کد خبر 1593647
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۳
اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه از نتایج تصمیم آمریکا و اروپا برای جلوگیری از احیای برجام است

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت: تشدید وضعیت کنونی در خاورمیانه به دلیل امتناع غرب از بازگرداندن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای ایران ممکن شده است.

به گزارش مشرق، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین همچنین در کانال تلگرامی خود نوشت: رویدادهای بسیار خطرناک کنونی در خاورمیانه یکی از نتایج تصمیم آمریکا و تروئیکای اروپایی برای جلوگیری از مذاکرات بر سر بازگرداندن برجام است. فرصتی برای اجتناب از این وضع وجود داشت. غرب راه را برای وقایع جاری هموار کرده است.

به نقل از خبرگزاری تاس، ایران شنبه و یکشنبه، پهپاد و موشک‌ها را به سمت اسرائیل پرتاب کرد و آن را پاسخی به جنایات متعدد از جمله حمله هوایی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق خواند.

در سال ۲۰۱۵، پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد و آلمان برجام را با ایران برای حل بحران برنامه هسته‌ای تهران امضا کردند.

در سال ۲۰۱۸، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری وقت آمریکا تصمیم گرفت از این توافق خارج شود. جو بایدن، رئیس جمهور کنونی ایالات متحده بارها تمایل خود را برای بازگرداندن واشنگتن به توافق هسته‌ای اعلام کرده است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    2 2
    ماجرای حمله ایران به اسراییل ـــ سگ داند و پینه دوز در انبان چیست پینه دوزی از کسی طلبکار بود و بدهکار بدحسابی می کرد و طلب او را نمی داد. پینه دوز عاقبت خسته شد و یک روز مشته ای (آلتی فلزی برای کار کفش دوزی) داخل انبان گذاشت و به سراغ بدهکار رفت تا طلبش را وصول کند و کار یکسره بشود. وقتی به در خانه بدهکار رسید، سگش به او حمله کرد. پینه دوز انبان را بر سر سگ زد و سگ را کشت. یا رب سبب مرگ سگ سلطان چیست برچیدن پینه دوز را دکان چیست انبان که به سگ خورد و سگ افتاد و بمرد سگ داند و پینه دوز در انبان چیست
    • SE ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
      2 0
      تو کدامشی؟
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    4 6
    خدا میدون شما روسها چقدر از ایران باج سیبیل میگرین
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    6 3
    تو هم سنگ خودتو به سینه میزنه از آمریکا و تروئیکای اروپایی بدتر خود تو روسیه و چین هستین
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    5 1
    برجام مرد آقای اولیانوف شما هم بهتره بیشتر تحقیق کنی که یک کشور غیر هسته ای هیچگاه به سه کشور هسته ای حمله‌ نمیکنه آره داداش ما هسته ای شديم رفت تماممممممممممم
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
      4 0
      اشتباهی منفی زدم. موافقم، برجام مرجام مرد رفت جناب روسی. یک سیستم زورکی استعماری بهتره که برود که برود.
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    3 0
    هرکسی از ظن خود شد یارمن! اولیانوف خان با برجام امثال شیخ حسن واداده چیزی به روسیه نمیماسید! نمایندگان ناتو را ندیدی جطور جلوی دوستان ایرانیشان صف کشیده بودند با قراردادهای کاغدی برای هم کف میزدند.؟
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    4 0
    فکرکنم ایشان با این درجه از ارادت به برجام نسبتی با روحانی وتیم اش داشته باشد.
    • ZA ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
      0 3
      ریطی به حسنک نداره . بحث سر خالی شدن کیسه روسیه در جنگ با اوکراینه . سر اون نیروگاه کهنه کوتول لاجون و پیزوری بوشهر روسها کم تیغمون زدن؟ چینیها هم از اینها بدترند کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من با روس و چین نباید رو بازی کرد
  • محمود IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    1 0
    البته سخنان بسیار زیرکانه گفته این شیطان بزرگ و اروپای خبیث حقوق بشری فکر نمی کردند با خروج از برجام و تشدید تحریم در تحریم به توان چند ایران اسلامی سکوت کند ودست بسته بماند هماند قانون نیوتن که هر عملی را عکس العملی هست مساوی با ان ودر خلاف جهت ان.بلاخره این تحریمها طراحی اصلیش در دست صهیونیستها تروریست مستقر در امریکا هستند.
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    1 0
    مگه برجام به موشک ربط داشت؟؟؟ میگفتن نداره ولی انگار ربط‌هایی داشت. فقط به اقتصاد ربط نداشت
  • حسن حسینی IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 0
    بله جناب اولیانوف غربی ها خودشون رو زرنگ می دونند ما به تعهدات عمل کردیم اما اونها بجای برداشتن تحریم ها گفتند ما تخریم ها رو بر تمی داریم تعلیق می کنیم غرب دیگه ابرو و اعتباری نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس