کد خبر 17788
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۸۹ - ۲۱:۱۳

"آخرين پست در کشيک هشتم" به ابعاد شخصيتي و مديريتي سرلشکر شهيد نورعلي شوشتري در دوران دفاع‌مقدس و پس از آن، از زبان خانواده، دوستان، همرزمان و همکاران او مي‌پردازد.

به گزارش مشرق، کتاب زندگي‌نامه و خاطراتي از سرلشکر شهيد نورعلي شوشتري با عنوان "آخرين پست در کشيک هشتم" نوشته علي‌رضا قرباني به زودي منتشر خواهد شد.

در همين ارتباط، علي‌رضا قرباني به ايبنا گفته است: اين اثر به ابعاد شخصيتي و مديريتي سردار سرلشکر شهيد نورعلي شوشتري در دوران دفاع‌مقدس و پس از آن، از زبان خانواده، دوستان، همرزمان و همکاران پرداخته تا تجربيات اين فرمانده جنگ به نسل‌هاي آينده منتقل شوند.

وي درباره نام اين اثر گفت: خدام حرم امام رضا(ع)، هشت کشيک (نوبت کاري) دارند که سردار شوشتري در کشيک‌ هشتم به عنوان خدمتگذار فعال بوده و به همين دليل نام کتاب، "آخرين پست در کشيک هشتم" انتخاب شده است.

همچنين محورهايي همچون "قامت يک سردار"،‌ "يار خراساني"،‌ "قافله‌سالار شهيدان خراساني"، "خارج از جنگ"، "کمين‌گاه"، "رستمي ديگر" و "فراتر از يک فرمانده" عناوين فصول مختلف اين کتاب را به خود اختصاص داده‌اند.

کتاب "آخرين پست در کشيک هشتم" در 224 صفحه و با 25 تصوير از شهيد شوشتري، در آينده‌اي نزديک از سوي نشر ستاره‌ها وابسته به سازمان حفظ آثار و ارزش‌هاي دفاع‌مقدس سپاه و بسيج استان خراسان رضوي چاپ و منتشر مي‌شود.

فرماندهي لشکر 5 قرارگاه نجف و قرارگاه حمزه و جانشيني فرمانده نيروي زميني سپاه، بخشي از مسووليت‌هاي سردار شهيد نورعلي شوشتري‌ محسوب مي‌شوند.

وي از اول فروردين 88 فرماندهي قرارگاه قدس زاهدان را نيز عهده‌دار و باعث ايجاد اتحاد شيعه و سني در استان سيستان و بلوچستان شد تا اينکه سرانجام روز 26مهر همان سال در اقدامي تروريستي به شهادت رسيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس