کد خبر 1593399
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶

به گزارش مشرق،محمد ایمانی در کانال تلگرامی خود نوشت:

ضربتی که دیشب به رژیم صهیونیستی وارد شد، کف توانمندی های اطلاعاتی- نظامی ایران بود. در مقابل، اسرائیل با حداکثر توانمندی های رادارای و پدافندی سه لایه خود نتوانست موشک ها و پهپاد های مهاجم را عقب براند.

دیشب، دیوار بازدارندگی اسرائیل و حامیانش بود که مقابل چشم همه فرو ریخت؛ و اسرائیل، بدون دیوار حائل امنیتی، دوام نمی آورد. امنیت و ثبات نیم بند اسرائیل، دیگر به قبل از۱۳ آوریل ۲۰۲۴ (۲۵ فروردین) باز نخواهد گشت.

دیشب فقط سامانه پدافند اسرائیل نبود که رفوزه شد و تصویر برداری محدود موبایل ها، ناتوانی اش را به رخ کشیدند؛ سامانه پدافندی و رادارای آمریکا، انگلیس، فرانسه (و اردن بی حیثیتت) هم که سعی داشتند مانع عبور موشک ها و پهپاد ها شوند، در مقابل توانمندی بالای ایران زانو زد.

این عملیات موفق، در کف توان تهاجمی ایران و سقف توان پدافندی اسرائیل/ آمریکا انجام شد. بخش قابل توجهی از موشک ها و پهپاد های ایران، با عبور از رینگ های پدافندی به هدف خوردند و از این حیث، اسرائیل (و حامیانش) ضربه بدی را متحمل شدند که ظی هفت دهه گذشته بی سابقه بوده است.

ایران دیشب، اسرائیل درمانده در جنگ فرسایشی غزه را ادب کرد، بی آن که مشت خود را بگشاید و توانمندی های مهیب تر را به میدان آورد. برای ملت های خوشحال منطقه هم ثابت شد که اسرائیل، با همه حمایت ها، چقدر ناتوان است. بسیج اراده ملت های منطقه دیشب وارد مرحله جدیدی شد.

ایران، دیشب چند مرکز نظامی از جمله یگ پایگاه مهم را آماج حمله قرار داد. اما نه با همه توانمندی فوق مدرن خود. به نظر می رسد هنوز از توانمندی هایی مانند موشک هایپر سونیک -و ادوات و تسیلیحات رونمایی نشده- استفاده نشده است.

توانمندی های غافلگیر کنندگی ایران و متحدانش، همچنان دست نخورده و ناشناخته مانده است. به این معنا، نوبت بعدی قرار نیست عملیات مجازات اسرائیل صرفا از مسافتی دورر انجام شود، چند ساعت به طول بینجامد، و یا در ابعاد عملیات دیشب محدود بماند. کابوس های بزرگ تر در راه است

ایران ضمن این که توانمندی نظامی اسرائیل و حامیانش را بی حیثیت کرد، قدرت عملیاتی بخش رده پایین تر تسلیحات خود را هم در کنار توانمندی های اطلاعاتی و گرا گیری و... سنجبد.

ضربت دردناک و غیر قابل جبرانی که بر پیکر رژیم صهیونیستی فرود آمد، شاید حتی ده درصد توانمندی های ایران هم نبود، اما قطعا در کریدور های سیاسی- نظامی رژیم صهیونیستی، توفانی بر پا خواهد کرد که لعنت شدن و طرد نتانیاهو، کمترین خروجی آن است.

ایران در فاصله نیم روز، هم کشتی تجاری صهیونیست ها را در کنار تنگه هرمز و پنجاه کیلومتری فجیره امارات توقیف کرد -که مقدمه ای برای بستن دومین راه تنفس اقتصادی اسرائیل پس از تنگه باب المندب است- و هم عمق مراکز صهیونیستی را در فلسطین اشغالی هدف گرفت.

نکته آخر، تفاوت حمله تروریستی اسرائیل در دمشق، با عملیات ایران است. اسرائیل بخش کنسولی سفارت ایران را از فاصله ۷۰ کیلومتری در جولان هدف گرفت، بدن این که پدافند موثری پیش رویش باشد. ایران اما از فاصله ۱۱۰۰ تا ۱۴۰۰ کیلومتری توانست عمق اسرائیل را در هم بکوبد.

گفته می شود عملیات دیشب تمام شده است؛ به یک معنا درست هم هست. اما ضربت دیشب، به آخرین ضربت کُلنگی می ماند که زمین سخت را پس از صد ها ضربه می شکافد و آب از دل آن می جوشد. این حفره، دائما گسترده تر خواهد شد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    4 3
    ... سَأُلْقِي فِي قُلُوبِ الَّذِينَ كَفَرُوا الرُّعْبَ فَاضْرِبُوا فَوْقَ الْأَعْنَاقِ وَاضْرِبُوا مِنْهُمْ كُلَّ بَنَانٍ ‎==زود است افکنم در دلهای آنان که کفر ورزیدند هراس را پس بزنید فراز گردنها را و بزنید از ایشان هر سرانگشتی را
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    5 3
    مشرق عشقی عشق :: این آیه رو هم بذار که بهترین تماثیل اتفاقات در کلام الهی وصف شده ... ماچت میکنم لَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا مُعْجِزِينَ فِي الْأَرْضِ ۚ وَمَأْوَاهُمُ النَّارُ ۖ وَلَبِئْسَ الْمَصِيرُ==نپندار آنان را که کفر ورزیدند به عجزآرندگان در زمین و جایگاه ایشان است آتش و چه زشت بازگشتگاهی است‌
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    4 3
    تازه دیشب از فتاح استفاده نکردن، ان شاالله دفعه بعد که از فتاح استفاده کردن، باهاش سامانه های ضدهوایی رو میزنن، اون وقت دیگه موشک ها به راحتی به اهداف شون اصابت خواهند کرد
  • بقیه الله طوفان اقصی وحامیش نزول وتبعیض رانابود می IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    1 1
    نه
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    4 0
    «ید اللَّه فوق ایدیهم» یا علی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس