کد خبر 166533
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۵

ژنرال کوخاوی و تیم همراه وی در تهیه این ارزیابی به این نتیجه رسیده‌اند که اسرائیل در حال حاضر در منطقه ای کاملا ناامن زندگی می کند و در میان دولت های اسلامی قرار دارد و بر اساس این ارزیابی متغیرات خاورماینه ای رژیم را به سوی جنگی گسترده سوق می دهد.

به گزارش گروه بين‌الملل مشرق، مرکز مطالعاتی "دارالجلیل" در مقاله‌ای تحلیلی در مورد جنگ‌طلبی رژیم صهیونیستی، تأکید کرد که سالیانه یک ارزیابی از سوی دفتر رئیس بخش اطلاعات در ارتش اسرائیل به ریاست "عفیف کوخاوی" انجام می‌شود و به رئیس ستاد ارتش اسرائیل و سایر فرماندهان نظامی و سیاسی مختلف در سرزمین‌های اشغالی ارائه می‌شود. این ارزیابی در پی تلاش‌های پیگیر و طولانی‌مدتی به دست می‌آید که بخش پژوهش‌های ارتش اسرائیل نیز در آن نقش دارد و از تمامی فناوري‌های روز برای رسیدن به نتایج دقیق‌تر استفاده می‌شود. این ارزیابی‌ها سعی دارد تا تهدیدات و فرصت‌های به وجود آمده در عرصه منطقه را شناسایی کرده و متغیرات منطقه‌ای و اوضاع داخلی را با هدف تصمیم‌گیری صحیح و مناسب برای راه‌اندازی و فعال‌کردن ارتش و محافظت از زیرساخت‌ها و توانمندی‌های نظامی ارتش ارزیابی کند.

ژنرال کوخاوی و تیم همراه وی در تهیه این ارزیابی به این نتیجه رسیده‌اند که اسرائیل در حال حاضر در منطقه‌ای کاملاً ناامن زندگی می‌کند و در میان دولت‌های اسلامی قرار دارد، بر اساس این ارزیابی متغیرات خاورماینه ای رژیم را به سوی جنگی گسترده سوق می‌دهد. گزارش این نهاد صهیونیست به جای آنکه صهیونیست‌ها را مسؤول بی‌ثباتی در منطقه و فرار از صلح و سازش در آن بداند، مدعی است که بی‌ثباتی منطقه در نتیجه روی کار آمدن اسلامگراها در بسیاری از کشورهای اطراف اسرائیل ایجاد شده است، این گزارش البته این مطلب را نادیده می‌گیرد که صلح ازدست‌رفته باعث ایجاد مجموعه‌ای از بحران‌ها شده است که به ایجاد جنگ منجر می‌شود، به همین علت کوخاوی بی‌ثباتی در منطقه را به برعهده نظام‌های اسلامی می‌داند و به این ترتیب سعی دارد تا سیاست‌های اشغالگرایانه و توسعه‌طلبانه رژیم صهیونیستی را توجیه کند.

او ضمن نادیده‌گرفتن حقوق ملت فلسطین و تأکید بر شهرک‌سازی و گسترش آن بر خلاف امنیت و ثبات در منطقه خواستار احداث دیوارهای مختلف در مرزهای مصر و نوار غزه و داخل فلسطین و همچنین اردن و لبنان شده است.

این گزارش با اشاره به اینکه اسرائیل با خودکامگی و سیاست‌های غلط خود فرصت‌های خروج از بحران و جنگ‌ها در منطقه را از دست داده است، تصريح کرد که رویکرد کلی در سرزمین‌های اشغالی صف‌بندی با افراطیون عرب است که از سوی افراط گرایان یهودی و شهرک‌نشینان و خاخام‌های صهیونیست صورت می‌گیرد.

کوخاوی همچنین پیش‌بینی کرده که اسرائیل در سال آینده نیز در محیط بی‌ثباتی به سر برد و این اوضاع به صورت غافلگیرکننده‌ای به آغاز جنگ در منطقه منجر خواهد شد، او البته سعی کرده اسرائیل را در این زمینه آغازگر جنگ معرفی نکند و در این راستا تهدیدهای بنیامین نتانیاهو و ایهود باراک علیه اعراب و ایران در ایجاد جنگ لبنان و سوریه و حزب‌الله و نوار غزه را نادیده گرفته است.

این گزارش با اشاره به جنجال کنونی بین آمریکا و رژیم صهیونیستی در مورد حمله به ایران می‌نویسد که طبل‌های جنگ به صدا در آمده است، چرا که اسرائیل بدون جنگ نمی‌تواند زندگی کند، جنگ بخشی از استراتژی اسرائیل برای ایجاد وحدت در میان مردم خود است و این در حالی است که در داخل سرزمین‌های اشغالی نیز تظاهرات بزرگی علیه سیاست‌های جنگ‌طلبانه کابینه رژیم صهیونیستی انجام می‌شود. از سوی دیگر در پی جنجال‌ها و مظلوم‌نمایی‌های اسرائیل آمریکا از شش پایگاه نظامی محرمانه خود در  خاک سرزمین های اشغالی که مملو از موشک‌ها و بمب‌های هوشمند و انواع مهمات و خودرو هستند، پرده برداشته و از وجود یک بیمارستان مخفیانه  500 تختخوابی در نزدیکی تل‌آویو خبر می‌دهد.

اين پایگاه‌ها در  هرتصلیا و در فرودگاه بن‌گوریون و دو پایگاه هوایی در النقب و همچنین در فرودگاه‌های عوفدا و نبطیم هستند، مراکز محرمانه‌ای نیز در مرزهای کرانه باختری قرار دارند و پایگاه العاد نیز در نزدیکی قدس است، این پایگاه‌ها در زیر زمین قرار دارند و با شماره‌های مختلف نظیر 51، 53، 54،55 و 56 شماره‌گذاری شده‌اند.

اسرائیل با وجود تمام اینها از تغییرات ریشه‌ای موجود در مصر نگران است، اما با این حال خود را به این صورت تسلی می‌دهد که محمد مرسی اعلام کرده که به معاهده صلح با اسرائیل پایبند خواهد ماند، اما مقامات اسرائیلی با نگرانی سخنان وی را قبول می‌کنند، آنها معتقدند که ایدئولوژی اخوان‌المسلمون با آنها متفاوت است و اخوانی‌ها به دنبال ایجاد امپراطوری اسلامی در مصر و اردن و فلسطین هستند.

اسرائیل در مورد صحرای سینا نیز نگرانی دارد و مدعی است که در آنجا تروریست‌هایی حضور دارند که ایران آنها را تأمین مالی می‌کند، اسرائیل همچنین از اقدام ارتش مصر در پاکسازی سینا نیز نگران است، اما این مسایل در ارزیابی کوخاوی مورد اشاره قرار نگرفته است.

در همین راستا روزنامه یدیعوت آحارونوت اخیرا در گزارشی مفصل نوشت که ده‌ها افسراحتیاط از ارتش اسرائیل نامه‌ای را به کمیسون روابط خارجی و امنیتی کنیست رژیم صهیونیستی نوشته‌اند مبنی بر اینکه ارتش آماده ورود به جنگ آینده نیست.

بر اساس این نامه، کمبود شدید نیروهای نظامی در این زمینه مانع ورود در جنگی جدید می‌شود اما با این حال عطش اسرائیل برای آغاز جنگ همچنان ادامه دارد.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • آرش ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    0 0
    ما آماده شهادتیم . شهادت میانبر رسیدن به خداست
  • عباس ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
    0 0
    خب اگه کسی می ترسه نره جنگ. منفی دادن نداره
  • ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
    0 0
    و لتجدن أشد الناس عداوة للذین آمنوا الیهود و الذین اشرکوا و خواهی یافت بیشترین دشمنان مؤمنان یهود و کسانی که شرک ورزیدند هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس