کد خبر 166259
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۱

جغد کوبایی توانایی رواز نداشت اما به مانند باقی جغدها توانایی ها مانند شکار در تاریکی و شب را داشت. این پرنده نزدیک به یک متر ارتفاع داشت و وزن آن تقریبا به اندازه یک انسان بوده است.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، تا به حال بر روی زمین حیوانات بسیاری زیادی زندگی کرده اند اما برخی از آن ها بنا به مسائل خاصی از بین رفته اند و در حال حاضر نمی توان آن ها را دید.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، امروزه برخی از گونه های حیوانی به طور جدی زیر نظر قرار دارند تا از اتقراضشان جلوگیری شود اما در گذشته این مراقبت ها وجود نداشت و برخی از حیوانات بسیار ساده از بین رفتند و دیگر نشانی از آن ها نیست.

1.زرافه اسب

این حیوان همانطور که از اسمش نیز مشخص است ترکیبی از زرافه و اسب است. این حیوان دارای کله ای بسیار سنگین بوده است و قد بلندترین آن ها نیز به دو متر می رسید. این موجود دارای شاخ هایی مانند زرافه بوده است و از آن برای دفاع شخصی استفاده می کردند.



این زرافه ها تقریبا 5 هزار سال پیش و بر اثر تغییرات اب و هوایی منقرض شدند.

2.کویین کانا

این دست از موجودات از خانواده کروکدیل ها هستند و بیشتر در منطقه استرالیا و جنوب آسیا زندگی می کردند. "کوین کانا"ها  یک از ترسناک ترین موجودات زمان خودشان بودند چرا که نه تنها در آب بلکه در خشکی نیز می توانستند به راحتی شکار کنند در حالی که این روزها کروکدیل ها تنها در آب می توانند به راحتی شکار کنند.



این کروکدیل نزدیک به 3 متر طول داشته است و البته زمان دقیق حضور آن ها روی زمین و همچنین منقرض شدن آن ها مشخص نبوده است اما احتمال آن می رود که در ابتدای حضور انسان ها روی زمین و همچنین تغییرات جوی باعث انقراض آن ها شده است.

3.کولیلی

این پرنده یکی از بزرگترین شکارچینان در گذشته بود ولی با این حال اصلا در پرواز استعداد نداشته است.این پرنده به راحتی می توانست برای خودش غذا پیدا کند اما نمی توانست خیلی خوب و در ارتفاع های زیاد پرواز کند و همین دلیل یکی از اصلی ترین علل انقراض آن ها بود چرا که توسط دیگر موجودات به راحتی شکار می شدند.



 این پرنده بیشتر در جنوب آمریکا زندگی می کرد و البته به خاطر شکار بی رویه در سال 1901 از بین رفت.

4.وارح

یکی از حیوانات منقرض شده از جزیره فالک لند وارح نام دارد. این حیوان تا به حال مشخص نشده است که روباه بوده است یا گرگ چرا که ویژگی های هر دوی آن ها را در خود داشته است.این موجود نزدیک به 1.5 متر طول داشته است ولی به خاطر کوتاه بودن پاهایش تنها 60 سانتی متر از زمین فاصله داشت.



این روباه بزرگ با ورود انسان ها به فالکلند به سرعت از بین رفتند چرا که کشاورزان برای محافظت از گوسفندانشان آن ها را شکار می کردند. وارح برای آخرین بار در سال 1876 دیده شد.

5.جغد کوبا

این جغد تنها در کوبا دیده شده است و البته به خاطر اندازه بسیار بزرگش تنها روز زمین زندگی می کرد. این جغد توانایی رواز نداشت اما به مانند باقی جغدها توانایی ها مانند شکار در تاریکی و شب را داشت.



این پرنده نزدیک به یک متر ارتفاع داشت و وزن آن تقریبا به اندازه یک انسان بوده است.  جغد کوبایی نیز به خاطر حضور انسان ها از بین رفت و شکار و از بین رفتن محیط زیست باعث از بین رفتن این پرنده در نزدیک به 800 سال پیش شد.

6.چیتای آمریکایی

چیتای آمریکایی شباهت های خاصی به چیتای آفریقایی داشت و البته نزدیک به 10 کیلوگرم نیز سنگین تر است. این اضافه وزن باعث شده است که خیلی دونده خوبی نباشد.



 مانند بسیاری از دیگر شکارچیان بر اثر تغییرات اب و هوایی و همچنین نبود غذا نزدیک به 10 هزار سال پیش این چیتا منقرض شد.

7.دوو

بودن در یکی از جزیره های متروکه که شکارچی وجود ندارد باعث می شود تا پرندگان نیز بسیار تنبل شوند و نتوانند پرواز کنند. دوو یکی از اسرارآمیزترین پرندگانی است که تا به حال روی زمین زندگی کرده است.



هیچ کس در مورد شکل اصلی آن چیزی نمی داند البته چیزی که عیان است تاریخ از بین رفتنش است که نزدیک به 150 سال پیش تخمین زده می شود.

8.موآ

این پرنده که در جزیره نیوزیلند زندگی می کرده است شباهت عجیبی به شتر مرغ داشت ولی از آن بسیار بزرگتر بود. این پرنده نزدیک به 10 نوع مختلف داشت و بزرگترین آن ها نزدیک به 4 متر ارتفاع داشت و وزن ان نیز نزیک به 275 کیلوگرم بوده است.



بار دیگر با ورود انسان ها به این جزیره موآ به سرعت منقرض شد چرا که شکار بسیار آسان و راحتی برای انسان ها بود. این پرنده نزدیک به 500 سال پیش منقرض شد.

9.گوزن ایرلندی

گوزن بزرگ، در اوراسیا از ایرلند تا شرق دریاچه ی بایکال می زیست. عمر جدید ترین بقایای به دست آمده از این حیوان تا ۷۷۰۰ سال پیش تخمین زده می شود. این حیوان به خاطر اندازه بسیار بزرگش (حدود۲٫۱متر ارتفاع تا شانه) و به ویژه بخاطر داشتن بزرگترین شاخ ها معروف است.



بحث در مورد دلیل انقراض آنها بیشتر بر روی اندازه ی شاخ هایشان متمرکز است. برخی معتقدند شکار بوسیله ی انسان عامل اصلی انقراض گوزن ایرلندی است.

10.گاو دریایی

این حیوان که قبلاً در سواحل آسیاتیک دریای حاشیه ی اقیانوس آرام، از ژاپن تا کالیفرنیا پیدا شده بود، درسال ۱۷۴۱ توسط طبیعت شناس جورج استلر کشف شد. گاو دریای تا حدود ۸ متر رشد می کرد و حدوداً ۳ تن وزن داشت.با توجه به سرعتی که آخرین گروه آنها از بین رفت، احتمالاً ورود انسان ها به منطقه دلیل انقراضاین حیوان بوده است.



هنوز هم گزارش های پراکنده ای ازدیده شدن یک حیوان گاو شکل دریایی در دریاهای حاشیه اقیانوس آرام و گرینلند وجود دارد بنابراین احتمال دارد که هنوز گروه کوچکی از این حیوان وجود داشته باشند ولی این مسأله هنوز ثابت نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حجت ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    2 0
    از شیر و ببر ایرانی هم نام ببرید. انسان ید طولایی در تخریب و انقارض دارد.
  • بهبود ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
    1 0
    ببر ایرانی کاملا منقرض شده است ؛ اما شیر ایرانی در ایران از بین رفته و در هندوستان یافت می شود ... امید که دوباره دشت های ایران شاهد غرش این جانور باشکوه و زیبا باشد .
  • ارسطو ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    1 0
    آقا دیگه دشتی باقی نمونده.
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    0 0
    در انقراض اکثرشون انسان ها دستی داشتن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس