کد خبر 1606064
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۱
‌

شبکه ‌بی‌بی‌سی در پوشش خبری فارسی و عربی تشییع شهدا خدمت در ایران، گزارش‌های متناقضی از استقبال مردم از پیکر شهدا منتشر کرد.

سرویس سیاست مشرق- شبکه بی‌بی‌سی در بخش فارسی و عربی پوشش خبری مراسم تشییع رئیس‌جمهور ایران، از تکنیک‌های مسبوق به سابقه رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور استفاده کرده و در هر بخش به‌صورت مجزا، روایتی متناقض به مخاطبان خود ارائه داده است.

بی‌بی‌سی فارسی درست در لحظات اولیه اعلام خبر شهادت رئیس‌جمهور و همراهان عالی‌قدرشان و تجمعات مردمی برای عزاداری در سوگ ازدست‌دادن سیدابراهیم رئیسی، ادعا می‌کند که مردم ایران از این حادثه خوشحال شده‌اند!

این شبکه بدون سند تصویری و ادله مستند، عنوان می‌کند که بسیاری از مردم ایران را می‌بینیم که از این واقعه ابراز خوشحالی می‌کنند!

این درحالی‌که است نه فقط در صبح اعلام شهادت، بلکه از شب گذشته و هم‌زمان با پویش دعای سلامتی برای رئیس‌جمهور و همراهانشان، جمعیت بسیاری از مردم ایران در اماکن متبرکه و میادین اصلی شهر جمع شدند و برای سلامتی مسافران بالگرد حامل رئیس‌جمهور، دست به دعا و توسل شده بودند.

اما شبکه بی‌بی‌سی در بخش عربی، گزارشی که از واکنش افکار عمومی ایران نسبت به شهادت رئیس‌جمهور ایران منتشر کرد، با آنچه که در بخش فارسی گفته می‌شد، متناقض بود. بخش فارسی با مردم ساکن ایران مصاحبه کرده بود و اظهارات مردم نیز حاکی از تأثر و اندوه شدید مردم نسبت به این حادثه بود.

البته به نظر می‌رسد بخش عربی بی‌بی‌سی متأثر از دیگر شبکه‌های بین‌المللی عربی، مجبور شده تا تشییع بی‌نظیر مردم ایران را آن‌طور که هست روایت کند؛ زیرا این تشییع باشکوه و میلیونی با بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عربی از جمله الحدث، الشرق، فرانس۲۴ و اسکای نیوز عربی همراه شده بود.

حتی شبکه العربی در پوشش مراسم تشییع این جمعیت زیاد و عزادار را به عزاداری در ایام محرم تشبیه می‌کند.

البته پس از فشار کاربران ایرانی به گزارش کذب بی‌بی‌سی فارسی و همچنین تداوم تشییع‌جنازه باشکوه شهدای خدمت در تبریز، قم، تهران، بیرجند و مشهد، این شبکه لندنی ناچار شد تا چهره حقیقی استقبال مردم از پیکر شهید رئیسی و همراهانشان را با تیتر مناسب‌تری پوشش دهد.

تناقض عجیب بخش فارسی و عربی بی‌بی‌سی!

حتی در بخش کامنت پست اینستاگرامی بی‌بی‌سی درباره شهادت مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی، کاربران ایرانی که بخشی از آنها شهروندان آذربایجان شرق بودند، یاد این شهید والامقام را گرامی داشتند و از او تمجید کردند.

تاکنون صفحات اجتماعی رسانه‌های معاند محفل فحاشی و سیاه‌نمایی اکانت‌های فارسی‌زبان بود. اما حالا کاربران حقیقی ایرانی، آنچه که از استاندار و رئیس‌جمهور خادمشان به یاد دارند را در بخش کامنت‌ها می‌نویسند.

تناقض عجیب بخش فارسی و عربی بی‌بی‌سی!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    8 2
    " قل الله ثم ذرهم فی خوضهم یلعبون " بگو خدا سپس انها را بگذار در باطل و موهومات و بازی های خود سرگرم باشند . ملت بصیر و نجیب ایران ضمن قیام یکپارچه جهت بزرگداشت فرزندان و خدمتگزاران شهید انقلاب و ایران و بیعت مکرر با نظام اسلامی و رهبری معظم انقلاب دنیا را حیرت زده و دشمنان را مات کرده است . درود و سلام خداوند بر این رهبر و این ملت و رحمت و مغفرت الهی بر شهیدان .
  • سید GB ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    11 3
    با درود واضح هست،گردانندگان بی‌بی سی فارسی کیا هستن،اکثرا مخالف انقلاب اسلامی هستن،ولی بخش عربی،توسط اونا که اداره نمیشه
    • SE ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      7 1
      گردانندگان بی‌بی سی فارسی سلطه ها و بی غیرتها و پادوهای اجانب هستند
    • کارشناس رسانه IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      2 0
      سیاستگذار بی بی سی یک سیستم است . اهداف بی بی سی در باره اخبار ایران برای مردم ایران تخریب است و در کشورهای عربی حفظ ظاهر بعنوان یک رسانه بی طرف است . همین اتفاق در موضوع اخبار کشورهای عربی در آن کشورها و ایران هم صادق است . در بخش فارسی و عربی یک سری دلقک بازیچه سیاست های کثیف اینتلیجنت سرویس هستند .
  • م IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    8 0
    کی دیگه به بی بی سی اعتماد میکنه
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      4 0
      همونهایی به بی بی سی اعتمادمی کنندکه پدر بزرگ ومادربزرگشون در۱۰۰سال قبل باقحطی وگرسنگی کاملا«عمدی ومهندسی شده وانتشار عمدی بیماری طاعون توسط انگلیس»قریب به ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ده میلیون نفرمردم ایران راکشتارو قتل عام کردند!دقت کنید!ده میلیون نفر!
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    8 0
    چقدر این بی بی سی حرف مفت میزنه
  • DE ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    7 0
    بی بی سی فارسی دست براندازها و لابی های اسراییل است و این تقسیم بندی برای تمام کشورهای دنیا صادق است مثلا بی بی سی روسی هم مطابق با دشمنی با روسیه و دوستی با اکراین هست. بیخودی نمیگن بنگاه سخن پراکنی.
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    3 0
    الحمدلله بی بی سی مدتهاست که با دروغپردازی اعتبار خودش رو از دست داده هرچه تیتر بزنه حتی مثبت ارزشی نداره چون همونم در اثر فشار اجتماعی بوده نه تلاش برای انتشار حقیقت و محقق شدن صداقت خبری
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    2 1
    برای بی اعتباری بی بی سی همین بس که بوقچی و همچنین گدای مالی رژیم کودک کش ستمگرهست ،تقریبا اکثریت درصد اخبارش هم که جهت دار ، دروغپردازی ،مزخرف و کاملا مخل آسایش فکر و روان هست ،واقعا کسیکه بی بی سی گوش میده برای وقت ، سلامتی و آرامش فکر خاطر خودش هیچگونه ارزشی قائل نیست.هرچند بعیده که تعداد چنین افرادی در جامعه زیاد باشه که بیشتر مخاطبان بی بی سی و کامنت گذاران سایبری آلبانی هستند که توسط گروهک منافقین اجاره شدن.
  • ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    2 0
    احمق کسی که به شبکه دشمن شماره یک ایران و مردم ایران در 200 سال اخیر بها می دهد و اخبار را از آن میگیرد چنین کسانی لایق این هستند که توسط دشمن نابود شوند
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    2 0
    تشييع رئیس جمهور شهيد پس تشييع امام‌خمینی)ره( بزرگترين استقبال مردمی وشرکت مردمی دراين مراسم بود حضور مردم بی نظیر بود
  • مشرق میوز US ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    0 0
    کیهان گفت ده ها ملیون در مراسم شرکت کردند. ملاک کیهان ولاغیر.
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    0 0
    خاک بر سر عوامل بی بی سی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس