کد خبر 1120656
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵
حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری با تصویب هیات دولت از مهرماه همسان سازی می شود

هیات وزیران با تأدیه دیون دولت بابت تحقق متناسب سازی دریافت های بازنشستگان و مستمری بگیران کشوری و لشکری از طریق واگذاری سهام دولت موافقت کرد.

به گزارش مشرق، در جلسه عصر یکشنبه هیات دولت به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور، هیات وزیران با تأدیه دیون دولت بابت تحقق متناسب سازی دریافت های بازنشستگان و مستمری بگیران کشوری و لشکری از طریق واگذاری سهام دولت موافقت کرد.

به موجب این تصمیم، مبلغ تأدیه دیون دولت توسط سازمان خصوصی سازی و با اعلام صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور به ارزش تقریبی و تا سقف ۱۸۰ هزار میلیارد ریال است.

قیمت نهایی سهام شرکت های موضوع این تصویب نامه مطابق آیین نامه اجرایی شیوه های قیمت گذاری بنگاه ها مصوب۲۰/۱۲/۱۳۸۷ شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی و تصویب هیات واگذاری تعیین می شود و سازمان خصوصی سازی موظف است ظرف شش ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه، قیمت سهام شرکت های یادشده را مطابق آیین نامه مذکور جهت تصویب به هیات واگذاری ارایه نماید.

چنانچه ارزش قطعی سهام، بیش از ارزش برآوردی باشد و از عملکرد سقف مبلغ مندرج در این مصوبه بیشتر گردد، حسب مورد با پیشنهاد سازمان خصوصی سازی و تصویب هیات واگذاری تعدیل های لازم اعمال خواهد شد.

نقل و انتقال سهام موضوع این تصویب نامه از مالیات نقل و انتقال سهام معاف می باشد. سایر هزینه های مترتب بر واگذاری متناسب با سهم واگذاری بر عهده صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح است.

همچنین از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه، حقوق مالکانه سهام شرکت های یادشده متناسب با سهم واگذاری به صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح تعلق می‌گیرد.

دولت همچنین در اجرای ماده (۳۰) قانون برنامه ششم توسعه، صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح را مکلف کرد علاوه بر افزایش امتیازات شغلی مندرج در آیین نامه اجرایی بندهای (الف) و (ب) تبصره (۱۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، از محل منابع داخلی و سایر منابع حاصل از سرمایه‌گذاری های خود و منابع حاصل از بند (و) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، نسبت به برقراری عدالت در نظام پرداخت و متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش خود با ۹۰ درصد میانگین حقوق مشمول کسور بازنشستگی شاغلین هم طبقه مشترک صندوق متناسب با سنوات خدمت، از شش ماهه دوم ۱۳۹۹ اقدام نمایند.

افزایش حقوق بازنشستگان موضوع این تبصره، باید به نحوی انجام گیرد که حقوق بازنشستگان هر طبقه بیش از میانگین دریافتی از محل حقوق مشمول کسور بازنشستگی شاغلین هم طبقه مشترک صندوق متناسب با سنوات خدمت نشود.

سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و صندوق بازنشستگی کشوری نیز مکلف شدند معادل ریالی این مصوبه را صرف متناسب سازی حقوق بازنشستگان نموده و به صورت ماهانه از ابتدای مهرماه سال جاری به آنان پرداخت نمایند.

 در ادامه جلسه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه های اجرایی پس از بحث و بررسی، به تصویب هیئت وزیران رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • محمد تقی حصاری IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    9 9
    با این همسان سازی حقوق بازنشسته با رتبه 12 چقدر افزایش میابد
    • IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
      3 1
      مطمئن باش تا پایان دوره دولت روحانی به ۴۵ هزار تومان یارانه دولت احمدی نژاد احتیاج مبرم خواهید داشت حالا یک خبر تلخ تر اینکه اگر اسحاق جهانگیری در ۱۴۰۰ کاندید شود و با همین شگرد دولت روحانی البت به نحو دیگر یعنی چرخش از ربنای شجریان و دیوار کشی در پیاه رو ها به سمت مثلا دوچرخه سواری دختران و ورزشگاه رفتن خانم ها و بامبول حجاب اجباری که مطمئنا تا انتخابات ۱۴۰۰ بسیار گرم خواهد بود و بشود جناب اسحاق خان را با ادامه این شگرد به ملت ایران قالب کرد در دوران جناب اسحاق خان هم با ید به ۴۵ هزار تومان یارانه دولت احمدی نژاد نگاه راهبردی واستراتیژیک داشته باشید
  • فرامرز طهرانی IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    2 2
    با سلام معنی این جمله چیست؟افزایش حقوق بازنشستگان موضوع این تبصره، باید به نحوی انجام گیرد که حقوق بازنشستگان هر طبقه بیش از میانگین دریافتی از محل حقوق مشمول کسور بازنشستگی شاغلین هم طبقه مشترک صندوق متناسب با سنوات خدمت نشود.لطفا با یک مثال توضیح دهید با تشکر
  • عباس محمدی ازایلام IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    1 0
    با اجرای قانون همسان سازی اگر بطوریکه تصویب شده اجرا شود مقداری نظام حقوقی کارمندان به اجرای عدالت نزدیک میشویم، البته اگر از ابتدای تصویب برنامه ششم اجرا میشد یا مابه التفاوت ان را دولت پرداخت کند عادلانه تر است ،درهرصورت بازجای امیدواری نسبت به برقراری عدالت وجود دارد، متشکرم،
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    0 1
    اگر کسری بودجه دارید چرا حقوق والدین را به بچه هاشون میدید چرا حقی را که باید بدید نمی دید و بر عکس خدا ازتون نگذره
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    1 4
    چه فرقی بین بازنشستگان کشوری وتامین اجتماعی هست چرااینقدر تبعیض قایل میشوند شاید خونشان پر رنگ تر هست یا فکر بازنشستگی دولتمردان هستند
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    6 1
    این چه قانونی است که بعداز فوت والدین حقوقشان به فرزندشان برسدکه در زمان حیاتشان معرفتی از این فرزند ندیده اند لطفا بررسی بفرمایید
  • ب IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    0 1
    با سلام . لطفا درخصوص مدرک تحصیلی قشر بازنشسته نیز مساعدت و پی گیری شود بعضی ازبارنشسته لشکری ارتش در زمان شاغلی مدرک تحصیلی لیسانس دریافت ودرسیستم حقوق ثبت ولی مدرک آنان پس از بازنشستگی در سیستم بازنشستگی ساتا ن م درج و محاسبه نگردیده است ترتیبی اتخاذ که از مدرک مصوب بهره مند شوند باتشکر.
  • محمد حسینشکوهیمناسب IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    0 0
    باتورم همخوانی ندارد
  • متین US ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    0 0
    بازنشستگان فرهن.ی اکثرا سال هوهوی آخر خدمت خود را برای بهره مند شدم ار مزایای روستا مشکلات کار در روستا که شامل مدیریت در کنار تدریس و معاونت و حتی نظافت در مدرسه را تجربه کرده اند ،اکنون دور از عدالت است که فقط حق مدیریت مانند مدارس شهر به آن ها تعلق بگیرد .
  • متین US ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    0 0
    در مورد سختی کار که به معلمین دوره ی ابتدایی تعلق می گیرد در صورت همترازی باید در مورد بازنشستگان معلمین ابتدایی هم لحاظ بشود .
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    1 0
    اگر قرار است 90 درصد حقوق شاغلین همتراز به بازنشستگان تعلق بگیرد ،دیگر چه نیازی به این همه جدول و اتلاف وقت .آقای نوبخت عزیز خودت دو باره در این مسئله ورودی بفرمائید و حرف اول را که خودتان زدید ،خودتان مسئله را حل کنید .اگر این افراد میتوانستند که میشدند وزیر اقتصاد.
  • بهرام پورطهماسبی IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    0 0
    تقاضای صدورحکم همسان سازی مهرماه بازنشستگان کشور ی هستم
  • بازنشسته لشگری IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    0 0
    خط فقر به 10 میلیون تومن رسیده است : قیمت اجناس چند برابر شده : قیمت ها لحظه ای بالا میرود : انگاری مملکت به حال خود رها شده است : روحانی هیچ نظارتی رو قیمت اجناس ندارد : اجاره خانه ها چند برابر شده : کارد به استخوانمان رسیده : تا دیر نشده : لطفا کاری بکنید
  • بازنشسته لشگری IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    0 0
    لطفا مطالب رو سانسور نکنید : منتشز کنید
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 0
    لطفا برای ان دسته از ایثارگرانی که در فیش حقوقی بازنشتگی انان مدیریت شغلی ثبت شده ولی مدت مدیریت انان زیر یک سال می باشد را با ارفاق به دو سال تبدیل نمایید با تشکر بازنشته ایثارگر نیروهای مسلح

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس