کد خبر 177984
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۴

دانشمندان ناسا که در مورد عدم صحت شایعات مضحک اخیر درباره «پیشگویی مایاها مبنی بر پایان جهان در روز 21 دسامبر!» کاملا مطمئن هستند، ویدیوی خود با عنوان «چرا جهان دیروز تمام نشد؟» را زودتر از موعد مقرر منتشر کرده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، کارشناسان نجومی و سیاره‌ای با ترسیم نکته به نکته افسانه‌های موجود در مورد پایان تقویم مایاها، هرگونه داستان درباره تحت تابش خورشید قرار گرفتن جو یا برخورد یک سیاره بیگانه با زمین را بی‌ارزش خوانده‌اند.

ساده‌لوحان بر این باورند که در روز 22 دسامبر کسی وجود نخواهد داشت تا به ناسا در مورد اشتباه آنها بخندد! اما دانشمندان این سازمان که قطعا کمترین تردیدی در مورد دروغ بودن این شایعات ندارند این فیلم را بسیار زودتر از موعد منتشر کرده‌اند.

این ویدئو با این جمله آغاز می‌شود: «اگر شما در حال تماشای این ویدئو هستید به معنی یک چیز است... جهان دیروز پایان نیافته است!»

پیشگویی پایان جهان بر اساس یک تعبیر غلط از تقویم باستانی مایاهاست که مدعی پایان جهان در 21 دسامبر 2012 (اول دی ماه 91) است.

با نزدیک شدن به ساعت صفر، نظریه‌های بی‌پایه مختلفی درمورد چگونگی پایان عمر زمین مطرح شده که البته همگی آنها در فیلم جدید ناسا رد شده‌اند.

یکی از ادعاها این است که سیاره نیبیرو که توسط تمدن سومری کشف شده، در این روز با زمین برخورد کرده و همه انسانها را از بین می‌برد!

این در حالی است که دانشمندان تاکید دارند که اساسا چنین سیاره‌ای وجود ندارد.

در فیلم ناسا گفته شده که تمام نظریات خرافه بر اساس یک سوءتعبیر عظیم ایجاد شده‌اند.

دکتر جان کارلسون، رییس مرکز باستان- ستاره‌شناسی اظهار کرده که تقویم مایاها در 21 دسامبر پایان نخواهد یافت.

کارلسون که پدیده 2012 را 35 سال پیش بررسی کرده است، گفت: هیچگونه پیشگویی مایا در مورد پایان جهان وجود ندارد. مفهوم زمانی مورد استفاده این قوم به مراتب بیشتر از ستاره‌شناسان مدرن بوده است.

وی افزود: بر اساس دانش ما، انفجار بزرگ حدود 13.7 میلیارد سال پیش رخ داده اما تاریخهای مایایی این زمان را میلیاردها میلیارد سال عقب‌تر می‌داند.

دکتر کارلسون اظهار کرد: تقویم شمارش طولانی مایاها برای پیگیری این فواصل زمانی طراحی شده و یکی از پیچیده‌ترین سیستم‌های تقویم ساخته شده تاکنون است.

قوم مایا بر این باور بودند که یک دوره 2152 ساله موسوم به شمارش بلند در روز 21 دسامبر 2012 به پایان می‌رسد.

کارشناسان تخمین زده‌اند که این سیستم که از دوره‌های 394 ساله موسوم به «باکتون» ساخته شده، در 3114 قبل از میلاد آغاز شده و حدود 21 دسامبر به باکتون 13 یا 5125 سالگی وارد می‌شود.

به گفته کارشناسان عدد 13 بسیار برای مایاها مهم بوده و پایان این دوره یک مرحله برجسته به شمار می‌رود اما پایان جهان نیست.

دکتر کارلسون در توضیح اینکه تقویم مایاها مانند کیلومتر شمار خودرو بوده، در این ویدیو می‌گوید که تقویم در زمان رسیدن به یک نقطه معین دوباره برمی‌گردد و خود را تکرار می‌کند.

یک نظریه پوچ دیگر بر این اساس است که در 21 دسامبر میدان مغناطیسی زمین برعکس شده و عواقب وخیمی را مانند گردابهای عظیم و از بین رفتن تمام سیستم‌های ارتباط الکترونیکی در پی دارد!

ساده لوحانی دیگر هم گول این نظریه مضحک را خورده‌اند که زمین به طور ناخواسته به سوی یک سیاه‌چاله در مرکز راه شیری می‌افتد که بشریت را در خود فرو خواهد برد!

به گفته محققان، هیچ سیارک و دنباله‌دار شناخته‌شده‌ای در مسیر برخورد با زمین نیست.

در حقیقت اگر هرگونه سیاره یا دنباله‌دار در مسیر برخورد با زمین باشد، باید اکنون در آسمان کاملا قابل مشاهده باشد.

لیکا گوهاتاکورتا، یک کارشناس دیگر ناسا و رئیس برنامه «زندگی با یک ستاره» این سازمان وجود هرگونه تهدید از سوی خورشید را رد کرده است.

گوهاتاکورتا اظهار کرد: اگرچه اکنون خورشید در حال نزدیک شدن به بیشینه فعالیت خود در دوره 11 ساله است اما این دوره در 50 ساله گذشته یکی از ضعیفترین‌ها بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    اینا دارن امیدواری میدن!!!!!اشهد بگین!
  • ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    هه هه هه هه . با مزه بود
  • ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    واقعا چقدر كسايي كه اين حرفا رو باور مي كنن ساده لوح و احمقن
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    واسه ابله بودنشون دلم واسشون میسوزه.....
  • ولایتمدار ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    لا اقل لینک دانلودشو میذاشتین
  • ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    اگر ما شیعیان این چیزها را میگفیم به چه چیزهایی که متهم نمی شدیم از خرافات گرفته و....
  • ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    دیگه فرقی نمیکنه تموم بشه یا نه
  • طاها ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    ما تو قرآن همشو داریم، خاموشی خورشید، زلزله مهیب، نابودی کوه ها و..... ولی هیچ کس غیر خدا از زمان دقیقش خبر نداره...
  • محمد ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    یکی از علائم حتمی ظهور حضرت مهدی (عج): امام صادق علیه السّلام فرمود:آمدن سفیانى امرى حتمى است. از موقع آمدن وى تا آخر كارش جمعا پانزده ماه است، شش ماه جنگ مى‏كند وقتى پنج منطقه‏ «1» را بتصرف آورد نه ماه سلطنت مى‏كند و یك روز بیش از آن نمى‏ماند. هم در غیبت نعمانى از معلى بن خنیس نقل كرده كه گفت: شنیدم حضرت صادق مى‏فرمود: بعضى از وقایع حتمى است كه باید روى دهد و بعضى غیر حتمى است (كه ممكن است بعللى اتفاق نیافتد) و از جمله امور حتمیه خروج سفیانى در ماه رجب است. و هم در كتاب مزبور زراره از برادرش عبد الملك بن اعین روایت مى‏كند كه گفت: در خدمت حضرت باقر علیه السّلام بودم كه از قائم سخن بمیان آمد، من گفتم: امیدوارم كه بزودى قائم ظهور كند و سفیانى هم نباشد، حضرت فرمود: نه! بخدا قسم! آمدن سفیانى حتمى است و ناچار باید بیاید. عزیزان اینها بخشی از اخادیث است برای خوندن احادیث بیشتر عبارت اول رو در گوگل سرچ کنید
  • بخواب مشکلی نیست ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    1392/?/?
  • ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    !!!!!!!!!
  • علی ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    لعنت بر این جماعت خرافه پرست
  • سارا ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    سلام کسانی که این حرفارو قبول دارن عقل و ایمان ندارن کسی در کار خدا نمیتونه دخالت کنه واقعا خجالت دارم اونم حرف کی رو قبول دارن مایاها
  • mojtaba ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﺳﻼﻡ اﮔﺮ ﭼﻪ ﺩﻳﺮ اﻣﺎ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﮕﻢ ﺗﻮ ﻧﻆﻢ ﺟﻬﺎﻥ ﻫﺴﺘﻲ ﺷﻚ ﻧﻜﻨﻴﺪ اﮔﺮ ﻗﺒﻼ ﺧﻮﺭﺷﻴﺪ ﺑﻮﺩﻩ ﺯﻣﻴﻦ ﺑﻮﺩﻩ ﻣﺎﻩ ﺑﻮﺩﻩ ﻋﺼﺮ ﻳﺨﺒﻨﺪاﻥ ﺷﺪﻩ و ﺑﻮﺩﻩ ﺑﺎﺯﻡ اﺗﻔﺎﻕ ﻣﻴﻔﺘﻪ ﻣﮕﺮ ﺩﻳﻨﻲ ﻛﻪ ﺗﻮ اﺳﻤﻮﻧﻪ و ﺭﻭﺯا ﻣﻴﺘﺎﺑﻪ و ﮔﺮﻣﺎ ﺧﻮﺭﺷﻴﺪ ﻧﺒﺎﺷﻪ و اﻭﻧﻲ ﻛﻪ ﺻﺒﺎ ﺗﻮ ﺁﺳﻤﻮﻥ ﻣﻴﺘﺎﺑﻪ ﻣﺎﻩ ﻧﺒﺎﺷﻪ و اﻭﻧﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﻣﻴﺪﺭﺧﺸﻦ ﺩﺭ ﻛﻨﺎﺭﺵ ﺳﺘﺎﺭﻩ
  • شادی ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    خداوند متعال می داند که چه اتفاقی چه موقع رخ دهد وعقل محدود انسان نمیتواند وقوع اتفاقی را از پیش تعیین کندپس باید امید به خدا داشت.
  • ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    من نظر خاصی ندارم یامیشه یانمیشه وناسا تاریکی رو تایید کرده اما آخردنیا .....فقط خدا میدونه/پس عقل حکم میکنه یه احتماله شاید باشه پس مواظب باشید
  • morteza ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    برات متاسفم
  • ناشناس ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    0 0
    دوستان نگران نباشید این یک همترازی زمین وخورشید است واین هم ترازی سه روزاست وفقط تاریکی است نه چیزدیگری علم مااثبات کرده که11هزارسال قبل این اتفاق افتاده. ناسا
  • mojtaba ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    0 0
    ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﻋﺰﻳﺰ ﻧﻮﺭ ﺧﻮﺭﺷﻴﺪ به ﺯﻣﻴﻦ ﻧﺮﺳﻪ ﺧﺎﻣﻮﺷﻲ ﺳﻪ ﺭﻭﺯ و ﺳﻪ ﺳﺎﻋﺖ ﻳﻌﻨﻲ ﻋﺼﺮ ﻳﺨﺒﻨﺪاﻥ ﻧﻪ ﻣﺮﮒ ﻧﻪ ﭘﺎﻳﺎﻥ ﺩﻧﻴﺎ
  • نادر ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    دوست من تو قظب شمال 6 ماه روز و 6 ماه شبه.می دونی دمای هوا در 6 ماه شب به چند درجه می رسه؟70 درجه زیر صفر .... پس اگه 3 روز خورشید نباشه یعنی مرگ و نابودی.پس خواهشا شایعه پراکنی نکن.ما شیعه علی هستیم و قران و پیامبر و امام رو قبول کردیم. و نابودی دنیا همین طور الکی هم نخواهد بود.......
  • احمد ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    نه بابا خوبه چند وقت بود یه سوجه خنده نداشتیم دیشبم که با برو بچ دور هم بودیم چقدر خندیدیم
  • دشمن ابله ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    هه هه هه خاک تو سرتون که خودتونو رسوای عالم کردین
  • شیعه ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    همه هم باور کنه شیعه علی باور نمیکنه
  • فتاح ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    زیاد جدی نگیرین أ ی سازمان بیکار مزخرف انتظاری نمیره ک
  • حامد ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    شم ها خیلی احمقین که فکر کردین این حرف ها رو ناسا زده بلکه ناسا رد کرده اما از همه احمق تر آن پیشگو ها که از سال 2000 گفتند پایان دنیاست دیدن نشد گفتند سال2002 بازم دیدن نشد گفتند 2012 و حالا که اتفاقی رخ نداده حالا معلوم نیست زمان بعدی کی است؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس