کد خبر 1589611
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴
عطوان: واکنش ایران به عملیات دمشق ویرانگر خواهد بود

یک تحلیلگر ارشد عربی با اشاره به اتمام صبر استراتژیک ایران در مورد تجاوز صهیونیست‌ها اعلام کرد که واکنش به این ترور توسط ایران و کشورهای منطقه‌ای، برای اسراییل ویرانگر خواهد بود.

به گزارش مشرق، عبدالباری عطوان تحلیلگر مسائل راهبردی منطقه در مقاله جدید خود به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق پرداخته و نوشت که این حمله به شهادت چند نفر از جمله سردار محمدرضا زاهدی از فرماندهان بزرگ سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران منجر شد که به معنای خروج از تمامی قواعد درگیری‌ها به شمار می‌رود.

این تحلیلگر ارشد عربی تاکید کرد که حمله مذکور علاوه بر سوریه تجاوزی ضد ایران به شمار می‌رود که با هدف ایجاد جنگ منطقه‌ای و کشاندن آمریکا به این جنگ صورت گرفته است.

به نوشته عطوان، اسراییل در حال حاضر با بحران‌های روزافزون متعددی دست و پنجه نرم می‌کند و تمامی قدرت بازدارندگی و حمایتی خود از شهرک نشینان را در مناطق شمالی یا در غلاف غزه از دست داده است. به همین علت است که بیش از ۲۵۰ هزار نفر از ساکنان این شهرک‌ها خانه و کاشانه خود را رها کرده‌اند و آمار مهاجرت معکوس به روسیه و آمریکا و اروپا برای یافتن مناطق امن خارج از سرزمین‌های اشغالی در میان صهیونیست‌ها به شدت افزایش پیدا کرده است.

این تحلیلگر ارشد عرب زبان با اشاره به اینکه واکنش ایرانی‌ها به تحریک‌های اسراییل هنوز مشخص نیست، تاکید کرد که نظر می‌رسد کارد به استخوان رسیده است و صبر استراتژیک ایرانی‌ها در حال پایان یافتن است.

عطوان در پایان تصریح کرده که سوال مهم‌تر این است که ایران در صورت تصمیم به انتقام، عملیات خود را چگونه انجام می‌دهد؟ آیا از موشک‌های خود استفاده می‌کند یا اینکه یا اینکه زیرساخت‌های صهیونیست‌ها در حیفا و تل‌آویو و عکا و صفد و حتی دیمونا و ایلات را تخریب می کند؟

عطوان بروز جنگ منطقه‌ای را قریب الوقوع دانست و تاکید کرد که اگر اسراییل آتش این جنگ را روشن کند، واکنش ایرانی‌ها و سوری‌ها و عراقی‌ها و بازوان قدرتمند مقاومت در لبنان و یمن برای اسراییل ویرانگر خواهد بود و موجودیت این رژیم را به پایان خواهد برد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    3 2
    باید بزنیم تا بهمن میتونیم بزنیم افکار عمومی فکر میکند که ما در مقابل گند بد اهنین ضعیت هستیم
    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
      2 0
      پاسخ رو که جناب کنعانی و امیر عبداللهیان دادن که، به ششششددددتتتتت محکوم کردن، حالا برگردین سر کاراتون، خبری نمیشه !!
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    3 3
    باید کل تنگه هرمز و عبور و مرور رو به کشتیهای امریکایی انگلیسی و اسرائیلی ببندن.با همکاری لبنان و مقاومت سوریه تمام مناطق اشغالی این دو کشور رو آزاد کنن. جلو عبور و مرور تمام کشتی های به مقصد اسرائیل رو بگیرن هر جا می خواد باشه.کشتن مخوی سران صهیونیسم به صورت جدی در دستور کار قرار بگیره.مسیرهای ارسال تجهیزات از کشورهای اطرافش رو نا امن کنن.
    • CN ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
      4 1
      امر دیگه ای باشه برادر؟!
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    3 0
    چون انتقام شهدای قبلی را نگرفته اید اونا را پر روتر کرده اید انتقام شهید سلیمانی فخری زاده شهدای مدافع حرم و ... گرفته نشده است.
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    1 0
    خواهیم دید
  • CN ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    3 0
    خداوند حاج قاسم عزیزمون را غرق رحمت کنه هنوز در آرزوی انتقام ایشون بودیم.
  • TR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    3 0
    جانم !!
    • محمد IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
      0 3
      بی شرفی اگه کلمه بود.این پیامی که دادی واقعاً و به صورت واضح از طرف یک آدم بیشرف بود.
  • محسن IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    0 0
    ردّوا الحجر من حيث جاء فإنّ الشّرّ لا يدفعه إلّا الشّرّ عقل ، سیاست ، مذهب ، مردم و همه جهانیان میگن بزن فقط بعض آقایون میگن زدن که باید باشه ولی به صورت نوازش که اوضاع از کنترل خارج نشه ! خدایا چقدر تفاوت هست بین ایران امروز با ایران اول انقلاب ! انقدر تفاوت باورنکردنیه
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    1 0
    درموردشهیدرضی هم همین نظرو داشت که پاسخ ایران حمله وحشتناکه اونایی که میگن پاسخ نمیدیم بدونن کل مقاومت توسط ایران ساپورت میشه
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    2 0
    البته ما باید از صهیونیست ها انتقام بگیریم ولی معقولانه لیکن این آقای عطوان از اول عملیات طوفان الاقصی بارها مقاله نوشت و ایران و حزب ا... را تحریک می‌کرد که مثلا مستقیم وارد این عملیات شوند . من به آقای عطوان احترام می‌گذارم ولی نمی‌دانم هدفش از تحریک ایران و حزب ا... چیه؟؟؟
  • میثم IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    0 0
    ترس عامل شکست است با قدرت حمله کنید و گرنه تحریم‌ها روز به روز بیشتر میشود نترسین شجاعت داشته باشید حملللللههههه
  • هم وطن IR ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    0 4
    وقتی شنیدم اقا فرمودند اسرائیل را بابت این جنایت پشیمان خواهیم کرد اشک شوق و آرزوی اینکه در نابودی اسراییل شریک باشم روح و روانم را ، سراپا همه گوش شدم منتظر امر اقا. امشب شب قدر ، از خدا خواستم تا سال بعد شب شهادت حضرت علی علیه السلام آثاری از منفورترین ، سفاک ترین رژیم ، اسرائیل در روی زمین وجود نداشته باشد امین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس