کد خبر 163568
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۴

رئیس هیات عامل ایمیدرو از واگذاری 8 هزار میلیارد تومان از سهام شرکتهای معدنی و صنعتی به صندوق بازنشستگان فولاد و نیز واگذاری این صندوق به سازمان تامین اجتماعی خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، فریدون احمدی در مراسمی که با حضور رئیس سازمان تامین اجتماعی و جمعی از بازنشستگان و نمایندگان مجلس برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: 16 درصد از سهام باقیمانده دولت در شرکت ملی مس، 17.5 درصد از سهام شرکت سایپا، 55 درصد شرکت دخانیات، 19 درصد آلومینیوم اراک، 71 درصد سنگ آهن مرکزی، ذوب آهن اصفهان، 70 درصد آلومینیوم المهدی و هرمزال و 100 درصد سهام شرکت زغال سنگ کرمان، 100 درصد سهام زغال سنگ طبس شرقی و نیز پروانه بهره‌برداری معدن زغال سنگ کرمان به صندوق بازنشستگی فولاد واگذار شد.

رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن ادامه داد: حدود 8 دستگاه املاک نیز در تهران و شهرستان ها متعلق به وزارت صنعت است که بابت پرداخت مطالبات صندوق بازنشستگی فولاد واگذار شد.

وی همچنین اظهار داشت: صندوق بازنشستگان فولاد هم بر اساس بند 59 قانون بودجه سال 1391 کل کشور به سازمان تامین اجتماعی واگذار گردید.
 
رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه از ابتدای امسال حقوق کارکنان بازنشسته صنعت فولاد از محل های مختلفی پرداخت شده است، افزود: دولت و مجلس معتقدند که حقوق بازنشستگی و هزینه‌های درمانی آنها باید بدون دغدغه پرداخت شود که قرار شد این منابع از محل دارایی های وزارت صنعت، معدن و تجارت تأمین شود.
 
وی ادامه داد: قبلاً مطالبات صندوق بازنشستگی فولاد محاسبه شده و با توجه به اینکه مقداری از اموال و دارایی وزارت صنعت در دست این صندوق است، بقیه طلب صندوق را محاسبه کردیم و طبق جدولی که در دولت مصوب و ابلاغ شد، مقرر شد سهام حدود 10 شرکت زیرمجموعه وزارت صنعت با ارزش 8 هزار میلیارد تومان به صندوق بازنشستگی منتقل شود و طبیعتاً صندوق نیز به وزارت کار منتقل می‌شود.  
 
احمدی گفت: امیدواریم این مجموعه واگذاری همچون هلدینگ مستقل و توانمند، علاوه بر تامین حقوق بیش از 80 هزار بازنشسته صنعت فولاد، بتواند سهم قابل توجهی در توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال داشته باشد. وی ادامه داد: اقداماتی نیز در خصوص اصلاح احکام طبق تبصره 5 ماده 109 قانون مدیریت خدمات کشوری، صورت گرفت.
 
در این مراسم، سعید مرتضوی رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی ( شستا )  با بیان اینکه قانون از سال گذشته تکلیف صندوق بازنشستگان فولاد را مشخص کرده و بر واگذاری آن به وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی تاکید کرده است،‌گفت: موضوع مورد بحث در این زمینه، چگونگی الحاق و اداره این صندوق است که هیات امنای سازمان تامین اجتماعی آن را پیگیری می کنند.
 
وی ادامه داد: با توجه به ویژگی های خاص این صندوق، اعتقاد ما بر این است که این صندوق به صورت مستقل هویت خود را حفظ کند و دارای هیات مدیره باشد.
 
رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی ( شستا ) با اشاره به اینکه طبق گزارش نهاد های حسابرسی، مطالبات این سازمان حتی پیش از انقلاب انباشته شده و پرداخت نشده است، گفت: در اواخر سال 90، دولت مصوبه ای تنظیم کرد تا مطالبات پرداخت شود.
 
وی ادامه داد: از این رو، رئیس جمهور موضوع را به کارگروهی از وزرا سپرد که جمع بندی نهایی در روزهای گذشته صورت گرفت و در نتیجه آن، قرار شد مصوباتی که میزان سهام آن مشخص نشده و رقم آن به عنوان الباقی سهم دولت است، هر کدام از مجموعه ها میزان مشخصی از مطالبات خود را از این محل ها دریافت کنند.
 
در این مراسم، همچنین حسینی نماینده قائم شهر و منصوری نماینده لنجان در مجلس شورای اسلامی و نیز نمایندگان بازنشستگان به ایراد سخن پرداخته و از اقدام دولت در واگذاری صندوق بازنشستگان فولاد به سازمان تامین اجتماعی تقدیر کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • بازنشسته 89 از تهران ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 1
    تشکر ! برای ما که از قبل بازنشست شدیم چه حسنی داره؟. الان که 24 آذر هست نه تنها هنوز مابه التفاوتها را ندادن.حقوق ها را هم درست حسابی نمیدن.انگار نه انگار بازنشسته ها آدم هستن و برای زندگیشون برنامه دارن و تحمل بحران و نوسان مالی را ندارن .البته دور از جون بازنشسته هایی که در رأس امور نشسته اند و اصلا نیازی به این حقوق و مستمری ندارن!!!
  • ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    سلام امروز بیست وچهارم آذر ، ما بازنشسته های شرکت ملی فولاد ، هنوز حقوق آبان را دریافت نکرده ایم ، بخدا ، محل قرض نداریم ، چــرا کســی نیست بــه داد ما برسه ، از زن وبچه هایمان خجالت میکشیم ، با عمر لعنتی هشتاد و اندی ، نــه توان مسافرکشی داریم ، نــه تکدی گــری بلدیم و اصولا" بازنشسته هستیم !!! شما هم میترسید از ما دفاع کنیــد و پــیاممانــرا درج نمائیــــد ....
  • یکی از بازنشستگان ذوب اهن ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    0 0
    شکم سیراز گرسنه خبرندارد بازنشسته ای که جزمستمری ماهیانه کارودرامدی ندارد ودارای فرزندان دانشگاهی وبزرگ است شما بگویید بایدجواب انهارا درتامین مخارج وتنها نان شب چه بدهد که مستمری بخورنمیرمارانمیدهن این بچه هاچه گناهی دارن من هرشب باچشم گریان وخجل سرببالین میبرم .
  • ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    شکم سیراز گرسنه خبرندارد بازنشسته ای که جزمستمری ماهیانه کارودرامدی ندارد ودارای فرزندان دانشگاهی وبزرگ است شما بگویید بایدجواب انهارا درتامین مخارج وتنها نان شب چه بدهد که مستمری بخورنمیرمارانمیدهن این بچه هاچه گناهی دارن من هرشب باچشم گریان وخجل سرببالین میبرم .
  • ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    0 0
    سلام امروز 4 دی ماه است وما هنوز حقوق آبان وآذر ماه خودرا دریافت نکرده ایم واز تفاوت های اضافات هم خبری نیست آیا گناه ما بازنشستگی است ؟
  • ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    محض رضای خدا اگر دیگه حالا دلتان میخواهد حقوق دی بهمن و عیدی که تاکنون پرداخت نشده است رابدهید ما هم خرج داریم
  • ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
    0 0
    سلام برای من سوال شده مگر مملکت ما رئیس نداره ؟ مگر ما نمایتده نداریم ؟مگر وزارت ما وزیر نداره ؟ مگر صندوق ما ریس نداره ؟ اگر جواب اری می باشد چرا سه ماه حقوق داده نشده
  • یک بازشسته ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    ضمن عرض سلام وارادت خدمت همه عزیزان کارکنان صندوق بازنشستگی فولاد دوست داشتم بدونم چرا بعدازسالها که این صندوق دارای سایت شده و یک ادرسی پیدا کرده چرا اطلاعات بروز نیست اینکار مسو ل ندارد عاجزانه از اقای دریه درخواست میکنم اطلاعات واخبار روز صندوق را و تصمیمات اتخاذ شده را برای ما بازنشستگان دستور بفرما یید منعکس کنند الان چند روز هست که مسولین کانون ها تهران هستند چرا کوچکترین خبری از این جلسات برای ما بازنشستگان منتشر نمیشه امیدواریم متل زمان اقای ش.........ومسول کانونقبل اقای د.......وامثالهم نباشه گرچه اقای دریه و اقای دهگان واقای ایروانی واقای احمدی و....... را واقعاء دوست داریم و بهمه شماها اعتماد داریم اما اینکه سایت صندوق از هفت هشت ماه قبل دست نخورده مونده جای سوال دارد موفق باشید خدا نگهدار
  • علی ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    0 0
    سلام میخواستم بدونم ما گناه کردیم شدیم بازنشسته ذوب اهن؟اخه با ماهی یع تومن که دوماه یبار میدن میشه خرج دوتا دانشجو خونه قسطو داد چرا هیچکس به این مسئله رسیدگی نمیکنه بخدا نه درامد دیگه ای دارم نه توان کار کردن اخه این چه وضعیه چرا خرجی که واسه درمان میکنیم ولی دفترچهارو میدیم پولشو نمیریزن؟لطفا رسیدگی کنین
  • بازنشسته ذوب آهن ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    1 0
    این آقایان نمی دانندکه طبق روایات رسیده ازاهلبیت علیهم السلام اگربدهکاری باتوان اداکردن قرض خود ،خوداری کند درحکم دزدی است؟ ماکه می دانیم دولت توانایی پرداخت حقوق بازنشستگان رادارد. پس چرا باعث زیرسؤال رفتن آبرو وشخصیت وخجل شدن مادرمقابل خانواده ومردم می شوند؟
  • ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    1 0
    با سلام چند وقتی هست که یک پیام دریافت می کنم که به سامانه شما بیایم و مشخصات خود را وارد کنم برای تعویض بیمه لطفا راهنمایی کنید چه کا ر کنم
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
    0 0
    من یکی از این با ز نشته های فولاد هستم خودم مریض زنم مریض دوتا بچه ها بیکار اقای ریس جهمور توکه دم از مردم می زنی اگر خانم شما به شما گفت نان نداریم به سه تا بچه تو به خانمت چه جو ابمی دهید من یک ملیون سیصد حوقق می گیرم شما این حوقق من برای کفش بچه شما است من باین حوقق سر می کنم بادرد س چرا به داد من نکی رسید علی رضا تقی پور استان سمنان دامغان اگر خدا ی باشد که این متن را بخوان خجالت اور است
  • علی رضا تقی پور سمنان دامغان IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
    0 0
    من خودم مریض خانم مریض با سه تا بچه از خودم بررگتر بیکار اقی ریس جهمور من مبلغ یک میلیون سیصد حوقق میگریم پول دارو وپول نان ندارم ایا شما این مبلغ پول برای کفش بچه شمااست من دارم با این دوتا مریض زندگی میکنم به خدا خجالت اور است من یک شهر وند که توی این مملکت حق زندگی کردن ندارم اگر خانم شما به جنا با لی گفت نان نداریم چه میکنی من حاضرم هر کاری با این سن ششت سال بکنم کار به من دوبار بد تا شکم سه تا بچه از خودم برذگنر را سیر کنم بچه من فوق لیسان س است توی این مملکت کار نیست خودت را جای من بزار
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
    0 0
    ایشالا زودتر بدن حقوق مارو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس