به گزارش مشرق، مهمترین عناوین فرهنگی روز دو شنبه 17 مهر ماه به شرح زیر است:


آهنگساز انقلابی بستری شد
«محمدعلی ابرآویز» آهنگساز سرودهای انقلابی «بوی گل و سوسن و یاسمن آید» و «دیو چو بیرون رود فرشته در آید» روز گذشته در بیمارستان بستری شد.

دفن مردگان جدید در قبرستان بقیع
درحالی که ممنوعیت‌های بسیاری در آرامگاه بقیع برای زیارت شیعیان و دوستدار امامان (ع) مدفون در این قبرستان تاریخی اعمال می‌شود، برخی از درگذشتگان شهر مدینه در این گورستان دفن می‌شوند.



شمقدری:نمی‌توان خیانت را از سینما جدا کرد
شمقدري با اشاره به بحث خيانت در بعضي فيلم‌ها و حواشي متاثر از اين موضوع اظهار كرد: اگر عنصر جذابيت فيلم درام است، بايد پرسيد درام متاثر از فرهنگ ما چيست؟ متاسفانه در اين مدت درباره يكي از عناصر درام كه خيانت است حرف و حديث‌هاي بسياري پيش آمد و متاسفم كه برخي مردم را در حجاب واژگان قرار دادند و اين موضوع را بزرگ كردند، در حالي اگر خيانت عنصري از درام است، بايد مورد استفاده قرار گرفت.

برنامه‌هايي براي رقص كودك پاي تلويزيون

برنامه «فيتيله ها» و يا سري جديدش «جمعه به جمعه» برنامه ديگري است كه شبكه 2 براي كودكان در روزهاي جمعه تدارك ديده و نكته اصلي اين برنامه چه در سري قديم و چه جديد سرگرم كردن بچه ها با آهنگ هاي مختلف است! آهنگ هايي كه به نوعي گرته برداري از آهنگ هاي آن ور آبي است!

از شهدا قدیس نسازیم تا بعدا قابل دسترس باشند
وقتی می‎بینیم که در فرانسه فیلم در بازار کن به نمایش درمی‎آید و چند خانم ایرانی که در ظاهر اساسا مقید به این‎گونه مسایل نبودند با آن به‎شدت ارتباط برقرار کرده‎اند، اطمینان پیدا می‎کنم که موفق بوده‎ام. این بدان معناست که من نگاهی ارائه کرده‎ام که توانسته است با طیف‎‎های گسترده‎ای از مخاطبان ارتباط برقرار کند. اگر این نگاه مورد پسند عده‎ای خاص نیست، این دیگر برای من مهم نیست.

کاریکاتور/ روز جهانی کودک مبارک





«اردشیر ایران‌نژاد» از مدیران تولید و تهیه‌کنندگان فعال سینمای ایران صبح امروز درگذشت، پیکر این هنرمند در قطعه هنرمندان آرام می‌گیرد.

ابوالفضل پورعرب از دنيا رفت+تکذیبیه
در حالی که میرعلایی در نشست خبری فیلم کودک و نوجوان خبر درگذشت پورعرب را داد فرزند این هنرمند مرگ وی را تکذیب کرد.

وقف کتابی نفیس توسط رهبری
هفت سال پس از اهدای یک نسخه‌ نفیس از دیوان حافظ و در آستانه‌ روز بزرگداشت این شاعر گرانقدر، جزئیاتی درباره‌ این نسخه منتشر می‌شود.

عکس/ فتوشاپ در قرن بیستم!

آیا باورتان میشود که پیش از ظهور دوربینهای دیجیتال و امکان ادیت عکسها در نرم افزارهای پیشرفته کنونی ، حتی در سالهای 1840 تا 1990 هم عکسی اینچنین ادیت شده و تغییر یافته وجود داشته است؟



ماجرای هدیه "چهره ماندگار" به رهبری
برای دانستن اهمیت دیوان حافظ اهدایی استاد امیرخانی به مقام معظم رهبری و نیز سرگذشت این نسخه‌ی نفیس، به سراغ خود استاد رفتیم كه خود ایشان شناساننده‌ی این نسخه نیز بودند.

گلایه اصفهانی از سانسور تیتراژ یک سریال
محمد اصفهانی در وب سایت رسمی خود درباره رفتار این روزهای رسانه ملی یادداشتی نوشته است.

اقتباس‌های مهم هالیوود در سال 2012

بر اساس رمانی از ویکتور هوگو. تام هوپر بعد از موفقیت فیلم قبلی‌اش «سخنرانی پادشاه» به سراغ ساخت اقتباسی موزیکال از این رمان پرطرفدار ویکتور هوگو رفته است. این رمان نیز بارها و بارها مورد اقتباس‌های مختلف قرار گرفته، از 1909 تا به امروز.

توضيح شایعه سازان درباره پور عرب
سيداحمد ميرعلايي كه از درگذشت ابوالفضل پورعرب خبر داده بود، با تكذيب اين خبر، براي اين هنرمند سينما آرزوي سلامتي كرد.

کاریکاتور/ تشکیل ستاد جنگ های نامنظم اقتصادی

محمود بهمنی، رئیس کل بانک مرکزی چندی پیش از تشکیل قرارگاه جنگ‌های‌ نامنظم اقتصادی در این بانک ‌خبر داد و گفت که ارز باید تک‌نرخی باشد.




وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تهاجم فرهنگی گفت: سینماگران با فیلم‌های خوب مانع تغییر ذائقه کودکان ایرانی شوند.



مادر ۴ شهید برادران بارفروش در مدینةالنبی(ص) که اینک زائر خانه خداست، آرزوی عزت اسلام و ظهور امام زمان(عج) و سلامتی رهبر حکیم انقلاب را دارد.



شهید تفحص «مجید پازوکی» متولد اول فروردین ماه سال 1346 است؛ وی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت بسیج مسجد لرزاده درآمد و برای گذراندن دوره آموزشی در سال 1361 به عنوان تخریبچی، وارد جبهه‌ شد؛ وی در این مسیر یک بار از ناحیه دست راست مصدوم شد و بار دیگر از ناحیه شکم؛ حالش خوب نبود اما درد را با خنده پذیرایی می‌کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس