فریاد شیران: بعضی از مربیان فاسد و دلالان در داخل باشگاه‌ها هستند

معاون سابق باشگاه استقلال گفت: اکنون بعضی از مربیان فاسد و دلالان حرفه‌ای‌تر شده‌اند و داخل باشگاه‌ها حضور دارند.

به گزارش مشرق، ناصر فریاد شیران معاون سابق باشگاه استقلال اظهار کرد: پرونده فساد در فوتبال باز است و فدراسیون فوتبال هم عذر چند نفر را خواست، اما هنوز حکم صادر نشده است. منتهی بحثی که هست دوره‌ای که کفاشیان ریاست فدراسیون فوتبال را داشت و مهدی تاج هم رئیس سازمان لیگ بود، ۳ نفر به عنوان کارشناس خبره در بحث تبانی، زد و بند، امتیاز فروختن، امتیاز خریدن و رمالی و جادوگری فعالیت می‌کردیم. ما ۳ سال در آنجا بدون چشم داشت مالی فعالیت کردیم.

او افزود: گزارش‌های ما براساس بازی‌هایی که می‌دیدیم، کیفیت تیم‌ها، تعویض‌ها و بازیکنان تاثیرگذار بود. یک بازیکن می‌توانست شبیه سازی کند تا تیمش گل بخورد و شرایطی به وجود آورد که عمدی تیمش گل بخورد. ما به کمک پلیس امنیت و حاج آقا علیپور که آن موقع رئیس کمیته اخلاق بود فعالیت‌هایی کردیم و برای تعدادی از مربیان منشوری حکم صادر شد و ممنوع کارشان کردند. بعد از آن اتفاق ندیدیم که کمیته اخلاق بیاید و حکمی صادر کند که برای آن دسته از مدیران، مربیان و بازیکنان و سرپرستانی که با کمک دلالان و بعضی از رسانه‌های فاسد فعالیت می‌کنند.

محرومیت مادام العمر برای متخلفان پرونده فساد صادر کنند

فریاد شیران گفت: اکنون بعضی از مربیان فاسد و دلالان حرفه ای‌تر شده‌اند و داخل باشگاه‌ها حضور دارند. آن موقع دلالان داخل باشگاه نبودند و با تلفن و یکسری کارهای دیگر تبانی می‌کردند. اکنون تصور می‌شود باشگاه‌هایی که تبانی نمی‌کنند غیرحرفه‌ای هستند و حرفه‌ای کار نمی‌کنند. اگر می‌خواهند با فساد در فوتبال جدی برخورد کنند، آن کسانی که در فساد شراکت دارند را دستگیر کنند . من یادم هست که کونته درباره یک فساد اطلاع داشت، اما نیامد و بگوید. آن فساد بعد از چند سال مشخص شد و کونته هم یک الی ۲ سال محروم شد. او اطلاع داشت، اما به نهادهای نظارتی گزارش نداده بود. اینجا علاوه بر اینکه کمیته اخلاق و کمیته انضباطی حکم صادر می‌کنند باید پرونده را به مراجع قضایی بدهند تا محرومیت‌های سنگین حتی محرومیت مادام العمر برایشان در نظر بگیرند.

فدراسیون فوتبال باید پرچمدار مبارزه با فساد باشد

معاون سابق استقلال گفت: به نظرم حتی اموال فرد فاسد باید صادر شود. کسانی که فساد می‌کنند شامل مدیران، مربیان، بازیکنان و سرپرستان هستند و یک بخش هم ایجنت‌های دلال هستند که مجوز ندارند و یک دفعه ۱۵ الی ۲۰ بازیکن در اختیارشان است. این برای فوتبال ما خطرناک است که یک مدیربرنامه در یک باشگاه ۷، ۸ بازیکن داشته باشد که این موضوع در استقلال و پرسپولیس هم بوده است. اگر می‌خواهند مبارزه با فساد جدی‌تر باشد باید فدراسیون فوتبال پرچمدار این موضوع باشد.

چرا درباره پرونده فساد در سال ۱۴۰۰ حکمی صادر نشد

فریاد شیران گفت: می‌گویند پرونده فساد در فوتبال برای ۱۴۰۰ بوده است، پس چرا در آن سال حکمی صادر نشده و برخوردی صورت نگرفته است؟ چرا اتفاقی نیفتاده که دادستان کرمان ورود کرده است؟ اگر می‌خواهیم با فساد مبارزه کنیم باید مبارزه جدی باشد و کسی که می‌خواهد مبارزه کند باید تاوان پس بدهد. ما مربیان خوبی در کشور داریم، اما داخل آن باند فساد حضور ندارند و بیکار هستند. آنها باید وارد فساد شوند که بتوانند تیم بگیرند.

استقلالی ها برای این ۲ بازی سکوت کنند

او درباره اینکه کدامیک از تیم‌های استقلال و پرسپولیس قهرمان می‌شود، گفت: تیمی قهرمان می‌شود که حاشیه‌ها را کم کند. استقلالی‌ها بهتر است اصلا مصاحبه انجام ندهند و بیشتر تمرکز روی مسائل فنی کنند و انگیزه برای برد داشته باشند. تیم استقلال شرایط خوبی داشت و می‌توانست نتیجه بگیرد، اما همین مصاحبه‌هایی مبنی بر اینکه هیچ کس نمی‌خواهد ما قهرمان شویم همین حاشیه وارد تیم می‌کند و تمرکز بازیکن از بین می‌برد. به نظرم استقلالی‌ها برای این ۲ بازی سکوت کامل کنند و مصاحبه نکنند و به حاشیه نپردازند و بیشتر به بحث فنی بپیردازند و روحیه و انگیزه به بازیکنان بدهند، چون بازیکنان استقلال باکیفیت هستند.

مصاحبه های حاشیه ای امان استقلال را بریده است

معاون سابق باشگاه استقلال گفت: فراموش نکنیم که تیم پرسپولیس که رقیب ما هست، ۳ الی ۴ بار به صدر جدول آمد و دوباره به پایین رفت. اما اکنون حضور پرسپولیس در صدر جدول خیلی می‌تواند برای استقلال خطرناک باشد اگر تمرکز نکنند و انگیزه شان برای برد بیشتر نشود احتمال دارد که متاسفانه پرسپولیس قهرمان شود وجود دارد. استقلال به خوبی بسته شده است و تغییراتی انجام شد. اکنون هلدینگ خلیج فارس عهده دار باشگاه استقلال است و همان ابتدا ۸۰ میلیارد تومان واریز شد و خطیر مدیرعامل قبلی این پول را به حساب اعضای تیم واریز کرد و انگیزه بازیکنان را بالا برد. اما این مصاحبه‌های حاشیه‌ای امان تیم استقلال را بریده است. به نظرم با حضور هلدینگ خلیج فارس منابع مالی تامین شده است و بازیکنان دغدغه مالی ندارند و دیگر راحت‌تر بازی می‌کنند. به نظرم اگر استقلالی‌ها برای ۲ بازی باقی مانده تمرکز کنند من قول می‌دهم که قهرمانی را به دست می‌آورنئد. من توصیه ام این است که هیچ کدام از کادر فنی استقلال به کنفرانس خبری هم نرود و بگذارند حتی فدراسیون فوتبال جریمه شان کند. به نظرم چه قبل و چه بعد از بازی مصاحبه ممنوع باشد. اگر دوباره وارد حاشیه شوند آن وقت کارشان برای قهرمانی سخت می‌شود. ما خودمان حاشیه برای خود ایجاد کردیم.

استقلال در صورت داشتن تمرکز لازم قهرمان لیگ برتر می شود

او افزود: اکنون سردار شهریاری با کوله باری از تجربه در راس امور باشگاه استقلال هست. به نظرم بازیکنان فقط تمرکز داشته باشند و از حاشیه‌ها دور باشند تا تیم نتیجه بگیرد تا آرزوی که همه اعضای تیم که همانا قهرمانی در لیگ برتر است، به آن برسند.

به هر حال تهدیدات هست که خسروی بیان کرده است. ایشان در شرایطی صحبت کرده که کمیته انضباطی محرومشان کرده است. به نظرم باید تامل و صبوری کنیم و مهمترین چیز قهرمانی استقلال است و همه باید کمک کنیم. به نظرم شهریاری و سمیعی ابلاغیه‌ای درباره مصاحبه نکردن صادر کنند که اصلا هیچ کس مصاحبه نکند تا با تمرکز بالا قهرمان شویم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    1 0
    راس فوتبال کشور آقای تاج است که مصداق بارز مفسد و افسد است!!
  • آرین IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    0 0
    مافیا فرش چقدر محروم شد؟چند ماه یا چند سال؟دوباره برگشت اشتباهتش را طور دیگه ادامه داد که رو دست نخوره ومحروم نشه یا سیاوش یزدانی که عمدا"مقابل سپاهان پنالتی واضح دادچقدر گرفته بود وچند سال محرومش کردند...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس