اعتراف دشمن به موفقیت شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان

ریچارد دالتون سفیر اسبق انگلیس در ایران در یک گفت‌وگوی اینترنتی به تمجید از رئیس‌جمهور شهید ایران، آیت‌الله رئیسی پرداخت و عملکرد امیدآفرین رئیس‌جمهور در برخورد با مشکلات اقتصادی را ستود.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: آقای دالتون در برنامه اینترنتی LBC گفت: «او یکی از اعضای برجسته قوه قضائیه ایران بود که حداقل از سال ۱۹۸۰ در مناصب عالی فعالیت داشت. اگرچه اقتصاد ایران با توجه به فشار تحریم‌های آمریکا و سایر کشورها به چالش کشیده شده بود؛ [اما] او ناامید نشد.» دالتون سپس به ثبات نظام سیاسی ایران اشاره و تحلیل کرد اتفاقاتی مانند درگذشت[شهادت] رئیس‌جمهور تأثیری در عملکرد جمهوری اسلامی ایران نخواهد گذاشت: «در حال حاضر همه چیز از لحاظ امنیتی در داخل ایران آرام است. ایران نخبگانی قدرتمند دارد. در دولت مقاماتی وجود دارند که هر کدام در مدیریت، افراد برجسته‌ای هستند.»

همچنین شبکه تلویزیونی دولتی انگلستان(BBC) نیز در یکی از برنامه‌های خبری خود که به سانحه بالگرد رئیس‌جمهور ایران اختصاص داشت، بخشی از عملکرد وزیر خارجه شهید ایران، حسین امیرعبداللهیان را بررسی کرد. کارشناس این شبکه آقای امیرعبداللهیان را از جمله افرادی دانست که ارتباط نزدیکی با گروه‌های مقاومت منطقه داشته است و درباره میراث وزارت خارجه او گفت: «آقای امیرعبداللهیان یکی از معدود وزرای خارجه ایران است که در سطح منطقه‌ای تأثیر داشت؛ میراثی که وی برجای خواهد گذاشت تأثیرگذاری بر سیاست‌های امنیتی و نظامی ایران بر خاورمیانه است.»

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس