کد خبر 1599617
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۲

در این مقاله سعی کردیم به معرفی سایبان ماشین و سایبان حیاط بپردازیم و ویژگی های آن ها را برای انتخاب آسان تر شما مطرح کردیم تا یک سایبان کاربردی تهیه کنید.

سایبان ماشین چه کارایی در فضای باز حیاط دارد؟

سایبان ماشین ایده ‌ای کاربردی و جالب برای پوشاندن فضای باز است تا بتوان میزان استفاده از این محیط را افزایش داد و به بهترین شکل ممکن از ماشین محافظت نمود. امروزه سایبان ‌های متنوعی در حیاط نصب می ‌شوند. از کاربردی ترین طرح آن ها می ‌توان به ساخت پارکینگ ماشین، ایجاد آلاچیق و ساخت فضای نیمه باز، ساخت گلخانه و... اشاره کرد.

کارکرد اصلی سایبان ماشین مسقف نمودن فضا و حفاظت از آن در برابر نزولات مختلف می ‌باشد. در نواحی مرطوب و بارانی می ‌توان فضای مسقف را در برابر بارش ها فراهم کرد و ماشین را نیز در این فضا نگه داری نمود. در فصل گرم سال نیز از تابش نور شدید خورشید در امان بود. سایبان ماشین از پر طرف دار ترین سازه‌ های سبک است که در ساختمان ‌ها و آپارتمان ‌ها مورد استفاده قرار می‌ گیرد. این سازه به شکل کاملاً اصولی طراحی و اجرا می ‌شوند. فرایند طراحی و ساخت آن نیز به شکل مهندسی صورت می ‌گیرد تا سازه در برابر عوامل متعدد مقاومت بالایی را داشته باشد و دچار آسیب نگردد.

بهترین سایبان ماشین ها از چه ویژگی برخوردار هستند؟

  • سایبان ماشین ‌ها در قسمت ورودی ستون ‌های اضافی ندارند تا بتوان با سهولت بیش تر ماشین را در این فضا قرار داد.
  • پوشش سقف بهترین سایبان ماشین ‌ها از ورق ‌های یو پی وی سی تهیه می ‌گردد تا سایه ی مطلوب و خنکی در فضا ایجاد شود و به دلیل انعکاس نور خورشید کم ترین گرما به فضای زیرین سایبان منتقل می‌ شود.
  • در سقف این سایبان ‌ها آب رو هایی مانند ناودانی تعبیه می ‌گردد تا بتوان آب ناشی از بارش باران و برف را به خارج سازه هدایت کرد و کم ترین آسیب را به آن وارد نمود.
  • با طراحی پیشانی در نما های جانبی نیز بهترین سایبان ماشین ها از ورود اشعه ‌های خورشیدی جلوگیری می ‌کنند.
  • با کیفیت ترین سایبان ماشین ها به شکل اصولی اجرا و نصب می‌ شوند تا کم ترین خطری در فضا ایجاد نگردد.

سایبان ماشین چه کارایی در فضای باز حیاط دارد؟

در هنگام خرید سایبان خودرو به چه عواملی توجه کنیم؟

  1. در فرایند خرید سایبان برای خودرو ها بهتر است به ابعاد آن توجه داشته باشید. طول، عرض و ارتفاع این سازه در کیفیت و کارایی آن موثر است بنابراین باید ابعاد استاندارد باشد تا خودرو به بهترین شکل ممکن در فضای سایبان قرار بگیرد.
  2. یکی دیگر از پارامتر های بسیار مهم در فرایند خرید سایبان خودرو ها میزان مقاومت آن در برابر نزولات و بارش‌ های فصلی می ‌باشد. سایبان خودرو می ‌بایست در برابر بار ناشی از بارش برف و ورود نیرو های متعدد هنگام وزش باد و وقوع زلزله دچار آسیب نگردد.
  3. این سایبان ‌ها در صورتی که به شکل اصولی طراحی و اجرا شوند، دچار آسیب زود هنگام نخواهند شد و مقاومت خود را از دست نمی ‌دهند بنابراین توصیه می ‌کنیم در هنگام خرید سایبان خودرو به سراغ مراکز معتبر بروید تا سازه به شکل اصولی و استاندارد طراحی و اجرا شود.

بررسی عوامل تاثیرگذار در قیمت سایبان خودرو

آن چه در قیمت کلی سایبان خودرو موثر است عبارت است از:

  • نوع پوشش سقف سایبان
  • جنس سازه و نوع طراحی آن
  • ابعاد و اندازه ی سایبان خودرو
  • هزینه ی نصب و اجرای آن در محل مورد نظر
  • تجهیزات جانبی

حداقل ابعاد سایبان خودرو چقدر است؟

حداقل ابعادی که برای قرارگیری هر خودرو می ‌بایست در نظر گرفت، فضایی به اندازه 2.5 متر در 5 متر می ‌باشد. هنگامی که تعداد خودرو ها افزایش می ‌یابد، می‌ بایست فضای بیش تری را در نظر داشت. همچنین بهتر است به فضای لازم میان دو خودرو نیز توجه کرد تا درب آن ها به راحتی باز و بسته گردد.

سایبان خودرو در چه اماکنی قابل نصب است؟

برای فضا های مختلف با کاربری‌ های متفاوت می‌ توانیم از سایبان خودرو استفاده کنیم. در اماکن اداری نظیر سازمان ‌ها و شرکت ‌های دولتی و خصوصی ساخت سایبان خودرو بسیار کاربردی است. شرایط بهتری برای ارباب رجوع و کارمندان فراهم می‌ شود. فضای باز این اماکن نیز نظم دهی می ‌گردد به ویژه می ‌توان ورود و خروج خودرو های متعدد را نیز به این اماکن به راحتی کنترل کرد.

سایبان ماشین چه کارایی در فضای باز حیاط دارد؟

سایبان حیاط چیست؟

سایبان حیاط نیز از دیگر سازه های رایج است که جایگزین بسیاری از آلاچیق های قدیمی شده است. سایبان حیاط با کاربردی چند منظوره به بازار عرضه می شود به عنوان مثال می توان از سایبان خودرو، به عنوان آلاچیق حیاط نیز استفاده کرد. سایبان حیاط از نیاز های ضروری ویلا، باغ و منازل است تا علاوه بر نگه داری از وسایل نقلیه بتوان از سایه ی مطلوب آن استفاده کرد و اوقات فراغت خود را نیز در این فضا سپری نمود.

از کاربرد های سایبان حیاط می‌ توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • ساخت سایبان برای حیاط ‌های خلوت و نورگیر ها
  • ساخت سایبان در راستای نگه داری از گل ‌ها و گیاهان در فصول مختلف سال
  • ایجاد سایبان حیاط در فضا های کوچک نظیر بالکن و تراس و استفاده از سایه ی مطلوب آن
  • ساخت سایبان در کنار استخر ها در فضای آزاد

خرید چه سایبان ‌هایی را پیشنهاد نمی ‌شود؟

در راستای خرید سایبان حیاط توصیه می ‌کنیم به سراغ سازه‌ های سبک و بی ‌کیفیت نروید. سایبان ‌هایی که ممکن است با قیمتی ارزان ارائه شوند اما به دلیل انتخاب سازه‌ های سبک و ظریف، کیفیت و کارایی بالایی ندارند. این سایبان ‌ها در کوتاه مدت مقاومت خود را از دست می‌ دهند. ممکن است با وزش باد های شدید، سازه بشکند یا دچار آسیب جدی گردد.

علاوه بر آن خرید سایبان حیاط را با پوشش‌ های بی‌ کیفیت و ضعیف توصیه نمی ‌کنیم. آنتی یو وی پایین برخی از پوشش سایبان حیاط ‌ها موجب شکستگی، ترک و خوردگی آن ها در طولانی مدت می‌ گردد. ممکن است آفتاب و یا گرمای شدید از سطح این پوشش‌ ها عبور کند در نتیجه سازه کارایی خود را از دست می‌ دهد.

طرح سایبان حیاط را بر چه اساسی انتخاب کنیم؟

طرح ‌های موجود امروزه با معماری لوکس و زیبا به بازار عرضه می ‌شوند. سایبان‌ حیاط بر خلاف سازه‌ های قدیمی از زیبایی و طراحی بی‌ نظیر برخوردار است اما بهتر است هنگام انتخاب آن توجه داشته باشید سازه از نظر سبک معماری، طرح و رنگ با فضای اطراف، نمای ساختمان ‌ها و طراحی محوطه مطابقت بالایی داشته باشد. انتخاب طرح و رنگ هم خوان با محیط اطراف موجب زیبایی بیش تر فضای باز می ‌گردد در نتیجه فضای مورد نظر شلوغ و بی ‌نظم به نظر نمی ‌رسد. می ‌توان از خطوط شکسته و یا منحنی در سازه و سقف سایبان استفاده کرد تا زیبایی آن افزایش یابد.

بهتر است طراحی و ساخت سایبان را به مراکز معتبر بسپارید تا نگرانی بابت کیفیت و دوام سایبان نداشته باشید. در ادامه به معرفی یکی از مراکز با سابقه تولید سایبان در کشور می پردازیم.

شرکت سایه سازان کوروش

یکی از مراکز تولید کننده سایبان حیاط در کشور شرکت سایه سازان کوروش می ‌باشد. این مجموعه با تجربه بسیار بالا در زمینه ی طراحی و ساخت انواع سایبان ‌ها، رضایت مندی بسیاری از مشتریان عزیز را در شهر های مختلف کشور به همراه داشته است. می ‌توانید بهترین سایبان ‌ها را با کیفیت بالا و قیمت مناسب از این مجموعه تهیه کنید. جهت مشاهده پروژه‌ های اجرا شده در این مجموعه می ‌توانید در وب سایت سایه‌ سازان کوروش به قسمت محصولات مراجعه نمایید و نمونه طرح ‌های سایبان را مشاهده کنید.

تلفن تماس: 09123793120


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس