نون خ 5

بخشی از کیفیت متوسط نون خ در فصل پنجم فدای شعارهای گنجانده شده در فیلمنامه شد و تا به صورت نمادین شاهد آثاری باشیم که سرگرمی را قربانی شعار می‌کند.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق- دنباله‌سازی سریال‌های موفق به تاسی از فصل‌بندی مجموعه‌های غربی، در چند سال اخیر، در سیما و شبکه نمایش خانگی باب شده است. برخلاف مجموعه‌های غربی که فصل سوم یک سریال با کیفیت‌تر از فصل اول آن است، مهمترین ویژگی ساخت سریال‌های چند فصلی در ایران این است که با افزایش فصل‌ها با یک ریزش مخاطب و افت کیفی و دراماتیک مواجه خواهیم بود.

دنباله سازی در حوزه سریال‌، در دوره‌ای که تلویزیون مخاطب استانداردی داشت، تبدیل به رویه شد. با ریزش مخاطبان جعبه جادو در سال‌های اخیر، ساخت سریال‌های چند فصلی مجموعه‌هایی نظیر زیرخاکی و نون خ به نتایج معکوسی منجر شد.

دست کم در دوسال گذشته هیچ کدام از مجموعه‌های سیما بازتابی اجتماعی و رسانه‌ای میان مخاطبانش نداشته (نمود مرجع شبکه‌های اجتماعی است) و پخش متوالی دو سریال «زیرخاکی» و «نون خ» آخرین تیرهایی بود که در خشاب جعبه جادو قرار گرفت، اما شلیک این دو سریال به صورت متناوب نشان داد که هر دو سریال آثار مشقی و شکست خورده هستند. این شکست‌های متوالی باید مورد توجه تصمیم‌سازان قرار گیرد و این مهم برایشان آشکار شود که حتی ساخت احتمالی پایتخت با انواع خبرسازی در جذب مخاطب تاثیری نخواهد داشت.

وقتی سرگرمی، قربانی بزرگ شعار دادن می‌شود /چرا «نون خ» در فصل پنجم مورد استقبال قرار نگرفت؟


با تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان، سیمای ملی تلاش کرد با ادامه مجموعه‌هایی که دستاوردهای ظاهری آنان به قبل از دوران تحول بازمی‌گردد، فاصله خود را با مخاطبان کمتر کند.

بر اساس این سیاست فصل چهارم «زیرخاکی» روی آنتن رفت و نکته جالب اینجاست که همزمان با پخش این مجموعه برنامه گفت‌وگو محور «زندگی پس از زندگی» بر اساس نظرسنجی‌های منتشر شده از مخاطبان بیشتری برخودار بود.

همین سنجش آمار رسمی که توسط سازمان صدا و سیما منتشر شده نشان می‌دهد، پروژه افزایش فصول‌ سریال‌ها در شرایط کنونی، یک پروژه شکست خورده است.این سریال برخلاف فصل‌های قبلی با واکنش مثبت چندانی از سوی رسانه و واکنش درخوری در بین مردم و فضای مجازی مواجه نشد.

با این حال انتظار می‌رفت این شکست، با پخش سریال نون‌خ جبران شود که عملا «نون خ» کیفیت کمتری نسبت به فصل چهارم زیر خاکی داشت .

وقتی سرگرمی، قربانی بزرگ شعار دادن می‌شود /چرا «نون خ» در فصل پنجم مورد استقبال قرار نگرفت؟


در فصل پنجم «نون خ» دیگر ظرافت‌های گذشته در شخصیت پردازی مشهود نبود. نویسنده در نگارش فیلمنامه دچار یک سردرگمی محسوس بود و نتوانست همچون فصل اول و دوم روایتی پیوسته خلق کند.

فصل پنجم نون خ از فصل سوم آن ضعیف‌تر بود، چون سازندگان تصمیم داشتند، موقعیتی مشابه پایتخت 3 را در قالب سریال دیگری خلق کنند. به این ترتیب نون خ هویت مستقل خود را از دست داد و عملا از حیث دراماتیک به قهقرا رفت. عدم نبود یک قصه یکپارچه با برجسته شدن تیپ های تکراری سریال و کنایه‌ها و شوخی‌های بارها تکرار شده، به ساختار این مجموعه لطمات فراوانی زد.

تیپ‌هایی نظیر ادریس (سیروس سپهری)، روناک (با بازی صهبا شرافتی)، عمو کاووس (با بازی ماشاالله وروایی)، سلمان (با ایفای نقش کاظم نوربخش) و روژان (با بازی هدیه بازوند) هم کارکرد کلیشه‌ای در فصل پنجم سریال داشتند.

وقتی سرگرمی، قربانی بزرگ شعار دادن می‌شود /چرا «نون خ» در فصل پنجم مورد استقبال قرار نگرفت؟


محمود گبرلو منتقد سینما و مجری سابق برنامه هفت درباره اشکالات اشاره شده در صفحه اینستاگرام خود نوشت : چون مخاطب با نون‌خ از سال های گذشته ارتباط برقرار کرده، قصه را بیشتر به خاطر شخصیت‌ها دنبال می کند. گره‌های متعدد برای کشش بیشتر فیلمنامه باید وجود داشته باشد تا تماشاگر برای دنبال کردن قصه انگیزه پیدا کند. ولی گره‌های فصل ۵ سطحی و دم دستی هستند.

وقتی سرگرمی، قربانی بزرگ شعار دادن می‌شود /چرا «نون خ» در فصل پنجم مورد استقبال قرار نگرفت؟


در فصل پنجم ازدواج سلمان و شیرین، می‌توانست یک اتفاق ویژه جذاب در متن سریال باشد اما مشخص نیست چرا این رویداد به خرده روایت جذابی تبدیل نشد. تنها عنصر جذابیت سریال در فصل‌های متوالی این مجموعه تعارض و تقابل میان این دو شخصیت بود و ازدواج آنان منجر به از میان رفتن یکی از مایه‌های اصلی دراماتیک سریال شد.

قصد سازندگان بر اساس شعارهای تحول گرایان این بود که یک ایران زیبا را به تصویر بکشند اما به محض اینکه جهت سریال مسیر کرمان را با گرافیک خاصی به تصویر کشید، مسافران همران نورالدین خانزاده سروکارشان به یک طبیب معتاد به تریاک افتاد.

وقتی سرگرمی، قربانی بزرگ شعار دادن می‌شود /چرا «نون خ» در فصل پنجم مورد استقبال قرار نگرفت؟

هر چند نمایش این وضعیت و کاراکتر طبیب، توام با کمی پرده‌پوشی بود، اما این بخش از سریال با اشاره به کرمان و نشان دادن یک پزشک معتاد توهینی زیرپوستی محسوب می‌شود.

در بخشی دیگر روایت سریال وارد شهر چابهار شد و در متن سریال تصویری وارونه از اقوام ساکن در این استان را به نمایش گذاشت. این بخش از سریال با اعتراض شدید مردم سیستان و بلوچستان در فضای مجازی مواجه شد، تا افتتاحیه رسانه ملی در سال 1403 با حاشیه‌هایی مواجه شود.


کیفیت فصل پنجم این سریال از تمامی فصل‌های آن پایین‌تر بود و ساختار شعار زده سریال، پس از نجات کولبران نشان می‌داد که سازندگان سعی کرده‌اند برای خوشایند تحول‌خواهان در سیما سریالی را تولید کنند تا حجم بالایی از شعار در متن آن در قالب مونولوگ نمود داشته باشد. بخشی از کیفیت متوسط نون خ فدای همین شعارها شد و تا به صورت نمادین شاهد آثاری باشیم که سرگرمی، قربانی شعار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 129
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    48 75
    حالم از این سریال سخیف و لوده بهم می خوره
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
      10 21
      او یک فرشته بود . احضار . هر وقت برنامه نداشتید اینها را بازپخش کنید.
    • بختیاری IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
      23 15
      این فصل نون خ رو ندیدم اما باتوجه به اینکه جاناتان در فصل های قبل مفیدتر از غــــــــــــــــــــــربـــــــــــــگــــداهــــــــــــــــای ایران در مردم داری بوده ،یک تار سبیل نورالدین خرج یک سریال خوب بشه طوری نیست.فقط حتما جــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــانـــــــــاتــــــــــــان حضور داشته باشه تا شاید حداقل حسادت غربگداها نسبت به جاناتان باعث بشه این جماعت قدردان ملت و کشور خود باشند و حداقل اندازه جاناتان اندازه ای که استفاده میکنید از منابع این ملت سودمند باشید.چیزی که متاسفانه هرگز ندیدیم و همچنان جاناتان از هر نظر سر تر از شماهاست.
    • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
      58 19
      سریال بسیار زیبایی بود دیالوگ های سلمان و نیز پسر عمو فوق العاده بود خنده را به تمام خانواده ی ما برگردادند دستشان درد نکند
    • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
      49 16
      من که دوست داشتم و خانوادگی از دیدنش لذت بردیم نویسنده نظرش به درد خودش میخوره
    • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
      7 7
      مشتی جاناتان رو که خدا رحمت کنه، شهیدش کردن رفت! مث اون آهوهه که عمو کاوس زد... XD
    • صحیح IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
      6 31
      عاغاخانی خیال میکنه کووووردی حرف بزنه جذاب میشه.
    • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
      15 6
      پس چه کنند فیلم هندی بزارن خوبه
    • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
      4 6
      ضرب‌المثلهای طنزشون از شعرای داخل های تکه کلام های معرفیتیشون از خارجه زیادی الکی خوش بودن
    • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
      28 10
      من که چندین بار نگاه کردم منظورم قسمت های تکرارش هم نگاه کردم عالیه باید بهتر بشه نه اینکه سریالهای غم انگیز و کره ای جایگزین بشه ؟؟
    • محمودسلمانی IR ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
      4 6
      اینهمه تحلیل کردید معلومه سریال را هول هولی ساخته اند و الا خط و روال داستان تازه و. و قابل خیال انگیزی بود پرداختن به سیستا۶عزیز و پیوند واقعی با کردستان جان در کنار تلاش برای پیوند فتنه گران دو‌ملک مظلوم ایران که شاید شخصیت حال به هم زن سریال نمادی ناخواسته از این جریان هفن مسجد ضرار مکی باشد
    • محمودسلمانی IR ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
      5 3
      اینهمه تحلیل روشنفکرانه کردید اما متوجه نشدید که مشکل اصلی سریال اینه که معلومه سریال را هول هولی ساخته اند
    • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
      2 12
      مثل پایتخت مسخره و جلف! یه جو عقل داشته باشید دیگه برای پایتخت ۷ بودجه هدر ندهید!
    • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
      2 0
      نفرمایید!!! لودگی از خودتونه!!!!!!!!!
  • صحیح IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    چرا اجازه میدن بازیگرانی توی تلوزیون طاهر بشن و الگو بشن که در فضای بیرون از تلوزیون برهنگی رو ترویج میدن؟نوع پوشش اکثر خانم های بازیگر در تلوزیون مناسب فرهنگ ایران نیست
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
      21 71
      بابا شماها دیوانه هستید برید دکتر روانشناس خودتونو نشون بدید الان این کجاش مشکل داشت روژان یا باوان یا عمه ها ..... رو الگوی لودگی قرار میدهند
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
      20 57
      مناسب فرهنگ ایرانی نیست؟ دقیقا چی مناسب اقوام ایرانی حساب میشه!؟؟
    • US ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
      22 33
      مزخرف نوشتی، اینها پوشش محلی داشتند مغرض
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
      9 41
      اومدی مثلا بین مردم و دولت تفرقه درست کنی؟
    • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
      19 27
      چه ربطی داره. سریال بسیار زیبایی بود
    • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
      20 38
      برو عمو یه فکری به حال خراب خودت بکن. فرهنگ ایران زمین همینه که دیدی هیچ عیبی هم نداره شما مریض هستید مریض واقعی که از چند تا لباس رنگ و وارنگ حالت عوض میشه
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
      11 33
      شما مثل اینکه از بنیان روانی هستی
    • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
      41 1
      درباره لباسشون در تلوزیون بیرون از این سریال صحبت کرد
    • IR ۰۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
      14 5
      خطاب به پاسخ‌دهندگان به این نظر؛ روانی و دیوونه خودتونید
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
      45 8
      در فیلم ها هم دارند ترویج بد حجابی می کنند در حالی که قبلا نوع پوشش مانتو خیلی سختگیری بود که تنگ و گشاد باشد و پاها پیدا نباشد اما الان....
    • سلمان فارسی IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      0 0
      هم پوشش ایرانی و هم پوشش اسلامی هیچ کدام لختی مختی و ... نداشت و نداره و نخواهد داشت. نهایت فرق پوشش اسلامی و ایرانی در روسریه که طبق برخی روایات تاریخی حتی قبل از اسلام هم یه هم چنین پوششی مشابه حجاب اسلامی بوده. حالا این که کسی این رو قبول نداره مشکل از خودشه
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    36 11
    اتفاقا به نظرم سریال قشنگی بود
    • US ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
      10 11
      دیالوگ بی معنی خلیل خانزاده خسته کننده بود
    • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
      33 7
      اصل سریال قشنگ بود ولی کم کم دارد می رود رقص و خودمانی شدن نامحرم ها را عادی سازی می کند
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    26 10
    سریال زیبایی بود
    • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
      9 7
      نسبت به فصلهای قبلش بشدت آب گرفته بودن داخل داستانش خیلی هم شعار زده بود مخصوصاً قسمت کولبراش
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    32 5
    عمو جون چرا سریال ده نمکی عزیزت رو نقد نمی کنی؟
    • ZA ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
      19 5
      ده نمکی کیه؟
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      2 3
      سریال دارا و ندار ده نمکی را خیلی دوست داشتم خیلی حال هوای خوبی داشت
  • نویسنده IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    27 5
    والا ما نفهمیدیم این نظر سنجی هاتون از کجا میاد دوستان و همراهان همیشگی بدونید همه ی ایران تهران نیست ما تو شهرستان زندگی می کنیم این سریال رو می بینیم ازش هم خوشمون آمد .
    • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
      12 8
      تهرانیا که خیلیاشون اصلا بقول خودشان تلویزیون نظام رو نمی بینن ولی ما که فصلهای قبل نون خ رو دیدیم و با این فصل مقایسه کردیم افت شدید داستان و بازیگردانی و کارگردانی مشهود بود
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    10 13
    واقعا فصل پنج نون خ خسته کننده و بی مزه بود با وجودی که کرمانی نیستم ولی سکانس اون دکتر معتاد توهین خالص به کرمانی های عزیز بود واقعا تعجب میکنم اگه به این عزیزان برنخورده باشد
    • US ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
      10 4
      سریال نون خ عالیه من حتی تکرارش با خانواده نگاه کردم دست تمام عوامل این سریال درد نکنه انشالله همیشه سالم و تندرست باشند
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    9 3
    سلام.. تعجب آور هست و نمی دانم چه هدفی دارید از تخریب و تخریب و تخریب... شما چه کرده اید ؟!
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    11 5
    ولی خوب بود. فقط تو چابهار و قسمت آخر یکم بی مزه بود . ولی در کل خنده دار بود.
  • ناشناس IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    3 2
    سلام بقل یک کارگردان سریال ،صدا وسیما به کارگردانها می گوید برای طولانی شدن سریاله به ان اب ببندند ،که این باعث افت کیفیت سریالها می شود.وگرنه ما در ایران کارگردانهای بسیار خوب داریم.
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    11 5
    نوع داستان با چهار فصل قبل فرق داشت سفرنامه بود ولی سریالی خوبی بود داستان نداشت ولی بد نبوذ حتی زیرخاکی ۴ هم سریال باکیفیتی بود در فصل ۶ درست میشود ما نون خ رو به همین شوخیهای لحطه ای میشناسیم
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    6 14
    از اولشم از این سریال مزخرف بدم میومد پر از لوده بازی
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    4 5
    هیچ وقت نمیدیدم.. اما جذاب تر از اونی بود که فک میکردم... ولی درمجموع جذاب نیست.... آدم حال نداره براش وقت بذاره...
  • محسن آزاد US ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    1 2
    لوکیشن عوض نکنید موسیقی و رقص کردی تصویر برداری در بهار
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    2 6
    من فقط از تصاویر تیتراژش شگفت زده شدم نمیدونستم واقعا چنین اماکن زیبایی در کشور داریم اما هیچوقت از این سریال سخیف خوشم نمیومد
  • رضا IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    13 10
    من یک تیکه هایی از سریال دیدم یا بزن برقص داشت یا به هم قلب نشان میدادند .وقتی سریال به این جا میرسد یعنی قصه ندارد که با این چیز ها میخواهد جاش را پر کند .بعد هم کلا در این مدت خوش گذران ها برای ای که نشان بدهند کشتن فلسطینی ها براشون مهم نیست رو اوردن به رقص.این از نون خ .و اون از پایتخت.خدا ازشون نگذره
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    10 7
    من که از نون خ خوشم اومد
  • JP ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    7 10
    صدا وسیما ارزش دیدن نداره خوش باشید
    • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
      10 3
      ارزش دیدن داره. انسان‌های بی‌ارزشی مثل شما قدرت درک ندارن.
  • علی IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    3 2
    سریال سعی دارد کوله بران را مورد توجه قرار دهد اما در یک اشتباه بزرگ در مسیر سنندج به کوله بران می سند در حالی که کوله بران در فاصله کوتاهی از مرز فعالیت دارند و نه صدها کیلومتر دور از مرز . نباید مردم را اینقدر نادان فرض کرد .
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    7 4
    اتفاقا این فصلش قشنگ بود! ملاک شما شبکه های اجتماعی هستش که طرف معلوم نیس انسانه یا ربات، ایرانیه یا خارجی، هزارجور دستکاری تو این جور آمارهای شما میشه کرد و...
  • US ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    2 7
    خیلی سریال بدی بود. حتی نمی شه تا انتهای یک قسمت بشینی پای تلویزیون
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    7 5
    تقریبا هرکسی رو که دیدم این فصل نون خ رو تماشا کرده بود.از فصل ۴ هم خیلی بهتر بود
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    7 7
    تبلیغ و تطهیر قاچاق و قاچاقچی
    • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
      4 3
      کولبری قاچاق محسوب نمیشه، که طرف فوقش یه دونه جنس از اون ور مرز میاره، همچین چیزی تو بحث ته لنجی هم داریم که لنج ها میتونن مقداری جنس از اون ور مرز با عنوان ته لنجی با خودشون بیارن داخل کشور، اینا قاچاق نی، قاچاق اونی هستش که کانتینر کانتیر کشتی کشتی وارد کشور میشه و مسئولان موظف هستن که باهاش مقابله کنن ( تقریبا حرفای رهبری رو گفتم الان؛ تو نت جستجو کنی زمان و مکان سخنرانیشو پیدا میکنی )
    • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
      3 2
      چرا حرف رایگان میزنی؟؟ هر کالایی که به غیر از مبادی رسمی وارد کشور میشه کالای قاچاقه ، میخواد با کانتینتر باشه یا با ته لنجی یا کولبری (یادمون نمیره همون تروریست های کومله که میخواستن در اصفهان عملیات کنن هم خودشون و هم ابزار هاشون با کولبری و از کوهستان ها وارد شده بودند)
    • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
      2 1
      چرا نمیزارن این کولبرا از جاده اصلی رد بشن یه چندر غاز گیر مرز نشین های بیکار بیاد از منطقشون برا کار کوچ نکنن
  • سید فروزان CH ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    5 4
    دقیقا ،نشان دادن یک کفتار باز معتاد بعنوان طبیب کرمانی توهین بزرگی به کرمان بود , اینکه تولید کنندگان این سریال به عمد یا سهوا این قسمت را ساختند حای سئوال دارد و اینکه واحد نظارت بر سریال یا فیلم سازی چه کسانی هستند هم مورد سئوال است ؟؟؟؟
  • حسین IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    5 8
    یک سریال بی محتوا و بی سرو ته.
  • IQ ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    1 4
    در فصل ششم نون خ اکراد شلوار جافی پوش شال به کمر کورد دوره برج خلیفه بندری میرقصن بابا ولمون کن شورش رو درآورده این بیجاری کردستان ندیده سعید آقا خانی
  • US ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    10 1
    کش دادن یک موضوع پیش پا افتاده و بدون هدف بودن قسمت ها و دیالوگ های تکراری و بیمزه
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    3 6
    پیش نیاز و جاده صاف کن کومله
  • میلاد IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    4 1
    فصل چهار و پنج اصلا جذاب نبود
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    3 1
    با تشکر از زحمات عوامل سریال ،ادامهٔ فصلهای یک سریال پر مخاطب باید قصهٔ قوی داشته باشه تا دیده بشه، فصل آخر انگار بزور چند قصهٔ پراکنده بهم دوخته شده بود جذابیتش را پائین آورده بود
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    4 0
    سریال خیلی داستان نداشت اما همین سریال بی داستان تنها سریالی بود که من می دیدم.
  • کیانی IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    3 3
    از آقای آقا خانی ،انتظار بیشتر بود، کلا شعار بود سریال، خسته شدیم
  • حسین IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    4 5
    بسیار بسیار زیاد سریال مو زخرفی بود زیادهم جالب نبود از ۲۰ بهش ۷ میدم چون خوب نبود با این بی خاصیت بدون برنامه دیگه هم خدا نکنه نون خ بسازن با این مسخرشون
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    3 5
    واقعا سریال خنده دار و بامزه ای بود. به شعور مخاطب توهین نکنید. مخاطب خودش می داند که چقدر سریال خنده دار و خوبی بود . از آقای کارگردان به خاطر ساخت چنین سریالی که خنده ها سال هاست ازمیان رفته ، تشکر میکنم
  • ساده IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    29 1
    مفهوم و مضمون اصلی این سریالهای دوزاری مثل نون خ و پایتخت و امثالهم اینه که همه مردم ایران بی کلاس و سطح پایین هستن بجز تهرانیا، همه باید فارسی تهرانی رو بلد باشن وگرنه دهاتی و شهرستانی محسوب میشن. آخه تهرانی بودن و ادا درآوردن پست مدرن چه ارزشی داره. برین بابا خدا روزیتون رو جای دیگه بده، طرفداری از حقوق سگ و فمنیسم و فساد در قالب و چارچوب فرهنگ نوین و لباس هفته مد فلان خراب شده هم مال خودتون. یه نگاه هم به شهرهای بزرگ کشورهای دیگه بکنین، ببینید مثلا اهالی نیویورک با اون همه ادعای جهانیش، به جایی مثل نشوید میگن شهرستانی، یا پکنی ها با نگاه از بالا به بقیه مردن چین نگاه میکنن؟
    • علی IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      0 0
      اگر منظور این باشه که میگی پس درسته
  • ارش IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    3 2
    مسخره بازی و لوده اخه با چه عقلی نون خ دامادهای خل و بی عقل پیدا کرده مخصوصا اون جاناتان
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    2 3
    چقدر بیکارین تلویزیون می بینین 😅
    • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
      7 1
      تو چه قدر بی‌کار و بدبختی که برنامه نگاه کردن ما رو نگاه می‌کنی و در مورد چیزی که ادعا داری برات مهم نیست نظر میدی! خودتی! 😃 نظام از ما است و ما از نظام.
  • مهدی IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    1 3
    نمیدونم این تحلیل از کجا سردرآورده. اتفاقا این فصل نون خ خیلی خوب بود بنظرم و اطرافیانم هم همینطور این فصل رو خیلی دوست داشتن.
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    41 0
    بهایی ها دنبال این میرند که با کار اجتماعی تعییر دین ایجاد کنند ..
  • احمد IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    1 3
    واقعا چرت بود فصل ۵ نون و خ نامیدشدیم
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    0 2
    مشرق خیلی... هستی. چون به دولت مورد علاقه ات متلک درست مینداخت میگی استقبال نشد؟! آمار چیز دیگه میگه.
  • ایرانی IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    1 1
    مشکل شما با پیام اخلاقی چیه که هر کس سعی میکنه یه چیز درستو تبلیغ بکنه باهاش مشکل دارید ولی از مروجان بی بندوباری و سبک زندگی غربی با به به و چهچه تعریف میکنید اتفاقا سریال خوبی بود
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    1 1
    درست گفتی این سری سریال جالبی نبود
  • حمزه IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    2 2
    سریال خوب و جذابی بود و مخاطب هم زیاد داشت .
  • احمد IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    1 0
    متاسفانه وقتی سریالی با اقبال مردم روبرو می شود، سازندگان آن ول کن نیستند شاهد مثال سریال نون خ، پایتخت، کلاه قرمزی و ... بدتر از آن اینکه محس تنابنده علیرغم اظهار صحبت هایی علیه نظام اسلامی در زمان اغتشاشات، بازهم مدیران بی کفایت سیما درصدد قرارداد با او هستند!! به نظرم مدیریت جبلی صدا و سیما را بیشتر به قهقرا میبرد.
  • کیانی IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    0 0
    چرا نظر منو سانسور کردید ، همه رو بذارید
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    2 2
    نون خ به غیر از فصل اولش که با بازی درخشان علی صادقی مواجه بود در هیچ یک از فصل ها موفق نبود و تنها آمار سازی های صدا و سیما جذب مخاطب بالا را نشان می داد که مشخص است در آن زد و بند ها وجود دارد.
    • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
      0 0
      علی صادقی همیشه بازیش عالیه
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      1 1
      به نظرم نون خ سریال بامزه ای است البته این قسمت را درست ندیدم چون اصلا نفهمیدم کی شروع شد! سلیقه ها متفاوته مثلا من از سریال پایتخت با اون همای عالم دهر و دوقلوهای بی استعدادش بدم می اومد.
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    1 0
    گروه مرجع جدید اساتید دانشگاه هستند
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    1 2
    دو سه قسمت دیدیم دیگه نگاه نکردم خوشم نیومد زیر خاکی هم ندیدم چرت بودن فقط محفل با سه بار تکرار
  • ایرانی DE ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    1 1
    همه اینو زدی ولی ظاهرا دردتون از مسئله کولبرهاست.
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
    0 2
    ن خ از پارسال واقعا بی معنا شده بود
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
    3 2
    خیلی هم خوب بود
  • محمد IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
    3 2
    سریال خوب و عالی بود و لذت بردیم . بخاطر حادثه ای که سعید آقاخانی پیش آمد ساخت آن متوقف شد وگرنه سریال جذاب و تماشایی بود
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
    15 1
    این نظر چند نفر است که زیادم مهم میست اما برای یک خانواده نون خ بسیار سریال خوب و سرگرم کننده و پایبند به اخلاق و خانواده است که با خیال آسوده می توانیم دقایقی را همراه فرزندان پای تلویزیون بنشینیم و ضمن دریافت انرژی و شادی با اقوام هم آشنا شویم به گونه ای که تمروز فرزندان من مردم کرد و بلوچ را عمیقا دوست دارند و همین ویژگی ها برای کوفقیت یک سریال کافیست، امیدوارم شاهد ساخت باکیفت تر نون ۶ باشیم
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
    0 9
    سرگرمی صرف که وجود نداره یا پیام مثبت داره یا منفی .
  • سیدمهدی IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
    4 0
    حتما رستگاران وهفت سراژدها خوب بودن؟
  • IR ۰۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
    0 0
    اصلاحطلبها برادازند حتما ...
  • حامد IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
    2 2
    این قسمت چون دنبال نشان دادن سیستان و بلوچستان بود شکست خورد. چون داستان مشخص و جذابی نداشت و فقط دنبال نشان دادن فرهنگ و لباس و ... سیستان بود. زیرخاکی هم که سریال مونولگ است و 80 درصد قاب این سریال نقش اول است که در حال شر و ور گفتن و وراجی است. قاچاقچیان که از راه دزدیدن اموال و دارایی ها و سرمایه ها و یارانه های یک ملت چند برابر استاد دانشگاه درآمد دارند تبدیل به قهرمان های مظلوم در ادبیات سینما و صدا و سیما و سیاست مداران فاسد شده اند. میلیون ها کارگر درست کار که درآمد حلال دارند، صدها هزار معلم تحصیل کرده سخت کوش که حقوق بخور نمیر می گیرند به حاشیه رفته و چند ده هزار دزد و قاچاق چی که در سه روز از راه فروش یارانه مردم به خارجی ها و تروریست ها به اندازه حقوق یک معلم با مدرک دکتری درآمد کسب می کنند قشر مظلوم شده اند
  • میثم IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
    2 1
    پرچم پایتخت بالاست .نون خ فصل ۴ و۵ جذاب نبود هزینه حروم کردن
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
      3 1
      پرچم اصحاب اغتشاش و برهنگی رو الحمد الله خیلی وقته کشیدیم پایین. ان شاء الله بالا هم نمی‌ذاریم بره.
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      2 1
      هنوز رو دست سریال‌های عطاران و مجید صالحی سریال نیومده
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
    3 2
    کی میگه استقبال نشده؟ 🤔 چرا چرند و پرند تیتر زدی؟ 🤔 مگه سریال بهتراز نون خ هم پخش کردند؟ 🤔
  • موریس IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
    1 2
    این نویسنده فکر کرده منتقد اسکار هست؟!، درسته این سریال افت کرده و این فصلش ضعیف بود، که میشه با نویسنده قوی اصلاحش کرد،ولی مهمه که خیلیا به این سریال علاقه مند هستند،
  • مهدی IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
    4 2
    کمترین کارش این بود که مشکلات و زندگی سخت مردم سیستان و بلوچستان و کردستان رو نشون داد
  • ساواش IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
    1 1
    توهمات جلبک مغز تک سلولی، که فقط اون مرزی ها رو قشنگ میبینه
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
    2 2
    سریال عالی بود اینایی که نقد میکنن حسادت
  • وحید IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
    1 1
    واقعا ضعیفترین قسمت نون خ بود. و کلا دنبال القا یک سری شعار بودند و نه ساخت یه سریال طنز فاخر. متاسفم برای صدا و سیمای فرمایشیو سعید آقاخانی که زیر بار ساخت چنین سریاله ... رفت.
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
    2 2
    من که اصلا نگاه نکردم هیچ کدام از برنامه های تلویزیون قبلا اخباری میدیم که آن هم فقط به یک خبرهای خاص توجه دارد و اخبار را در فضای مجازی دنبال میکنم و بس
    • IR ۰۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      2 2
      من قبلا تلویزیون کم‌تر نگاه می‌کردم اما الان برنامه‌های مفیدی داره که باعث پروندن ضدانقلاب مگس‌صفت شده. به ویژه اخبارها رو دنبال می‌کنم که منبع معتبر محسوب میشه و صداقتش هم اثبات شده. فضای خالی‌بندی مجازی رو هم دنبال نمی‌کنم به ویژه خبر رو که نه منبع درستی داره و نه نیت درستی. فقط اخبار داخلی و بس.
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
    2 2
    سریال خوبی بود
  • حامد IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
    2 2
    آنچه ابرازشده،نظرشخصی نگارنده بوده است! همانهایی که ازعدم فضای طنزدررسانه گله میکنندوازطرفی معدودطنزهای ساخته شده رابجای نقدسازنده درکنارتقدیروخداقوت گویی، مغرضانه میکوبند،بگونه ای که خستگی به تن همه عوامل میماندوانگیزه تلاش بیشتررا کورمیکند!! هرگزخوب مطلق وبی عیب وجودندارد(جزذات اقدس الهی)، اماندیدن ۸۰درصدپرلیوان اگرازروی غرض نباشدبی انصافی است! به نظر میرسد جماعتی هدفمند،نبودن فضای طنزدررسانه رابه منظورعدم انتقال شادی به خانواده وجامعه ایرانی دنبال میکنند ویکی از شیوه های آنان تخریب طنزپرداران است!! صحبت دراین زمینه زیاداست،لیکن دراین مجال نمیگنجد!
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
    2 1
    واقعاً فوقالعاده ضعیف از هر حیث....
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
    2 2
    خیلی زیبا بود با خانواده حتی تکرارش رو هم می دیدیم
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
    2 0
    نون خ واقعا سریال افتضاحی هست که فقط سراسر دیالوگ‌های مجادله ای و تکراری دارد
  • محمد IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    2 2
    به نظرم فصل جدید نون خ هم دیدنی و فوق العاده بود. سعی شده بود با کمی امکانات به همه حوزه ها سرکی بکشه که موفق هم بود.
  • IR ۰۵:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    2 1
    سریال یه مشت ادم الکی خوش رو نشون میداد نه سرگرم کننده بود نه واقعیت زندگی مردمو نشون میداد
  • محمد IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    2 0
    افرین به نویسنده ،واقعا مزخرف بود ،نمیدانم چرا اقای اقاخانی سعی میکنه خودش رو در سریال قهرمان ملی جا بزنه
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    1 1
    سلام باید قانونی در صداوسیما گذاشته بشه که در صورت استقبال مردم از یک سریال نهایت تا سه بار تولید بشه ،
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    2 6
    هفت سال است که نگاه نمیکنم و بسیار خوشحال از این تصمیمم هستم
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    2 2
    اگر ملاک نظرتون سرگرمی هست، باید بگم خیلی هم خوب بود و شخصیت‌ها هم تکراری نشده بودند وجود لذت بردیم
  • مهدی IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    1 2
    حال مردم رو از سریال ها میشه فهمید
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    0 0
    چون هفته اول عید منتظر پخش بودیم ولی به جاش زیر خاکی پخش شد ما هم آقا ماشالله را پیگیر شدیم
  • J IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    1 2
    عالی عالی عالی
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    2 2
    بسیارعالی وقتی مخاطب زیاد بشه واستقبال زیاد بشه منتقد زیادمیشه
  • محمدحسین IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    0 3
    خوبه
  • رضا IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    3 0
    یک سریالی بود که فقط میخواست وقت پر کند و فاقد فاکتورهای کمدی اصیل و موضوع دار بود
  • مجید IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    1 1
    سریال زیبایی بود. چرا دنبال تخریب هستید. البته کار بدون ایراد نمیشه ولی دست عوامل سریال درد نکنه خدا قوت
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    1 1
    سریال عالی بود اصولا وقتی مشرق انتقاد میکنه یعنی کار خوبه و اتفاقا تماشاچی هم زیاد داشت خانواده ما هم بعد از سالها تلویزیون دیدند و البته با پایانش دوباره تلویزیون در خانه ماخاموش شد.اتفاق اشاره به معضلات کولبرها و بلوچستان از نقاط قوت سریال بود و دستهای خالی تمام مردم ایران
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    0 1
    سریال خوبی که، من دوست داشتم، فصل پنجم هم قشنگ بود
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    0 0
    زندگی پس از زندگی نیز با دخالت کارشناسان در بیان روایت آنچه که برای شرکت کننده رخ داده ، صورت تصنعی بخود گرفته و گویی این صدا و سیماست که چندین بار دم مرگ رفته و برگشته ، بنده که بسیار مشتاق به فضای ماورایی هستم پس از دیدن اولین قسمت ها حس کردم روایات دستکاری شده هستند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس