کد خبر 165616
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۴

پس از نمايش اين فيلم ضدايراني، رسانه هاي ضدايراني از آن استقبال كردند و نقدهايي را درباره آن منتشر كردند كه از جمله آنها پايگاه خبري ميدل ايست آنلاين است.

به گزارش مشرق، کیهان نوشت: باز هم جشنواره فيلم ابوظبي محفل وطن فروشان و عقده گشاياني شد كه از اين ملت زخم خورده اند و بابت اين زخم عميق و كشنده هر از گاهي زوزه كشان، به توهين و تحقير و تمسخر اين مردم و آمال و آلامشان روي مي آورند!

بله؛ البته اين بار نوبت آقاي محمد آفريده و كارگردان دست پرورده اش مسعود بخشي است تا براي جشنواره هاي باسمه اي و زرورقي و سياسي كار شيخ نشين هاي شكم باره «حاشيه» خليج فارس خوش رقصي كنند!

فيلم ضدايراني «يك خانواده محترم» در جريان برگزاري ششمين جشنواره بين المللي فيلم ابوظبي در امارات به نمايش درآمد و جايزه «مرواريد سياه» بخش «افق نو» را نيز دريافت كرد.

كلمات را مي بينيد؟ هر يك معاني خاصي را به ذهن متبادر مي كنند! خاصه «افق نو»اش؛ آن هم افق نويي كه با همت مديران نهادهاي شبه دولتي مثل «سيما فيلم» و از محل بيت المال مسلمين و با مديريت و تهيه كنندگي برادر سابقا ارزشي به نام محمد آفريده و كارگرداني جوان فيلمساز دست پرورده اش مسعود بخشي فراهم آمده! مسعود بخشي را يادتان مي آيد؟ همان كارگردان مستند «تهران انار ندارد» كه جمهوري اسلامي را جاي نظام ستمشاهي قرار داده و با يك چوب رانده بود!

حقيقت آن است كه از كنار هم قراردادن قطعات پازل جشنواره ابوظبي مي توان تصوير روشن تري از آنچه در اين گعده سياسي و ضدايراني به وقوع پيوسته به دست آورد.

جايزه مرواريد سياه در بخش افق نو براي فيلم ضدايراني «يك خانواده محترم»، جايزه بهترين بازيگر براي بازيگر از وطن گريخته فيلم هاي درجه هشت و مبتذل هاليوود به خاطر ارائه نقشي همراه با تصاوير مستهجن جنسي آن هم با رأي داوراني كه نيكي كريمي عضويت تام و تمامي در آن داشته است!

پيوند سياسي كاري و استهجان و فمينيسم ضداسلامي و ضدايراني!
در ادامه اين نوشتار به طور دقيق تر و تفصيلا به اين موضوع خواهيم پرداخت.

اما درباره نحوه ساخت اين فيلم و بودجه آن كه ظاهرا توسط سيمافيلم و از محل بيت المال مسلمين مثل هميشه با سخاوت و سخافت و بي شرمي هر چه تمام تر پرداخت شده ابهامات و سؤالات زيادي مطرح است و مسئولين امر هم كمافي السابق مشغول توجيه كار خود هستند، اما نكته آن است كه يك جشنواره ضدايراني مثل ابوظبي آن هم پس از جشنواره كن پذيراي اين فيلم مي شود و با نمايش و اهداي جايزه به آن، مسير هميشگي اين محافل سياسي كار و ضدايراني را در معرفي و مانور تبليغاتي براي يك فيلم زننده و چندش آور سياسي فراهم مي نمايد.

مهم ترين نكته اي كه درباره اين فيلم و جشنواره ابوظبي هم بايد به آن توجه كرد همين ويژگي تبليغاتي و كاركرد معرفي و عرضه است كه اين جشنواره هاي سياسي كار سال هاست آن را به عنوان يكي از مهم ترين وظايف شان برعهده گرفته اند و انصافا هم به خوبي از پسش برآمده و به عنوان شبكه تبليغاتي و فضاي حمايتي و هدايتي از فيلم ها به ايفاي نقش پرداخته اند.

گرچه آنچه در آن طرف آب ها و در اتاق فكر اين جشنواره ها مي گذرد نه در حيطه قدرت و تاثير ماست و نه باب ميل و براساس منويات و آرمان ها و خواسته هاي ما، اما آنچه در كشور خودمان و آن هم با بودجه بيت المال مي گذرد چه؟ اين هم بايد از قدرت ما خارج باشد و باب ميل جشنواره هاي ضدايراني شيوخ شكم باره «حاشيه» خليج فارس؟!

خيلي تكان دهنده است كه فردي با آن همه سوابق به اصطلاح ارزشي و ادعاهاي فريبنده، سر از اين فيلم درمي آورد و با گول زدن نهادي مثل سيمافيلم، بودجه اي كلان به نام فيلم هاي دفاع مقدسي مي گيرد و به كام اثري ضدايراني و وطن فروشانه، خرج فيلم كثيف و بي شرافتي مثل «يك خانواده محترم» مي كند.
حرف هاي مسئولين سيما فيلم اما در اين زمينه شنيدني است! همان حكايت نخ نما و دمده «كي بود؟ كي بود؟ من نبودم» معروف كه دوستان هر وقت گاف مي دهند و دستشان رو مي شود و رسوايي به بارمي آورند، از آن شيوه مدد مي جويند!

اما پس از نمايش اين فيلم ضدايراني، رسانه هاي ضدايراني از آن استقبال كردند و نقدهايي را درباره آن منتشر كردند كه از جمله آنها پايگاه خبري ميدل ايست آنلاين است.

نقد اين رسانه ها از خيلي جهات تأمل برانگيز و عبرت آموز است و از آن جمله اينكه مافياي شبه اپوزيسيون ايراني كه با بودجه مردم عليه مليت و فرهنگشان فيلم مي سازد تا چه اندازه بي حميت و ناجوانمرد است كه با اثر توليدي اش تا اين اندازه دشمنان را به شعف و شگفتي آورده و به چنين سخناني واداشته.

مانند آنچه منتقد پايگاه اماراتي «ميدل ايست آنلاين» در نقد خود بر فيلم يك خانواده محترم نوشت و با الهام از اين اثر انواع توهين ها را نثار انقلاب و نظام اسلامي و امام خميني(ره) نمود.

منتقد روزنامه السفير كه اين فيلم را روايت توحش ايرانيان توصيف كرده و نوشته است: «يك خانواده محترم» جامعه [ايراني پس از جنگ] را احاطه شده در بيماري و تحقير شده نشان داده كه شخصيت هاي آن از اينكه جامعه وحشي ايراني معاصر را با سوءاستفاده از قوانين لخت كنند ابايي ندارند.» (به نقل از خبرگزاري فارس)

حالا بايد ديد مسئولين امر و به ويژه فراهم كنندگان بودجه و زمينه ساخت فيلم زننده «يك خانواره محترم»- سيما فيلم و شخص محمد آفريده تهيه كننده فيلم- در اين ميان چه پاسخي براي افكار عمومي دارند؟!

اما پاسخ ملت ايران به برگزاركنندگان اين جشنواره هاي دلال مسلك شغال پسند كوچك و سياسي كار هم اين است كه به كوري چشم شما و به رغم خواست رؤسايتان «ثبت است بر جريده عالم دوام ما...».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس