس نکن. همه میدونن که امریکا همه ی پروژه هاش 60 درصدش فقط کلاسه و قیافه. همون تانک زپرتی شما که تکنولوژی زره اون رو آمریکا هم هنوز نفهمیده با یه موشک مثل کره آب شد. برو پوشکتو عوض کن.
  • ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    سوسن جان شما راس میگی. اما وقتی رسیدی به سن دبیرستان برگرد اینو بخون: همیشه تکنولوژی نظامی فراتر از تکنولوژی بازاره. همین الان کانن 120 مگاپیکسلی داره. شما خوابی. یه سفر خارج برو با پاپا جان بلکه چشمت بخوره به چیزای جدید. Canon successfully develops world’s first APS-H-size CMOS image sensor to realize record-high resolution of 120 megapixels
  • ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    مشرق عامل خودفروخته ای بیش نیست! ................... بله راست گفتی اما خود فروخته به ملت ایران
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    بابا این مگس نیست. این همون هست که خودش دیروز اقرار کرد. مگه نمیدونی دچار خود پشکل پنداری حاد شده موساد؟ به جان خودم دیروز گفت مگسهای ایرانی دور و برم می پلکند!
  • نصیر ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    احمق جان!! این منافقین پول می گیرن برای همین روش های تخلیه اطلاعاتی می خواهد با احساساتی و عصبانی کردن شما رو تخلیه اطلاعاتی کنه هیجان زده نشو دیگه ادامه نده...
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    هه هه دانشگاه تهران!!..خبر دارید حتی دانشگاه ملک عبدالله عربستان و دانشگاه های ترکیه و پاکستان اردن و لبنان و ..هم توی خاورمیانه در رده بندی جهانی بالاتر از این دانشگاه هستن!!!!!!!!!....................................................................................................... راست گفتی ببین سوختنت بویش بد جوری بلند شد دیگ زور نزن
  • ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    وقتی عمر وسایل مدرسه در ایران 1/3 متوسط جهانی هست ... الآن در خوزستان اکثر کولرهای گازی اوجنرال 18 هزار که هر کدومش نزدیک 1 میلیون شده رو دانش آموزان در مدارس خراب می کنن 10 ها بخاطر هم بخری همیشن آش و کاسه هست
  • ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    تجاری بله بیشتر از 120 تو بازار گیر نمیاد ولی اصولا صنایع نظامی حد اقل 10 سال از بازار تجاری جلوتر هستند
  • yaser ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    تورو خدا یکم فکر کنین بعد نظر بدین،واللا به خاطر خودتون میگم،چون با نظرای به قول دوستمون آبکی م.جبات خنده و شادی مارو فراهم میکنه
  • yaser ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    آره تو راس میگی بنده خدا تاجیک رو هم واسه وارد کردن بوقلمون دستگیر کردن
  • yaser ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    دانشگاه تهران :)
  • yaser ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    جمله خوبی بود ، ممنون
  • ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    گزارش جدید خوبی بود
  • ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    خدایش 160 مگا پیکسله و پیاده کردن روی پهبادها ؟؟؟؟؟؟ اگه باشه که معرکه است
  • yaser ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    راستی اسحاق شنیدم یه موشک برد بلند ساختن به اسم KH 2002 :D فکر کنم بعضیا منظورمو بفهمن ، اونایی هم که نفهمیدن یه سرچی تو گوگل کنن :)
  • نصیر ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    جالبه ترکیه چند روز پیش اومده از خودش نظام رده بندی دانشگاه های خاورمیانه داده بیرون هیچ دانشگاهی از ایران جز دانشگاه های برتر خاورمیانه نیست!! اون رده بندی دانشگاهی و بالاتر قرار گرفتن چند دانشگاه عربستان و..از ایران پشیزی ارزش نداره پول شیوخ عربی و سیاسی کاری غرب رو همه دنیا درباره ایران می دونه
  • محمود ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    دوربین گوشی من هم 160 مگا پیکسله. البته از در پشتی. :D
  • ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    از اسمش که خوشم نیومد ولی تکنلوریش که خیلی بالادرود بر ایران
  • هومان ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    پاسخ به جناب ناشناس(اوني كه پرچم لبنان داره): بايد بگم كه من به كسي توهين نكردم ولي شما نه تنها با اين پاسخت بلكه با بقيه پاسخهايي كه به ديگر دوستان دادي كاملا مشخص كردي كه شعورت در كمترين سطح ممكن هم نيست يعني نميتوني انتقاد تحمل كني و فحش ميدي
  • ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    افتخار جمهوری اسلامی همین بس که مخالفین آن دست به دامن حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله و متاسفانه جشن گرفتن برای چند کشته آن!! در روستاهای محروم آذربایجان و خراسان شده اند زمان دیکتاتور امریکا رضا شاه پهلوی در شهرها بخاری کم بود.............
  • yaser ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    بسم الل. یه منفی گرفتی D:
  • اسحاق ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    کنتور که نمیندازه خالی ببندید تام هاوک و کرار و مشکات همش یه کوفتن با تعغییر ظاهر که ماهیت و عملکردش تعغییر نمیکنه مثلا پدافند رعد یه خورده بالک هاشو کم و زیاد کردین میگین سامانه بومی رعد در حالی که همون بوک هستش یا لگن هواییتون صاعقه یه دمی و ورودی هوا ی f5تعغییر دادین میگین جنگنده بومی واسه من فرقه ورودی هوا میاره با همین تخیلاتتون سره ملتو به باد میدین
  • ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    آبرو
  • ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    اما بجاش مزخرفات تو کنتورو ترکونده !!
  • مهدی ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    سلام شما اگه قیمت این لنزها و سیستم ها رو بدونی از این حرفا نمی زنی.
  • ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    اسحاق تا حالا پیچ ساختی؟؟؟؟؟؟
  • ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    درضمن دیگه ادعای سواد نظامی نکن که عیار علمت در این مورد مشخص شد .......
  • ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    حالا چرا باید ادعاهای تو و امثال تو رو باور کنیم؟؟ مثل RQ-170 و اسکن ایگل و ...نشه!!...
  • ساسان ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    در جواب ناشناس اخری عزیز دلم اون موقع نفت اصلا تو ایران استخراج می شد که بخاری نفتی یا گازی باشه چرا سفسطه می کنی وقتی چیزی باشه ولی استفاده نشه جای انتقاد هست
  • ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    این قشنگترین حریفی یود که تا حالا شنیدم
  • ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    مثل پهپاد ایوب و سپر گند فولادی نشه اسحوق!!!
  • ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    اگه تصاویر پانورامیکه پس چرا سنسورش ۱۷۰*۱۶۰م م یه؟ این سنسور تقریبا برای عکسهای مربعی بدرد میخوره! این یه جور تناقضه. البته نرم افزار میتونه عکس پانورامیک با این حسگر بگیره و لی چرا نصف بیشتر چنین سنسور گرانی هدر بره؟
  • ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    نه ! می تونست زوم شده اش رو بگذاره ! تازه مگه گوگل عکس ۹۰۰ مگابایتی تحویل شما می ده ؟!
  • امین ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    سلام میر میدی عزیز حضرت سلیمان که رسول و شجره ولایت در آن روزگار بود نخواست او را بکشد نه اینکه نتوانست نگزاریم سیاستمان بر دیانت سبقت بگیرد
  • ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    دوربین روی اسلحه هاهم خریداری میشه چه برسه به اینا، با کیفیتاش هم اکثرا آلمانی هستن.
  • امین ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    اگر می تونستند کار همه را یکسره کنند تا حالا شده بود صبر از این بدتر از حیوانات بر نمیاد از ترس دمشون لای پا هاشونه
  • ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    آقای ناشناس بر مبنای استدلال شما بنده به این نتیجه رسیدم که شما یک مزدور امریکایی هستید و به شما پول می دهند تا بر علیه دستداورد های ایران شایعه دروغین بگوید مخصوصا از روی ادبیات شما و نگارشتان دروغ گو بودندتان واضح است البته از نوع علامت تعجب شما دریافتم که شاید مزدور اسرائیل باشید و... برادر من استدلال شما بر توهم است از روی عکس چه فهمیدی و از کجا فهمیدی خریداری شدهد بود و... بهتر است مردم را مثل خودتان در نظر نگیری اگر ادعا می کنی ثابت کن از روی باد معده که نمی شود استدلال کرد
  • ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    متاسفانه تعداد افرادی که حقیقت رو در مقابل مواردی مثل عرق ملی و وطن پرستی می بینند بسیار زیاد هست ! خودشون رو گول می زنند و اینقدر یک چیز غیر واقعی رو تکرار می کنند که خودشون هم باور می کنند ! روزی هم که با واقعیت روبرو می شوند ... این مشکل اکثر ما ایرانی ها هست.
  • ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    فرض کن خودش نمی سازه ! تکنولوژیش رو داره. طراحی می کنه می ده یک کارخونه دیگه براش می سازند ! نه مثل کارخونه خودرو ما که همه چیز مونتاژ هست و یک روزی نیاد همه چیز نایاب می شه !! اگر حرف شما منطقی باشه یعنی همه مردم توانایی تولید گوشی یا لپ تاپ دارند چون پول دادند و خریدند ! مثل سونی که پول داده یکی براش ساخته !
  • ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    چند وقت قبلم خبر ساخت اولین پهباد عمود پرواز دنیا در ایران اومد ! همه مثبت دادند و به به و چه چه !! یعدش معلوم شد با فوتوشاپ عکس های یک پروژه دانشجویی ژاپنی رو زدن به اسم خودشون !
  • ramaback ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    لبیک یا حسین
  • ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    به شعار اره
  • ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    پهپاد ایوب و موشک فجر 5 و گنبد آهنین RQ-170 اسکن ایگل و .......چیز دیگری می گن غرب زده...
  • ایرانی ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    چرا اسم همه محصولات نظامی ما عربی است مگه ایرانی ها نساختنشون پس چرا عربی اند مشکات سجیل ...
  • محمد ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    آقا احسان حرفت درست نیست مگه باید حتما شیعه باشی که سربلندی ایران برات مهم باشه.
  • نیما ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    یه عده امثل تو فقط بلدن بکوبونن و آیه یاس بخونن و آدم رو نا امید کنن برای تلاش بیشتر. چون حتی یه ذراه هم قدر زحمت یه عده از هم وطناتون رو نمیدونید .
  • ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    برای اینکه این کشورهای کوچولوی خلیج معناش را بهتر میفهمن !
  • ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    نمونه نظامی با اینایی که عکس یادگاری میگیری فرق داره علاوا بر این نمونه هایی که اعلام میکنند یک دهم نمونه هایی که دارند استفاده میکنند نیست
  • yaser ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    شما یه سنی پیدا کن که از شنیدن این خبر خوشحال شه :|
  • مصطفی ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    300هزار تومن؟؟؟؟
  • ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    از کجا فهمیدی که این زوم شده نیست ؟؟ تازه این که خیلی کیفیتش از "گوگل ارث" بیشتره ، یه بار دیگه به گوگل مراجعه کن حتما پیش داوریت رو متوجه میشی خواستی پاسخ بدی با عکس از گوگل به صورت آپلود شده نظر بذار تا صحت ادعات برای خودت و بقیه روشن بشه
  • ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    چطوری از انگلستان به این نتیجه رسیدی ؟ شما که صنایع اپتیکی اصفهان و صنایع نیمه هادی وزارت دفاع رو نمیشناسی چرا بیخود نظر میدی ؟
  • یوسف ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    اینا از این آدم های بیکاری هستن که علمشون در حد ایمیل های تجاری هست که از یک پزشک و ... به دستشون میرسه با این اطلاعات کم، ادعا دارند در حد ...
  • ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    هدف اون چیز دیگه ای بوده و بیش از این توی اون حجم کم لزومی براش نداشته
  • یوسف ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    تکنیک عکس پانورامیک به این صورته که چند عکس رو در مجاورت هم قرار میدن تا زاویه دید بیشتر بشه و در نتیجه عکس عریض میشه ، نه اینکه بیان حسگر رو عریض کنن !!! در این روش هیچ قسمتی هم از حسگر هدر نمیره ، لطفا بدون اطلاعات حرف نزنید
  • یوسف ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    عربی باشند ، مهم اینه که قرآنی اند و از اسامی عربی غیر قرآنی نیستند دقت کنید که عرب عجم کردن برای به حاشیه بردن قرآنه ، هر اسم دیگه ای که قرآنی باشه هم انتخاب کنن به همین شکل از طرف شما متهم میشن عقاید ما محصور به مرزهای قراردادی نیست
  • امیر ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    واقعا مایه شرمساریه
  • معلم کلاس اول دبستان ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    ای بابا پسرم یه بار دیگه هم توی سایت ضدانقلابتون بهت یاد دادم که باید بنویسی< تغییر> دلبند بی سوادم مشقاتو که نوشتی بعد بیا درباره توان نظامی هم نظر بده باباجان
  • من ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    چون ما مسلمونیم و اسم چیزایی که بهش افتخار میکنیمو از دینمون میگیریم حالا درسته که مثل مسیحیا که به زبون ارمنی و مثل یهودیا که به زبون عبری مسلط هستند به زبون دینمون مسلط نیستیم
  • ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • حیدر ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    من اگر جای مشرق بودم جای پخش این تصاویر و دلخوش کردن برخی ساده انگاران به تجهیزات نظامی فلسفه دفاع در اسلام و تقویت روحیه ایمان مبارزان مسلمان را در دستور کار قرار میدادم مخاطبان عام شما که متخصص نظامی نیستند که تشخیص بدهند کدام پیشرفته است کدام نیست عموما جوان هستند و پرشور و احساسی و اینجور اخبار به جای تربیت مبارز مسلمان و بصیر وشجاع تازه جوان ایرانی را امیدوار تکنیک و دوربین و پهباد می کند که تازه کار کردن با اینها 4 سال تحصیلات تخصصی میخواد جوان مسلمان ما باید بداند چرا حسین بن علی(ع) با کمی نیروی نظامی مقابل لشکر کفر و الحاد و تأویل قیام کرد؟
  • امید ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    من سنی ام اینجاوطنمه،ازپیشرفتای کشورم خوشحالم،کی گفته خوشحال نمیشیم
  • ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    باعث افتخار برای هر ایرانیه ولی چه اسم زشتی اسم بهتر از این نبود براش انتخاب بشه
  • ذره بین ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    کارمندای سفارت دشمن را زیر نظر داشته باشید .
  • دانا ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    ای ناسناس فوتوشاپی خیلی دوست داری که ما نسازیم خیلی خری کمی به دورو برنگاه کن مثلا تو ناسا ببین چندهزار ایرانی می بینی آنوقت به قدرت و علم ایران پی می بری.
  • امیدوار ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    ناشناس بترک
  • هم وطن ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    درود مهندسین و دانشمندان و طراحان صنایع دفاعی ایران اسلامیمان .
  • مرجان ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    محسن جان دوربینت را بده خروس قندی بگیر .
  • بیگانه ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    این منفیهارو می توانند از سفارت دشمن بدن.
  • وطن دوست ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    ناشناس تو را می آوریم تا پیشرفت کنی تو حقوق گرفتن از اجنوی.
  • یهودا ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    با ساختن این چشم عقاب لرزه بر اندام ما انداخت ایران .
  • ترسو ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    خیلی خر تشریف دارین.
  • انگل ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    خیلی لجط گرفته .
  • انگل ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    خیلی زود می خاهی طه توشو در بیاوری .
  • همکار ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    اسحاق رابین بازم خراب کردی .
  • بیننده ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    ای نادان های بی وطن ناشناس
  • هزیون ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    حمام ما شیرش واشرش خراب شده قبل توجه وزارت آب
  • مونگول ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    در خونمان بسته نمشه خیلی وقته خرابه .
  • مونگل ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    بخاری ما سرده . خب روشن کن .
  • راوی ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    اتفاقا مارک زدن به اسم شیعه
  • پزشک ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    اضهال رابین برو دکتر معالجت کنه .
  • ناظر ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    موسیو قاراپه بازم هزیون گفتی
  • راهی ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    اضهال رابین تو بازم اومدی حقوقت زیادشده.
  • راوی ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    موساد ناراحتی اربابت از تکنولوژی عقب افتاده
  • دانا ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    سوسگه از دیوار بالا می رفت مامانش گفت قربونه تن بلوریت برم .حالا نقل اسرائیل و امریکاست .
  • ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    اسحاق رابین = اضحالی
  • بی وطن ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    ناشناس اجنوی
  • ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    چون دینمون اسلامه
  • مسلمان ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    باید خودت را آماده کنی تا دعایت مستجاب شود.
  • نادر ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    خیلی خوب بود اجب چیزی ساختن خودمونیم واقعا عجیبه دمشون گرم از گذارش خوبت متشکرم .
  • حسین ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    داش حضرت عباسی غلام تکنولوژیتونم. سلامتی ایرانو و ایرانی........
  • مسعود ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    دمه هرچی مهندس برای ساخت این دوربین ها گرم. واقعاً ترکوندن ایول.
  • حسین ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    اس سقط(مخفف اسحاق) ما ادعایی در ارتباط با تولید جنگنده در حد کشورهای صاحب تکنولوژ این صنعت نداریم اما اروای روح خبیث شارون جهنمی هشت سال دفاع مقدس با کمترین امکانات را داشته ایم شما با بهترین جنگنده هایتان در جنگ سی و سه روزه و جنگ هشت روزه چکار کردید کدام دستاورد مهم نظامی را کسب کردید کشتن زن و بچه بیگناه با جنگنده های مدرن اهدایی امریکا بنظر توی خبیث کار بزرگی است بدبخت صدای آژیر که می آمد هم خودتان و هم سربازانتان .....
  • استدلال علمی ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    با سلام...عزیزانی گفتن دوربین 160 مگا پیکسل ساخته نشده و تو بازار نیس!!در جواب باید بگم وقتی شما تشنت میشه میری بیس لیتری آب میکنی؟وقتی میخوای چهارتا عکس خونوادگی بگیری دوربین با تفکیک پذیری 160 میخوای برا چی؟نیاز بازار در حال حاضر با همون 5 و 8 مگا پیکسل برطرف میشه!!پس اگه رفتی بازار گفتی دوربین 160 بده فروشنده بهت خندید تعجب نکن که توبازار نیستش!! ساخت دوربین فقط به اندازه ی کانون و دوربین نیست!شما میتونید با یک دوربین 5 مگاپیکسلی یه عکس در VGA بگیری میتونی هم در حد 8 مگاپیکسلی!!اما چجوری؟ اندازه ی یک دوربین مهم نیست سیستمی که بتونه عکس رو پردازش کنه مهمه شما نمیتونید یه دوربین 80 مگاپیکسلی رو روی یه گوشی نصب کنی چون اگه بخواد یک عکس توی گوشی پردازش و ثبت بشه حدود نیم ساعت با اون سی پی یو وقت میبره...اگه دقت کنید این دوربین ها نمیتونن فیلم تهیه کنن و به صورت تک شات هستن و هر عکس هم حدود نیم گیگ حجم داره.اگه کنون گفته یه دوربین 120 مگاپیکسلی ساخته احتمالا اون دوربین میتونه فیلمم بگیره و این خیلی سخته یا اگه آر کیو 170 خودمون 84 مگاپیکسله میتونه فیلم رو در همون حد پردازش کنه.این هد هد ما به صورت تک شات و نه فیلم هست پس فناوری عجیبی نداره.(اثبات شد رفت....) من باید در عین این که به دفاع مردان تبریک بگم یه نکته رو هم بگم که...در کشور های اروپایی و آمریکایی چنین مواردی در اخبار به صورت خبر پر بازدید برای عوام ثبت نمیشه چون یه فرد آمریکایی یا اروپایی علاقه ای به دونستن پهباد جدید یا نائ ساخته شده ی جدید کشورش نداره.براش همینقدر مهمه که وزیر دفاع بیاد پشت تریبون بگه همه چی آرومه...ولی در (اغلب)آسیا توی کشور هایی مثل ایرا یا چین یا کره برای پیشرفتهای کشورشون ارزش قائلن و بهش افتخار میکنن.پس دم خودمون گرم.هر چند.....
  • محمد ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    صنعت بدون رشته طراحی صنعتی معنایی نداره ....
  • ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    آقای ناشناس لطفا .... اگه یک باروارد صاایران و کارخونه های مثل اون بشین ممنوع الخروج میشین واسه جلوگیری از پخش اطلاعات, حالا دیگه شما از انگلیس دارین زر میزنین؟
  • مسعود ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    ايشان گفته و هابي به برادران اهل سنت توهين نكرده
  • مسعود ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    دوست عزيز بينش ان جوانان ما كه بايد بالا باشد به اندازه كافي بالا هست كه سره را از ناسره تميز دهد قدرت تنها شعار دادن و توكل بر خدا نيست قدرت نظامي ،فرماندهي ،تاكتيك درست نظامي ،شناسايي و تجهيزات جنگي مناسب و به روز مي خواهد مگر نيست كه خداوند در قران بر امادگي تجهيزات نظامي تكيه و تاكيد ميكند و حتي پيامبر در جنگ بر اثر استفاده از تاكتيك جنگي خندق بر دشمن كفر پيروز شد حتي در زمان جنگ رزمندگان ما در عمليات هايي كه شناسايي و تاكتيك داشتند موفق بودند و چه عملياتي كه لو رفته بود و شكست مي خوردند مگر ما بر حق نبوديم شرايط امروز ما با ان روز كربلا اما حسين (ع) متفاوت است امام حسين در كربلا شهيد شد تا ما درس بگيريم و ولي زمان را تنها نگذاريم و پشتش را خالي نكنيم تا امر به معروف را از ياد نبريم تا در برابر ظلم سكوت نكنيم شرايط ما شرايط بدر است اين وعده خداست كه زمين را بندگان صالح به ارث خواهند برد تا زماني كه موعد استفاده از اين تجهيزات بر عليه كفر فرا برسد انشا الله
  • ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    علم و ایمان با همدیکر بسیار مفیدتر است.
  • herman jafari ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    hidarjan ein neshandadan eghtdar be doshman ham hast dar vaghe 1 chizi to maiehai be dar begi divar gosh bede bedon eghtdar eiman va erfan shaiad eslam ham nist emroz harche hast az eghtdar mast vagrna ..........
  • غلام حسین ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    واقعا متاسفم برای این احمق هایی که به دوستان اهل سنت توهین می کنند من تو یکی از شهر های سنی نشین زندگی می کنم تو ایام محرم از جارو کش و چایی چی و علم کش امام حسین همه شون شناسنامه ای اهل سنت هستند ولی تو عمل از صد تا مثل من و شما شیعه ترند ... نه بغضی و کینه ای محب علی و اولاد اون سرتا پاشون رو گرفته خوب با این توهین های امثال شما اگر بود که این جماعت جذبه ای براشون نمونده بود قربان سبد علی سالار برم که همه جوره تنهاست ... حساب وهابی ها رو که نسبت به اهل سنت ایران اقلیت هستند رو شما رو به خدا جدا کنید کمی علم و شناخت داشته باشید و بعد این طور تفرقه و نفرت پخش کنید!!!!
  • علی ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    این دوربین های سونی و نیکون و کانن و ....رو کی از فروشگاه ها جمع میکنن و به جاشون دوربین های ایرانی ارائه میدن؟
  • دكتر عليرضايي ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    دمت گرم ما را آگاه نمودي از واقعيت ها
  • حیدر ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    خدمت همه دوستانی که منظور ما را متوجه نشدند عرض کنم که: وظیفه رسانه در اینجا تبیین فلسفه دفاع در اسلام است اگر هدف مقدس دفاع، در برابر کفر را با تمام وجود دریافتیم اونوقت دنبال تجهیزات مدرن هم خواهیم رفت منظور اینست که باید جوری ساخته بشیم که زمان جنگ ساز مخالف نزنیم سران لشکر کفر را ببینید چگونه اسلام را با تروریسم معادل کرده اند! سینما و بازیهای کودکانشان هم کشتن مسلمان است کشیش قرآن سوز را حمایت می کنند تمسخر پیامبر اسلام هم هنر آنهاست و تمسخرکنندگان هم مدال هدیه میدهند ملتی ساخته اند کاملا اسلام ستیز در جنگ 8 روزه غزه هم با اینکه همه شون مشکل اقتصادی داشتند از اسراییل حمایت کردند منظور بنده تقدم ترویج فرهنگ دفاع از اسلام بود نه انکار توان نظامی
  • صادق ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    آقای مثلاً غلامحسین! اینهایی که گفتی اصلاً فایده‌ای نداره. چون یک دل نمی‌تونه جای دو نفر باشه. غاصب حق حضرت زهرا را دوست داشته باشی و امام حسین را هم!
  • ابراهیم ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    آقا صادق! بنده و جنابعالی نمی خواد کاسه داغ تر از آش باشیم. یه خورده تاریخ (واقعی) اسلام رو مطالعه کن و ببین چطور امام علی (ع) و حضرت زهرا(س) و فرزندان مطهرش با خلفای پیامبر رفتار می کردند. به عنوان نمونه حتی امام حسن در دفاع از خلیفه سوم حتی نزدیک بود تا جان عزیزش را از دست بدهد. مطمئن باش که هر حرف و هر حرکتی که از کسی (چه از طرف شیعه و چه اهل سنت) باعث تفرقه بین مسلمین بشه و اسلام آسیب ببینه، اون شخص در آخرت با مشکل جدی مواجه خواهد شد. پس فقط و فقط چیزی رو بگیم که دلهای مسلمانان رو به هم نزدیک بکنه.
  • دانشمند ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    من بعضی از نظر دوستان رو خوندم. اما می خواستم بگم که با تمام نظرات چه اونهایی رو که خوندم و چه اونهایی رو که نخوندم کلاً مخالفم.
  • غلام حسین ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    آیت الله سیستانی گفت: بر شیعه لازم است که از حقوق سیاسی و اجتماعی اهل سنت قبل از خود آنها دفاع کند. وی افزود: من قبلاً می‌گفتم و هنوز هم می‌گویم که نگوئید برادران ما اهل سنت، بلکه بگوئید جان‌های ما اهل سنت. من به خطبه‌های نماز جمعه ائمه جمعه اهل سنت بیشتر از خطب ائمه جمعه شیعه گوش می‌دهم. ما فرقی بین عرب و کرد نمی‌دانیم، چرا که اسلام ما را با هم جمع کرده است. فتوای مقام معظم رهبری * متن عربی: «یحرم النیل من رموز إخواننا السنة فضلاً عن اتهام زوجه النبی بما یخل بشرفها بل هذا الأمر ممتنع على نساء الأنبیاء وخصوصاً سیدهم الرسول الأعظم» * * ترجمه فارسی: «اهانت به نمادهای برادران اهل سنت از جمله اتهام زنی به همسر پیامبر اسلام حرام است. این موضوع شامل زنان همه پیامبران و به ویژه سید الانبیاء پیامبر اعظم می‌شود.» خط قرمز از نظر نظام اسلامى و از نظر ما، عبارت است از اهانت به مقدسات یکدیگر. آن کسانى که نادانسته، از روى غفلت، گاهى از روى تعصبهاى کور و بیجا، چه سنى و چه شیعه، به مقدسات یکدیگر توهین میکنند، نمیفهمند چه میکنند. بهترین وسیله براى دشمن همین‌ها هستند؛ بهترین ابزار در دست دشمن همین‌ها هستند؛ این خط قرمز است بیانات در دیدار مردم سقز 29 اردیبهشت 88 خیلى از این مردم بیچاره‏ى بى‏خبرِ سلفى و وهّابى که بوسیله‏ى دلارهاى نفتى تغذیه می‌شوند تا بروند در اینجا و آنجا عملهاى تروریستى انجام بدهند - در عراق یکجور، در افغانستان یکجور، در پاکستان یکجور، در نقاط دیگر یکجور - نمیدانند که مزدور دشمنند. آن مرد شیعى هم که می‌رود به مقدسات اهل سنت اهانت میکند و دشنام میدهد، او هم مزدور دشمن است، ولو نداند که چه میکند. بیانات در جمع مردم استان کردستان‏ در میدان آزادى سنندج‏ 22 اردیبهشت 88 """ آن مرد شیعى هم که می‌رود به مقدسات اهل سنت اهانت میکند و دشنام میدهد، او هم مزدور دشمن است"""" و الی ماشاالله مستدام باد سایه سیدنا القائد الامام الخامنه ایی
  • علیرضا ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    اگه توی اقتصاد هم مثل بخش های نظامی اینقدر قوی میشدیم خوب بود .
  • محمد.محمد ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
    0 0
    من شبها ميشينم و كانالهاي ضد ايراني و ضد شيعه رو ميبينم به خدا چنان حجم عظيم تبليغات عليه ايران وشيعه وجود داره كه بعضي وقتها منم گول ميخورم ولي خداييش توي ما شيعه ها هم /ادم نفهم وبيشعور زياده (از حق نگذريم) ولي به اميد خدا حق به حقدار ميرسه
  • ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    0 0
    جواب به آقا یوسف در مورد جوابیه ش به نظر قبلی بنده. چون لینک پاسخ کار نکرد اینجا نوشتم: جوابت رو نوشتم ولی پس از دریافت پیام خطا نوشته هام از دست رفت. خواستم دوباره بنویسم تا یاد بگیری ولی دیدم ارزشش رو نداره و به همین بسنده کردم. اگه تواضع داشتی بپرس تا برات توضیخ بدم! فقط همین اندازه بگم که قبل از اینکه شما یا حتی بیشتر مردم ایران از نزدیک دوربین دیجیتال دیده باشن من با دوربینهایی که هم قیمت یه ماشین بودن تو ایران عکس میگرفتم!
  • saeed ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    0 0
    اصلا چندتا شرکت هستند که میان دوربین 160 مگاپیکسلی میسازن که ایران بتونه بخره از اسمش معلوم که نظامیه ایرانیها رو بخاطرشک به خریددوربینهای دید در شب چند سال میندازن زندان حالا دوربین 160 چطوری باید بخرن
  • saeed ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    0 0
    قابل توجه ناشناس پرچم انگلیسی اگر تو نمایشگاه صنعت شرکت میکردید میتونستید ببینید که صاایران از شرکتهای صنایع نفت که تو تحریم هستند داشت در خواستهاشون لیست میکرد که قطعات مورد نیازشون را براشون بسازه ضمنا قطعات smd و icو بردهای چند لایه به نمایش گذاشته بودن
  • پایگاه هوایی در قطر ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    0 0
    نمونه ای از تصاویر هوایی مربوط به یک پایگاه هوایی مورد استفاده آمریکا این همان پایگاه هوایی امریکا در قطر است جایی که "سنت کام""CENTCOM" نام دارد 25° 7'5.24"N 51°18'28.54"E
  • ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    0 0
    عجب جمله ای خداوکیلی . لپ مطلب بود انصافا . خداییش چه حالی کردی تونستی حقیقته به این بزرگیرو تو یه جمله بگی . اون رباتم خوب اومدی
  • ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    0 0
    دمت گرم برادر . مخلصتم تا تهش . خداییش با هم میریم دهن همه دشمنای اسلام و ایرانو آسفالت میکنیم . خوشم اومد . دم همه داداشای سنیمون گرم . ایول
  • ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    0 0
    کلا تعطیلی
  • ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    از این عکس که به قول خودتون از پایگاه آمریکایی گرفتید راحت تر و با کیفیت بیشتر تو google earth l موجود چرا انقدر خودتون اذیت کردید.
  • ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    شما که انقدر واردید دوربین 160 مگا پیکسل میسازید یک دوربین vga بسازید بدید تو بازار که تمام قطعاتش ساخت داخل بلشه مثل IC و ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس