کد خبر 170538
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۰

ترانه «خط مقدم» درباره شهید حسن طهرانی‌مقدم - پدر موشکی ایران - به خوانندگی جاوید عسکری آماده شد.

به گزارش مشرق، «علیرضا شهاب» خواننده و آهنگساز کشورمان در گفت‌وگو با فارس، در خصوص ساخت قطعه ترانه «خط مقدم» درباره شهید حسن طهرانی‌مقدم، گفت: این قطعه ترانه به همت دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به خوانندگی «جاوید عسکری» و شعر «‌پیمان طالبی » ساخته شده است که ملودی آن را خودم بر‌عهده داشتم.

وی افزود: پیانو، ساز محوری قطعه ترانه «خط مقدم» است و از سازهای کلاسیک که به فضا و فرم می‌توانست کمک کند، استفاده کرده‌ایم. این اثر به تنظیم محمد بیک‌وردی و همکاری رضا منبری در مدت یک هفته آماده شده است.

شهاب در ادامه تصریح کرد: شاعر این ترانه متولد سال 70 است که به جرأت می‌توان گفت با وجود اینکه جنگ را ندیده و حس نکرده، شعرش از پختگی و استاندارد لازم و قوی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم در این زمینه همانند سایر منابع و کتاب‌ها از طریق موسیقی آثاری تولید کنیم، نسل جوان کشورمان بیشتر با رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدایی همانند حسن طهرانی‌مقدم و دیگر شهدا به خوبی آشنا می‌شوند.

قطعه ترانه «خط مقدم» در زیر قابل شنیدن است:



«علیرضا شهاب» خواننده و آهنگساز کشورمان 5 آلبوم موسیقی در کارنامه هنری خود دارد که شامل حسرت پرواز، لیلی جان، راز شیدایی، مثل آبی عشق و باور کن است. شهاب قصد دارد آلبوم جدیدش را با عنوان «آزاد» به زودی منتشر کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    0 0
    این جمله " جات تو بهشت زهرا خالی بود " خیلی رو اعصابه!!!!
  • ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    0 0
    قشنگ بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس