کد خبر 1708410
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۸
تصادف

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ۶۱ درصد از تصادفات فوتی تهران در بزرگراه‌ها رخ می‌دهد.

به گزارش مشرق، سرهنگ احسان مومنی در توضیح بیشتر گفت: ۶۱ درصد از جان‌ باختگان حوادث رانندگی در تهران در سال ۱۴۰۳، مربوط به تصادفات در معابر بزرگراهی است و همچنین ۳۰ درصد از مجروحان تصادفات جرحی نیز در این معابر رخ داده‌ است.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که بزرگراه آزادگان با سهم ۱۱ درصدی از فوتی‌ها، پرحادثه‌ترین محور بزرگراهی تهران است. این بزرگراه که از شمال‌غرب تا جنوب شرقی تهران امتداد دارد، یکی از ورودی‌های اصلی شهر به‌ شمار می‌رود و تردد سنگینی در آن جریان دارد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: دومین بزرگراه پرحادثه، بزرگراه امام علی (ع) با ۶ درصد از فوتی‌هاست. به‌ دلیل شیب تند و وقوع تصادفات واژگونی، به‌ ویژه در ساعات شب، این بزرگراه آمار بالایی از حوادث را به خود اختصاص داده است و بزرگراه همت نیز با ۴ درصد از تصادفات فوتی، سومین محور پرخطر تهران محسوب می‌شود.

مومنی در تشریح علل اصلی این حوادث در سال ۱۴۰۳ گفت: ۴۶ درصد از تصادفات فوتی به علت عدم توجه به جلو، ناشی از خستگی راننده، استفاده از تلفن همراه حین رانندگی و عبور عابرین پیاده از بزرگراه‌ها رخ داده است.

وی افزود: ۳۸ درصد دیگر از این تصادفات، به عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه به دلیل سرعت بالا مربوط می‌شود که در بیش از ۹۰ درصد موارد منجر به واژگونی خودرو، برخورد با گاردریل یا نیوجرسی و در نهایت فوت راننده یا سرنشین شده است.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: با توجه به آمار نگران‌کننده تصادفات فوتی در بزرگراه‌های تهران، پلیس راهور از رانندگان می‌خواهد با رعایت سرعت مجاز، پرهیز از استفاده از تلفن همراه حین رانندگی و توجه کامل به مسیر، از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنند. همچنین از عابران پیاده درخواست می‌شود به هیچ عنوان از عرض بزرگراه‌ها عبور نکنند و فقط از پل‌های عابر پیاده استفاده کنند. جان شما، مهم‌ترین سرمایه زندگی‌تان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۰۱
    0 0
    دلیل تصادفات اتوبان امام علی را من دقیقا می دانم چیست : اولش که این بزرگراه تازه افتتاح شده بود بسیار خلوت بود چون هنوز اکثر مردم اصلا نمی دانستند این بزرگراه ورودی اش باز شده و قابل رفت و آمد است . آن زمان یادمه هیچی نداشت نه چراغ چشمک زنی نه دوربینی نه تابلویی نه هیچی حتی اولش یادمه خط کشی هم نداشت . بعد کسانی که از صدر می پیچیدند توی امام علی ، یک اتوبان خلوت و سوت و کور می دیدند که ویژژژژ میره تا پایین های شهر و دو سه تا ماشین هم بیشتر توش نیست و چه حالی می داد ! یعنی راننده ها سرازیری را تخت گاز می رفتند سرعت های وحشتناک نجومی و حالی می داد ! بعد کم کم که مردم فهمیدند که چنین اتوبانی افتتاح شده و هی روز به روز شلوغ تر شد ، چون از اولش اینطور بدعت گذاشته شده بود که این اتوبان خرکی و بی کله است ، هنوز همان موج وحشی بازی توش هست چون مردم به شدت به همدیگه نگاه می کنند . اگر یک راننده بی کله بیفتد توی اتوبانی که همه آرام می روند ، او هم بلافاصله سرعتش را کم می کند . اگر یک راننده با احتیاط بیفتد توی اتوبانی که همه بالای ۱۲۰ می روند ، او هم یه دفعه گاز میده و سرعت میره . همه بر اساس موجِ عمومیِ راننده های دیگه جلو میرن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس