کد خبر 1357917
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
بهترین فیلم ‌ها در مورد پایان جهان

تنها ۹ سال طول کشید تا داستان فیلم «شیوع» به یک واقعیت در جهان ما تبدیل شود و یک همه‌گیری واقعی سراسر جهان را فرابگیرد. اساسا فیلم «شیوع» را می‌توان یک داستان خاستگاه برای ویروس کوید ۱۹ دانست.

به گزارش مشرق، فیلم‌های زیادی هستند که به مسئله پایان جهان می‌پردازند و در این مطلب، قصد معرفی ۱۰ فیلم برتر با این موضوع را داریم.

در طی سال‌ها، فیلم‌ها نحوه به پایان رسیدن جهان را به روش‌های مختلف به تصویر کشیده‌اند. در این آثار سینمایی، دلایل مختلفی برای به نابود شدن جهان مشخص شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به شهاب سنگ‌های غول‌پیکر اشاره کرد. برخی از این فیلم‌های سینمایی، نشان دادند که ممکن است راهی برای نجات جهان در این موقعیت‌های دشوار وجود داشته باشد اما برخی دیگر، رویکرد متفاوت نسبت به این مسئله در پیش گرفته و هرج و مرج این موقعیت‌ها را نشان داده‌اند. در ادامه همراه با ما باشید تا به شما، ۱۰ فیلم برتر در مورد پایان جهان را معرفی کنیم.

انیمیشن وال‌ای (Wall-E)

انیمیشن وال‌ای (Wall-E)

بسیاری از افراد، انیمیشن «وال‌ای» را به یاد دارند و بیشتر موضوع عاشق شدن دو ربات در ذهن آن‌ها باقی مانده است اما این انیمیشن، تصویر بزرگ‌تری را نشان می‌دهد که در آن، مسیر نابودی جهان به تصویر کشیده شده است. در این انیمیشن، وال‌ای به عنوان آخرین ربات روی سیاره زمین نشان داده می‌شود؛ در این زمان، سیاره زمین به یک زباله‌دانی بزرگ تبدیل شده است و در همین حین، یک ربات دیگر به نام ایو به سیاره زمین فرستاده می‌شود تا در مورد قابل سکونت بودن این سیاره تحقیق کند. همین، وال‌ای را وارد یک ماجراجویی جالب‌توجه می‌کند.

انیمیشن «وال‌ای» این پیام را به بیننده منتقل می‌کند که انسان‌ها باید بیشتر مراقبت سیاره‌ای باشند که در آن زندگی می‌کنند و به بیننده نشان می‌دهد که در صورتی که این اتفاق رخ ندهد، سیاره زمین به نابودی کشیده خواهد شد. کمپانی دیزنی، همیشه در ارائه پیام‌های احساسی و قدرتمند به بیننده بسیار خوب عمل‌کرده است و این انیمیشن سینمایی نیز در کنار لحظات ناراحت‌کننده خود، لحظاتی لذت‌بخش و خنده‌دار دارد.

فیلم پیشگویی (Knowing)

فیلم پیشگویی (Knowing)

در فیلم «پیشگویی»، کالیب کیوستلر، یک تکه کاغذ با اعدادی روی آن پیدا می‌کند. این کاغذ در درون یک کپسول زمان از ۵۰ سال پیش است. این کاغذ و کپسول زمان برای آن است که نشان دهد که در آن زمان، دانشجویان در مورد اتفاقات آینده چه فکر می‌کرده‌اند. با این حال، پدر کالیب که یک پروفسور فیزیک نجومی از دانشگاه ام‌آی‌تی است، متوجه می‌شود که این اعداد روی کاغذ، تاریخ، تعداد کشته‌ها و مشخصات رویدادهای فجیعی هستند که در طی پنجاه سال گذشته رخ داده‌اند.

فیلم «پیشگویی»، رویکرد متفاوت نسبت به فیلم‌های آخرالزمانی دارد و در این فیلم، جان کیوستلر با بازی نیکولاس کیج (Nicolas Cage) بر این باور است که خانواده او به این موضوع مرتبط است و همین باعث می‌شود تا متوجه شود که زمین در خطر قرار دارد و یک شراره خورشیدی قرار است زمین و تمام بشریت را نابود کند.

فیلم بالا را نگاه نکن (Don’t Look Up)

فیلم بالا را نگاه نکن (Don't Look Up)

فیلم «بالا را نگاه نکن»، واکنش‌های واقعی جامعه را به تصویر می‌کشد که در موقعیت‌های فاجعه‌آمیز، چشم خود را به روی واقعیت می‌بندند. این فیلم، به این موضوع می‌پردازد و رویکردی طنزآمیز نسبت به آن دارد. لئوناردو دی کاپریو (Leonardo DiCaprio) در این فیلم، نقش یک پروفسور اخترشناس را بازی می‌کند که به همراه دانشجوی دکترای خود با بازی جنیفر لارنس (Jennifer Lawrence) متوجه می‌شوند که یک سیارک در حال نزدیک شدن به سیاره زمین است و این دو، با یکدیگر همکاری می‌کنند تا به بقیه هشدار بدهند.

فیلم «بالا را نگاه نکن» از همه کس، از رسانه‌های خبری تا خود مردم، انتقاد می‌کند و نشان می‌دهد که هیچ کس دوست ندارد تا برای پیدا کردن یک راه‌حل برای این مشکل بزرگ، با یکدیگر همکاری کنند. این فیلم برجسته و پر از بازیگران بااستعداد نشان می‌دهد که گاهی اوقات، بی‌تفاوت بودن نسبت به یک موضوع ممکن است باعث شود تا اتفاقات بسیار فاجعه‌آمیزی رخ بدهند. این اثر به بیننده‌ها هشدار می‌دهد و گوشزد می‌کند که دانشمندان سخت تلاش می‌کنند تا قبل از نابود شدن سیاره زمین به بقیه هشدار بدهند.

فیلم جستجوی دوستی برای آخرالزمان (Seeking A Friend For The End Of The World)

فیلم جستجوی دوستی برای آخرالزمان (Seeking A Friend For The End Of The World)

یک شمارش معکوس برای برخورد یک سیارک غول‌پیکر به سیاره زمین شکل گرفته است و همین، باعث می‌شود تا زندگی یک فروشنده بیمه پر از هرج و مرج شود. فیلم «در جستجوی دوستی برای آخرالزمان»، با بازی استیو کارل (Steve Carell) است و نشان می‌دهد که او، همسر خود را رها می‌کند و زندگی‌اش بی معنی شده است تا اینکه همسایه او به نام پنی از راه می‌رسد و نامه‌ای به او می‌دهد.

فیلم «در جستجوی دوستی برای آخرالزمان»، یک حس کمدی و عاشقانه لذت‌بخش دارد و در این فیلم، دو دوست تصمیم می‌گیرند تا یک سفر را شروع کنند تا بتوانند عشق گمشده این فرد را پیدا کنند. آن‌ها با کسانی آشنا می‌شوند که سعی دارند تا قبل از پایان دنیا، کارهایی که دوست‌ داشته‌اند را انجام بدهند. نقش‌آفرینی استیو کارل و کیرا نایتلی (Keira Knightly) در این فیلم بسیار جالب‌توجه است؛ این فیلم نشان می‌دهد که سپری کردن آخرین روزها با کسی در کنارت، چندان بد هم نیست.

فیلم این آخرشه (This Is The End)

فیلم این آخرشه (This Is The End)

فیلم «این آخرشه»، یک فیلم کمدی و آخرالزمانی است که اولین تجربه کارگردانی ست روگن (Seth Rogan) و ایوان گولدبرگ (Evan Goldberg) به شمار می‌رود. در این فیلم، این دو، برخی از صمیمی‌ترین دوستان بازیگر خود را برای حضور در این فیلم گردهم آورده‌اند.

در فیلم «این آخرشه»، جیمز فرانکو (James Franco) جشنی برای خانه جدید خود برگزار کرده است که به هرج و مرج ختم می‌شود. در این زمان، انسان‌های خوب و درستکار به آسمان برده می‌شوند اما گناهکاران باقی می‌مانند. نقش‌آفرینی این بازیگران برجسته در کنار یکدیگر واقعا عالی است و داستان آن سرشار از خنده است. فیلم «این آخرشه» نسبت به دیگر فیلم‌های آخرالزمانی،‌ رویکردی طنزآمیز و جالب‌توجه دارد.

فیلم شیوع (Contagion)

فیلم شیوع (Contagion)

تنها ۹ سال طول کشید تا داستان فیلم «شیوع» به یک واقعیت در جهان ما تبدیل شود و یک همه‌گیری واقعی سراسر جهان را فرابگیرد. اساسا فیلم «شیوع» را می‌توان یک داستان خاستگاه برای ویروس کوید ۱۹ دانست. در فیلم «شیوع»، یک بیماری ناشناخته شروع به پخش شدن در سراسر جهان می‌کند و همین امر، دانشمندان را به تکاپو وا می‌دارد تا جلوی گسترش این بیماری را بگیرند.

نکات زیادی از این فیلم علمی-تخیلی وجود دارند که در جهان واقعی رخ داده‌اند و همین می‌تواند برای بسیاری از افراد، یک هشدار جدی باشد. در این فیلم نشان داده می‌شود که مردم نسبت به هشدارها بی‌توجه هستند و همین باعث می‌شود تا میزان مرگ و میر زیادتر شود. بازیگران برجسته و بزرگی در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند و صحنه‌های آن،‌ بیننده را به خود جلب می‌کنند. فیلم «شیوع» یک روایت از وضعیت فعلی جهان در مقابله با کرونا است.

فیلم جاده (The Road)

فیلم جاده (The Road)

درون مایه کلی فیلم «جاده»، عمدتا ناامیدی و مایوس شدن است. در این فیلم، رنگی به چشم نمی‌خورد و کاراکترها نیز نامی ندارند. در عوض، بینندگان شاهد یک مرد و یک پسر هستند که در یک زمین بایر و نابودشده در حال حرکت به سمت جنوب هستند. یک فاجعه نامشخص باعث شده تا تمام منابع نابود شوند و آن‌ها به شدت به دنبال منابع هستند.

این فیلم بر اساس رمانی به همین نام نوشته کورمک مک‌کارتی (Cormac McCarthy) است. فیلم «جاده»، از جمله آثاری است که پس از تماشای آن، حس اندوهگین و سختی در بینندگان ایجاد خواهد شد چراکه هیچ گونه نکته مثبت و جذابی در مورد به پایان رسیدن تمدن وجود ندارد. این فیلم، در به تصویر کشیدن مسائل کاملا صریح و واضح عمل کرده است و تماشای آن به هنگام ناامیدی اصلا پیشنهاد نمی‌شود.

فیلم میان ستاره‌ای (Interstellar)

فیلم میان ستاره‌ای (Interstellar)

فیلم «میان ستاره‌ای»، یکی از فیلم‌های برجسته و عالی به شمار می‌رود. این فیلم، داستان یک دانشمند برجسته به نام کوپر با بازی متیو مک‌کانهی (Matthew McConaughey) را به تصویر می‌کشد. این فیلم، جهانی را به تصویر می‌کشد که گرد و غبارهای طوفانی آن باعث شده تا بسیاری از منابع غذایی از جمله مزارع ذرت از بین بروند. حال، دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که زمان زیادی برای بقاء بشر باقی نمانده است و از همین رو، به دنبال آن هستند تا یک سرزمین قابل سکونت برای بشریت پیدا کنند.

این شاهکار برجسته و تماشایی را کریستوفر نولان (Christopher Nolan) خلق کرده است که یک تصویرگری خیره‌کننده و در عین حال وحشتنناک از آینده ممکن برای بشریت دارد. نقش‌آفرینی احساسی متیو مک‌کانهی در کنار ان هتوی (Anne Hathaway)، جذابیت این فیلم را دو چندان کرده است. فیلم سرشار از مسائل علمی واقعی است و همین باعث شده تا داستان آن بسیار حقیقی به نظر برسد.

فیلم گرینلند (Greenland)

فیلم گرینلند (Greenland)

از دفتر ریاست جمهوری به شخصی به نام جان الن گریتی با بازی جرارد باتلر (Gerard Butler) یک هشدار داده می‌شود که او به همراه خانواده‌اش انتخاب شده‌اند تا در پناهگاهی اورژانسی قرار بگیرند. این فیلم فاجعه‌ای و اکشن، یک اثر فوق‌العاده تنش‌زا و پر از احساسات و صحنه‌های وحشتناکی است. در این فیلم، یک سیارک به نام کلارک به سیاره زمین نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود و نشان داده می‌شود که این سیارک باعث نابودی بخش زیادی از جهان شده است.

فیلم «گرینلند» نشان می‌دهد که انسان‌ها در این موقعیت‌های دشوار و سخت چگونه رفتار خواهند کرد و برای نجات زندگی خود، دست به چه اعمال فجیعی می‌زنند. در این فیلم، شخصیت اصلی در مسیر خود برای زنده ماندن با بدترین و گاهی اوقات بهترین جنبه‌های بشریت روبه‌رو می‌شود.

فیلم مد مکس: جاده خشم (Mad Max: Fury Road)

فیلم مد مکس: جاده خشم (Mad Max: Fury Road)

فیلم «مد مکس: جاده خشم» یکی از بهترین فیلم‌های آخرالزمانی به شمار می‌رود. در این فیلم، شخصیت‌های زن قدرتمندی به تصویر کشیده شده‌اند. یکی از این شخصیت‌ها نیز شخصیت فیوریوسا با بازی شارلیز ترون (Charlize Theron) است. او در کنار دیگر شخصیت‌ها بسیار برجسته است و توانسته تا یکی از نقاط قوت فیلم باشد.

فیلم «مد مکس: جاده خشم»، اثری پر از صحنه‌های اکشن بدون توقف است؛ این فیلم، بینندگان را به درون سرزمینی بایر می‌برد و ماجراجویی پر از هیجانی را به نمایش در می‌آورد. این فیلم نشان می‌دهد که انسان‌ها برای بقاء، گاهی اوقات علیه یکدیگر می‌شوند؛ حس واقع‌گرایی این فیلم سبب شده تا این موضوع برای بیننده بسیار باورپذیرتر باشد.

در این مطلب، به معرفی ۱۰ فیلم برتر در مورد پایان جهان پرداختیم. هر کدام از این آثار، جنبه‌های مثبت و منفی بشریت در مواجه با این شرایط دشوار را به نحوی متفاوت نشان داده‌اند. نظر شما در مورد این فیلم‌ها چیست؟

منبع: گیمفا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    2 0
    خدا کنه فیلم مورچه و ... عملا اتفاق نیفته.یا یه فیلمی دیدم یه طوفانی می یومد فوق الاده سرد بود به هرجا می رسید تو لحظه یخ میزد همه شهر و مردم یخ زدن.یا فیلم دشمن ملت که یکی شبیه ادم ساخته بودن نه می مرد نه زخم میشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس