کد خبر 1593989
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۱
عطوان

عبدالباری عطوان تحلیلگر مسائل جهان عرب دوشنبه شب گفت که تهدیدهای رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران پس از پاسخ تهران با عنوان عملیات نظامی «وعده صادق»، جنگ روانی است.

به گزارش مشرق، عطوان در پیام تصویری جدید خود با تمجید دوباره از پاسخ نظامی ایران به رژیم پوشالی صهیونیستی، قدرت نمایی نظامی سپاه پاسداران ضد دشمنان قسم خورده ایران را تاریخی خواند و از پس لرزه‌های این عملیات در محافل صهیونیستی در اراضی اشغالی پرده برداشت.

وی درباره ادعای صهیونیست‌ها درباره حمله قریب الوقوع به خاک ایران در واکنش به پاسخ نظامی ایران را فضاسازی و جنگ روانی دستگاه‌های رسانه‌ای صهیونیست‌ها عنوان کرد.

سردبیر روزنامه رأی الیوم، رژیم صهیونیستی را یک رژیم از هم فروپاشیده در برابر ایران به عنوان یک کشور قدرتمند تأثیرگذار در سطح منطقه دانست و مهمترین رخداد مواجهه نظامی اخیر ایران ضد رژیم صهیونیستی را در رویارویی مستقیم و بدون بهره گیری تهران از بازوان منطقه‌ای محور مقاومت بیان کرد.

عطوان:تهدید اسرائیل جنگ روانی است/صهیونیست‌ها توانایی دفاع از خود در برابر ایران را ندارند

عطوان افزود: عملیات شنبه شب ایران ثابت کرد که (رژیم) اسرائیل هرگز توانایی دفاع از خود در برابر رهگیری موشک‌های بالستیک و پهپادی ایران بدون بهره گیری از متحدان کلاسیک خود از جمله آمریکا، فرانسه، انگلیس در حریم هوایی اردن را ندارد.

این تحلیلگر جهان عرب با اشاره به خیانت دولت اردن به آرمان فلسطین و همدستی با (رژیم) اسرائیل و متحدان این رژیم در تلاش برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایران، از وجود ۱۶ پایگاه نظامی متحدان اسرائیل از جمله آمریکا، فرانسه و انگلیس در خاک اردن برای مقابله با ایران خبر داد.

وی همچنین درباره قدرت ویرانگر کلاهک‌های انفجاری موشک‌های ایران در اصابت به اهداف تعیین شده در (رژیم) اسرائیل، گفت: اگر ساکنان اسرائیل ویدئوهای ثبت شده از قدرت تخریبی و حجم ویرانی ناشی از موشک‌های ایرانی به دو پایگاه هوایی در نواتیم و دیگری در صحرای نقب را مشاهده کنند، ۴ میلیون شهرک نشین؛ یعنی نیمی از ساکنان اسرائیل به پناهگاه‌ها پناه می‌برند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ با انتشار اطلاعیه‌ای، از انجام عملیات «وعده صادق» و شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل با هدف تنبیه تل‌آویو برای حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه خبر داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق صورت گرفت.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    3 0
    سلام و درود خدا بر عطوان،
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 1
    ارواح خاک بن گوریون و موشه دایان ؛99% موشک های ایران منهدم شد و اسراییل هیچیش نشده ــ سگ داند و پینه دوز در انبان چیست ــــ حکایت حمله ایران به اسراییل ـــ پینه دوزی از کسی طلبکار بود و بدهکار بدحسابی می کرد و طلب او را نمی داد. پینه دوز عاقبت خسته شد و یک روز مشته ای (آلت فلزی برای کار کفش دوزی) داخل انبان گذاشت و به سراغ بدهکار رفت تا طلبش را وصول کند و کار یکسره بشود. وقتی به در خانه بدهکار رسید، سگش به او حمله کرد. پینه دوز انبان را بر سر سگ زد و سگ را کشت. یا رب سبب مرگ سگ سلطان چیست برچیدن پینه دوز را دکان چیست انبان که به سگ خورد و سگ افتاد و بمرد سگ داند و پینه دوز در انبان چیست
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      1 0
      خوب میشی
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    2 0
    خیانت دولت اردن _ الهام _امارات برای همیشه در ذهن های مردم ایران باقی می ماند . هنگامه ادب کردنشان می رسد .
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    5 1
    مامنتظر حمله ای ازسوی تلاویو ،بزن ببین چی جوری می خوری این دفعه با خاک یکسان میشی
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      2 0
      اشتباه منفی زدم‌. در عین حال رژیم غاصب غلطی نخواهد کرد.
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    5 0
    ججنگ روانی واسه چی ،خیلی وقته منتظرچنین موهبت الهی هستیم تا ریشه ی ظلم رو با خون خود بخشکانیم
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    4 0
    شهادت بهتراست از مست ولاعقل مردن درکنارخیابان یابیابان با تصادف...مرگ حق است ولی نوع مرگ متفاوت است با خدامردن ویادرصف شیطان مردن
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    4 0
    اسرائیل بزنه ؟چی جوری بزنه ،از پایگاا هوایی نوآتیم ؟یا بزدلانه ترور
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    2 0
    جرات دارند اقدام کنند
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 1
    بین ایران و اسراییل تنش وجود دارد و اگر ایران ضربه بخورد بر حیثیت ایران اثر دارد نکاتی را بیان می شود . حالا اگر شما با اون بالایی ها ارتباط دارید این چند نکته را اگر توانستید گوشزد کنید .
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 0
    مسئولان چگونه رفتار کنند ؟ (1) *اولا مقامات رسمی و نظامی ایران این حرف ها را که اگر اسراییل حمله کند پاسخ سختی می گیرد را رها کنند . ماهیت این حرف ها وابسته بودن عمل ایران به خواست اسراییل می شود و این نوعی دست پایین بودن ایران است . *به جای این ادعا باید روی مرحله ای بودن اقدامات ایران تمرکز کنند و بگویند که مرحله اول دفاع ایران تمام شد و ایران در مرحله دوم قرار دارد . مرحله دوم بسته به شرایط به زودی آغاز می شود . بیان این ادبیات مرحله ای بودن حتی گفتن اینکه ده مرحله تعریف شده است ، ابتکار عمل را به ایران می دهد و نشان می دهد ایران از قبل خودش را آماده کرده است و موضوع را تمام شده نمی داند و غافل گیر هم نمی شود .
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    1 0
    *دوما در زمانی که اسراییل بازی روانی حمله را اجرا می کند و اخبار لحظه به لحظه یک طرفه از احتمال حمله اسراییل بیان می کنند ، به جای منفعل شدن و تهدید کردن پاسخ دادن ، باید اخبار جدید تهاجمی منتشر شود . ولو دروغ هم باشد . مثلا در همان ساعات جنگ روانی ، مسئولان روی مراحل عملیاتی توضیحات دهند و اتفاقات جدید مرحله دوم را بیان کند . *اخبار جدید تهاجمی منتشر شود . مثلا بگوید سرجنگی متفاوت روی موشک های نصب شده است . یا موشک ها در لانچر ها نصب شده اند و ایران بنا دارد اگر لازم شد 500 موشک را همزمان شلیک کند . یا گفته شود دوستداران ایران بنا دارند منافع اسراییل را در سایر کشور ها مورد حمله قرار دهند .
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 0
    *یا از قول نماینده ها که مسئولیت حقوقی ندارند و فقط می توان از دهان آنها تعداد تریبون ها را بیشتر کرد گفته شود در مرحله دوم اهداف نظامی و اهداف تصمیم گیر نظامی داخل شهرها مورد هدف است و البته بگویند تلاش بسیار می شود فقط مراکز نظامی هدف قرار گیرند اما چون ممکن است انحرافی در موشک ها ایجاد شود ، بهتر است برای احتیاط همه بیمارستان های اسراییل هر چه سریع تر تخلیه شوند . خود همین خبر مجهول که بار حقوقی هم ندارد ، استرس عجیبی در طرف مقابل ایجاد می کند . بر خلاف ایران ، جان مردم امریکا و اسراییل خیلی برای خود مردم شان و مسولان شان مهم است و حتما استرس میگیرند و جدی می گیرند و البته جابجا کردن بیماران هم به راحتی قابل انجام نیست .
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    1 0
    (2) اعلام استفاده جزیی از توان موشکی در مرحله اول گفته شود که حجم عملیات مرحله اول تنبیهی فقط کار بخش کوچکی از توان موشکی مثلا یک گردان موشکی بوده است . بقیه گردان ها و تیپ ها و لشکر های موشکی برای مراحل بعدی است . این امر نشان می دهد که ایران برای مراحل بعدی تنش و حتی برای زمان ورود امریکا هم توان موشکی دارد . ولو به دروغ باشد . (3) اعلام احتمال اسیر کردن امریکایی ها در پایگاه های آنها گفتن اینکه اگر امریکا وارد جنگ شود پایگاه هایش مورد انهدام و حمله قرار می گیرد رها شود . چون فایده ای ندارد . چون انها قادر هستند تمامی موشک ها را رهگیری کنند . به جای آن باید گفته شود که برنامه ریزی شده است که نیروهای انقلابی و مردمی آن کشورها به پایگاه ها حمله زمینی می کنند و همگی را اسیر کنند . این امر باعث می شود بخش بزرگی از توان نظامی پایگاه خرج دفاع از خودشان شود . (4) افتتاح و اعلان دستاوردهای جدید باید دستاوردهای جدیدی آزمایش شود و اعلام گردد . ولو به دروغ باشد . مثلا پهپادها و موشک های جدید آزمایش شود و خبر آن اعلام گردد .
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      0 0
      آفرین.
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 0
    (5) مهم ترین کار : مانور روی ورود زمینی به فلسطین نقطه قوت امریکا و اسراییل ، تجهیزات و فناوری است و نقطه ضعف آن درگیری تن به تن و زمینی است . امریکا و اسراییل در درگیری زمینی با طالبان و حزب الله شکست خوردند . نقطه قوت ایران هم درگیری زمینی و نقطه ضعف آن موشکی و تجهیزات است . می توان مانور فراخوان ثبت نام از داوطلبان حضور در ورود به فلسطین و آزاد سازی فلسطین در جهان اسلام اعلان عمومی شود . و هر روز و خصوصا در زمان احتمال حمله امریکا و اسراییل امار ان لحظه به لحظه اعلام شود .حتی به دروغ . حتی بطور نمایشی در افغانستان و لبنان و ایران وعراق و .... هم صف های ثبت نام داو طلبان نمایش داده شود . این کار باعث می شود استرس انها می شود که قضیه جدیدی است و نمی توان با موشک و .. مقابله کرد . اسراییل نمی تواند وقتی نیروها وارد اسراییل شدند بمب اتمی منفجر کند . اعلام شود که نیروهای مردمی داوطلب دورتا دور مرزهای اسراییل در حال تجمع هستند و ماده ورود به فلسطین و اسیر گرفتن اسرائیلی ها و آزاد کردن سرزمین فلسطین هستند . اعلام همین حوزه بار روانی زیادی بر مردم و مسولان ااسراییل و مسولان امریکایی وارد می کند .
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 0
    امیدواریم که جبهه مقاومت پس از پاسخ ایران کماکان فشار بر روی رژیم اشغالگر و اجرای عملیات روزانه از سمت شمال و جنوب و یمن و ... را ادامه داده تا آزادی کامل سرزمین فلسطین و ایجاد رسمی کشور فلسطین یعنی محو اسراییل.
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    1 0
    آنرا که حساب پاک است از محاسبه چه باک است؟ اسراییل برای اثبات حرفش که 99% موشکهای ایران را منهدم کرده ؛ خبرنگاران جهان را دعوت کند تا از این دو مرکز که ایران مدعی است زده ؛ بازدید کنند.تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.
  • DE ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    1 0
    آبجو بایدن منظور آن جو بایدن رئیس جمبور آمریکاه در دیدار با نخست وزیر عراق چرتیده و نالیده: آمریکا به تأمین امنیت اسرائیل متعهد است زیرا ما صهیونیست مسیحی و نژاد پرست هستیم . ما متعهد به دنبال کردن آتش‌بسی هستیم که اسرا را به خانه بازگرداند و از گشترس و استرس و اسپرس درگیری در منطقه به فراتر از آنچه قبلاً بوده جلوگیری کند. همین روزی 70 تا 80 تا زن و کودک فلسطینی بکشد تا تمام شوند خوب است .
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    1 0
    حکام اردن خيانت کار سال‌ها ست که‌ فلسطين خيانت می کنند این‌ها نوکران آمريکا وصهیونیست هاهستن
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    2 0
    مهم حمله به اسراییل بود که انجام شد. حالا اگه اسراییل خیال جنگ به ایران رو داره بسم ا.... بیار آنچه داری ز مردی و زور که دشمن به پای خود آمد به گور
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    2 0
    به فضل الهی، رژیم حرام‌زاده صهیونیستی هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و نخواهد کرد.
  • روجا IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    1 0
    این گوی و این میدان ،هزاران موشک و پهبادی ایران لحظه شماری می کنند تا به سمت سرزمینهای اشغالی به پرواز در آیند‌ یا علی ...
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 0
    از این به بعد وقتی دولت اسراییل حرف از جنگ با ایران می زنه خود اسراییلی ها بیشتر می ترسند. اول باید به اونا هالی کنه اینا همش قوپیه.
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 0
    قصد ایران تنبیه سگ هار منطقه بود نه سگ کشی ....
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 0
    صهیونیستها مثل سگی که از خطر وحشت کرده بلند پارس میکنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس