کد خبر 166369
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۲

یک متخصص گوش و حلق و بینی گفت: وز‌وز گوش به صدایی مبهم در گوش گفته می‌شود که آزاردهنده است. این صدا می‌تواند با فرکانس پایین و شبیه به همهمه باشد و یا می‌تواند به صورت تیز و با فرکانس بالا ایجاد شود.

به گزارش مشرق، دکتر نادر صاکی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این عارضه دلایل مختلفی دارد و با معاینه بیمار دلیل اصلی آن مشخص می‌شود زیرا نشانه‌ای است که در بیماری‌های مختلف بروز می‌کند.

وی افزود: گاهی این عارضه نماد بیماری‌های گوش داخلی، پاره شدن پرده گوش و یا جرم درون گوش است و در برخی موارد نیز ناشی از بیماری‌های روانی مانند اضطراب و افسردگی است. این بیماری‌ها روی عصب شنوایی تاثیر گذاشته و چنین عارضه‌ای را ایجاد می‌کنند.

این متخصص گوش و حلق و بینی گفت: افزایش سن نیز موجب پیرگوشی شده و در پی آن وزوز گوش نیز ایجاد می‌شود. بیماری‌هایی چون کم‌خونی، چربی بالا و فشار خون بالا نیز ممکن است این عارضه را ایجاد کنند.

وی ادامه داد: بیماران پس از شناسایی بیماری تحت درمان دارویی قرار می‌گیرند و در صورتی که درمان دارویی پاسخ ندهند از وسیله‌ای حفاظت‌ کننده صوت استفاده می‌شود که در اصطلاح صدا خفه‌کن گفته می‌شود و صدای داخل گوش را آرام می‌کند. البته اگر عامل بیماری رفع شود نیازی به درمان نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عبدالمحمد امیری دولت اباد IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
    1 0
    عالی
  • ندا IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
    0 0
    چیکارکنم ازصدا گوش چپ خلاص شم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس