
وي افزود: دولت سياستهايي را اعم از کاهش جمعيت، خروج کارکنان و سازمانهاي دولتي از پايتخت و همچنين افزايش حمل و نقل عمومي و مترو را براي کاهش آلودگي هوا تراکم ترافيک برنامه ريزي کرده است ولي سرعت اجراي اين سياستها نسبت به سرعت افزايش تراکم و جمعيت و ترافيک تهران بسيار کند است.
قائم مقام سازمان مديريت بحران کشور اظهار داشت: هر چند که استاندار نبودن خودروها و وجود آلاينده هاي غيرمجاز در تهران علت اصلي آلودگي هواي تهران است ولي تنها راه عبور از آلودگي هواي تهران کاهش جمعيت پايتخت است.